دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کرونا فرصتی برای ظهور استارتاپ های خدمات و تعمیرات آنلاین
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با شروع دوره های قرنطینه و ممانعت از رفت آمد آن هم در زمان هایی که افراد شاغل در خانه حضور داشتند و امکان حضور تعمیرکار یا مراجعه به تعمیرگاه برای آنها وجود داشت، امکان استفاده از خدمات آنلاین پررنگ تر شد.

از دی ماه سال 98 که زمزمه های حضور یک مهمان ناخوانده در میان مردم پیچید، کم کم شکل خیلی از روابط و کارهای ما تغییر کرد. مشاغل دورکار شدند، خریدها اینترنتی و تلفنی انجام می‌شد، آموزش ها به صورت آنلاین صورت گرفت. شغل‌های جدیدی هم در این میان شکل گرفتند. استارتاپ های حوزه تعمیرات نیز در این میان اهمیت بیشتری پیدا کردند.

با شروع دوره های قرنطینه و ممانعت از رفت آمد آن هم در زمان هایی که افراد شاغل در خانه حضور داشتند و امکان حضور تعمیرکار یا مراجعه به تعمیرگاه برای آنها وجود داشت، امکان استفاده از خدمات آنلاین پررنگ تر شد. با ثبت درخواست تعمیرات یا دریافت خدمات در اپلیکیشن یا سایت ها، پس از مدت زمان کمی تعمیرکار در محل حاضر شده و خدمات لازم را ارائه می کنند. در نتیجه استفاده از اینگونه سرویس ها می تواند باعث کاهش رفت و آمد در سطح شهر و کمتر شدن میزان انتقال بیماری شود.

استارتاپ های مختلفی برای تعمیرات و خدمات وجود دارند که خدمات متفاوتی را ارائه می کنند. بعضی از این استارتاپ ها ویژه خدمات منزل هستند، بعضی از آنها مختص خدمات پزشکی و درمانی، بسیاری از آنها مربوط به خدمات آموزش از راه دور و سرگرمی هستند. در این میان سامانه های خدمات و تعمیرات آنلاین هم فرصت دسترسی به تعمیرکاران و سرویسکاران را در زمان و مکان دلخواه کاربران فراهم کرده اند. یکی از این سامانه ها آچارباز است.

سامانه تعمیرات آنلاین آچارباز با در اختیار داشتن متخصصین ماهر در زمینه های مختلف امکان انجام تعمیرات و خدمات دستگاه های الکترونیک، تاسیسات، ماشین های اداری، لوازم خانه را فراهم کرده اند. بعضی مشکلات و تعمیرات ممکن است از سایر آنها نیاز به بررسی سریعتری داشته باشد. به عنوان مثال یخچال یکی از لوازم ضروری منزل است که خرابی آن می تواند تمام مواد غذایی داخل آن را نیز فاسد کند.

از کار افتادن یخچال و یخچال فریزر در هر نوع و برندی، یکی از مشکلاتی است که باید خیلی زود به آن رسیدگی کرد. جدا از اینکه یخچال فریزر یکی از مهمترین لوازم خانگی‌ست، خرابی آن می تواند به سلامت مواد غذایی هم آسیب بزند. سرویس یخچال فریزر و ساید بای ساید می تواند به شناسایی مشکلات ریز دستگاه کمک می کند، با این کار خیلی از ایرادات قبل از اینکه به مشکلی جدی تبدیل شود، برطرف خواهد شد و شما نیازی به تعویض قطعات یخچال نخواهید داشت. در صورتی که احساس می‌کنید، سرمای داخل یخچال کم شده است، تعداد دفعات خاموش و روشن شدن های اتوماتیک یخچال تغییر کرده کم یا زیاد شده است، فریزر برفک میزند یا مواد غذایی کاملا یخ نمی‌زنند و خیلی زود یخ آنها باز می شود، حتما باید از یک تعمیرکار یخچال ماهر کمک بگیرید.

کرونا فرصتی برای ظهور استارتاپ های خدمات و تعمیرات آنلاین

خدمات آنلاین یا آفلاین کدامیک بهتر است

بعضی از افراد به صورت کلی با خدمات آنلاین ارتباط خوبی ندارند. برای نمونه همیشه ترجیح می دهند به صورت حضوری از فروشگاه های نزدیک محل زندگی شان خرید کنند تا اینکه همان محصول را آنلاین خریداری کنند. یا اینکه با یک پزشک از نزدیک صحبت کنند تا اینکه به صورت تلفنی علایم و نشانه های بیماری شان را مطرح کنند. در زمینه دریافت خدمات آنلاین یا آفلاین و حضوری نیز به همین صورت است، بعضی از افراد ترجیح می‌دهند دستگاه خود را به تعمیرگاه نزدیک خانه ببرند یا از تعمیرکار قدیمی محل خود برای بررسی و تعمیر دستگاه کمک بگیرند. اما ذکر این نکته نیز لازم است که به زودی بیشتر خدمات در همه زمینه ها شکل جدیدی به خودشان خواهند گرفت و دیگر فروشگاه یا تعمیرگاهی برای ارائه خدمات در تمام شهر وجود نخواهد داشت. در کنار این مبحث استفاده از خدمات آنلاین نیز نیاز به اطمینان و آگاهی نسبت به مرکزی دارد که از آنجا سرویس خود را دریافت می کنید. چرا که ارتباط با یک مرکز نامعتبر، می تواند هم به دستگاه شما آسیب جدی بزند و هم دید شمارا نسبت به مراکز ارائه خدمات به کلی تغییر بدهد. چه بخواهیم و چه نخواهیم همانطور که در حال حاضر در تمام دنیا روال خرید اینترنتی بیشتر شده است، خدمات اینترنتی، تعمیرات اینترنتی و آنلاین نیز به زودی بخشی از زندگی ما خواهند شد. از شرکت هایی که به ارائه اینگونه خدمات می توان اشاره کرد، آچارباز، آچاره، اوکالا، دیجی کالا و هزاران سایت خدمات اینترنتی دیگر که شما را از خروج از منزل و انجام خریدهای معمولی با صرف زمان و هزینه بی نیاز می کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits