دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی حسن رعیت از همسر و فرزندان تا علت بازداشت او
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حسن رعیت،بیوگرافی حسن رعیت،دارایی حسن رعیت،املاک حسن رعیت، در ادامه به بیوگرافی همسر و خانواده حسن میر کاظمی ملقب به حسن رعیت خواهیم پرداخت .

حسن رعیت کیست ؟

حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت از نیروهای موسوم به لباس شخصی، مدیر عامل کارخانهٔ دنیای فلز، پارسیان فلز البرز، لوح فشردهٔ پارس و یک تاجر ایرانی است.

حسن رعیت کاظمی معروف به حسن رعیت یا حسن کاظمی از چهره‌هایی بود که تصاویر او در سال ۸۸ با لباس شخصی و کلت در خیابان منتشر شد. در این سال‌ها حصار آهنینی به دور او کشیده شده بود و کسی نمی‌توانست درباره اتهامات ریز و درشتش چیزی بگوید. با این حال دوره ابراهیم رییسی حسن رعیت بازداشت شده است.

بیوگرافی حسن رعیت

نقش در برخورد با معترضان به نتیجهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸

در روزهای اولیهٔ بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ تصاویری از سید حسن میرکاظمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن‌ها میرکاظمی مسلح به سلاح کمری جزو نیروی موتورسوار برخوردکننده با معترضان بود و توجه بسیاری را جلب کرد.

حسن رعیت بزرگ‌ترین بدهکار بانک کشاورزی در کشور

طبق نامهٔ منتشر شده‌ای ادارهٔ کل حقوقی بانک کشاورزی به بازرسی شعبهٔ چهارم دادسرای امور اقتصادی در تاریخ ۱۶ دی ۱۳۸۷، میرکاظمی با بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان بزرگ‌ترین بدهکار بانک کشاورزی در کل کشور معرفی شد که بدهی خود را تسویه نکرده و بسیاری از اعتبارات را نیز بدون وثیقه و با ضمانت شخصی دریافت کرده‌است. این مکاتبات ابتدا در سال ۱۳۸۸ و دوباره در ۱۳۹۱ توسط سایت بازتاب امروز منتشر شد اما هیچگاه تکذیب نشد.

ارتباط حسن رعیت با بابک زنجانی

تصاویری از بابک زنجانی در کنار سید حسن میرکاظمی در جت اختصاصی‌اش منتشر شده که زنجانی صحت عکس‌ها را تلویحاً تأیید کرده و اعلام نمود با سید حسن میرکاظمی که از «دوستان و تجار خوب» است در آن هواپیما همسفر بوده‌است.

همسر حسن رعیت

بازداشت توسط قوهٔ قضاییه

غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر خبر بازداشت حسن میرکاظمی با ۲ قلاده ببر، گفت: «بارها گفته‌ایم قبل از اثبات مجرمیت اسم نیاورید، با آوردن مشخصات دچار معذوریت برای پاسخگویی می‌شوم لذا با رعایت محذوریت‌های قانونی اصل بازداشت این فرد را تأیید می‌کنم و عناوین اتهامی به خاطر اینکه در مرحلهٔ تحقیقات مقدماتی است، بعد از رسیدگی اعلام می‌شود. یاعلی »

همسر حسن رعیت کیست ؟

از همسر و فرزندان حسن رعیت اطلاعات کاملی در دست نیست برخی رسانه ها از شخصی به نام مینا معتقد بنام همسر حسن رعیت ذکر کرده اند . در صورت کسب اطلاعات بیشتر در مورد همسر و دارایی های حسن رعیت این مقاله بروز خواهد شد .

دارایی حسن رعیت

محکومیت حسن رعیت

ذبیح‌الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در مورد پرونده حسن میرکاظمی معروف به رعیت، اظهار داشت: بخشی از این پرونده پیش تر در دادگاه رسیدگی و منجر به صدور حکم شده بود و بخشی از آن مفتوح بود که اخیرا منجر به صدور حکم بدوی شد.

سخنگوی دستگاه قضا بیان داشت: در این پرونده مجرم اصلی به یک فقره حبس ۲۵ سال، سه فقره حبس سه سال و یک فقره حبس یکسال، جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شد. همچنین در این پرونده یک نفر به ۱۶ سال حبس، دو نفر به ۱۰ سال حبس، یک نفر به ۹ سال حبس، شش نفر به ۷ سال حبس و بقیه نیز به شش سال و پنج سال حبس محکوم شده‌اند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits