دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تیونینگ هیوندای جنسیس کوپه برای نمایشگاه SEMA
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تیونینگ هیوندای جنسیس کوپه برای نمایشگاه SEMA ,تیونینگ هیوندای جنسیس کوپه ,نمایشگاه SEMA, جنسیس کوپه ,تیونینگ هیوندای, هیوندای

حضور هیوندای در نمایشگاه امسال انجمن بازار تجهیزات تخصصی (SEMA) در لاس وگاس همراه با یک نسخه تیونینگ از جنسیس کوپه ۲۰۱۴ خواهد بود که قدرتی برابر ۸۰۰ اسب‌بخار خواهد داشت.

این خودرو بر اساس نسخه استاندارد جنسیس کوپه با موتور توربوی ۲ لیتری است. موتور استاندارد جنسیس در کارخانه دارای قدرتی برابر ۲۷۴ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۳۷۳ نیوتن‌متر است.

genesis coupe sema 2014 blood type racing

genesis coupe sema 2014 blood type racing

برای گرفتن قدرتی نزدیک به چهار برابر قدرت اولیه، گروه تیونینگ «بلاد تایپ ریسینگ» موتور هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۴ را کاملاً از نو ساخته‌اند.
به این منظور، از تجهیزات داخلی مستحکم‌تر استفاده شده، یک توربوشارژر بزرگ‌تر اضافه شده، اگزوزها عریض‌تر شده‌اند، یک سیستم انژکتور نیتروژن مونوکسید اضافه شده و یک گیربکس دستی ۶ دنده قدرتمندتر به کار رفته است.
بلاد تایپ ریسینگ می‌گوید که این خودرو در حال حاضر ۸۰۰ اسب‌بخار به چرخ‌های عقب می‌فرستد و این قدرت در سطح میل‌لنگ موتور ۲ لیتری نزدیک به ۱۰۰۰ اسب‌بخار است.
genesis coupe sema 2014 blood type racing

genesis coupe sema 2014 blood type racing


خوشبختانه همراه با این افزایش قدرت، بهینه‌سازی‌هایی نیز در مورد ایمنی این خودرو در هنگام کار با ۸۰۰ اسب‌بخار انجام شده است.
کابین جنسیس با یک قفسه محافظ سرنشین همراه شده و همین‌طور صندلی‌ها و پوشش‌ها حالت مسابقه‌ای پیدا کرده‌اند. به علاوه، سیستم تعلیق ارتقا پیدا کرده و میله‌های ضدّ لغزش محکم‌تری به کار رفته است.

تیونینگ هیوندای جنسیس کوپه برای نمایشگاه SEMA

تایرهای چسبنده Toyo R888 نیز بر روی چرخ‌های جدید ۱۹ اینچی قرار گرفته‌اند. از لحاظ ظاهری، بلاد تایپ ریسینگ، هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۴ را صاحب یک کیت بدنه جدید کرده است.
رنگ قرمز (Candy Red) برای بدنه و باله بزرگ عقب از دیگر ارتقاهای ظاهری جنسیس کوپه هستند. ظاهر این مدل تیونینگ بسیار برجسته‌تر از مدل استاندارد جنسیس کوپه است و در همین حال چهار برابر بیشتر از آن قدرت دارد.

به نظر می‌رسد که نسخه‌های تیونینگ مدل‌های مختلف هیوندای با اسب‌بخارهای بالا جایگاهی ویژه در ارائه این کمپانی در نمایشگاه SEMA امسال داشته باشند. هیوندای برنامه دارد تا نسخه‌هایی تیون شده از سوناتا سدان متوسط با ۷۰۸ اسب‌بخار و جنسیس سدان لوکس با ۵۵۰ اسب‌بخار را به نمایش بگذارد.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits