دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بانوی عمارت : بازیگران و خلاصه داستان سریال بانوی عمارت
10
زمان مطالعه: 10 دقیقه
بانوی عمارت : داستان ندیمه ای جوان به نام آهو را در دوره ای 50 ساله که از عهد ناصرالدین شاه قاجار شروع می شود و به فراز و نشیب های زندگی در طول این دوره تاریخی می پردازد.

سریال بانوی عمارت

سریال بانوی عمارت به کارگردانی عزیزالله حمید نژاد و تهیه کنندگی مجید مولایی این روزها مراحل تولید و تصویربرداری خود را سپری می نماید تا به زودی در 40 قسمت برای پخش از شبکه سه سیما آماده گردد.

در ادامه به معرفی موضوع داستان و بازیگران این سریال می پردازیم.

divider

بازیگران سریال بانوی عمارت

اسامی بازیگران زن سریال بانوی عمارت

  1. پانته‌آ پناهی‌ها (در نقش افسر الملوک )
  2. اندیشه فولادوند ( در نقش طلا)
  3. غزل شاکری (در نقش بهجت الملوک)
  4. شبنم فرشاد جو (در نقش مهرالنساء)
  5. مینا وحید (در نقش جواهر)
  6. نیکی نصیریان (در نقش آهو)
  7. مهتاج نجومی (در نقش گلین‌باجی)
  8. مریم مؤمن (در نقش فخرالزمان )
  9. پاوان افسر (در نقش پروین)
  10. مهری آل آقا

اسامی بازیگران مرد سریال بانوی عمارت

  1. علیرضا شجاع‌نوری (در نقش طیب‌الاطبا)
  2. حسام منظور (در نقش شازده)
  3. حسن علیرضایی (در نقش میرزا رضا کرمانی)
  4. رامتین خداپناهی (در نقش میرزا اسد)
  5. محمد فیلی (در نقش حاج فتاح)
  6. صالح میرزاآقایی (در نقش جهانبخش‌میرزا)
  7. احسان امانی (در نقش بکتاش)
  8. سیروس میمنت (رنجبر در نقش وثیق‌الممالک)
  9. محمد زارعی (در نقش یونس)
  10. میلاد میرزایی (در نقش رشید)
  11. نورالدین گودرزی (در نقش پیشکار حاج فتاح)
  12. علی اصغر یوسفیان
  13. رضا نجفی
  14. مجید سعیدی
  15. احمد یاوری

سریال بانوی عمارت

«بانوی عمارت» که عاشقانه ای را در مقطعی از تاریخ قاجار روایت می کند در شهرهای تهران، کاشان و قزوین تصویربرداری می شود.
سریال کاملا ملودرام عاشقانه جدی است و مناسبات و روابطش کاملا معقول و جدی پیش می‌رود و جدی بودن این سریال وجه سرگرم‌کننده آن است. در عین حال مناسبات انسانی، روابط انسان‌ها و حفظ کیان خانواده در آن نمایان است.رخی از شخصیت‌های تاریخی در این سریال ما به ازای بیرونی داشته‌اند اما قصه‌ای که طراحی کردیم به گونه‌ای است که به عنوان مثال یکی از شخصیت‌های ما درگیر با میرزا رضای کرمانی است و یا اینکه ترور ناصرالدین شاه را در «بانوی عمارت» خواهیم داشت اما این گونه که آن را در درام خودمان استفاده می‌کنیم چرا که پیش از آنکه دغدغه روایت تاریخی داشته باشیم داستان کارکردی دراماتیک دارد و سعی کرده‌ایم از رویدادهای تاریخی، استفاده دراماتیک و نمایشی برای پیشبرد قصه داشته باشیم

ساعت پخش سریال بانوی عمارت

این مجموعه تلویزیونی از ششم آذرماه، هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما، پخش خواهد شد و تکرار آن ۰۲:۲۰ بامداد، ۰۹:۳۰ و ۱۴:۰۰ روز بعد است.

داستان سریال بانوی عمارت

تم داستانی سریال بانوی عمارت ملودرام عاشقانه و لحن روایت در آن کاملا جدی است به نحوی که روابط و ارتباطات شخصیت ها کاملا سرگرم کننده، واقعی و قابل درک به نظر می آید البته شباهت داستان به سریال شهرزاد نیز کاملا مشهود و محسوس است و می توان از وجه شباهت این دو سریال خوانندگی محسن چاوشی را نام برد. برخی رویدادهای تاریخی در زمان قاجار نیز در این سریال بازسازی شده اند به طور مثال میرزا رضای کرمانی را در سریال خواهیم دید و هم چنین ترور ناصرالدین شاه نیز در این سریال ساخته و پرداخته شده است.

فخرالزمان دختر شخص شناخته شده ای است که پدر خود را از دست داده، و پسر دوست پدرش خواستگار فخرالزمان می باشد که فخرالزمان مایل به این ازدواج نیست.

از طرفی برادر وی اصرار به این ازدواج دارد، اما دل این دختر پیش خواستگار دیگری گیر است که شاهزاده قجری نیز هست که قبلا ازدواج نموده و صاحب فرزند نیز شده است.

برادر فخرالزمان دلیل مخالفتش را این می داند که خاندان قجر وصله این خانواده نیست. باید دید که در ادامه چه اتفاقی است...

تیتراژ سریال بانوی عمارت با صدای محسن چاوشی

divider


divider

عوامل سریال خانه عمارت

  • مدیر تصویربرداری علی‌رضا رنجبران
  • طراح صحنه داریوش پیرو
  • طراح لباس ژاله زکی زاده
  • طراح گریم مجید اسکندری
  • خواننده محسن چاوشی
  • صدابردار محمد شیوندی
  • موسیقی فردین خلعتبری
  • عکاس علی حمید نژاد
  • امور رسانه‌ای بهناز شیربانی

مولایی به وضعیت ساخت این سریال که به دوران قدیم و زمان ناصرالدین شاه برمی‌گردد و دشواری‌های آن اشاره کرد و در توضیحاتی درباره‌ رده‌بندی این سریال و بودجه‌ای که به آن اختصاص پیدا کرده است و در نهایت خروجی که خواهد داشت، اظهار کرد:‌ از نظر بودجه‌بندی سریال «بانوی عمارت» در سطح سریال‌های معمولی تلویزیون است. تقریبا برآورد ما کمی از سریال‌های خانوادگی و معاصر بیشتر است. آن هم به دلیل حجم بالای طراحی لباس‌ها و همچنین شرایط اجراست.

او افزود: ما بنا داشتیم پنج سال پیش سریال «بانوی عمارت» را بسازیم. اما شرایطش پیش نیامد. سپس طرح «بانوی عمارت» به چندین شورا رفت و اصلاحیه خورد و پس از آن هم درگیر کارهای دیگری شدم و اکنون آن را می‌سازم. از همان ابتدا نیز قرار بود این سریال را با بودجه کم بسازیم. این سریال تناسبی با سریال‌های الف ویژه ندارد اما تمام پتانسیل‌مان را گذاشته‌ایم که یک کار کیفی بسازیم و احتمالا این اتفاق خواهد افتاد و «بانوی عمارت» جزو سریال‌های قابل قبول خواهد بود. اما با توجه به شرایط بودجه تلویزیون با حداقل بودجه آن را می‌سازیم و این باعث تعجب مدیران سازمان خواهد بود.

مولایی درباره قصه «بانوی عمارت» با بیان اینکه سریال تاریخ را روایت نمی‌کند و ملودرامی عاشقانه است،‌ گفت: سریال کاملا ملودرام عاشقانه جدی است و مناسبات و روابطش کاملا معقول و جدی پیش می‌رود و جدی بودن این سریال وجه سرگرم‌کننده آن است. در عین حال مناسبات انسانی، روابط انسان‌ها و حفظ کیان خانواده در آن نمایان است.

آیا شخصیت‌های «بانوی عمارت» تاریخی هستند ؟

او در پاسخ به این پرسش که آیا شخصیت‌های «بانوی عمارت» ما به ازای بیرونی از شخصیت‌های تاریخی دارند، اظهار کرد: برخی از شخصیت‌های تاریخی در این سریال ما به ازای بیرونی داشته‌اند اما قصه‌ای که طراحی کردیم به گونه‌ای است که به عنوان مثال یکی از شخصیت‌های ما درگیر با میرزا رضای کرمانی است و یا اینکه ترور ناصرالدین شاه را در «بانوی عمارت» خواهیم داشت اما این گونه که آن را در درام خودمان استفاده می‌کنیم چرا که پیش از آنکه دغدغه روایت تاریخی داشته باشیم داستان کارکردی دراماتیک دارد و سعی کرده‌ایم از رویدادهای تاریخی، استفاده دراماتیک و نمایشی برای پیشبرد قصه داشته باشیم.

مولایی سپس با اشاره به شخصیت‌های «بانوی عمارت» یادآور شد: میرزا رضای کرمانی کاراکتری است که در «بانوی عمارت» نقش دارد اما به طور کلی قصد ما تاریخ‌نگاری نیست. این قصه تخیلی و ساخته و پرداخته ذهن نویسنده است.

وی درباره لوکیشن‌هایی که در شهر کاشان برای این مجموعه استفاده شده است، نیز توضیح داد: جدی‌ترین لوکیشن ما در کاشان مربوط به خانه کاراکتر اصلی سریال است که به خانه طباطبایی‌ها اختصاص دارد و ۴۰ درصد از تصویربرداری در این خانه انجام می‌شود و هزینه‌های بازدیدکنندگان این موزه را پرداخت کرده‌ایم.

این تهیه‌کننده در پایان درباره روند ساخت «بانوی عمارت» گفت: اوایل اسفند ماه ضبط صحنه‌های مربوط به شهر کاشان به پایان می‌رسد و پس از آن در تهران، شهرک غزالی و همچنین شهر قزوین ادامه خواهد داشت. اواخر خرداد سال ۹۷ نیز تصویربرداری سریال به پایان خواهد رسید و این سریال در ۴۰ قسمت برای شبکه سه سیما تولید خواهد شد.

تیزر سریال بانوی عمارت

divider


divider

پانته آ پناهی بازیگر بانوی عمارت

پانته آ پناهی ها متولد 9 آذر ماه 1356 در تهران است، او هم اکنون 41 سال سن دارد. تحصیلات : او از موسسه آموزشی عالی سوره، در رشته کارگردانی سینما در مقطع لیسانس فارغ التحصیل شده است. به صورت اتفافقی وارد تئاتر و منشی گری صحنه شد چون صدای جذابی داشت. وی بیشتر در صحنه تئاتر و سینما فعال بوده است و سریال بانوی عمارت اولین حضور او به عنوان یک نقش اصلی در تلویزیون می باشد.

غزل شاکری

غزل شاکری خواننده، بازیگر و طراح صحنه و لباس ایرانی متولد 22 اسفندماه سال 1357 در تهران است و 39 سال سن دارد.تحصیلات : وی فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی طراحی صنعتی است.شاکری فعالیت هنری خود را از سال 1366 با بازی در فیلم ماهی به کارگردانی کامپوزیا پرتوی آغاز نمود.حضور او در سریال بانوی عمارت اولین تجربه اش در تلویزیون و صدا و سیما می باشد . او پیش از این با سریال شهرزاد به خوبی دیده شد.

شبنم فرشادجو بازیگر بانوی عمارت

شبنم فرشادجو متولد 1356 در تهران و فارغ التحصیل رشته هنرهای نمایشی از دانشگاه تهران است. وی فعالیت سینمایی خود را از سال 1378 با فیلم مرد بارانی آغاز کرد. وی همچنین بازی در سریال‌های در حاشیه، شاهگوش، شوخی کردم، میوه ممنوعه و… را در کارنامه خود دارد.

مینا وحید بازیگر بانوی عمارت

مینا وحید متولد 17 مرداد ۱۳۶۶ در شهر رشت می باشد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. اولین حضور او در سینما فیلم دوران عاشقی به کارگردانی علیرضا رئیسیان بود. او پیش از این در سریال شهرزاد نیز به ایفای نقش پرداخته بود و حضورش در این سریال اولین تجربه بازیگری اش است.

مریم مومن بازیگر بانوی عمارت

مریم مومن متولد دهه 70 می باشد و حضورش در بانوی عمارت اولین تجربه بازیگری است و به واسطه این سریال وارد دنیای بازیگری شده است . او در کلاس های تئاتر فعالیت داشته است .

سام منظور بازیگر بانوی عمارت

سام منظور ب متولد 18 آذر ماه سال 1359 در شهر تهران میباشد.وی بازیگر و مدرس دانشگاه، تحصیلات خودرا در مقطع کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس به پایان رسانده اسـت.وی بیشتر در عرصه تئاتر فعالیت داشته است و حضور او در سریال بانوی عمارت اولین تجربه اش در تلویزیون است.

نیکی نصیریان بازیگر بانوی عمارت

نیکی نصیریان بازیگر نوجوان متولد 20 مرداد 1382 در تهران است .وی در حال حاضر دانش آموز مقطع دبیرستان (متوسطه) می باشد، قبل از شروع مدرسه وارد بازیگری شد و بعد از سالها دوری دوباره با سریال تلویزیونی بانوی عمارت به بازیگر برگشته است . او پیش از این در سریالهای رضا عطاران حضور داشت.

رامتین خداپناهی بازیگر بانوی عمارت

رامتین خداپناهی متولد shg 1350 در گرگان می باشد. وی فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش با گرایش بازیگری و فوق لیسانس نمایش با گرایش کارگردانی می باشد وی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اراک نیز می باشد .


تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (10 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits