دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بيوگرافي آرنولد شوارتزنگر+تصاوير قديمي

بيوگرافي آرنولد شوارتزنگر+تصاوير قديمي

بيوگرافي آرنولد شوارتزنگر+تصاوير قديمي
12
زمان مطالعه: 8 دقیقه
آرنولد ارنولدشوارتزنگر عكس هاي آرنولد زندگي نامه آرنولد بيوگرافي آرنولد آرنولد كيست

زندگي نامه آرنولد شوارتزنگر

«من مي خواهم بهترين بدنساز در جهان باشم»

آنها هميشه اين را از پسر 13 ساله شان مي شنيدند گوستاو و ارليا شوارتزنگر فقط آه مي كشيدند و در اين باره ترديد فراوان داشتند اما شك و ترديد آنها اكنون به يقين تبديل شده است در آن زمان آنها با شنيدن حرف هاي آرنولد، در كتاب راهنما به دنبال روانپزشك می گشتند.

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر+تصاویر قدیمی بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر+تصاویر قدیمی

اما آرنولد جدي بود. در 14 سالگي تمرينات فشرده اي را زير نظر «كرت مارنول» آقاي اتريش آن زمان شروع كرد.

در 15 سالگي او روانشناسي را همراه با دكتر «كارل كرست» براي آموختن تأثير و قدرت مغز بر بدن مطالعه مي كرد.

در 17 سالگي او رقابتهاي حرفه اي خود را آغاز كرد.

در 18 سالگي او به زندان افتاد. اما بازداشت شدن قسمتي از برنامه او نبود! اما بعضي مواقع براي رسيدن به هدف بايد تاوانهايي را پرداخت آن چه براي او اتفاق افتاد به اين شرح است:

بر اساس قانون به عنوان يك شهروند خوب اتريشي به مدت يك سال به خدمت نظام فرا خوانده شد او به خدمت رفت. به عنوان يك راننده تانك شروع به خدمت سربازي كرد او حق نداشت براي هيچ مسابقه پرورش اندام احمقانه اي پايگاه را ترك كند اما آنها هيچ چيزي در مورد يك مسابقه پرورش اندام متفكرانه نگفته بودند بنابراين او يك روز از كمپ به اميد بردن يك جايزه فرار کرد و واقعاً متفكرانه بود او يك جايزه برد.

وقتي مافوقش متوجه شد قبل از اين كه بگذارند او از خودش دفاع كند او را به زندان انداختند خودش آن را اين گونه بيان مي كند «7 روز طولاني در خانه بزرگ» اما در آن هفته اتفاق جالبي پيش آمد افسري كه او را به زندان انداخته بود شروع به تحقيق در مورد مدال او كرد اين يك مقام كوچك نبود بلكه مقام خيلي با ارزشي بود او در كل اروپا اول شده بود آرنولد آقاي جوانان اروپا شده بود بنابراین او را از زندان آزاد كردند. ولي از رانندگي تانك كنار گذاشته شد و به عنوان مجازات مأمور شد كه يك افسر رسمي باشد! بله آرنولد خدمتش را در نظام با آموزش و تمرين بدنسازي گذراند.

بعد از اين كه او خدمت سربازي را تمام كرد به نظر مي رسيدكه هيچ چيز نمي تواند جلوي او را بگيرد در سال 1966 او از رده جوانان به رده بزرگسالان ارتقا يافت. در همان سال او بهترين بدنساز مرد در اروپا شد. مستر اروپا و نفر اول مسابقات پاورليفتينگ براي يك جوان 19 ساله بد نيست!

از آن به بعد نام او در فهرست بزرگان بود. او براي شركت در رقابت هاي آقاي جهان (مستر يونيورس) به لندن رفت اگر او در اين رقابتها اول مي شد آقاي جهان شده بود و اين خيلي با ارزش بود.

آرنولد به محض ورودش به محل مسابقات با بدنسازان ديگر و طرفدارانش از سراسر جهان روبرو شد همه آنها در مورد مرد جوان اتريشي مطالب زيادي خوانده بودند اين يك تجربه غافلگير كننده براي آرنولد بود و اولين باري بود كه فهميده بود كه اين قدر مشهور شده است. او اكنون در مسابقات جهاني بود عضلاتش كاملاً پمپ و آماده مسابقه شده بود.

قهرماني او به وسيله يك آمريكايي به نام «جت يورتن» تهديد مي شد. او فقط كوهي از گوشت نبود بلكه تعريف هاي خاصي از بدنسازي داشت و گويي بدنش را تراشيده باشند البته با هنر و دقت زياد، آرنولد فهرماني را از دست داد.

اما براي سال بعد آرنولد مانند يك مجسمه ساز كار كرد او به آناليز هر قسمت از بدن خود پرداخت. او تمرينات جديدي كه گروه هاي عضلاني را تفكيك كرده آنها را تعريف مي كرد اختراع كرد. در سال 1967 او بار ديگر براي شركت در مسابقات آقاي جهان به لندن رفت با اين بدن فوق العاده تراشيده و آراسته او مطمئن بود كه مي تواند يورتن را شكست دهد اما اوضاع به نفع آرنولد پيش نمي رفت اكنون يك رقيب جديد براي آرنولد پيدا شده بود، «دنيس تينرينو» كه فقط عنوان قهرماني مستر آمريكا را داشت اكنون در مقابل او بود. همه دوستان نزديك آرنولد فكر مي كردند كه دنيس او را شكست خواهد داد در صبح روز مسابقات ناگهان دنيس خواست كه به آرنولد بگويد كه چه احساسي دارد و به سمت او خم شد و با لبخندي در گوش او گفت: «اين روزي است كه من در آن مي خواهم برنده باشم» .

اين سخن درس بزرگي به آرنولد داد و آرنولد متوجه شد براي برنده شدن در مسابقات علاوه بر بدن زيبا و عضلاني و بزرگ بايد قوي ترين اراده را داشت و اين باعث شد كه آرنولد با وجود «دنيس تينرينو» كه عملكردي فوق العاده و بدني با شكوه داشت بتواند قهرمان جهان شود و اين در حالي بود كه او فقط 20 سال داشت و جوانترين مستر جهان در تاريخ شد. آرنولد به آرزوي خود رسيده بود.

يا شايد خود او اين گونه فكر نمي كرد. او مي دانست كه در حقيقت 3 قهرماني جهان وجود دارد. آرنولد در رده آماتورها در انجمن بين الملي پرورش اندام آماتور، قهرمان شده بود اما يك رده حرفه اي هم وجود داشت به عبارت ديگر فدراسيون بين المللي پرورش اندام براي خودشان يك قهرماني جداگانه داشتند و همچنين او فهميده بود كه يك مستر جهان و يك مستر المپيا وجود دارد اگر واقعاً مي خواست به رويايش واقعيت ببخشد بايد همه اين مقامها را مي برد!

آرنولد چمدانش را بست و عازم مونيخ شد تا تمرينات بيشتري انجام دهد و اين دوراني فوق العاده بزرگ از زندگي او بود او روزي 4 تا 6 ساعت با وزنه كار مي كرد او همچنين به مدرسه اقتصاد رفت و باشگاه تندرستي خود را اداره مي كرد و سعي مي كرد روياي خود را به خاطر داشته باشد.

اما سختي ها تمام شده بود در سال 1968 او به لندن بازگشت و به سادگي مدال مسابقات ديگر قهرماني جهان را به دست آورد.

او عنوان آقاي جهان NABBA در هر دو رده حرفه اي و آماتور را به دست آورده بود.

در مسابقات پاور ليفتينگ آلمان قهرمان شد و آقاي IFBB در مسابقات بين المللي مكزيك شد اما او هنوز عنوان مستر المپيا را در برابر خود داشت.

بنابراين در 21 سالگي به كاليفرنيا رفت تا با بهترين بدنسازان جهان به تمرينات خود ادامه دهد او 6 پا و 2 اينچ قد و 250 پوند وزن داشت و بزرگترين بدنساز در بين ديگران بود. او به مطالعه حركات موزون در رقص باله پرداخت. آرنولد از موزيكش قدرت مي گرفت و ژست و فيگور فوق العاده اي داشت او تراشيده و برنزه شده بود.

در طول دو سال بعد از آن آرنولد به جاهاي مختلفي از دنيا سفر كرد در سال 1969 او قهرمان جهان مسابقات آماتور IFBB در نيويورك شد.

در سال 1970 آقاي جهان در مسابقات NABBA در رده حرفه اي ها شد و آقاي جهان در كلمبوس اوهايو شد. در پايان سال او همه عنوانهاي قهرماني را به غير مستر المپيا به دست آورده بود و سر جيو اليوا اين مقام را از سال 1967 در اختيار داشت. آرنولد مشتاقانه منتظر مسابقات سال 1970 بود كه در نيويورك برگزار مي شد و بالاخره اين لحظه فرا رسيد آرنولد در كل زندگي خود را براي اين لحظه آماده كرده بود و خوب مي دانست او حتي به اندازه سرجيو براي گرم كردن و پمپ كردن عضلاتش خود را به زحمت نينداخت، خود را متمركز كرد، فقط در دو دقيقه مانده به رفتن روي سكوي نمايش تغيير كرده بود و روغن زده بود. همه به قدري هيجان زده بودند كه پليس مجبور بود در ازدحام طرفداران نظم را برقرار كند در بين جمعيت دو دسته وجود داشتند هر كدام قهرمان مورد علاقه خود را تشويق مي كردند اما در پايان فقط يكي برنده بود و يك مدال يك اسم : شوارتزنگر.

بنابراين در سال 1970 در سن 23 سالگي اوبه رويايي كه 10 سال پيش در سر داشت رسيد اما با هر معيار و اندازه اي بهترين بدنساز جهان بود و او اين مقام را براي سالها ادامه داد.

آرنولد ركورد بي سابقه 7 بار را در قهرماني مستر المپيا به ثبت رساند قبل از اين كه بازنشست شود و علت بازنشستگي او اين بود كه هدف جديدي داشت و آن معروفترين هنرپيشه جهان شدن بود وقتي كه پدر و مادر آرنولد اين را شنيدند دوباره آهي كشيدند و دوباره به جستجو در كتاب راهنما پرداختند.

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر+تصاویر قدیمی

تصاوير قديمي آرنولد:

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر+تصاویر قدیمی

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر+تصاویر قدیمی

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر+تصاویر قدیمی

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر+تصاویر قدیمی

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر+تصاویر قدیمی

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر+تصاویر قدیمی

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر+تصاویر قدیمی

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر+تصاویر قدیمی

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر+تصاویر قدیمی

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر+تصاویر قدیمی

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر+تصاویر قدیمی

مهدي پويان

گردآوري:مجله اينترنتي دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (12 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits