دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فستیوال رنگ ها در برلین
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فستیوال رنگ ها در برلین-جشنواره رنگ ها در برلین- شهر برلین پایتخت آلمان-

رنگ‌ها در برلین
برلین می‌درخشد. "جشنواره رنگ‌ها" ۱۰ روز پایتخت آلمان را در دریایی از رنگ غرق می‌کند. تا نوزدهم اکتبر سال جاری ۲۰۱۴ این نمایش زیبا در شهر برلین، پایتخت آلمان ادامه دارد. گردشی در میان رنگ‌های این شهر.

فستیوال رنگ ها در برلین

شهر به صحنه‌ای بزرگ تبدیل شده است

"جشنواره رنگ‌ها" یکی از مشهورترین جشنواره‌ها در نوع خود در سراسر جهان است. خیابان‌ها، میدان‌ها، نقاط دیدنی و مکان‌های تاریخی با پرتاب نور به صحنه‌هایی دیدنی تبدیل می‌شوند و جلوه‌ای تازه می‌‌آفرینند.

فستیوال رنگ ها در برلین

دهمین جشنواره رنگ‌ها در شهر برلین

برای دهمین‌بار است که "جشنواره رنگ‌ها" در شهر برلین برگزار می‌شود. هنرمندان پایتخت آلمان به همراه دیگر هنرمندان سراسر جهان بار دیگر ایده‌های نوین خود را به کار بسته ‌و این فستیوال را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرده‌اند. سال گذشته دو میلیون گردشگر از این رویداد دیدن کردند.

فستیوال رنگ ها در برلین

نه تنها برای گردشگران

"جشنواره رنگ‌ها" تنها برای گردشگران جذاب نیست. شهروندان آلمانی که در برلین زندگی می‌کنند، شهر خود را در این فصل جشنواره با دیدی به کلی جدید می‌بینند. ساختمان‌های مهم و نقاط دیدنی شهر در نوری کاملا متفاوت جلوه‌ای دیگر دارند. نمایی از دانشگاه هومبولد برلین زیر نورهای جشنواره رنگ‌ها.

فستیوال رنگ ها در برلین

دیوار نفوذپذیر

۲۵ سال پس از سقوط دیوار برلین که این شهر را به دو بخش تقسیم کرده بود، این دیوار به صورت نمادین با رنگی صورتی تند به نمایش درآمده است. این دیوار رنگین در جلوی ایستگاه قطار شهر ساخته شده است و می‌توان از آن عبور کرد.

فستیوال رنگ ها در برلین

تاریخ در رنگ‌های نقاشی

پروژکتوری در ساختمان تئاتر شهر برلین در میدان "ژاندارمن مارکت" تاریخ ۲۰۰ ساله این ساختمان را به نمایش می‌گذارد. این ساختمان به دست معمار آلمانی فریدریش شینکل به سبک کلاسیسیسم ساخته و در سال ۱۸۲۱ به عنوان سالن تاتر سلطنتی افتتاح شده است. این ساختمان در جنگ جهانی دوم تخریب و در سال ۱۹۸۴ پس از بازسازی باردیگر گشایش یافت.

فستیوال رنگ ها در برلین

موضوعی برای دوست‌داران هنر

"پیش‌قراولان زمان" نام این اثر هنری زنده است. این تندیس‌های اسرارآمیز هر شب در گوشه‌ای از پایتخت آلمان ظاهر می‌شوند. آنها این بار در مقابل کلیسای جامع برلین هستند، که نورانی شده است.

فستیوال رنگ ها در برلین

نور زیاد سایه بزرگی به همراه می‌آورد

"جشنواره رنگ‌ها" سایه بزرگی نیز به همراه دارد. فیگورهای فیلم‌های ترس‌ناک در میدان پتسدام شهر برلین در گردش‌اند و به ترساندن گردشگران مشغول‌اند. این هم نوعی جذب گردشگر برای "جشنواره رنگ‌ها" است.

فستیوال رنگ ها در برلین

علاقمندی زنان بیشتر است

زنان بیشترین علاقمندان به "جشنواره رنگ‌ها" در سال گذشته بودند. برطبق آمار منتشر شده دو- سوم بینندگان این جشنواره زن بودند. سن نیمی از بازدیدکنندگان این فستیوال نیز بین ۳۰ تا ۴۹ سال بود. گویا این فستیوال در میان جوانان چندان جذابیتی ندارد.

فستیوال رنگ ها در برلین

شهردار برلین حامی اصلی "جشنواره رنگ‌ها"

"جشنواره رنگ‌ها" با حمایت اصلی کلاوس وورایت، شهردار برلین برگزار می‌شود. وورایت نمی‌تواند از این جشنواره به سود خود استفاده کند، زیرا او استعفای خود را مدتی است تقدیم مقامات این شهر کرده است. این جشنواره اما برای صنعت گردشگری برلین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فستیوال رنگ ها در برلین

"جشنواره رنگ‌ها" برای هر سلیقه‌ای

مسئولان "جشنواره رنگ‌ها" برای هر سلیقه‌ای تدبیری اندیشیده‌اند: گردش با کشتی یا تاکسی‌های دوچرخه‌ای چندرنگ، پرواز با بالون‌های هلیوم و دیدن شهر از فاصله ۱۵۰ متری، گردش در لیموزین‌های زیبا یا در کالسکه‌های اسب‌دار در شهر. تا نوزدهم اکتبر این نمایش زیبا در شهر برلین، پایتخت آلمان ادامه خواهد داشت.

فستیوال رنگ ها در برلین



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits