دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هر آنچه باید از کاشی یا تایل بین کابینتی بدانید
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کاشی ها و تایل ها وظیفه زیباسازی و تفکیک فضای خاص با سایر محیط را برعهده دارند. درمورد کاشی یا تایل بین کابینتی چه می دانید ؟

از سال ها قبل تا به حال همیشه زیباسازی محیط تاثیر بسیار زیادی را بر روح و روان ما داشته و باعث شده تا از فضایی که در آن کار یا زندگی می کنیم بهتر استفاده کنیم.

از دهه قبل که دکوراسیون نقش مهمی در صنعت ساختمان پیدا کرد نسل کاشی ها نیز همانند سایر کالاها رو به مدرنیته آورده و سر از کالاهای جدید باز کرد.

تفاوت کاشی با تایل درچیست؟

کاشی محصولی سرامیکی یا سفالی بوده که با لعاب پوشیده شده و دارای دو طرح براق و مات است. این نوع محصول عمدتا برای سرویس بهداشتی و حمام کاربرد داشته و دلیل آن نیز بی تاثیر بودن رطوبت و بخار آب بر روی آن می باشد.

تایل اما نسل جدید کاشی ها بوده که استفاده اش عمدتا بیرون از فضای بهداشتی می باشد. تایل ها ساختاری از جنس آلومینیوم، شیشه، سرامیک، مس، چوب، استیل، و سنگ را داشته و بسته به کارکردشان دارای بیشترین رنگ بندی خواهند بود.

هر آنچه باید از کاشی یا تایل بین کابینتی بدانید

جهت مشاهده انواع تایل بین کابینتی کلیک کنید

چه زمانی و چه مکانی از کاشی و تایل استفاده کنیم

کارکرد این دو محصول قاعدتا مشابه هر محصول دیگری بسته به سلیقه افراد است.اما اگر بخواهیم به موضوع به طور تخصصی بنگریم قاعدتا کارکردشان متفاوت از یکدیگر است.

کاشی ها

  • بیشترین میزان استفاده از کاشی در مکان های بهداشتی همچون سرویس ها و حمام ها ساختمان هاست.
  • کارکرد بعدی این محصول در فضاهای استریل شامل بیمارستانها،اتاق های عمل،آزمایشگاه ها و موارد مشابه است.
  • نوع کارکرد دیگر کاشی در آشپزخانه ها و در بین کابینت است که از آن به عنوان کاشی بین کابینتی و پشت کابینتی نام می برند.
  • مورد بعدی در دیوار سالن ها اجتماعات،دیوارها پارکینگ،انباری ساختمان ها می باشد.

تایل ها

  • تایل های بین کابینتی همانطور که از نامشان پیداست برای محیط آشپزخانه خصوصا بین کابینت ها استفاده می شود تا علاوه بر مشخص کردن و تمایز این فضا با سایر محیط خلق یک جلوه کند.
  • ستون ها و دیوار ها مکان های دیگر قابل کارکرد برای انواع تایل می باشد . وقتی که میخواهید ستونی را به یک نماد مشخص کرده و یا قسمتی را به عنوان فوکوس در بیاورید تایل ها به عنوان بهترین گزینه برایتان عمل می کند.
  • نماهای لابی ، سالن های آرایشگری، فضاهای آسانسور، محیط های ورزشی و رستوران ها و کافه از موارد دیگر کارکرد تایل ها برای استفاده خواهند بود.

معرفی انواع تایل و کاشی

  • کاشی ها دارای دو دسته بندی سرامیکی و سفالی بوده که در موراد سرامیکی کارکردشان عمدتا برای کف بوده و از مقاومت بیشتری نسبت به مدل دیواری برخوردار است.

کاشی ها دارای دو مدل ساده و رستیک ( گلدار، تک گل) می باشد که در مدل ساده رنگ ها به طور روشن و تیره و در مدل گلدار یا رستیک می تواند متفاوت و دارای نمایی خاص باشند.

از مهمترین برندهای معروف در کاشی ها می توان به کاشی تبریز،کاشی سینا،کاشی مرجان،کاشی سمنان،کاشی یزد سرام،کاشی صدیق سرام،کاشی کویر و ... اشاره کرد.

  • تایل ها دارای دسته بندی های متفاوتی از لحاظ ساختار جنس،رنگ بندی، و نوع چسبیدن می باشند.

تایل های آلومینومی ، استیل، شیشه سکوریت، سنگ، استیل، مس، چوب، سرامیک و رزین و صدف طبیعی می باشند.

از لحاظ رنگ بندی نیز تایل ها نسبت به کاشی از تنوع بیشتری برخوردار می باشند.رنگ بندی طلایی،رزگلد،سفید،مشکی،رزد،نارنجی،بنفش،سبز،ارغوانی،آبی و هر رنگ دیگری که در ذهنتان باشد را می توانید در این دسته بیابید

تایل ها از لحاظ پوشش چسبیدن نیز به دو نوع تایل پشت توری و تایل پشت چسب دار تقسیم بندی می شود.

در تایل های پشت توری شما می بایست از چسب های آکواریوم و خمیری برای چسباندن استفاده کنید در حالی که که در تایل های پشت چسبی دیگر نیازی به آنها نخواهید داشت.

قیمت انواع تایل ها و بورس خرید کاشی بین کابینتی

در نظر داشته باشید که یک فروشگاه قادر به گردآوری مجموعه ای کامل از تایل ها و کاشی ها به دلیل کمبود فضا و منابع مالی نیست و امروزه این سایت های فروشگاهی کاشی بین کابینتی هستند که می توانند بیشترین تنوع را در سریع ترین زمان در اختیارمان قرار دهند.

البته اگر در تهران به دنبال بورس کاشی بین کابینتی و تایل لوکس بگردید قاعدتا مسیری به جز خیابان بنی هاشم که به عنوان قطب فروش کاشی فروشی ها هست نصیبتان نمی گردد.

قیمت ها البته مقدار متغیری است که با توجه به نوسانات می تواند متفاوت باشد اما در زمان گردآوری این گزارش قیمت هر متر کاشی بازه ای بین 40 تا 200 هزار تومان و قیمت هر تایل بازه ای بین 500 تا 1300 هزار تومان دارد که بسته به مدل می تواند متفاوت باشد.

همچنین مدل های تایل های لوکس را در آمازون پیدا و درخواست را برای گالری اسپیناس ارسال کنید

گالری اسپیناس یکی از کامل ترین مراجع در عرضه انواع تایل های لوکس بین کابینتی و کاشی ها نما است .این فروشگاه با سابقه 15 ساله دارای بیشترین تنوع و کادری مجرب در حوزه دکوراسیون است که حتی می توانید در ایجاد دکوراسیون نیز از آنها کمک بگیرید.

این مجوعه نیز دارای یک سایت فروش آنلاین به آدرس https://espinssco.com در این حوزه بوده که تمام محصولات خود را با بهترین کیفیت و همچنین نماهای کامل کار شده در اختیارتان قرار می دهد.پیج اینستاگرام این مجموعه به آدرس @espinass1 از بهترین پیج ها در حوزه دکوراسیون می باشد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits