دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۵ مزیت باورنکردنی جویدن میخک برای دندان ها
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
این گیاه دارای مواد مغذی کلسیم و منیزیم و فیبر است و خاصیت ضد قارچی و فیبر است.در عطاری ها معمولا برای درمان ناتوانی جنسی و دندان توصیه میشود

میخک و خواص آن را بشناسید:

میخک یکی از گیاهان معطر و پر خاصیتی است که در واقع زادگاه آن اندونزی می باشد .این گیاه به صورت وحشی و خود به خود در طبیعت نمی روید و باید توسط کشاورزان کشت شود.

در این مقاله درباره کسانی که می خواهند درباره میخک اطلاعاتی بیشتری داشته باشند مطالبی عنوان شده است.توصیه می کنیم با مجله دلگرم همراه باشید تا درباره آن بیشتر بدانید..

نام علمی میخک syzgium است در حالی که در اندونزی cengkih نامیده می شود. اوایل این گیاه در باندا کشت می شد.با این حال در دوران تجارت و استعماری به کشورهای دیگر اروپایی صادر شد.عطر منحصربه فرد و مزه تند میخک این گیاه را در میان اروپاییان محبوب کرده است.

میخک ها معمولا به عنوان تقویت کننده طعم و ادویه ها در انواع مختلف غذاها، از جمله غذاهای شیرین مانند کیک ها استفاده می شود. میخک معمولا در کیک ها و کوکی ها اضافه می شوند.

این گیاه دارای مواد مغذی کلسیم و منیزیم و فیبر است و خاصیت ضد قارچی بالایی دارد. معمولا در عطاری ها برای درمان ناتوانی جنسی به شما توصیه می شود.گیاه میخک برای درمان معده درد و قلب بسیار مفید است.این گیاه برای درمان سرطان عالیست.خصوصا سرطان ریه و پوست و دستگاه گوارش که جز خطرناک ترین سرطان ها به حساب می آیند.

گیاه میخک سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.از میخک در داروهای ضد التهابی استفاده می کنند.میخک دارویی ضد نفخ است و بسیاری از مشکلات از قبیل یبوست را کنترل می کند.این گیاه یکی از بهترین چاشنی ها برای غذا و درست کردن ترشی است.

ارزش غذایی میخک :

  1. پروتئین
  2. آهن
  3. کربوهیدرات
  4. کلسیم
  5. فسفر
  6. پتاسیم
  7. سدیم
  8. اسید هیدروکلریک
  9. ویتامین A و C

5 خاصیت جویدن میخک برای دندان :

بوی معطر میخک استرس را کاهش می دهد و مانند یک تسکین دهنده اعصاب عالی عمل می کند.علاوه بر این میخک نیز برای دندان های ما بسیار مفید است .

1 - تقویت ریشه دندان ها :

اگر میخواهید دندانهایتان را تقویت کنید و و ریشه آنها را محکم کنید از میخک استفاده کنید. کافیست هفته ای دو بار در صبح آن را با آب لیمو مخلوط کنید و به دندان هایمان بمالیم. مهم است که همیشه مراقب دندان هایمان باشیم.

با داشتن دندان های قوی احتمال بروز مشکلات گوارشی نیز به حداقل می رسد.

5 مزیت باور نکردنی میخک برای دندان لثه و دهان

2 - جلوگیری از کرم خوردگی دندان :

کرم خوردگی دندان یکی از مشکلات رایج دندان ها است. بسیاری از افراد در تمام سنین ، از کودکان تا بزرگسالان، این مشکل را تجربه می کنند. بدیهی است که این موضوع بسیار ناخوشایند است، زیرا گاهی اوقات می تواند به راحتی درد دندان ایجاد کند.

می توانیم با جویدن میخک از کرم خوردگی جلوگیری کنیم و در کنار آن برای کاهش درد از دهانشویه استفاده کنیم.

3 - مفید برای سفید کردن دندان :

به غیر از جلوگیری از کرم خوردگی دندان از میخک نیز می توان برای سفید کردن دندان هایمان استفاده کنیم. افرادی که دندان های آنها زرد است معمولا اعتماد به نفس پایینی دارند زیرا دندان می تواند یک تنه شما را جذاب تر کند.

برخی از راه ها برای از بین بردن دندان های زرد وجود دارد. یکی از آنها استفاده از گل میخک است.میخک را به صورت پودر دربیاورید و آن را به خمیر دندان اضافه کنید. دندان های خود را به طور مرتب و روزانه با پودر گل میخک 10 تا 15 دقیقه بشویید.

4 - جلوگیری از سرطان دهان :

این موضوع را بدانید علاوه بر تمام مواد مغذی که در بالا ذکر شد این گیاه دارای آنتی اکسیدان های قوی ای است که با مصرف آن به صورت نوشیدنی می توانید از انواع سرطان ها خصوصا سرطان دهان جلوگیری کنید.
آنتی اکسیدان های موجود در میخک قادر به مبارزه با مواد رادیواکتیو است که مسلما می دانید برای بدن ما خطرناک است و به سلول های بدن آسیب می رساند.

5 - مفید برای سلامت دندان :

داشتن دندان های سالم و جلوگیری از مشکلات دندان، رویای همه است.

برای جلوگیری از مشکلات دندانها مانند کرم دندان و زردی دندان و دندان های حساس،سعی کنیم که پودر گل میخک را به صورت منظم مصرف کنیم.. میخک به عنوان یک مسکن بسیار قوی برای درد دندان به شمار آورد.

موارد بالا برخی از مزایای گیاه میخک برای سلامتی دندان ها است. امیدوارم که این مقاله بینش شما را در رابطه با میخک بالا ببرد.

divider

بیشتر بخوانید :

23 خاصیت معجزه آسا روغن میخک که تا کنون نمی دانستید !

خواص میخک برای لاغری

از خواص دارویی وتغذیه ای میخک بیشتر بدانیم

ترجمه و تولید توسط :معصومه راهی

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits