دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سریال صبح آخرین روز کی پخش میشود ؟
0
زمان مطالعه: 8 دقیقه
سریال شهید شهریاری به نام صبح آخرین روز جایگزین سریال بچه مهندس 4 شد.

سریال صبح آخرین روز

زمان پخش سریال صبح آخرین روز ( شهید شهریاری) مشخص شد.

سریال شهید مجید شهریاری

سریال «شهید شهریاری» با عنوان «صبح آخرین روز» بعد از ماه رمضان روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

سریال «شهید شهریاری» به کارگردانی حسین تبریزی جایگزین «بچه مهندس ۴» می‌شود و پس از پایان ماه رمضان روی آنتن شبکه دو خواهد رفت.

مصطفی علمی‌فرد که تهیه‌کنندگی این پروژه را برعهده دارد پیش از این در گفتگو با ما عنوان کرد که اگر بنا بر تعویض نباشد، نام سریال «صبح آخرین روز» خواهد بود.

داستان سریال صبح آخرین روز

داستان فیلمنامه این مجموعه که توسط فاطمه حیدری و حسن عطارها نوشته شده است، درباره اتفاقات یکسال قبل تا روز شهادت مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی، فیزیکدان و دانشمند هسته‌ای متولد زنجان است که در تاریخ ۸ آذر ۱۳۸۹ در ایران در سن ۴۴ سالگی ترور شد.

بازیگران سریال صبح آخرین روز

در این سریال علاوه بر بازیگران بومی در زنجان، اتابک نادری، مهران رجبی، اردشیر رستمی، میرطاهر مظلومی، زهرا سعیدی و فرحان فرحناک نیز بازی کرده اند.

آشنایی با شهید مجید شهریاری

حسین تبریزی کارگردان سریا صبح آخرین روز که با محوریت مجید شهریاری دانشمند شهید هسته‌ای در دست ساخت قرار دارد، درباره ترور شهدای هسته‌ای به خبرنگار مهر گفت: فلسفه ترور در تمام دنیا منحوس است فرقی هم نمی‌کند چه کسی باشد اما اینکه چه کسی ترور می‌شود قضیه را مهمتر می‌کند.

وی با اشاره به شخصیت شهید شهریاری عنوان کرد: من تا قبل از اینکه بخواهم سریالی درباره شهید شهریاری بسازم، شاید فکر می‌کردم او یک سیاستمدار بوده است و اهدافی هم داشته است ولی وقتی وارد زندگی این افراد می‌شویم وجوه علمی و معصومیت و مظلومیت آن‌ها برایتان پررنگ می‌شود و این سوال ایجاد می‌شود که چنین شخصیتی چرا باید ترور شوند.

تبریزی اضافه کرد: شهید شهریاری شخصیتی است که در مدارج علمی بالا می‌رود و به نقطه‌ای می‌رسد که نشان می‌دهد تنها فردی است که مسائل سخت اتمی را حل می‌کند و کسی که به این درجه می‌رسد قطعاً از ویژگی‌ها و توانمندی خاصی برخوردار است.

ساعت پخش سریال صبح آخرین روز

ساعت پخش این سریال همان پخش سریال بچه مهندس است.

«صبح آخرین روز» شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن ۰۲:۰۰، ۰۹:۰۰ و ۱۶:۲۰ خواهد بود.

همچنین این سریال ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه «شما» پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۱۱:۰۰ خواهد بود.

سریال صبح آخرین روز

سالار عقیلی خواننده تیتراژ پایانی و آیدین آرین خواننده تیتراژ ابتدایی این سریال است.

صبح آخرین روز سه بخش عمده دارد؛ یک بخش تاریخی از دهه ۴۰ الی۵۰، بخش دیگر دهه ۵۰ تا ۶۰ و بخش آخر، دهه ۸۰ که زندگی خانوادگی شهید بعد از ازدواج تا زمان شهادت را به تصویر می کشد که شامل دوران قبل از تولد و زندگی پرفراز و نشیب و نحوه آشنایی و ازدواج پدر و مادر او و دوران کودکی تا زمان بعد از شهادت مجید شهریاری را در برمی گیرد.

تبریزی درباره وقایعی که در این سریال به تصویر کشیده می‌شود اظهار کرد: ما با ترور سریال را شروع می‌کنیم و بعد به داستان زندگی وی می‌پردازیم در طول سریال هم اقدامات نیروهای امنیتی و اینکه چه زحماتی می‌کشند تا برخی از حملات را خنثی کنند به تصویر کشیده می‌شود.

این کارگردان تصریح کرد: با این رویکرد بیشتر در این سریال ما به وجوهات اخلاقی، معرفتی و علمی شهید خواهیم پرداخت تا او را به مردمی که نمی‌شناختند، معرفی کنیم.

وی درباره بخش هسته‌ای توانمندی‌های شهید شهریاری و اینکه در سریال چطور به نمایش درآمده است نیز توضیح داد: ما در این سریال ویژگی‌های دانش هسته‌ای را در زندگی روزمره نشان می‌دهیم. برای برخی از اتم فقط تصور بمب و جنگ هسته‌ای به‌وجود می‌آید در حالی که خیلی از چیزهایی که در زندگی روزمره ساخته می‌شود از طریق اتم است یا حتی خیلی از فناوری‌های پزشکی مثل پرتو درمانی با صنعت ممکن می‌شود.

وی درباره تاثیر ساخت زندگی دانشمندان هسته‌ای از طریق فیلم و سریال عنوان کرد: طبیعتاً زبان نمایش وتصویر همیشه این را داشته و مردم دوست دارند قصه بشنوند، قصه ببینند و باور کنند. چه بسا که برخی قصه‌ها واقعی است مثل زندگی شهید شهریاری که پر فراز و نشیب بوده است و ما این قصه پر فراز و نشیب را از یک سال قبل از تولد شهید شهریاری در سال ۴۵ تا زمان شهادتش به تصویر می‌کشیم.

تبریزی اضافه کرد: ابزاری مثل فیلم و سریال به ما این امکان را می‌دهد که ابعاد دیگری از وجوه شخصیتی را نمایش دهیم شاید در قالب مستند بتوانیم برخی اتفاقات را روایت کنیم ولی در سریال به یک شخصیت جان می‌دهیم و ملموس‌تر می‌شود.

کارگردان صبح آخرین روز درباره ترور دانشمندان و توقف در صنعت و علم اظهار کرد: ترور امثال شهید شهریاری و فخری زاده شاید باعث سکته موقتی شود اما ما دانشمندانی داریم که همین الان در حال تدریس در دانشگاه‌ها هستند و راه را ادامه می‌دهند.

سریال صبح آخرین روز چند قسمت است ؟

این سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به کارگردانی حسین تبریزی، تهیه‌کنندگی مصطفی علمی‌فرد، نویسندگی حسن عطارها ، فاطمه حیدری و دادرس و با مشارکت سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع و استانداری زنجان تولید شده است.

سریال صبح آخرین روز

کاوه خداشناس در نقش شهید شهریاری

وی درباره «بادیگارد» و اولین تصویر از یک دانشمندان هسته‌ای در قالب فیلم عنوان کرد: صبح آخرین روز اولین سریال درباره یک دانشمند هسته‌ای است و این مسئولیت ما را بالا می‌برد. «بادیگارد» هم به این تصویر می‌پردازد ولی چون درباره یک فرد واقعی نیست نویسنده این امکان را دارد که تخیل کند اما من مجبورم به شخصیتی وفادار باشم که وجود داشته است.

تبریزی اضافه کرد: شهید شهریاری خانواده و دوستانی دارد که هر یک از اینها روند ساخت سریال را حساس‌تر می‌کند و شاید اگر سریالی درباره ملاصدرا می‌خواستیم بسازیم این سختی را نداشت.

این کارگردان درباره انتخاب کاوه خداشناس و اینکه او چقدر می‌تواند تصویر کاریزماتیک و قهرمان محور از شهید شهریاری ارائه دهد بیان کرد: ما گزینه‌های مختلفی را بررسی و درباره آنها رایزنی کردیم و دیدیم کاوه خداشناس وجوه فیزیکی، چهره و حتی شخصیتی شهید شهریاری را دارد. نوعی نرمش در رفتار را نیاز داشت و خداشناس از این نظر به شهریاری نزدیک‌تر بود. خواستیم مخاطب نوعی حس دوست داشتنی نسبت به بازیگر نقش مجید شهریاری داشته باشد.

تبریزی همچنین در بخش دیگر درباره اینکه برای انتخاب بازیگر شهید شهریاری بیشتر به فیزیک او فکر کرده‌اند یا شخصیتی که قرار است از او ارائه شود توضیح داد: وقتی روایت مستند ارائه می‌دهیم شاید فقط فیزیک مهم نباشد اما سعی کردیم روحیات، درونیات، خانواده و همه آنچه را که این شخصیت برای مجید شهریاری شدن لازم دارد به تصویر بکشیم. زندگی او بسیار تراژیک بوده است و امیدواریم بتوانیم این وجوه مختلف را به تصویر بکشیم.

اردشیر رستمی در نقش پدر مجید شهریاری

اردشیر رستمی که بازی‌اش در نقش شهریار هنوز در خاطر بسیاری هست، در این مجموعه نقش پدر شهید شهریاری را ایفا خواهد کرد.

او در گفت‌وگو با فارس احساسش درباره نقش پدر شهید مجید شهریاری را این‌گونه عنوان کرد: همه ما نسبت به شخصیت‌های بزرگ سرزمین‌مان دینی داریم. شخصیت شهید مجیدشهریاری مثل همه قهرمانان کشور که در عرصه‌های مختلف جانفشانی کرده‌اند برای من و همه مردم کشور قابل احترام است.

این بزرگان از آرامش زندگی خود گذشتند و هدف‌شان را به آرامش و راحتی‌ترجیح دادند. ما اگر بتوانیم به‌درستی به نمایش‌درآوردن لحظات زندگی این عزیزان باشیم، باعث می‌شویم شخصیت‌های بزرگ کشور بیشتر شناسانده‌شوند. امیدوارم درباره همه شخصیت‌های برجسته سرزمین‌مان سریال ساخته‌شود؛ چون این سریال‌ها برای نسل بعد می‌ماند و بر دیدگاه و قضاوت آنها اثر می‌گذارد.

سریال صبح آخری روز

دیگر عوامل تولید این سریال عبارتند از : مجری طرح شرکت هورشید فیلم، مدیر برنامه ریزی خسرو نصیری خواه، مدیر تولید علی رحیم زاده، مدیر تصویربرداری مهدی رضایی، مدیر صدا برداری فرهاد تبریزی، طراح چهره پردازی جنان صدفی، طراح صحنه قاسم مربی، طراح لباس مریم جعفری، دستیار کارگردان عباس بهبودی، منشی صحنه مریم محمدی، عکاس امیر حیدری، جانشین تولید سعید اژدر، مشاور فیلمنامه و ناظر کیفی داریوش مختاری، مدیر تدارکات فرهاد هواخواه.

مجموعه تلویزیونی «صبح آخرین روز» در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای و در معاونت امور استان های سازمان صدا و سیما به تهیه کنندگی مصطفی علمی فرد و کارگردانی حسین تبریزی در حال تولید است و فیلمنامه آن طی دو سال توسط فاطمه حیدری، حسن عطارها و مرتضی اصفهانی نوشته شده است



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits