دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برای چه کسی چه عیدی بخریم ؟
2
زمان مطالعه: 11 دقیقه
عیدی دادن یکی از رسومی است که از قدیم بوده و در حال حاضر نیز وجود دارد. اما اینکه برای هرکس چه هدیه ای بگیریم مسئله ای است که ذهن خیلی از افراد را به خود مشغول ساخته. با ما همراه باشید تا راهکارهای طلایی برای این مسئله ارائه دهیم.

برای کی، چی عیدی بخریم ؟

عیدی مناسب هر شخص موضوع مورد بحث ماست. سال نو از محبوب‌ ترین تعطیلات است و کودکان و بزرگسالان هر دو مدت‌ ها برای رسیدن این عید انتظار می‌ کشند. در آستانه سال نو، مردم سرشار از این احساس می‌شوند که یک اتفاق شاد و جادویی باید رخ دهد.

همه جا فضای جشن و شادی وجود دارد و مردم خود را برای سال نو آماده می‌کنند. آن‌ها با گل‌های زیبا خانه‌های خود را تزئین می‌کنند، میوه و شیرینی‌های مختلفی می‌خرند و البته برای عزیزان خود هدایای خریداری یا تهیه می‌کنند.

در آستانه این عید بزرگ، این سؤال پیش می‌آید: “چه چیزی را می‌ توان برای سال نو هدیه داد ؟” در میان گزینه‌های مختلفی که وجود دارد، تصمیم‌گیری و انتخاب یک هدیه که باعث خوشحالی و شادی دوستان و عزیزانمان شود واقعا دشوار است.

برای بعضی‌ ها وظیفه است، بعضی‌ ها برایش با علاقه وقت می‌گذارند و عده‌ ای هم هستند که کاسه چه کنم چه کنم دست می‌گیرند. منظورم عیدی است؛ همان که در تعارف اسمش ناقابل و برگ سبز می‌شود، اما خیلی‌ها خصوصا بچه‌ها برایش ضعف می‌کنند و همه شادی سال نو برایشان در عیدی‌ ای که می‌گیرند خلاصه می‌شود.

بزرگ‌ ترها هم به روی خودشان نمی‌ آورند، وگرنه کسی پیدا نمی‌شود که از عیدی گرفتن خوشش نیاید. عیدی گرفتن و عیدی دادن سال‌ هاست که جزء لاینفک جشن نوروزی ماست.

سابقه‌ اش هرچند که در متون مختلف، یکسان نیامده، اما به هر حال به سال‌های دور برمی‌گردد، تا جایی که می‌گویند رسم سکه عیدی دادن به 400 سال قبل از میلاد و دوران داریوش دوم و دربار او می‌ رسد. هر چه که بوده دست‌کم در حافظه همه ما عیدی دادن مانند چیدن سفره هفت‌ سین حک شده و گریزی از آن نیست.

عیدی مناسب برای آقایان/عیدی مناسب برای خانم ها

عیدی مناسب افراد مختلف

1. عیدی مناسب شوهر

زنانی که دوست دارند همسر خود را با هدایای گران قیمت غافلگیر کنند، باید به ساعت، دکمه‌ های نقره، زنجیر کلید نقره، قلم‌ های مارک‌ دار، کیف‌ لپ تاپ و روکش‌ های چرم واقعی برای تبلت، جای کارت ویزیت با کیفیت بالا، کیف و کیف پول توجه کنند.

برای طرفداران خودرو نیز می‌ توانید تجهیزات ماساژ، یخچال ماشین، دوربین دید عقب یا هدایتگر خریداری کنید. برای شوهری که برای دیدن مدل‌های تحت کنترل رادیویی پشت ویترین مغازه‌ها می‌ ایستد، باید یک هلیکوپتر، هواپیما، ماشین، یا قایق بادبانی مینیاتوری بخرید.

اگر همسرتان عاشق ماهی گیری یا شکار است، تجهیزات لازم برای کباب کردن، یک کباب‌ پز تاشو یا یک کیسه خواب به او هدیه بدهید. او با این هدیه مطمئناً پز همسر محبوبش را به دوستان خود خواهد داد.

و در نهایت اگر شوهر عزیز شما جزو آن دسته از افرادی است که دوست ندارد خانه را ترک کند، باید برای او تخته بازی بخرید مثل: شطرنج، تخته نرد، بیلیارد یا گلف مینیاتوری.

عیدی مناسب برای همسر/عیدی مناسب برای خواهر

2. عیدی مناسب برای خانم ها

اگر به هدیه‌ ای بسیار گران قیمت، اما مفید و دلپذیر احتیاج دارید باید به یک چتر اتوماتیک اتومبیل به رنگ بارانی یا کیف همسرتان، یک کیف پول چرمی زیبا، کاور گذرنامه با یک طرح ابتکاری، یا یک قاب برای کارت‌های پلاستیکی متعدد فکر کنید.

هر دختری با دریافت یک فلش درایو USB به عنوان هدیه بسیار خوشحال می‌شود، منتها نه فلشی که به صورت قدیمی و کلاسیک باشد، بلکه یک نسخه ویژه برای خانم‌ها به شکل یک آویز جواهر با سنگ‌ های رنگین‌ کمانی.

عیدی برای مادر/عیدی برای پدر

3. عیدی مناسب برای کودکان

بی‌ تردید خرید عیدی برای کودکان بیشتر از هر گروه سنی دیگری لذتبخش است، خصوصا که این لذت معمولا بلافاصله بعد از دریافت بسته عیدی در حرکات و نگاه آن ها خودش را نشان می‌ دهد.

اگر اولین گزینه شما برای عیدی دادن به یک کودک پول است، گزینه مناسبی نیست. هرچند که اغلب بچه‌ها به معجزه پول برای به دست آوردن خواسته‌ هایشان آشنا هستند، اما با این کار خودتان را از شریک شدن در شادی صادقانه آن ها هنگام باز کردن بسته عیدی محروم می‌کنید.

عیدی‌ هایی مانند پول یا طلا به شکلی هستند که به نظر می‌ رسد برای جلب نظر پدر یا مادر کودک خریده می‌شود، در حالی که بهتر است عیدی بچه‌ها از جنس خودشان باشد.

دنیای بچه‌ ها با همه پیچیدگی‌ هایش خیلی دور از دسترس نیست. اغلب آن ها از دیدن لباس‌ هایی که رنگ‌ های شاد یا تصاویر کارتونی دارند، به هیجان می‌آیند.

برای دختر بچه‌ها لیست بلندبالایی از انواع عروسک و اسباب‌ بازی وجود دارد که تهیه‌ شان کار سختی نیست و پسربچه‌ ها هم سلیقه‌ شان در مورد اسباب‌ بازی ماشین یا هواپیما با چند دهه قبل هنوز فرقی نکرده است.

اگر نمی‌خواهید یا نمی‌ توانید خیلی هزینه کنید، به راحتی می‌توانید از تمامی مراکز خرید عروسک شخصیت کارتونی محبوب بچه‌ها را با قیمت چند هزار تومان بخرید. این روزها تعداد این شخصیت‌ های کارتونی آنقدر زیاد شده‌اند که با یک پرسش ساده از خود بچه‌ها، زود به جواب می‌ رسید.

اگر برایتان اهمیت دارد که عیدی مورد نظر کاربردی بیشتری از بازی داشته باشد، می‌توانید با کمی دقت و پرس‌ و جو از بازی‌ های فکری، بسته کامل لوازم نقاشی، مجموعه کتاب‌ های شعر و داستان کودکان و هر چیزی که بتواند خلاقیت کودک را به کار گیرد، استفاده کنید.

ایده های جالب عیدی دادن : بهترین عیدی برای سنین مختلف چیست ؟

عیدی برای بچه ها/عیدی برای دختر

4. عیدی مناسب برای مادر

عکسی زیبا برای راهرو یک هدیه کاربردی و شیک است که گرمی، مهربانی، و توجه فرزندان دوست داشتنی را در خود دارد. این هدیه نه تنها خاطرات شما را زنده نگه می‌دارد، بلکه یادآور فرزندان مهربانی است که همیشه به یاد شما هستند.

شما می‌توانید ساعت‌ها در مورد لوازم آرایشی صحبت کنید، زیرا هیچوقت لوازم آرایشی زیادی ندارید و اگر به طور مداوم به فکر رفاه کودکان و نوه‌ های خود باشید، به ندرت می‌ توانید آن را برای خود خریداری کنید. بنابراین، جرات کنید و به نزدیک‌ترین فروشگاه لوازم آرایشی بروید و برای مادر عزیزتان هدیه سال نو بخرید !

همه زنان عاشق زیور آلات براق و رنگارنگ هستند که لباس‌ های آن‌ها را کامل می‌کنند. یک ست شیک از گوشواره و گردنبند با مهره‌ های زیبا را به مادر خود هدیه بدهید. او با این هدیه ظریف‌ ترین زن در سال نو خواهد بود.

عیدی برای پسر/عیدی برای بچه ها

5. عیدی مناسب برای پدر

هدیه‌ ای برای سرگرمی یک گزینه دو سر برد برای پدر مورد محبوب شما است. اگر پدر شما به ماهی گیری علاقه دارد، اگر عاشق شکار است، یک چاقوی چند منظوره یا یک فلاسک گزینه بسیار خوبی برای هدیه سال نو است.

یا اگر پدر شما عاشق رانندگی است، مجموعه‌ای از ابزارهای لازم یا ضبط و بلندگوی ماشین هدیه‌ای جالب است که می‌توانید برای سال نو به او هدیه بدهید.

چندین کتاب محبوب برای پدر بزرگواری که دوست دارد در اوقات فراغت خود مطالعه کند، هدیه‌ ای عالی و بی‌نظیر خواهد بود. همچنین می‌ توانید روی صفحه اول کتاب، کلمات و جملات محبت‌ آمیزی برای پدرتان بنویسید تا آن را به یاد ماندنی‌ تر کند.

حتی اگر پدر شما عاشق موسیقی نباشد، به هر حال تعدادی از نوازندگان یا گروه‌ هایی هستند که مورد علاقه او باشند و ترانه‌ هایشان را دوست داشته باشد.

قفسه موسیقی پدرتان را با آلبوم‌ های تازه از این هنرمندان پر کنید، یا سی‌ دی‌هایی با موسیقی سازهای دلپذیر و بی کلام که گوش دادن آن‌ها هم در اتومبیل و هم در خانه لذت بخش است به عنوان هدیه به او بدهید.

عیدی مناسب خواهر

6. عیدی دادن به پدربزرگ و مادربزرگ

زمانی که هدایایی را برای والدین خود انتخاب می‌ کنید، والدین آن‌ها را فراموش نکنید ! این پیرمردها و پیرزن‌ های دوست داشتنی همیشه مورد توجه و مهر نوه‌ های خود هستند.

بنابراین، شما می‌ توانید یک تقویم با عکس‌ هایی از تمام خانواده و دوستان خود به مادربزرگتان هدیه کنید. بگذارید هرکدام از شما نمادی از یک ماه خاص از سال باشد، این یک هدیه بسیار ملموس و غیرمعمول است. روسری گرم یا دمپایی نیز یک هدیه کاربردی است که حتما دوست خواهند داشت.

پدربزرگ می‌ تواند با یک عکس از خانواده یا نوه‌ ها و نتیجه‌ ها، بسیار راضی و خوشحال باشد. افراد مسن واقعاً از این هدیه‌ های کوچک قدردانی می‌کنند ! یک ساعت مچی جدید یا یک رادیو که پدر بزرگ شما مثل سایر هم‌ سن و سال‌ های خودش وقت زیادی را برای شنیدن اخبار با آن می‌ گذراند، می‌تواند لذت زیادی را برای او به ارمغان بیاورد.

هدیه مناسب برای عیدی دادن

7. عیدی مناسب برای خواهر

دخترها همیشه از داشتن لباس ­‌های جدید استقبال می­ کنند و این هدیه برای هر دختری از جمله خواهر شما مناسب است. پوشیدن لباس های جدید در سال نو، احساس یک شروع تازه را چند برابر می­ کند.

مجموعه‌ای از شمع‌ های معطر دست ساز مطمئنا خواهر شما را خوشحال خواهد کرد.

اکنون صابون‌ های خانگی بسیار شیک ساخته می‌ شوند. شکل قلب، درخت، یا آدم برفی را انتخاب کنید و یک شاهکار برای خواهر محبوب خود ایجاد کنید.

عیدی برای خانم ها/عیدی برای آقایان

8. عیدی مناسب برای برادر

آیا برادرتان مرتباً به باشگاه می‌رود ؟ لباس‌ های ورزشی، کفش ورزشی، پیراهن‌ های ورزشی هرگز اضافی نخواهند بود. دستبند برای اندازه گیری نبض همچنین می‌تواند به عنوان یک گام شمار عمل کند که یک چیز ضروری برای یک افراد فعال و پر تحرک است.

اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، می‌توانید برادر خود را با تلفن همراه یا تبلت شگفت‌زده کنید.

یک خواهر به خوبی می‌ داند که برادرش چه نوع لباسی را بیشتر دوست دارد. بنابراین برای سال نو می‌ توانید یک‌ تی‌ شرت یا پیراهن به برادرتان هدیه بدهید.

هدیه مناسب برای عیدی

وقتی از افراد پرسیده می‌شود بهترین عیدی‌ ای که گرفته‌اند چه بوده، اغلب در ذهنشان دنبال عیدی‌ ای هستند که با حس و حالشان مرتبط بوده، نه این‌ که به این فکر کنند گران‌ ترین عیدی‌ شان چه بوده است.

گران یا ارزان بودن عیدی را قیمت آن لزوما تعیین نمی‌ کند، بلکه میزان توان خرید افراد مشخص می‌ کند که هدیه گرفته‌ شده برای آن ها ارزان یا گران تمام شده است. با این حال هیچ وقت شاخص اصلی‌ تان برای خرید یک عیدی برای هر شخص را بر مبنای قیمت آن قرار ندهید.

هیچ وقت فکر نکنید عیدی بهتر به معنای عیدی گران‌ تر است و هرگز به عنوان یک دریافت‌ کننده عیدی به دنبال ارزش مادی آن نباشید. عیدی از جنس عید، نو شدن، بهار، بخشش و مهربانی است، پس لطفا عیدی را با مفاهیم مادی لوث نکنید.

عیدی واقعی یعنی انتقال حس شما از شروع سال جدید و همه لذت بهار به همراه یک یادگاری برای کسی که دوستش دارید و برایتان اهمیت دارد.

اگر می‌خواهید این کیفیت را فدای کمیت نوع و جنس و قیمت کنید، حس خوبتان کمی مخدوش می‌ شود، اما اگر هر عیدی را واقعا با یاد کسی و با علاقه بخرید، هر چه که باشد همیشه ماندگار می‌شود.

عیدی واقعی در پس احساس شماست، نه در آنچه که خریداری شده است. پس عیدی دادن را وسیله‌ ای برای اعلام میزان اهمیت و علاقه‌ تان به خانواده و دوستان قرار دهید.

راهنمای خرید عیدی عروس : چه چیزهایی برای عروس عیدی ببریم ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits