دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی باران کوثری و عکس های مختلف باران کوثری
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بیوگرافی باران کوثری و عکس باران کوثری-بیوگرافی باران کوثری-عکس باران کوثری-تصاویر باران کوثری-عکس های باران کوثر-باران کوثری-زندگینامه باران کوثری-فیلموگرافی باران کوثری

بیوگرافی باران کوثری و عکس باران کوثری

بیوگرافی باران کوثری و عکس باران کوثری

جنسیت: زن


نام پدر: جهانگیر كوثری


تولد : 1364


محل تولد: ایران


شهرت علمی و فرهنگی: بازیگر

باران کوثری، ۲۵ مهر ماه سال ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمده مادرش فرزند رخشان بنی اعتماد (کارگردان سینما) و جهانگیر کوثری (تهیه کننده سینما و کارشناس فوتبال ) است. او دانش آموختهٔ رشته نمایش از هنرستان سوره است. اولین بازی او در بهترین بابای دنیا (۱۳۷۰) ساخته داریوش فرهنگ، است.

نقش آفرینی های بعدی وی تا سال ۱۳۸۰ به تمامی در فیلم های مادرش رخشان بنی اعتماد است. کوثری همچنین با بازی در تئاتر آن سوی آینه به کارگردانی آزیتا حاجیان (۱۳۷۶) توانایی هایش را به عنوان بازیگر صحنه نیز به ثبت رسانده است. او در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان (۱۳۸۱)، یکی از اعضای هیئت داورین در بخش مسابقه بوده است. سال ۱۳۸۵ برای وی سالی پرباری بود، باران ابتدا با بازی چشمگیرش در مجموعه صاحبدلان (محمدحسین لطیفی) همه را به تحسین واداشت.

بیوگرافی باران کوثری و عکس باران کوثری

در سال 84، بازي در فيلم ابوالحسن داودي با نام (تقاطع) را ايفا كرد... در ماه مبارك رمضان 85 نيز اولين كار تلويزيوني خود را بازي كرد. مجموعه‌اي به كارگرداني محمدحسين لطيفي، به نام (صاحبدلان.) پس از بازي در اين مجموعه به آبادان رفت و در فيلمي از همين كارگردان به نام (روز سوم) بازي كرد.

فيلمي كه او را كانديد دريافت جايزه فجر كرد، اما باران سينماي ايران به جز اين فيلم، در فيلم مادرش (خون‌بازي) هم كانديد گشت و همين فيلم باعث شد، او در 21 سالگي جايزه سيمرغ بلورين را به دست آورد. البته قبل از باران، ترانه عليدوستي بود كه در 17 سالگي توانست به خاطر بازي در فيلم (من ترانه 15 سال دارم)، اين جايزه را از آن خود كند.

بیوگرافی باران کوثری و عکس باران کوثری

باران مي‌‌گويد: هميشه يك قضاوت درباره من است كه صحيح نيست، همه فكر مي‌‌كنند با وجود پدر و مادرم من بايد خيلي زود مي‌‌درخشيدم و توي هم نسل‌هايم، تنها كسي بودم كه پله‌پله بالا رفتم و هيچ اتفاق خاصي برايم نيفتاد. مهم نيست، من به اين گفته‌ها توجه نمي‌‌كنم، اما من هيچ‌گاه دنبال اين نبودم كه ديده بشوم، مي‌‌خواستم حرفه‌اي باشم و حرفه‌اي بودن به نظر من يعني اين‌كه عضو يك مجموعه باشي. باران اعتقادي به سوپراستار شدن ندارد:

بیوگرافی باران کوثری و عکس باران کوثری

نمي‌‌خواهم شعار بدهم اما به‌واقع دلم نمي‌‌خواهد، چون سينما براي من هدف نيست، بلكه وسيله است. پدرش مي‌‌گويد: باران دختري مسئوليت‌پذير است، شايد اين را از خلق و خوي ما به ارث برده، همچنين اعتماد به نفس عجيبي دارد. باران كوثري مي‌‌گويد: يك بازيگر خوب، بازيگري است كه هرگاه مقابل دوربين ظاهر شود، فكر كند اولين سكانس تصويربرداري‌اش است و دست و پايش بلرزد و مهم اين كه در واقع بازي كند.

بیوگرافی باران کوثری و عکس باران کوثری

چرا كه مردم اين را مي‌‌خواهند، حتي اگر چهره نباشي و پارتي هم نداشته باشي.چندي پيش كه با باران صحبت مي‌‌كرديم، به ما گفته بود (پدر و مادرم نقش مهمي در ورود من به سينما داشتند، اما باران اگر لياقت داشته باشد، مي‌‌ماند، اگر پتانسيل داشته باشد، بيننده را جذب مي‌‌كند و... ) و درست هم گفت، باران لياقت داشت كه كانديداي بازي در دو فيلم شد و از يكي از آنها سيمرغ دهه فجر را كسب كرد.

بیوگرافی باران کوثری و عکس باران کوثری


فیلم

بهترین بابای دنیا، 1370
نرگس، 1370
روسری آبی، 1373
بانوی اردیبهشت، 1376
داستان‌های جزیره، 1377
زیر پوست شهر، 1379
زیر پوست باران، 1379
رقص در غبار، 1381
برگ برنده، 1382
خوابگاه دختران، 1383

بیوگرافی باران کوثری و عکس باران کوثری


گیلانه، 1383
تقاطع، 1384
خنگ آباد، 1384
خون بازی، 1385
نسل جادویی، 1385
روز سوم، 1385
شیرین، 1386
توفیق اجباری، 1386

بیوگرافی باران کوثری و عکس باران کوثری


دایره زنگی، 1386
کتونی سفید، 1386
حیران، 1386
میزاک، 1386
آسمان سیاه شب، 1387
آوانتاژ، 1387
پستچی سه بار در نمی‌زند1389

بیوگرافی باران کوثری و عکس باران کوثری

تئاتر
۱۳۹۱ روایت ناتمام یک فصل معلق
۱۳۹۰ خشکسالی و دروغ
زمستان ۶۶
۱۳۸۹ منهای دو
موسیقی - روایت پروانه ها
نمایش در باغ موزه دفاع مقدس
۱۳۸۸ سگ سکوت
۱۳۸۶ کوارتت
نمایش در تالار مولوی تهران
۱۳۸۴ در میان ابرها
۱۳۷۶ آن سوی آینه

گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits