دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راه اندازی کارگاه لبنیاتی و ایجاد یک منبع درآمد پر سود
14
زمان مطالعه: 6 دقیقه
محصولات لبنیاتی مانند شیر، خامه، کره، دوغ و … به صورت روزانه در حجم بالایی توسط مردم مصرف می شود. طعم لذیذ و خواص ارزشمند هر یک از آنها باعث شده تا شرکت ها و کارگاه های زیادی وارد عرصه شوند و به تولید انواع محصولات لبنیاتی در حجم بالا بپردازند.

راه اندازی کارگاه لبنیاتی

شما خیلی راحت با مراجعه به فروشگاه های لبنیاتی متوجه بازار داغ افرادی که در حوزه لبنیات کار می کنند خواهید شد. در این بین ذکر این نکته الزامیست که در حالت کلی شیر به عنوان ماده اولیه اصلی برای تولید بسیاری از محصولات از جمله خامه و پنیر در نظر گرفته می شود، از این رو فرد می تواند به راحتی استفاده از تجهیزات لبنیاتی که از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند یک کارگاه لبنیاتی راه اندازی کرده و بدین ترتیب یک منبع درآمد با سوددهی بالا برای خود به وجود بیاورند.

یکی از کاربردی ترین و پرفروش ترین تجهیزاتی که در این کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه کره گیر است. این وسیله می تواند طی فرایندی ماست را به دو محصول کره و دوغ طبیعی تبدیل کند. البته قیمت کره گیر با توجه به سیستم بالا زن یا پایین زن بودن و همچنین ظرفیت آن متفاوت می باشد؛ اما در عین حال تنوع بالای این دستگاه ها باعث شده تا کاربر بتواند با توجه به بودجه و مقیاس کار خود بهترین گزینه را انتخاب کند.

این دستگاه با پیروی از قانون گریز از مرکز و به وسیله همزنی که در داخل مخزن قرار دارد محتویات یعنی ماست را به شکل یکنواخت به حرکت درآورده و بعد از مدت حدوداً 45 دقیقه تا 1ساعت ماست به دو محصول کره و دوغ تفکیک می شود.

دستگاه کره گیر با رعایت اصول و استاندارد های بهداشتی و تحت نظارت سیستم کنترل کیفیت چند مرحله ای تولید می شود. از این رو کره به دست آمده از این دستگاه کاملاً تمیز و بهداشتی بوده به طوری که کاربر می تواند آن را در بازار یا فروشگاه به فروش برساند.

چنانچه مقیاس کار شما محدود و کارگاهی که در آن فعالیت می کنید کوچک باشد به راحتی با خرید کره گیر خانگی می توانید به مقدار مورد نیاز کره تولید کنید. جالب است بدانید که این دستگاه ها با استفاده از برق شهری 220 ولت راه اندازی می شوند از این رو هر جایی که پریز برق در اختیار دارید می توانید از دستگاه کره گیری خانگی بهره گیری کنید.

تصویر کره گیر خانگی دکتر قشلاق

تهیه کره در سطح کارگاهی

جالب است بدانید که برخی افراد از همین دستگاه های کوچک در خانه استفاده می کنند تا بدین شکل کره مصرفی مورد نیاز خود را در خانه تولید کنند. کارکرد بدون لرزش و با حداقل صدا باعث شده تا فرد بتواند در هر ساعتی از شبانه روز آن را راه اندازی کند.

به طور کلی برای راه اندازی یک کارگاه لبنیاتی در وهله اول باید مکان مناسب در نظر بگیرید که از نظر بهداشتی کاملاً استاندارد باشد. سپس با خرید تجهیزات ضروری به راحتی می توانید فعالیت خود را شروع کنید. تمامی دستگاه های مرتبط با حوزه کاری لبنیات مانند کره گیر، خامه گیر، شیر سردکن، بیدون و … در ظرفیت های متنوع طراحی و تولید شده است که در عین کاربرد فوق العاده بالا از قیمت مناسبی برخوردار هستند.

چنانچه در مقیاس وسیع و در کارگاه نسبتاً بزرگ فعالیت می کنید می توانید از دستگاه ها و تجهیزات صنعتی و کارگاهی بکار ببرید. برای نمونه کار ببر می تواند با استفاده از کره گیر کارگاهی تنها در مدت زمان 1 الی 2 ساعت حجم چند صد کیلوگرم تا چند هزار تن ماست و شیر را به کره تبدیل کند.

عکس انواع کره گیر کارگاهی صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

برخی افراد برای بالا بردن سود کار ترجیح می دهند یک فروشگاه لبنیاتی بزرگ در یک نقطه مناسب از شهر راه اندازی کنند، تا بدین شکل محصولات تولید شده را به صورت مستقیم و با درصد سود بالا به فروش برساند.

امروزه بالا رفتن سطح آگاهی مردم باعث شده تا توجه بیشتری به تغذیه و سلامت خود داشته باشند. همین امر باعث شده تا خرید محصولات لبنیاتی فاقد نگهدارند و طبیعی از فروشگاه ها لبنیاتی عرصه را برای محصولات متعلق به کارخانه های بزرگ تنگ کند. تاثیر این مورد را می توانید در فروشگاه های لبنیاتی ببینید که هر ساله در تعداد زیاد در نقاط مختلف شهر شروع به فعالیت می کنند و به راحتی در کوتاه مدت مشتری های زیادی را جذب می نمایند.

چنانچه این افراد فراورده های لبنی را از کارگاه های فعال در این زمینه خریداری کنند سود حاصل از فروش تقسیم می شود. اما اگر فرد خود کارگاه حتی در مقیاس کوچک راه اندازی کند می تواند به راحتی تمامی فراورده ها را تولید کرده و بدین شکل 100 درصد سود حاصل از فروش را برداشت کند.

به طوری کلی اگر مجوز های بهداشتی و تاسیس را بگیرید و یک مکان مناسب را به عنوان کارگاه خود اجاره کنید، بخش اعظمی از کار را انجام داده اید چرا که تولید محصولات لبنی برای فروشگاه خود با استفاده از تجهیزات و دستگاه های مناسب تنها 3 الی 4 ساعت از وقت گرانبهای شما را به خود اختصاص خواهد داد و شما به راحتی می توانید هر دو فرایند تولید و فروش را کنترل و مدیریت کنید.

البته برای راه اندازی کارگاه لبنیاتی بزرگ باید در کنار خرید تجهیزات مناسب، فرد تمام وقت خود را صرف تولید فراورده های لبنی کند. دستگاه های استفاده شده در چنین کارگاه هایی از تنوع بالایی برخوردار بوده به طوری که می توان گفت یک خط تولید به وجود می آورند.

جالب است بدانید که برای تولید محصولات لبنیاتی شما با حداقل مواد اولیه سر و کار دارید چرا که فرایند تولید محصولات در این حوزه به صورت زنجیره ای است. یعنی مثلاً از شیر که خود به تنهایی نرخ فروش بسیار بالایی دارد، فراورده های مانند پنیر و خامه حاصل می شود. همچنین از ماست محصولاتی مانند کره و دوغ طبیعی به دست می آید که هر کدام به صورت روزانه توسط مردم در حجم قابل توجهی مصرف می شود.

در این بین توجه به برخی نکات مانند بسته بندی و استفاده از ظروف پلاستیکی مناسب در کنار رعایت نهایت بهداشت می تواند محبوبیت محصولات شما را در بین مشتریان بالاتر ببرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (14 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits