دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معروف ترین رستوران های دنیا/رستوران های مشهور دنیا
22
زمان مطالعه: 5 دقیقه
معروف ترین رستوران های دنیا-رستوران های مشهور دنیا-رستوران های معروف-مشهورترین رستوران های دنیا-بهترین رستوران های دنیا-رستوران خوب-دیدنی ترین رستوران های جهان

رفتن به رستوران و بیرون از خانه غذا خوردن تبدیل به یک فعالیت اجتماعی همگانی شده است. رفتن به مکان مورد علاقه و صرف غذا باخانواده و دوستان و کشف مکان های مختلف در گوشه و کنار دنیا این روزها در بین خیلی ها رواج یافته است. جوانه های چشایی افراد ماهر و حرفه ای آن ها را وادار می کند تا از این سر دنیا به آن سر دنیا سفر کنند تا بتوانند غذاهای مختلف را مزه کنند. اگر چه هیچ چیز جایگزین دستپخت مادرهای مهربانمان نمی شود، اما اگر سری به معروف ترین و خوش دستپخت ترین آشپزهای دنیا بزنید خواهید فهمید که آن ها هم این هنر آشپزیشان را یا از مادرانشان به ارث برده اند و یا در فرهنگ سنتی کشورشان این دستور پخت ها مرسوم بوده است.

لیست 50 رستوران برتر دنیا در مجله رستوران بریتانیا به چاپ رسید . این رای گیری با حضور سرآشپزان بین المللی، صاحبان رستوران ها، کارشناسان آشپزی و منتقدان رستوران ها انجام گرفت. در اینجا لیست ده رستوران برتر دنیا با توجه به رای گیری صورت گرفته ذکر شده است.

اگر مایلید غذاهای خوشمزه سرتاسر دنیا را امتحان کنید مجله دلگرم به شما پیشنهاد سفر به یکی از کشورهای زیر را می دهد.

خوشمزه ترین رستوران های دنیا

معروف ترین رستوران های دنیا/رستوران های مشهور دنیا

10. رستوران وندام(Vendôme)
مکان: برگیش گلادباخ آلمان

اگرچه رستوران وندام نام یکی از شهرهای فرانسوی را از خود کرده است اما این فقط یک نام است چرا که هیچ مدل غذای فرانسوی در این رستوران سرو نمی شود اما در عوض تا دلتان بخواهد غذاهای مدرن و امروزی آلمانی را می توانید در این رستوران پیدا کنید. غذاهای معرکه ای مثل گوشت آهو با ژل برگ کاج و خامه کرفس دهانتان را آب می اندازد.

خوشمزه ترین رستوران های دنیا9. رستوران استررک(Steirereck)
مکان: وین اتریش

سرآشپز این رستوران هینز ریتبائر مهارت آشپزی اش را از خانواده اش که اصالتا اهل سوریه هستند آموخته است و مجموعه ای از کتابهای آشپزی اش را به عنوان راهنما استفاده می کند. سبک اصلی غذاهای این رستوران ترکیبی از غذاهای اتریش امروزی و سنتی با تنوع زیاد می باشد. نه تنها این رستوران غذای فوق العاده ای سرو می کند بلکه فضای رمانتیکش هم چشم نواز است.

خوشمزه ترین رستوران های دنیا8. رستوران ارزاک(Arzak)
مکان: سن سباستین، استرالیا

این رستوران توسط خانواده جوآن ماری آرازاک و دخترش النا آرزاک که عنوان برترین سرآشپز زن سال 2012 را گرفت اداره می شود. در این رستوران غذاهای سنتی اسپانیا با تکنیک های مدرن و امروزی پخت و پز سرو می شود. یکی از بهترین غذاهای این رستوران خرچنگ دریایی با ورقه تردی از سیب زمینی به همراه سس کبایبیا و فلفل قرمز می باشد.

خوشمزه ترین رستوران های دنیا7. رستوران دینر(Dinner by Heston Blumenthal)
مکان: لندن، بریتانیا

برای چشیدن غذاهای سنتی بریتانیا، این تنها رستورانیست که می توانید سر بزنید چرا که غذاهایی با تکنیک های جدید آشپزی خلق می کند که مربوط به قرن چهاردم می باشد. این رستوران توسط هستون بلومنتال سرآشپز معروف بریتانیایی اداره می شود. غذای خوشمزه و معروف این رستوران اختاپوس کبابی می باشد.

خوشمزه ترین رستوران های دنیا6. دی او ام(D.O.M.)
مکان:سائوپولو، برزیل

این رستوران توسط سرآشپزی چند شغله اداره می شود. این سرآشپز تاریخدان و گیاه شناس هم می باشد. در این رستوران بهترین غذاهای سنتی برزیل و همچنین خوراک های اروپایی سرو می شود.اکثر غذاهای این رستوران از جنگل های آمازون گرفته می شود که تنوع فوق العاده ای هم دارند.این رستوران چندین سال است که نام بهترین رستوران جنوب آمریکا را به خود اختصاص داده است. بهترین غذای این رستوران صدف اسکالوپ و سس مرجان می باشد.

خوشمزه ترین رستوران های دنیا5. رستوران مادیسون پارک(Eleven Madison Park)
مکان: نیویورک، آمریکا


تجربه غذا خوردن در این رستوران به معنای واقعی کلمه پر است از هیجان و به آن ها که اهل خوب خوردن هستند حتما توصیه می شود. غذای مخصوص این رستوران صدف خوراکی غلتابی با سس مخصوص و ریشه کرفس همراه با صدف حلزونی و آبگوشت ماهی یا صدف فوق العاده است.

خوشمزه ترین رستوران های دنیا4. مارگاریتز(Mugaritz)
مکان: سان سباستین، اسپانیا

اسپانیا رستوران های مشهور دنیا را در خود گنجانده است. اکثر رستوران های معروف اسپانیا در مادرید هستند اما تنها رستوران اسپانیایی این لیست در سان سباستین واقع شده است. در این رستوران چندین مرحله غذا در ظرف های کوچک برای مشتریان سرو خواهد شد که روندی فوق العاده و منحصربه فرد می باشد. خوراک معروف این رستوران کیک شکلاتی، خامه بادامی سرد و حباب های کاکائو می باشد.

خوشمزه ترین رستوران های دنیا3. استریا فرانسسکانا(Osteria Francescana)
مکان: مودنا، ایتالیا

در این رستوران می توانید مخلوطی از غذاهای سنتی و مدرن را پیدا کنید. غذای طبخ شده در این رستوران کاملا خلاقانه می باشد.

خوشمزه ترین رستوران های دنیا2. رستوران نوما(Noma)
مکان: کپنهاگ، دانمارک

این رستوران غذاهای موسمی اسکاندیناوی با روش طبخ مدرن را سرو می کند. در این رستوران اشتها آورهای زیادی پیدا خواهید کرد که برای کم خوراک ها عالیست. غذای مخصوص این رستوران خرچنگ قهوه ای و زرده تخم مرغ با گیاهان می باشد.از آنجا که این رستوران 20 نوع سرویس مختلف را به مشتریان ارائه می کند دومین رستوران برتر دنیا می باشد.

خوشمزه ترین رستوران های دنیا
1. ال سلر د کان روکا(El Celler de Can Roca)
مکان: گیرونا، اسپانیا

مالک اولین و بهترین رستوران دنیا برادران روکا می باشند.این برادران سرآشپز که شهرتشان را مدیون مادرشان هستند آشپزی را نزد مادرشان یاد گرفته اند.این رستوران بهترین مکان برای خوردن غذاهای مدرن اسپانیا می باشد. غذای مشهور این رستوران شاه میگو کبابی و مخلفات خاص آن می باشد.

ترجمه و گرداوری:

بخش خواندنیهای جالب مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (22 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

نگار | ۵ سال پیش
مرسی از معرفی رستوران ها سایت خیلی خوبی دارید
0
0
نگار | ۶ سال پیش
ممنون از معرفی رستوران ها و سایت خوبتون توی سفر خیلی مهمه که کجا باید رفت و کجا هارو باید دید و کدوم رستوران را باید انتخاب کرد
0
0

hits