دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی ۱۰ فیلم برتر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
همانطور که می‌دانید سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از 10 بهمن 1397 شروع شد و تا 22 بهمن ادامه دارد، ما در این مطلب قصد داریم 10 فیلم برتر از نظر مردم در جشنواره فجر را به شما معرفی کنیم .

10 فیلم برتر جشنواره فیلم فجر 97 از نظر مردم

سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر از ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ در تهران آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت.

هیئت داوران بخش سودای سیمرغ شامل محمد احسانی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد بزرگ‌نیا، مهرزاد دانش، پوران درخشنده، ریما رامین‌فر و محمود کلاری

هیئت داوران بخش نگاه نو، فیلم‌های کوتاه و فیلم‌های مستند شامل محمد آفریده، حبیب احمدزاده، آیدا پناهنده، سعید سهیلی و مازیار میری می‌باشد.

دبیر این دوره از جشنواره ابراهیم داروغه‌زاده‌است.

معرفی فیلم‌های برتر جشنواره 37 فیلم فجر

شاید یکی از جنجالی‌ترین و جذاب‌ترین سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر، جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم است که همواره تضمینی بر فروش فوق‌العاده و زمان اکران خوب برای فیلم‌های منتخب را به ارمغان می‌آورد.

حالا در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر و بعد از پایان روز سوم برگزاری جشنواره، اسامی 10 فیلم برتر بدون اولویت که بیشترین آرای مردمی را به خود اختصاص داده‌اند اعلام شد.

نحوه رای گیری بهترین اثر از نگاه تماشاگران در جشنواره فجر

مخاطبان فیلم‌های جشنواره برای شرکت در رأی‌گیری بهترین اثر از نگاه تماشاگران می‌توانند از دو طریق این کار را انجام دهند؛ ساده‌ترین روش برای شرکت در رای‌گیری شماره‌گیری #7*710* و طی مراحل از طریق تلفن همراه است.

راه دیگر استفاده از اپلیکیشن رای‌گیری است که مخاطبان باید جهت دسترسی به آن کد «کیو آر» روی بلیت را اسکن کنند و از طریق اپلیکشن از میان پنج گزینه موجود، به فیلم محبوب خود رای بدهند.

ماننده دوره‌های گذشته، مدیریت رای‌گیری و معرفی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر بر عهده خانه سینماست. سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه 9 بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.

در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، 22 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، 3 اثر در بخش پویانمایی، 10 فیلم در بخش نگاه نو، 7 فیلم کوتاه و 5 مستند رقابت می‌کنند.

نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و 56 سالن سینما در مراکز استان‌ها تا22 بهمن ماه به استثنای روزهای 19 و 20 بهمن‌ماه وهم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.

سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، 22 بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.

اسامی فیلم‌هایی که بیشترین رای را از مردم در جشنواره فجر 97 دریافت کردند

اسامی آثاری که تا شب گذشته بیشترین رای را از مردم دریافت کرده‌اند بدون اولویت به شرح زیر است:

1. غلامرضا تختی

فیلم سینمایی غلامرضا تختی یک فیلم از سرگذشت و داستان زندگی پهلوان غلامرضا تختی می‌باشد.

معرفی ۱۰ فیلم برتر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

اگر می‌خواهید درباره جزئیات این فیلم، کارکردان و بازیگران آن بیشتر بدانید به لینک زیر مراجعه کنید.

معرفی فیلم سینمایی غلامرضا تختی + خلاصه داستان و بازیگران

2. قسم

قسم دومین فیلم سینمایی ساخته محسن تنابنده می‌یاشد. فیلم سینمایی قسم فیلمی به نویسندگی و کارگردانی محسن تنابنده و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی و الهام غفوری که در سال ۱۳۹۷ تولید شده‌است.

این فیلم در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.فیلم «قسم» برخلاف دیگر فیلم ها و سریال هایی که محسن تنابنده در آنها بازی کرده و یا نویسندگی آن را بر عهده داشته اثری تلخ به حساب می‌آید.

این فیلم درباره قتل زنی به نام رضوان است که خانواده و اقوام آن به دنبال ثابت کردن قاتل بودن شوهر وی به دادگاه است.

معرفی ۱۰ فیلم برتر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

اگر می‌خواهید درباره جزئیات این فیلم، کارکردان و بازیگران آن بیشتر بدانید به لینک زیر مراجعه کنید:

معرفی فیلم سینمایی قسم + خلاصه داستان و بازیگران

3. شبی که ماه کامل شد

شبی که ماه کامل شد فیلمی به کارگردانی نرگس آبیار، نویسندگی نرگس آبیار و مرتضی اصفهانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی محصول سال ۱۳۹۷ است.

این فیلم روایت واقعی از ازدواج عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی سرکرده گروه جندالله با فائزه منصوری است که پس از ازدواج به پاکستان فرار میکنند و طی ماجراهایی برادر فائزه شهاب منصوری توسط عبدالمالک به قتل میرسد و ...

معرفی ۱۰ فیلم برتر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

4. متری شیش و نیم

متری شیش و نیم فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان محصول سال ۱۳۹۷ است.

این دومین همکاری سعید روستایی با نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی است. نکته جالب توجه دیگر هم حضور پیمان شریعتی (مدیر پیشین تئاتر شهر) است که پس از سال‌ها کار مدیریتی در عرصه تئاتر و نیز تجربه بازی در فیلم‌های «آخرین شناسایی»، «فرار مرگبار» و «قرمز» (سال 1377) بار دیگر در یک فیلم سینمایی بازی کرده است. این فیلم به عنوان دومین فیلم بلند سعید روستایی شناخته می‌شود.

معرفی ۱۰ فیلم برتر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

5. قصر شیرین

قصر شیرین فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی و به نویسندگی محسن قرایی و محمد داودی ساخته سال ۱۳۹۷ است. این فیلم در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

خلاصه داستان

جلال مرادی ۴۲ ساله در طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می‌رود، پس از دو سال به شهرش بازمی‌گردد زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده‌است.

معرفی ۱۰ فیلم برتر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

6. ماجرای نیمروز

ماجرای نیمروز: رد خون(۱۳۹۷)، قسمت دوم از فیلم سینمایی ماجرای نیمروز به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی است. فیلمنامه‌ این فیلم توسط حسین تراب نژاد و ابراهیم امینی نوشته شده است.

روایت کلی این فیلم پیرامون اتفاقات بعد از پایان جنگ ایران و عراق در سال۱۳۶۷ و عملیات مرصاد می باشد. این فیلم در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران می شود.

نیروهای امنیتی ایران متوجه حضور نفوذی‌های سازمان مجاهدین خلق در جبهه میشوند .با ارسال دو مامور امنیتی به بغداد می‌خواهند قبل از شروع عملیات فروغ جاویدان عباس زریباف فرمانده این عملیات را ترور کنند. اما داستان طور دیگری رقم میخورد

معرفی ۱۰ فیلم برتر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

7. جان دار

جان‌دار فیلمی به کارگردانی حسین امیری دوماری و پدرام امیری و تهیه‌کنندگی کامران مجیدی محصول سال ۱۳۹۷ است.

داستان فیلم جان دار پیرامون یک اتفاق در یک مراسم عروسی و اتفاقات پس از آن می باشد...

معرفی ۱۰ فیلم برتر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

8. 23 نفر

۲۳ نفر فیلمی به کارگردانی مهدی جعفری محصول سال ۱۳۹۷ می‌باشد. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد. در روز اول تصویر برداری فیلم قاسم سلیمانی از این پروژه دیدن کرد.

www.delgarm.com

9. بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی فیلمی به کارگردانی مونا زندی حقیقی، نویسندگی حمیدرضا بابابیگی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع نوری محصول سال ۱۳۹۶ است.

خلاصه داستان: شکوه به همراه همسر دومش رضا تصمیم می‌گیرند تا فریدون همسر سابقش که توسط فرزندانشان به خانه سالمندان سپرده شده‌است را به خانه خود بیاورند. این تصمیم اتفاقات جدیدی را در زندگی هر سه نفر رقم می‌زند .

معرفی ۱۰ فیلم برتر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

10. سرخپوست

سرخ‌پوست فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی محصول سال ۱۳۹۷ می‌باشد. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. موسیقی این فیلم توسط رامین کوشا نوشته شده است و موسیقی این فیلم در آمریکا ضبط شده است. پروژه قبلی ایشان سریال آسپرین ساخته آقای فرهاد نجفی بوده است.

داستان فیلم

سال ۱۳۴۷، یک زندان قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعهٔ شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند…

معرفی ۱۰ فیلم برتر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

بیشتر بخوانید

معرفی فیلم سینمایی قسم + خلاصه داستان و بازیگران

فیلم ازدواج امیرحسین صدیق و باران خوش اندام

خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من

فیلم سینمایی جذاب و دیدنی پالتو شتری + خلاصه داستان و بازیگران



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits