دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سریال گاندو | داستان و بازیگران + قسمت بیست و دوم سریال گاندو
16
زمان مطالعه: 12 دقیقه
سریال گاندو به کارگردانی جواد افشار با حضور تعدادی از بازیگران مطرح و بنام میباشد. حال خلاصه ای از داستان سریال پر هیجان را برای شما همراهان دلگرم شرح داده ایم تا انتها با ما باشید.

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال گاندو

سریال «گاندو» یک مجموعه ضدجاسوسی است و فیلمنامه این سریال براساس مستندات و وقایع تاریخی که در کشور رخ داده به نگارش درآمده است.

قسمت‌های مهمی از سریال «گاندو» در خارج از ایران روایت شده و سکانس‌های مربوط به دو سه کشور در ترکیه و در شهر‌های استانبول و همچنین آنتالیا تصویربرداری شده است. همچنین بازیگران دو تابعیتی و یا ناشناخته و ترک در مجموعه تلویزیونی گاندو حضور دارند.

داستان سریال «گاندو» که پانزدهمین سریال جواد افشار برای تلویزیون است به قلم آرش قادری به نگارش درآمده که پیش از این هم سریال «برادر» را به کارگردانی افشار نوشته بود.

سریال «گاندو» یک سریال ضدجاسوسی مهیج و خوش ساخت است که تولید آن با زحمت زیادی همراه بوده است. خلاصه داستان سریال گاندو بر اساس واقعیت است.

گاندو به چه معناست ؟

گاندو «Gando» نام گونه‌ای از کروکودیل در ایران اسـت. وی را شکارچی کمین‌گر نامیده‌اند کـه قدرت بالایی دارد. کارگردان سریال، جواد افشار کـه پیش از این سریال کیمیا از او بـه نمایش درآمده گفته اسـت داستان سریال بر اساس یک داستان جاسوسی ساخته شده اسـت.

سریال «گاندو» جواد افشار در تجربه‌ای جدید به سراغ ساخت قصه‌ای امنیتی رفته و طبیعی است که تولید یک مجموعه اکشن آن هم در ایران کار ساده‌ای نباشد. تبدیل یک سوژه واقعی به یک فیلمنامه و سپس تصویری کردن آن کار ساده‌ای نیست.

معذوریت‌های امنیتی از یک‌سو و سختی به تصویر کشیدن سکانس‌های اکشن در ایران، آن هم در شرایطی که از شهرک سینمایی و امکانات لازم خبری نیست، قطعاً کار دشواری است.

دانلود قسمت بیست و دوم سریال گاندو


خلاصه داستان سریال گاندو

در سریال گاندو وحید رهبانی در نقش یکی از ماموران امنیتی بازی کرده است. علیرام نورانی و فرهاد قائمیان در سریال «گاندو» در نقش ضد قهرمان هستند و تیم جاسوسان داستان را تشکیل می‌دهند.

تعداد زیادی بازیگران خارجی در سریال گاندو حضور داشته‌اند و تقریباً در لوکیشن هر کشور، نزدیک به ۵۰ بازیگر بومی فعال هستند و اسامی بازیگران ایرانی و خارجی سریال گاندو بیان شده است.

مهم‌ترین نکته سریال گاندو حضور پیام دهکردی است که نقش محوری و ضدقهرمان این کار را برعهده دارد. سریال «گاندو» برگرفته از پرونده جیسون رضاییان است.

جیسون رضاییان خبرنگار ایرانی آمریکایی واشنگتن پست در ایران است که چند سال به جرم جاسوسی بازداشت شده بود و در دی سال ۱۳۹۴ یک پای مبادله تاریخی ایران و آمریکا شد. پیام دهکردی در نقش «جیسون رضاییان» فردی که چند سالی را به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت بود، بازی کرده است.

قسمت آخر سریال گاندو



سریال گاندو چند فصل است

فصل اول سریال «گاندو» به تهیه‌کنندگی مجتبی امینی در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید و از شبکه سه پخش خواهد شد.

آرش قادری نویسندگی این سریال را به عهده دارد و در حال حاضر مشغول نگارش فصل دوم.

سریال گاندو | داستان و بازیگران + قسمت بیست و دوم سریال گاندو

بازیگران سریال گاندو

«گاندو» با با بازیگری بازیگرانی چون :

  1. حضور کامبیز دیرباز
  2. محمدرضا شریفی‌نیا
  3. سید مهرداد ضیایی
  4. رضا توکلی
  5. نسرین نکیسا
  6. سوگل طهماسبی
  7. کمند امیرسلیمانی
  8. صالح میرزا آقایی
  9. فرهاد قائمیان
  10. وحید رهبانی
  11. داریوش فرهنگ
  12. پیام دهکردی
  13. لیلا اوتادی
  14. سارا خویینی‌ها
  15. علیرام نورایی
  16. آزیتا ترکاشوند
  17. نگار عابدی
  18. خسرو شهراز
  19. پندار اکبری
  20. عرفان ابراهیمی
  21. مجید نوروزی
  22. علی افشار
  23. اتابک نادری
  24. نیلوفر شهیدی
  25. محمدجواد طاهری
  26. جمشید جهانزاده
  27. بهزاد رحیم خانی
  28. فلیپ ساپرکین
  29. فرشته آلوسی
  30. سارا محمدی
  31. میثم ولیخانی
  32. مصطفی سلطانی
  33. یاسمین پیداودی
  34. آیدا جعفری
  35. ناره گرگوریان

همچنین جمع زیادی از بازیگران خارجی و ایرانی که در بخش تولید خارج از کشور به این مجموعه اضافه شدند.

تیزر سریال گاندو



سایر عوامل گاندو عبارتند

  1. کارگردان: جوادافشار
  2. تهیه‌کننده: مجتبی امینی
  3. مجری طرح و مدیرتولید: مصطفی سلطانی
  4. نویسنده: آرش قادری
  5. مدیرتصویربرداری: فرشادگل سفیدی
  6. مدیر صدابرداری: هادی افشار
  7. مدیر برنامه‌ریزی: آرش سجادی
  8. دستیار اول کارگردان‌: داود باقری
  9. طراح صحنه: حسین مجد
  10. طراح لباس: الهام شعبانی
  11. طراح گریم: شهرزاد عقیقی
  12. مدیرتدارکات: سید مقصود میرهاشمی
  13. تدوین: حامد محسن پور
  14. دستیاردوم کارگردان: افشین عمران
  15. منشی صحنه: سمانه واعظی
  16. برنامه‌ریز: عارفه رشیدی
  17. عکاس: محسن جسور

سریال گاندو | داستان و بازیگران + قسمت بیست و دوم سریال گاندو

محمد علیزاده خواننده تیتراژ سریال گاندو

همزمان با انجام مراحل فنی سریال «گاندو»، محمدعلیزاده موسیقی تیتراژ پایانی این سریال را می خواند.

به گزارش روابط عمومی سریال، مجتبی امینی تهیه کننده سریال «گاندو» درباره جدیدترین وضعیت این سریال گفت: در حال حاضر سریال مشغول انجام مراحل فنی است و به تازگی محمد علیزاده به عنوان خواننده همکاری خود را با ما آغاز کرده است تا سریال برای پخش از شبکه سوم سیما آماده شود.

محمد علیزاده خواننده پاپ کشورمان پیش از این در سریال «برادر» با جواد افشار همکاری داشته است و بعد از آن، دومین همکاری خود را با این کارگردان آغاز کرده است.

گفتگو اختصاصی با بازیگر سریال گاندو



تصویر برداری از بی حجابی در سریال «گاندو»

در یکی از پربازدیدترین و سیاسی‌ترین سکانس‌های قسمت اول این سریال که عملیات به زمین نشاندن هواپیمای مسافربری توسط نیرو‌های امنیتی کشورمان را به تصویر کشیده است و به نظر می‌رسد کاملا برگرفته از قصه دستگیری عبدالمالک ریگی، تروریست سرشناس تکفیری باشد، نکته جالبی داشت.

اینکه در زمان ورود دوربین به داخل هواپیما، تعداد زیادی از خانم‌های مسافر روسری به سر نداشتند که با ورود نیرو‌های امنیتی، روسری به سر می‌کردند.

شاید بتوان گفت: این یک تحول در به نمایش درآوردن تصاویر زنان کم حجاب یا بی‌حجاب ایرانی است که تا قبل از این مانندش در صدا و سیما اتفاق نیفتاده بود.

سریال گاندو | داستان و بازیگران + قسمت بیست و دوم سریال گاندو

نظر تهیه کننده گاندو در مورد بی حجابی سریال گاندو

مجتبی امینی تهیه‌کننده سریال «گاندو» دراین‌باره گفت: وقتی سریال جدیدی پخش خود را از رسانه ملی آغاز می‌کند واکنش‌های مختلفی به همراه دارد، ولی کاش کارشناسی شده برخورد شود.

قسمت اول سریال و متوقف کردن پرواز برای جلوگیری از خروج آقازاده با پول بیت‌المال از کشور بر اساس پرونده واقعی نوشته و به آن پرداخته شد. در سکانس هواپیما، پرواز خارجی و مسافران داخل پرواز هم خارجی بودند و ملیت ایرانی نداشتند پس با حجاب عرف خود در این صحنه حضور داشتند تا ما به صورت کاملا واقعی سکانس را به تصویر بکشیم.

سریال گاندو | داستان و بازیگران + قسمت بیست و دوم سریال گاندو

گاندو سریالی جسور و به‌روز

گاندو از همان قسمت اول نشان داد که هم به روز است و هم جسور. مجموعه‌ای که مماس با فضای سریال سازی روز دنیا به داستان‌های پر ماجرای مواجهه ماموران مخفی با تروریست‌ها و گروه‌های خرابکار می‌پردازد.

سریال‌هایی که اتفاقا در ردیف پربیننده‌ترین محصولات شبکه‌های تلویزیونی قرار دارند. اهمیت این نوع آثار به این دلیل است که علاوه بر جذابیت بسیار بالا و قدرت میخکوب کردن مخاطب، می‌توانند آرمان‌ها و منافع ملی را هم به شکل دراماتیک به تصویر بکشند.

یکی از مشابهت‌های گاندو با محصولات مشابه و سطح اول جهان، پروداکشن وسیع و باعظمت است. چنین آثاری دارای صحنه‌های چشم نواز و خیره کننده و جلوه‌های ویژه تماشایی هستند.

اتفاقی که در «گاندو» نیز رقم خورده است و بینندگان این شب‌های تلویزیون می‌توانند از تماشای مجموعه‌ای از تصاویر و داستان‌های حیرت انگیز سیراب شوند.

در سریال گاندو فرم و ساختار جهانی آثار جاسوسی، با موضوعات بومی و داخلی در هم آمیخته شده است. در همان قسمت اول این سریال دیدیم که ماموران امنیتی در یک عملیات پیچیده اقدام به دستگیری یک آقازاده کردند که عامل نفوذی در حوزه اقتصادی بود.

قرار دادن فرزند یک چهره مطرح سیاسی به عنوان یک جاسوس نفوذی، گویای جسارت این سریال و پرهیز از محافظه کاری است. پرداختن به چنین سوژه‌هایی در راستای فرمایشات و هشدار‌های اخیر رهبر انقلاب درباره تمایل دولت آمریکا برای نزدیک شدن و اغوای برخی مسئولان جمهوری اسلامی است.

سریال «گاندو» به طور دراماتیک، بخشی از ترفند‌های دولت‌های غربی برای نزدیک شدن و فریب برخی از مقامات را نشان می‌دهد.

این سریال همچنین تصویری نزدیک به واقع از مجاهدت‌های خستگی ناپذیر و دلاورانه ماموران امنیتی را نمایش می‌دهد. قهرمانانی که در کنار مردم و مانند همه ما هستند، اما کمتر دیده می‌شوند و امنیت کم نظیر کشور ما، نشانه قدرت و ایثارگری این سربازان است.

سریال گاندو | داستان و بازیگران + قسمت بیست و دوم سریال گاندو

ماجرای سانسور برخی واژگان از سریال "گاندو"

جواد افشار کارگردان سریال تلویزیونی «گاندو» در گفتکو با تسنیم درباره ماجرای سانسور‌های قسمت سیزدهم و حذف برخی واژه گفت: من از مدیران ارشد سازمان صداوسیما و دولتی‌ها دعوت می‌کنم سعه‌صدر داشته باشند که هم به نفع نظام و هم افراد و اشخاص است. مجموعه «گاندو» یک مطالبه مردمی به حق است که اتفاقاً شفاف‌سازی می‌کند نه به دلیل اینکه به کسی برچسب بزند و کسی را زیر سوال ببرد.

ما می‌گوییم هر فرد و هر شخصی باید پاسخگوی عملکرد خودش باشد. بنا نیست هیچ مقام ارشدی تاوان عملکرد فلان اقوام و فامیل خود را بدهد. یعنی اینکه قرار نیست خدایی ناکرده برادر و فرزند من یک جرم و فسادی کرده باشند و من تاوان آن را بدهم. اتفاقاً اگر شفاف‌سازی انجام شود اگر فردی از خانواده من چنین خلافی انجام دهد نه تنها این کار تأیید نمی‌شود بلکه آن را محکوم هم کرده‌ایم. به خصوص وقتی پایِ جاسوسی و خیانت به وطن، به میان می‌آید.

سریال گاندو | داستان و بازیگران + قسمت بیست و دوم سریال گاندو

برخورد با دولت و رئیس‌جمهور در سریال گاندو

قصد برخورد با دولت و رئیس‌جمهور محترم را نداشتیم

افشار با اشاره به اینکه هیچ‌گاه این سریال قصد برخورد با دولتی‌ها را ندارد، خاطرنشان کرد: باید برای نمایش آن چه واقعیت داشته است، اجازه داده شود.

مطمئناً این اقدام در جهت منافع ملی خواهد بود. هیچ‌گاه سریال تلویزیونی «گاندو» لکه ننگ و سیاهی به کسی تحمیل نخواهد کرد و فقط شفاف‌سازی موجب این می‌شود که اتفاقا کسانی که ممکن است ناجوانمردانه مورد اتهام قرار گیرند تبرئه شوند.

هنوز به طور جدی حذف و سانسوری اتفاق نیفتاده و برخی از واژگان و دیالوگ‌ها را خواستند حذف شود؛ اتفاقاً از ما خواستند اسم دولت به طورکل حذف شود.

ما در ادامه داستان پاسخ‌های خوبی داریم برای این پلی که زده شده و در حمایت از دولتی‌ها صحنه‌های بسیار خوبی خلق کردیم. هیچ‌گاه این سریال قصد برخورد با دولتی‌ها را ندارد، ولی در جهت حمایت از جایگاه این دوستان و عزیزان اتفاقا بین آنان و سواستفاده کنندگان از آنان - که مرتکب خیانت نیز شده‌اند- فاصله گذاری کرده‌ایم؛ و این دوستان و عزیزان اطلاعی هم نداشتند.

جاسوسی خواهرزاده یکی از مسئولان در سریال گاندو

نیلوفر شهیدی یکی از چندین بازیگر سریال «گاندو» است که در نقشی متفاوت ایفای نقش کرد. این بازیگر در گفتگوی انجام شده پیرامون نقشی که به عهده داشت، گفت: در «گاندو» نقش خواهرزاده یکی از مسئولین را بازی کردم. آقازاده‌ای که ندانسته درگیر ماجرایی می‌شود و به دلایلی بدون اینکه بداند اطلاعات امنیتی را لو می‌دهد و اشتباهاتی انجام می‌دهد. این نقش کاملاً به روز است هر چند با بقیه موارد مشابه تفاوت‌هایی دارد و دختری است که از روی غفلت دست به اشتباه می‌زند و جایی می‌فهمد که دیگر دیر شده است.

جواد افشار کارگردان سریال گاندو

جواد افشار متولد۲۶ دی ۱۳۴۷ در قم کارگردان سینما و تلویزیون اهل ایران است.

او در کودکی با تعزیه خوانی و سپس با تئاتر آشنا شد.

در سال ۱۳۶۳ در سن ۱۶ سالگی نخستین بار کارگردانی را با ساخت یک فیلم کوتاه تجربه کرد.

در سال ۱۳۶۹ به دانشگاه صدا و سیما راه یافت با دریافت مدرک کارشناسی کارگردانی فارغ‌التحصیل شد.

در ادامه به عنوان دستیار کارگردان در فیلم مسافر ری به کارگردانی داوود میرباقری فعالیت‌های خود را پی گرفت.

او در دوران دانشجویی چند فیلم کوتاه ساخت، از جمله فیلم کوتاه ۱۶ میلیمتری زنبورک

که در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی شرکت کرد و جوایزی کسب نمود.

وی در سال ۱۳۷۶ نخستین فیلم بلند داستانی خود را با عنوان پایی برای پرواز ساخت

و در سال ۱۳۷۹ نخستین سریالش را با نام «غروب بی پایان» کارگردانی کرد.


بیشتر بخوانید :

خلاصه داستان و معرفی بازیگران سریال برادر جان ماه رمضان ۹۸

معرفی خلاصه داستان و بازیگران فیلم سینمایی چهار انگشت

معرفی بازیگران + داستان کامل فیلم رحمان ۱۴۰۰



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (16 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits