دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین منابع دیجیتال مارکتینگ برای ایرانی‌ها
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
فرقی ندارد که صاحب یک کسب و کار باشید یا فردی علاقه‌مند به فعالیت در دنیای وب، در هر حال امروز شما برای کسب درآمد و البته افزایش آن، نیاز به یادگیری دیجیتال مارکتینگ، آن هم به صورت اصولی و با آموزش‌های معتبر دارید.

با توجه به همین موضوع، می‌خواهم در این مقاله بهترین منابع دیجیتال مارکتینگ که یک کاربر ایرانی می‌تواند از آنها استفاده کند را، به شما معرفی کنم. با من همراه باشید:

بهترین منابع دیجیتال مارکتینگ

همانطور که خودتان بهتر می‌دانید، برای آموزش هر علم و هنری، راهکارهای مختلفی وجود دارد. راهکارهای کم هزینه، پرهزینه، سریع، کند، عمیق و... که هر کدام هم مزیت‌های مختص خودشان را دارند. در ادامه سعی کرده‌ام نسبت به هر راهکار، بهترین منبع آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ که می‌شناسم را معرفی کنم:

1_ وب سایت هاب اسپات

سایت هاب اسپات یکی از بزرگترین سایت‌های انگلیسی زبان در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی و... است. اگر کمی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید، به خوبی می‌توانید به هاب اسپات به عنوان یک مرجع کامل آموزش بازاریابی دیجیتال اعتماد کنید. مقالاتی که این وب سایت منتشر می‌کند، به دلیل کیفیت بالا همیشه تبدیل به مقالات مرجعی می‌شود که بقیه سایت‌ها برای نوشتن مطالبشان از آنها کمک می‌گیرند.

دیجیتال مارکتینگ

البته نگران نباشید، اگر هم علاقه‌ای به مطالعه مقالات آموزشی انگلیسی ندارید، وب سایت بعدی به بهترین شکل ممکن به شما کمک خواهد کرد.

2_ وب سایت نوین

بدون هیچ اغراقی در حال حاضر سایت نوین، معتبرترین و بزرگترین وب سایت در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ در سطح وب فارسی است. این سایت با بیشتر از 400 مقاله آموزشی معتبر در این زمینه می‌تواند به صورت رایگان، از صفر تا صد بازاریابی دیجیتال را به مخاطبان خودش آموزش دهد.

البته یک نکته مهم: می‌دانم که شاید اصلاً خیلی علاقه‌ای به مطالعه مقالات برای یادگیری یک علم و دانش نداشته باشید. اما پیشنهاد می‌کنم که حتما برای یک بار هم که شده سری به وب سایت نوین زده و یکی از مقالات آنها را مطالعه کنید. نقطه تمایز این سایت نسبت به منابع دیگر آموزش دیجیتال مارکتینگ، جنبه سرگرمی و البته لحن ساده آنها در آموزش‌هایشان است. تمامی مقالات این وب سایت در کنار کاربردی بودن به شدت با لحن ساده، دوستانه و سرگرم‌کننده نوشته شده‌اند. به این شکل دیگر قرار نیست در حین آموزش دیدن حوصله‌تان سر رفته و خسته شوید.

دیجیتال مارکتینگ

مزیت دیگری که سایت نوین برای مطالعه‌کنندگان مطالبش ایجاد کرده، دسته‌بندی مقالات است. این یعنی شما می‌توانید به کمک دسته بندی‌های اصلی مقالات که در زمینه‌های:

  • بازاریابی محتوا
  • سئو
  • تبلیغات
  • راه اندازی کسب و کار
  • و...

در سایت قرار داده شده‌اند، به راحتی در مورد موضوعات مورد علاقه‌تان اطلاعات کافی کسب کنید.

3_ شرکت در دوره کارآموزی

اگر به دنبال یک منبع معتبر دیگر برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستید و البته دوست دارید این منبع نیاز به صرف هزینه مالی هم نداشته باشد، به سراغ یک دوره کارآموزی بروید.

در سطح فضای کسب و کار آنلاین کشور، شرکت‌های زیادی هستند که ترجیح می‌دهند به جای استخدام نیروهای دیجیتال مارکتینگ، نیروهای عادی و آشنا به فضای بازاریابی را استخدام کرده و آن‌ها را آموزش دهند. طول اغلب این دوره‌ها چیزی در حدود 2 تا 5 ماه است. بعضی شرکت‌ها طی این ماه‌ها هیچ هزینه‌ای به شما پرداخت نکرده و بعضی دیگر هم هزینه‌هایی مثل هزینه رفت و آمد و گاهاٌ بیشتر را به شما می‌دهند.‌

آموزش دیجیتال مارکتینگ

با شرکت در یک دوره کارآموزی دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید در زمان سریع، چیزهای زیادی را یاد بگیرید. البته دقت کنید، هر دوره‌ای برای یادگیری این دانش گسترده به درد شما نمی‌خورد. قبل از شرکت در دوره‌های کارآموزی دیجیتال مارکتینگ، این 2 نکته را یادتان باشد:

  1. سراغ شرکت معتبری بروید. بعضی از شرکت‌ها صرفا به دنبال به‌کارگیری یک نیرو برای کاهش هزینه‌ها هستند و در اصل قصد ندارند چیز زیادی به او یاد بدهند.
  2. در زمان شرکت در دوره کارآموزی، سعی کنید روی یکی از شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ تمرکز کرده و آن را به صورت عمیق و تخصصی‌تر نسبت به بقیه شاخه‌ها یاد بگیرید.

4_ شرکت در دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ

تا اینجا 3 تا از بهترین منابع دیجیتال مارکتینگ را با هم بررسی کردیم و حالا قرار است به سراغ آخرین راهکار برویم: شرکت در یک دوره دیجیتال مارکتینگ جامع.

اگر مشکلی با پرداخت هزینه برای شرکت در یک دوره حضوری یا غیرحضوری را ندارید، به نظر من این راهکار به شدت به شما کمک می‌کند. با شرکت در چنین دوره‌هایی می‌توانید در زمان صرفه جویی زیادی کرده و مطالب بسیاری را یاد بگیرید. یکی از مزیت‌های مهم این دوره‌ها این است که با شرکت در آنها، جزئیات مهم و حیاتی آموزشی را یاد می‌گیرید که مطمئنا آنها را در مقالات آموزشی و شاید در دوره‌های کارآموزی هم پیدا نکنید.

بهترین منابع دیجیتال مارکتینگ برای ایرانی‌هاالبته در مورد دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ هم باید دقت داشته باشید که به هیچ عنوان سراغ شرکت های نه چندان معتبر نروید. متاسفانه هستند افرادی که فقط برای کسب درآمد و نه خلق ارزش به این مسیر وارد شده و آموزش‌های بی‌کیفیتی را با قیمت‌های نجومی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. اگر قصدتان به معنای واقعی یادگیری همه بخش‌های دیجیتال مارکتینگ است، مطمئن باشید که دوره‌های کمتر از 100 ساعت نمی‌تواند شما را به هدفتان حتی نزدیک کند.

در بین دوره‌های مختلفی که برای آموزش دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، در حال حاضر دوره وب سایت نوین یکی از دوره‌های جامع و باکیفیت است. (160 ساعت دوره + 7 کتاب) البته من در این دوره شرکت نکرده‌ام و نمی‌توانم جزئیات کاملش را به شما توضیح بدهم. اما با توجه به اعتبار چندین ساله نوین و نظرات مشتریان قبلی دوره -که در صفحه محصول و همینطور شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های تلگرامی قابل مشاهده است- می‌توان نسبت به کیفیت آن اطمینان پیدا کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر، بهتر است به صفحه دوره جامع دیجیتال مارکتینگ در نوین سر بزنید.

برای مشاوره رایگان و هر سوالی که در مورد دوره‌های نوین دارید، می‌توانید با شماره 41897070-021 تماس بگیرید.

کلام آخر

به انتهای مقاله معرفی بهترین منابع دیجیتال مارکتینگ رسیدیم. در نهایت و به عنوان کلام آخر می‌خواهم یک نکته مهم را به شما یادآوری کنم. اگر قصدتان کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ است، بهترین استراتژی که می‌توانید داشته باشید، این است که:

نسبت به همه شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ (در حدود 10 شاخه) یک اشراف کلی داشته باشید اما در نهایت صرفا یکی را به عنوان تخصص اصلی انتخاب کرده و در آن به صورت جزئی وارد شوید.

این دقیقا کاری است که من (و خیلی از همکارانم) طی این سالها انجام داده و در حال حاضر هم در شاخه بازاریابی محتوا به صورت تخصصی کار می‌کنم. با توجه به سابقه و تجربیاتم، به نظر این بهترین مسیر برای رسیدن به درآمد عالی از دیجیتال مارکتینگ است. با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits