دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آخرین بررسی تست تصادف خودروها در اروپا
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آخرین بررسی تست تصادف خودروها در اروپا,تست تصادف خودروها , اروپا, 5 ستاره ایمنی ,خودروی تسلا ,خودروی ب ام و سری 2 ,نیسان پولسار, خودروی اشکودا فابیا ,رنو مگان ,خودروی سوزوکی

نتایج بررسی ایمنی شش خودرو در موسسه یورو NCAP منتشر شد. این خودروها شامل تسلا مدل اس، ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر، نیسان پولسار، سوزوکی سلریو، اشکودا فابیا و همچنین رنو مگان می‌باشند.


در میان این خودروها، تسلا، ب‌ام‌و سری 2، نیسان پولسار و اشکودا فابیا، توانستند 5 ستاره ایمنی را به دست آورند. رنو مگان در ارزیابی مجدد، 4 ستاره دریافت کرد. سوزوکی هم تنها به سه ستاره بسنده نمود.

تسلا مدل اس

سدان لوکس تمام الکتریکی تسلا، که نمادی از خودروی مدرن آمریکایی محسوب می‌شود، در بازار اروپا محبوبیت زیادی دارد. این خودرو نیز برای دومین بار مورد آزمون قرار گرفت و باز هم هر پنج ستاره ایمنی را کسب کرد.

در بخش ایمنی بزرگسالان، امتیاز تسلا اس، 82 درصد، در بخش ایمنی کودکان، 77 درصد و در بخش ایمنی عابر پیاده 66 درصد می‌باشد. امتیاز مربوط به تجهیزات ایمنی کمکی هم 71 درصد اختصاص داده شده است.

تنها نکته منفی، لبه‌های بیرونی درب موتور است که برای عابرین در هنگام تصادف خطرناک می‌باشد. با استحکام ساختاری خوب، تنها قسمت قفسه سینه در برخورد از بغل امتیاز عالی را دریافت نکرد.

tesla-model-s-crash-test

آخرین بررسی تست تصادف خودروها در اروپا

ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر

اولین خودروی دیفرانسیل جلوی ب‌ام‌و توانست به‌خوبی محافظت از سرنشینان را در هنگام تصادف به اثبات برساند. میزان محافظت از سرنشینان بزرگسال 84 و کودکان 84 و امتیاز 60 برای عابرین پیاده و 70 برای سیستم‌های ایمنی کمکی برای این خودرو ثبت گردیده است.

محافظت از پاها زانوها برای سرنشینان جلو مطلوب اما برای پایین پای راننده ضعیف ارزیابی شده است.

BMW 2-Series Active Tourer

BMW 2-Series Active Tourer


نیسان پولسار

هاچ بک جمع‌وجور ژاپنی هم توانست ایمنی بالای خود را با دریافت 5 ستاره نشان دهد. امتیاز حفاظت از سرنشینان 84 درصد، کودکان 85 درصد و حفاظت از عابران پیاده 60 درصد و سایر سیستم‌های ایمنی کمکی 70 درصد ثبت گردیده است.

محافظت از پاها و ران‌های سرنشینان جلو و به‌طورکلی به غیر از قفسه سینه برای سایر قسمت‌های بدن، حفاظت کافی صورت می‌گیرد. صندلی‌ها نیز در برابر تصادف از عقب و حرکت شلاقی از مقاومت مناسبی برخوردارند.

Nissan Pulsar

Nissan Pulsar


اشکودا فابیا

این ستاره سوپرمینی ساخت چک تحت نظر فولکس‌واگن توانسته 5 ستاره ایمنی دشت کند که برای آن قابل انتظار نبود. امتیاز محافظت از سرنشینان بزرگسال و بالغ 81 درصد و برای کودکان نیز 81 درصد می‌باشد. حفاظت از عابرین پیاده نیز 69 درصد امتیاز دریافت کرده و سیستم‌های اضافی کمکی ایمنی نیز همین میزان یعنی 69 درصد را به دست آورده‌اند.

در آزمون برخورد از پهلو، با تأثیر شدید در سمت مخالف اما با حفاظت مناسب سینه و شکم و حفاظت خوب سر و لگن همراه بود.

Skoda Fabia

Skoda Fabia


سوزوکی سلریو

این خودرو که در هندوستان ساخته می‌شود، دارای فقیرترین عملکرد در این آزمون بود. امتیاز کلی سه ستاره برای این خودرو گواه عملکرد متوسط آن در بخش ایمنی است. امتیازات حفاظت برای بزرگسالان، 61، برای کودکان 74، برای عابرین پیاده 68 و برای سیستم‌های ایمنی کمکی 38 درصد اعلام شده است.

سطح حفاظت از پاها تا سینه راننده در لب مرز قبولی قرار دارد. در برخورد جانبی به علت عدم وجود کیسه هوای پرده‌ای به‌صورت استاندارد (به‌صورت آپشن در دسترس است) نمی‌توان ارزیابی دقیقی از میزان آسیب در سمت مقابل انجام داد.

Suzuki Celerio

Suzuki Celerio


رنو مگان هاچ‌بک

رنو مگان که در ارزیابی ماه ژوئیه 2014 تنها سه ستاره دریافت کرده بود، با یک ستاره فوق‌العاده برگشته و اینک ایمنی بیشتری را به نمایش می‌گذارد. دلیل بازگشت این ستاره به این خودرو، استفاده از سیستم یادآوری بستن کمربند ایمنی است که جزو ملزومات یورو NCAP می‌باشد.

این هاچ بک جمع‌وجور برای بزرگسالان 83 درصد و برای سرنشینان خردسال 78 درصد و برای عابران پیاده 60 درصد و بابت سیستم‌های ایمنی کمکی 56 درصد از امتیازات را به دست آورده است.

Renault Megane

Renault Megane




این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits