دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی شهلا ناظریان دوبلور معروف رادیو و تلویزیون
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی شهلا ناظریان،بیوگرافی شهلا ناظریان دوبلور ، شهلا ناظریان، شهلا ناظریان دوبلور ، خانواده و همسران شهلا ناظریان .

بیوگرافی شهلا ناظریان

شهلا ناظریان متولد ۵ دی ۱۳۲۶ صداپیشه، مجری رادیو و بازیگر اهل ایران بود . شهلا ناظریان در سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد و به تشویق مادرش از سال ۱۳۴۱ و همزمان با تحصیل در دبیرستان وارد عرصهٔ دوبله شد.

شهلا ناظریان دوبلور

او در ابتدا با نقش‌های کوتاه زیر نظر عطاءالله کاملی، سعید شرافت و محمدعلی زرندی گویندگی را آغاز کرد و سپس به پیشنهاد روبیک در استودیو دماوند به‌مدت ۵ سال مشغول شد و به‌خاطر استعدادش خیلی زود به عنوان گویندهٔ نقش‌های اول مورد توجه مدیران دوبلاژ قرار گرفت.

شهلا ناظریان

مهم ترین دوبله های شهلا ناظریان

ناظریان در طول سال‌های فعالیت در دوبلاژ، به‌جای بسیاری از بازیگران جهان از جمله اینگرید برگمن، لورن باکال، سوفیا لورن، دایان کیتون، راکوئل ولش و الیزابت تیلور گویندگی کرده‌است. یکی از درخشان‌ترین گویندگی‌های او در دوبلهٔ فیلم کازابلانکا به‌جای اینگرید برگمن در کنار گویندگی حسین عرفانی به‌جای هامفری بوگارت است.

گویندگی‌اش به‌جای گوگوش در فیلم در امتداد شب از دیگر اجراهای اوست وبه‌جای مریل استریپ نیز گویندگی کرده‌است. همچنین وی از گویندگان فعال دوبلهٔ همزمان در جشنوارهٔ فیلم کودک و نوجوان اصفهان بوده‌است.

شهلا ناظریان

همسر و فرزندان شهلا ناظریان

او همسر حسین عرفانی، دوبلور و بازیگر و دخترعموی ایرج ناظریان، دوبلور ایرانی است. دخترش مهسا عرفانی نیز در دوبله فعالیت دارد. او از اواسط دههٔ هشتاد و پس از بیماری، به ندرت گویندگی می‌کرد و به عنوان مدیر دوبلاژ مشغول به کار بود.

دو دختر به نامهای بهار و مهسا و یک پسر به نام هومن دارد. رستا شرافت دختر شهلا ناظریان از همسر اولش سعید شرافت است.

شهلا ناظریان

فوت شهلا ناظریان

شهلا ناظریان ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سن ۷۴ سالگی براثر ایست قلبی درگذشت. پیکر وی روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد .




این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits