دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ترنسکشوال کیست؟

ترنسکشوال کیست؟

ترنسکشوال کیست؟
8
زمان مطالعه: 10 دقیقه
ترنسکشوال کیست؟ ترنسکشوال ترنس ترنس ها ترنس کیست احکام ترنس ها نکاتی در مورد ترنس ها خواندنی های جالب همه چیز در مورد ترنس ها حمایت از ترنس ها حامیان ترنس ها ترنس های نر ترنس های ماده

ترنسکشوال کیست؟

تا به حال مقالات و نوشته هاى زیادى درباره ترنسکشوال یا اختلال هویت جنسى نوشته شده است ولى هنوز این سوال در ذهن همگان هست که ترنسکشوال کیست؟

فرق ان با همجنس خواهى چیست؟ چرا باید از ترنسکشوال حمایت کرد ؟

و سوالاتى از این قبیل در این نوشته سعى شده به بیانى ساده به این موضوع پرداخته شود.

ترنسکشوال، تراجنسی، فراجنسی، ترنسکچوال و ترانسکشوال ترجمه‌هایی از transsexual است. در این مطلب با نام ترنسکشوال یاد می‌شود. بهترین معنی برای این اصطلاح واژه تراجنسی است.
ترنسکشوال به زبان ساده روحى است که در جسمى متضاد اسیر شده. شاید نتوان ترنسکشوال را در هیچ یک از گروه هاى بیمارى تقسیم کرد. ولى شاید اگر بگوییم ترنسکشوالیسم یک بیمارى جسمى است بهتر باشد. زیرا یک روح سالم و اگاه اسیر یک جسم اشتباه شده. ترنسکشوال یک میل جنسى ( مانند همجنس خواهى و یا دگر جنس خواهى و…) نیست. ترنسکشوال یک فرد عادى با اندام جنسى اشتباه است که باید با طى کردن مراحل پزشکى صحیح به اندام جنسى دلخواه خود برسد. پس از رسیدن به اندام جنسى دلخواه خود شروع به نشان دادن میل جنسى خود میکند. مانند تمامى انسانها که پس از بلوغ جنسى به میل جنسى دلخواه خود رفتار میکنند.


~ ترنسکشوالیسم همان همجنس خواه است؟
. فرهنگ غلط بین مردم ایران به این صورت مى باشد که ترنس همان همجنس خواه و یا در حالت بهتر همان دو جنسه و در بدترین حالت یک شى میل است. ولى باید به این نکته توجه کرد که ترنسکشوالیسم یک میل جنسى نیست بلکه یک بیمارى جسمى مى باشد. ممکن است یک ترنس همجنس خواه ‘نیز’ باشد ولى لزوما ترنس بودن به معنى همجنس خواهى نیست. به عنوان مثال یک فردى که نابینا هست ممکن است همجنس خواه نیز باشد ولى هر نابینایى لزوما همجنس خواه نیست.
مشکل دیگر باور مردم راجع به ترنسها ، شباهت ترنسکشوالیسم و دگرپوشى ( cross.dress) است. ولى باید توجه کرد که دگر پوش ها تنها به ظاهر جنس مخالف در مى ایند و هیچ میل و رغبتى به انجام مسئولیتهاى اجتماعى جنس مخالف ندارند. به عنوان مثال یک فرد زنانه پوش به هیچ عنوان در ارزوى مادر شدن نیست و یا نمیتواند یک خواهر دلسوز براى برادر خود باشد و فقط در رابطه جنسى مایل به پذیرفتن نقش یک زن مى باشد. کما اینکه در بعضى موارد در رابطه جنسى همچون یک مرد رفتار میکند ولى یک ترنس در آرزوى مادر/پدر شدن مى باشد و همچون یک مادر/پدر دلسوز و فداکار حاظر به انجام مسئولیت مى باشد. تفاوت دیگر دگرپوشها با ترنسها در این مطلب است که دگر پوشها از اندام جنسى خود کاملا راضى هستند و به هیچ عنوان احساس خجالت و یا ناراحتى از اندام جنسى خود ندارند ولى یک ترنس از اندام جنسى خود ناراضى است و مایل به تغییر آن به جنس دلخواه است و جسم فعلى را از آن خود نمیداند و از اندام فعلى خود احساس خجالت و شرم دارد.

~ترنس یعنى شى.میل؟ یعنى دو جنسه؟
واژه شى میل به هیچ عنوان علمى و قانونى نیست و به ترنسجندرهایى گفته میشود که با تغییرات هورمونى و جراحى داراى دو عضو کامل مرد و زن هستند و این کلمه تنها در صنعت فیلمسازی هالیوود قابل استفاده است و به صورت عام در امده. در واقع شى میل همان چهره منحرف شده و بازیچه شده ترنسجندر هست ولى اشاعه یک عده ترنسجندر به کل جامعه ترنسجندر اشتباه است.
دو جنسه یا hermapherodit قشر دیگرى از جامعه هستند. یک دو جنسه، با عضو ناقص و رشد نیافته جنسى (که نه مى شود آن را به مرد اطلاق داد و نه به زن) به دنیا مى ایند به بیان ساده یک دو جنسه از لحظه خلقت با هر دو عضو جنسى به دنیا مى اید و با جراحى به یکى از دو گروه جنسى ملحق مى شود ولى یک ترنس با عضو کامل مردانه و یا زنانه به دنیا مى اید ولى با تفکرات و رفتارهایى مخالف با جنس خود. به نوعى ترنسکشوالیسم تضاد بین روح و جسم است ولى دوجنسه تضاد بین دو اندام جنسى.

~ترنسها تماما منحرف هستند و رفتارى بدون قید و بند و خارج از ‘عرف’ انجام میدهند و نسبت به جامعه بى احترام است
این که یک ترنس منحرف باشد یا نه تماما به فرهنگ و تربیت فرد بستگى دارد و دلیل انحراف یک فرد، ترنس بودن نیست.
عرف یک جامعه دلیل بر درست بودن و یا نبودن یک رفتار نیست. یک ترنس براى تطابق روح خود با جسم خود تلاش میکند پس نه تنها بى قید و بند نیست بلکه به جامعه و اطرافیان خود احترام گذاشته و خواهان هماهنگى با جامعه مى باشد تا در نقش اجتماعى خود به صورت کامل رفتار کند و جامعه را به تعالى برساند یک ترنس از پول و آرامش خود گذشته تا با تمام احترام در نقش اجتماعى واقعى خود به جامعه خدمت کند. در طى این مسیر حتى ممکن است با مصرف هورمون ها و جراحى هاى سنگین دچار نواقصى شود ولى با این حال دست از خواسته خود نمى کشد و خواستار جایگاه اجتماعى واقعى خود مى باشد.

~مگر میشود یک فرد تغییر جنسیت دهد؟
متاسفانه طى یک تحقیق میدانى بین ١٠٠٠ نمونه امارى انجام شده ٨٧٪ موارد نمیدانستند عمل جراحى به نام تغییر جنسیت وجود دارد و بدتر از ان ٩١٪ مردم نمیداستند که جمهوری اسلامى ایران و حضرت ایت الله خمینى و قریب به اتفاق مراجع تقلید شیعه از ترنسها حمایت میکند و آن را در صورت انجام درست و کامل تایید میکند.

~تغییر جنسیت گناه است و تغییر در افرینش خدا است:
خوشبختانه تنها دینى که فتوا به درستى این عمل داده اسلام شیعى مى باشد و حضرت آیت الله خمینى به عنوان اولین رهبر دینى فتوا به درستى این کار ( در صورت انجام ضوابط کامل و تشخیص پزشک) داده اند
تغییر جنسیت همانقدر در خلقت خدا تغییر ایجاد میکند که تبدیل درخت به کاغذ تغییر ایجاد میکند. تغییر در مخلوقات خدا یکى از راه هاى رسیدن به کمال و آسایش است. اگر تغییر در خلقت خدا باعث پیشرفت و اسایش شود یک کار پسندیده و خوب است
(أَلَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَکُمْ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ وَ أَسْبَغَ عَلَیْکُمْ نِعَمَهُ ظاهِرَهً وَ باطِنَهً…)(لقمان/۲۰)
«آیا ندیدید خداوند آنچه را در آسمان‌ها و زمین است، مسخّر شما کرده و نعمت‌هاى آشکار و پنهان خود را به طور فراوان بر شما ارزانى داشته است؟»

~ تغییر جنسیت ظاهرى است و تنها ظاهر فرد عوض مى شود دلیل بر این ادعا هم این است که فرد تا مدتها پس از عمل هورمون مصرف میکند و تغییر جنسیت کامل نیست
تا امروز کسى دیده نشده که بتوان باطنش را به جنس مخالف تغییر داد. اتفاقا در تغییر جنسیت فقط جسم تغییر میکند زیرا فطرت و روح از ابتدا درست بوده ولى جسم در تضاد با این دو بوده. دلیل مصرف هورمون و دارو تا مدتها پس از عمل تنها به خاطر زیبایى است. کما اینکه بسیارى از ترنسها حتى یک هورمون هم مصرف نکرده اند چون احتیاجى به آن نبوده و اندام و بدنى باب میل داشتند و تنها عمل تغییر را انجام دادند.

~ خیلى از ترنسها پس از عمل ناراضى بودند و پشیمان از اقدام انجام داده:
هیچ ‘ترنسکشوالی’ از عمل خود ناراضى و پشیمان نیست. ممکن است در اثر نا آگاهى پزشک و یا خود فرد، یک انسانى که ترنس نبوده دست به جراحى بزند و پس از عمل از کرده خود پشیمان شود ولى یک ترنس در آرزوى تغییر است و تمام موانع و سختى ها رو براى این کار پشت سر میگزارد.

~اگر تفکر تغییر جنسیت نهادینه شود ممکن است خیلى از جوانها از روى بى تجربگى اقدام به این کار کنند و حتى راه براى همجنس خواهان براى این عمل باز میشود
تا به امروز کسى دیده نشده که از روى کنجکاوى و یا بى تجربگى خواهان عمل جراحى شود! در طى این مسیر پزشکان با تجربه و تست هاى روانشناسى دقیق کمک به تشخیص درست ترنس بودن یا نبودن یک فرد میکند و اگر شخصى به اشتباه تحت عمل جراحى قرار گیرد مشکل از نظام پزشکى بوده نه از تغییر جنسیت. اگر پزشکى به اشتباه دست سالمى را قطع کند اشتباه از پزشک بوده نه از بیمار
هیچ همجنس خواهى مایل به تغییر جنسیت نیست زیرا از اندام جسى خود و از جایگاه اجتماعى خود رضایت کامل دارد و خواهان عوض کردن آن نیست ولى یک ترنس از جایگاه اجتماعى و اندام جنسى خود قبل از تغییر ناراضى است و خواهان تغییر در ان است.

~ اگر ترنسکشوالیسم یک نقص جسمى است پس چرا به روانپزشک مراجعه میشود در صورتى که روانپزشک به اختلالات جسمى کارى ندارد.
روانپزشک تنها براى تشخیص این مطلب اقدام میکند تا متوجه شود یک فرد به درستى اذعان میکند که ترنس است و براى درمان باید به جراح مراجعه کند. پس روانپزشک جنبه درمانى ندارد و تنها جنبه تشخیص حقیقت را دارد.

~قبول اینکه فرزند من که ارزوهاى بزرگى برایش داشتم ناگهان دست به این عمل بزند سخت است!
با انجام این عمل نه تنها فرزند شما شاد مى شود بلکه حتى به جایگاه اجتماعى واقعى خود نیز میرسد و زمینه رشد و شکوفایى بیشترى در این زمینه خواهد داشت. یک ترنس پس از تغییر زمینه رشد بیشترى دارد زیرا طعم آزادى را کشیده و میخواهد جایگاه واقعى خود را به همه ثابت کند و به مراحل بالا در جنس و جسم حقیقى خود برسد. امار نشان داده که ٧۶٪ ترنسها پس از تغییر انگیزه بیشترى براى رشد و شکوفایى نسبت به همسالان خود دارند.

~ وقتى قانون و دین دستور به آزادى این کار داده پس دلیل نارضایتى ترنسها چیست؟
پروسه تشخیص و درمان یک ترنس در خوشبینانه ترین حالت ٢ سال طول میکشد و طى این ٢سال یک ترنس احتیاج به جایگاه اجتماعى خود دارد بحث دیگر هزینه هاى درمانى این پروسه است. متاسفانه بیمه ها در ایران این جراحى را جزو جراحى هاى زیبایى طبقه بندى کرده و تحت پوشش قرار نمیدهند. متاسفانه از طرف دولت بودجه محدود و کمى تحت اختیار سازمان هاى متولى قرار میگیرد و یارى کمک براى این سازمان ها نیست به خاطر تمام این شرایط و این مطلب که اکثر ترنسها توسط خانواده حمایت نمى شوند (و حتى طرد میشوند) باید تماما مخارج درمان را توسط خودشان پرداخت کنند. براى این مطلب احتیاج به فعالیت اجتماعى و کار در مراکز است که متاسفانه قانون در این موارد سکوت کرده و هیچ گونه حمایتى درباره فعالیت هاى اجتماعى (طى ٢سال پروسه درمان) براى ترنسها نمیکند.
مطلب بعدى زندگى پس از درمان براى ترنسهاى طرد شده از خانواده است که باید دوران نقاهت خود را پست سر بذارند. متاسفانه بهزیستى و البته دولت در این زمینه نیز سکوت کرده و سرپناهى براى این افراد براى گذراندن دوران نقاهت و ورود به عرصه اجتماعى نیست

در نتیجه:

ترنسکشوال یک موجود آخرالزمانی و منحرف نیست. یک ترنس نمونه بارز احترام به اطرافیان است زیرا خواهان هماهنگى با جامعه است حتی اگر مشکلات زیادی سرراه داشته باشد. ترنس یک چهره منحرف و غیر اسلامی نیست. دین اسلام شیعی ترنس‌ها را (در صورت رعایت موازین) تایید کرده و به آن‌ها جوازی برای آزاد شدن داده است. پس با رفتار آگاهانه خود حق زندگی را به دیگران بدهیم.

گردآوري:مجله اينترنتي دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits