دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فرش ایرانی ریزبافت‌ ترین فرش جهان
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
من از جمله اولین و بزرگترین صادرکننده فرش دستبافت در کشور هستم و از 7 سالگی کار بافندگی فرش انجام داده‌ام، در همین جا اعلام می‌کنم که تاکنون چنین فرشی در دنیا نبوده است.

فرش ۱۸۰ رج پرسپولیس، به عنوان ریزبافت‌ترین فرش جهان رونمایی شد.

احد عظیم‌زاده در مراسم رونمایی از ریزبافت‌ترین فرش دستبافت‌جهان اظهار داشت: من از جمله اولین و بزرگترین صادرکننده فرش دستبافت در کشور هستم و از 7 سالگی کار بافندگی فرش انجام داده‌ام، در همین جا اعلام می‌کنم که تاکنون چنین فرشی در دنیا نبوده است.

فرش ایرانی ریزبافت‌ ترین فرش جهان

فرش ۱۸۰ رج پرسپولیس، به عنوان ریزبافت‌ترین فرش جهان رونمایی شد.

وی افزود: ریزبافت‌ترین فرش دستبافت جهان که نام پرسپولیس دارد، به صورت 180رج به ابعاد 2 در 3 متر(6 متذ مربع) و با 350 رنگ ظرف 14 سال و 2 ماه توسط 3 هنرمند ایرانی در شهر قم بافته شده است. عظیم‌زاده گفت: فرش پرسپولیس 40 میلیون و 400 هزار گره دارد و بافندگان آن با عینک ذره‌بینی و روزی 3 ساعت این فرش را بافته‌اند.

فرش ایرانی ریزبافت‌ ترین فرش جهان

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان برای این فرش قیمت تعیین کرد، گفت: این فرش در یکی از حراجی‌های بین‌المللی به نمایش گذاشته و فروخته می‌شود و قیمت پایه آن 2.5 میلیون پوند برآورد شده است.

این صادرکننده فرش دستبافت گفت: در فرش پرسپولیس بیش از 350 رنگ به کار رفته است و ظرافت بافت در این فرش بسیار بالا است و تمام آثار باستانی ایران و تخت جمشید در این فرش بافته شده است. وی افزود: هر گره از این فرش از سه رنگ بافته شده و به صورت تمام ابریشم است.

فرش ایرانی ریزبافت‌ ترین فرش جهان

عظیم‌زاده گفت: طراح ریزبافت‌ترین و نفیس‌ترین فرش جهان خود وی بوده است و از 32 کشور که برای حراج معرفی شده بودند 3 کشور در نهایت انتخاب شده‌اند که در یکی از این 3 کشور این فرش به حراج گذاشته خواهد شد.

این صادرکننده فرش با تاکید بر اینکه از صنعت فرش دستباف ایرانی حمایت نمی‌شود، گفت: 2 میلیون و 300 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت فرش اشتغال دارند که با احتساب خانواده‌های آنها می‌توان گفت 9 میلیون نفر یعنی یک هشتم جمعیت کشور از این صنعت ارتزاق می‌کنند، اما حمایتهای لازم از این صنعت صورت نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت در دو سال گذشته مشوق صادراتی پرداخت نکرده است، اظهار داشت: کشور ما با صنعت فرش که شناسنامه 3هزار ساله دارد شناخته می‌شود. وی گفت: در همین‌جا اعلام می‌کنم که فرشهای چینی و هندی فرش نیستند، چرا که آنها فقط از طرحهای ایرانی کپی می‌کنند و کیفیت لازم را در فرش‌هایشان ندارند.

عظیم‌زاده گفت: کشور چین 95درصد از تولید فرش کنار رفته است و بزرگترین خریدار فرش ایران تبدیل شده است.

وی افزود: سال گذشته 550 میلیون دلار صادرات فرش صورت گرفته، اما تصمیم دولت برای محاسبه ارز صادرات با نرخ مبادله‌ای باعث شد، تا در نیمه دوم سال با افت صادرات مواجه بشویم که این اقدامات دولت فقط سنگ‌اندازی در مسیر صادرات بوده است.

فرش ایرانی ریزبافت‌ ترین فرش جهان

این عضو اتحادیه صادر کنندگان فرش دستبافت گفت: اگر این صنعت 50 درصد افت کند، یک میلیون نفر بیکار می‌شوند، لذا من معتقدم دولت برای آنکه ایجاد اشتغال کند در وهله اول باید شغل‌های موجود را نگه دارد و در کنار این شغل‌ها اقدام به ایجاد اشتغال کند.

وی افزود: بزرگترین افتخار من این است که ایرانی هستم و پاسپورت ایرانی دارم.....



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits