دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی کامل وریا غفوری و همسرش مونا اردلان
8
زمان مطالعه: 6 دقیقه
وریا غفوری متولد 29 ام شهریور ماه سال 1366 در سنندج می باشد؛ او در حال حاضر عضو باشگاه استقلال تهران و تیم ملی فوتبال ایران است. در این مقاله نگاهی به زندگی این فوتبالیست معروف می اندازیم با دلگرم همراه باشید.

بیوگرافی وریا غفوری کاپیتان استقلال

نام و نام خانوادگی :وریا غفوری
تاریخ متولد :29 شهریور 1366
محل تولد: کردستان
ملیت :ایران
پست :مدافع، هافبک

وریا غفوری (زاده ۲۹ شهریور ۱۳۶۶ در سنندج) بازیکن فوتبال اهل ایران است. او کاپیتان اول باشگاه استقلال تهران در لیگ برتر خلیج فارس است.

معرفی کامل وریا غفوری و همسرش مونا اردلان

وریا غفوری و همسرش مونا اردلان

وریا به معنی زرنگ و هوشیار است ، وی متاهل است و همسرش مونا اردلان است. او یک پسر به نام رادین و یک دختر به نام بارین دارد و علاقه خاصی به پسرش داشته که و گفته تمام زندگی من پسرم است و دوست دارم وی نیز وارد فوتبال شود .

تاریخ تولد رادین: 92/4/23

تاریخ تولد بارین: 96/04/17

بیوگرافی وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال
عکس خانوادگی وریا غفوری

لقب وریا غفوری

لقب وی در دنیای فوتبال ببر کرد کوهستان است!

وریا غفوری ورزشکار ایرانی در مصاحبه خود گفته است:پدرم به شدت مخالف فوتبال بازی کردنم بود و دوست داشت تا من درس بخوانم و شغل بهتری برای خودم دست و پا کنم. اما من عشقم فوتبال بود و نتوانستم ازش جدا شوم و در نهایت فوتبالیست شدم.

اینستاگرام وریا غفوری

https://www.instagram.com/voriaghafuri_official/

دوران باشگاهی حرفه‌ای وریا غفوری

وریا غفوری سابقه بازی برای پاس تهران، پاس همدان، شهرداری تبریز، نفت تهران ،سپاهان اصفهان و استقلال را دارد.

سپاهان

در ژوئیه ۲۰۱۴، وریا غفوری قرارداد دو ساله با سپاهان اصفهان امضا کرد؛ او با سپاهان قهرمان لیگ برتر شد.

استقلال

وریا غفوری در آغاز فصل نقل و انتقالات تابستانی ۹۵–۹۶ با عقد قراردادی دو ساله به تیم استقلال تهران پیوست.

فصل ۲۰۱۶–۲۰۱۷

وریا غفوری در این فصل عملکرد خوبی نداشت با مصدومیت‌های زیادی روبه رو شد و در اکثر بازی‌ها نیمکت نشین بود و حتی شایعه شد که او در لیست مازاد قرار گرفته و در فصل آینده در استقلال بازی نخواهد کرد.

فصل ۲۰۱۷–۲۰۱۸

در فصل ۹۷–۱۳۹۶ و با حضور وینفرید شفر در استقلال توانست بیش‌از پیش توانایی‌هایی خود را نشان دهد و رفته رفته به یک مهره تاثیرگذار تبدیل شود وی نخستین گلش را برای استقلال را در بازی با صنعت نفت آبادان به ثمر رساند اما شوت او به محسن کریمی برخورد کرد و گل به نام او ثبت نشد اما در مسابقه بعدی مقابل استقلال خوزستان توانست بار دیگر برای استقلال گلزنی کند. پس از گلزنی او در شهراورد هشتاد ششم پایتخت مقابل پرسپولیس باعث شد او بازیکن محبوب هواداران باشگاه استقلال شود.

بیوگرافی وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال

فصل ۲۰۱۸–۲۰۱۹

نخستین گل وریا غفوری در این فصل در هفته دوم مقابل ذوب آهن به ثمر رسید او توانست در این بازی دبل کند که در نهایت استقلال ۲–۲ مساوی کرد او اولین گل استقلال را در لیگ هجدهم زد. غفوری در فصل ۱۳۹۷–۱۳۹۸ در مسابقه استقلال و سپاهان در هفته دهم برای اولین بار بازوبند کاپیتانی استقلال را به دست بست وی در این فصل پس سید مهدی رحمتی ، پژمان منتظری و خسرو حیدری و با جدایی امید ابراهیمی کاپیتان چهارم باشگاه فوتبال استقلال تهران شد.

فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰

او برای دو فصل دیگر قرارداد خود را با باشگاه استقلال تمدید کرد وی در این فصل سه کاپیتان استقلال از این تیم جدا شدند و او کاپیتان اول باشگاه استقلال شد و در بازی مقابل ماشین سازی در هفته اول لیگ نوزدهم نخستین بازی فصل خود را انجام داد.

در دومین بازی استقلال در جام حذفی برابر فجر سپاسی شیراز در وقت های اضافه بازی وریا غفوری توانست از روی ضربه ایستگاهی گلزنی کند استقلال توانست دو گل دیگر نیز بزند و برنده بازی باشد.

وریا غفوری در لیگ قهرمانان آسیا

۲۰۱۸

وریا غفوری درلیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ ابتدا در بازی با الریان موفق به گلزنی برای استقلال شد و بازی بعدی هم مقابل الهلال عربستان باز هم گلزنی کرد.

او یکی از نفرات تأثیرگذار تیم استقلال درفصل ۲۰۱۸ بود وریا در این فصل بازی‌های خوبی را نمایش گذاشت و مورد توجه تیم‌های حاشیه خلیج فارس قرار گرفت.

بیوگرافی وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال

وریا غفوری در فوتبال ملی

تیم ملی ایران

او در سال ۲۰۱۴ از سوی کارلوس کیروش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد غفوری یکی از بازیکنان مورد علاقه کارلوس کیروش بوده که در بیشتر اردوهای کشورمان از جمله جام ملت های آسیا حضور داشته و بازی خوبی به نمایش گذاشته است.

حواشی ملی وریا غفوری

کارلوس کی‌روش، سرمربّی تیم ملّی یک هفته پس از اعلام ۳۵ نفر تیم ملی، فهرستی ۲۴ نفره را منتشر کرد. که بدین ترتیب مشخص شد ۱۱ نفر از اردوی تیم ملی برای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ خط خوردند.

در میان خط‌خوردگان نام وریا غفوری، جلال حسینی و کاوه رضایی هم دیده می‌شود که در فضای مجازی به خط خوردن آن‌ها از لیست، به خصوص خط خوردن وریا غفوری اعتراض شد.

درحالی که تصور می‌شد غفوری بازیکن فیکس تیم ملی باشد، اما رامین رضاییان و خانزاده به او ترجیح داده شدند و همین باعث شوکه شدن مردم و حتّی نمایندگان مجلس شد.

کی‌روش، دقایقی قبل از ترک ایران به سوی ترکیه در گفتگویی اذعان داشت تغییر پست وریا غفوری در خط خوردنش از تیم ملی تاثیر داشته است.

معرفی کامل وریا غفوری و همسرش مونا اردلان

افتخارات باشگاهی وریا غفوری

سپاهان

  • لیگ برتر خلیج فارس (۱): ۹۴–۱۳۹۳

استقلال

  • لیگ برتر خلیج فارس (۲) ۱۳۹۵-۹۶
  • جام حذفی فوتبال ایران (۱): ۹۷–۱۳۹۶

افتخارات فردی وریا غفوری

  • لیگ برتر خلیج فارس بهترین مدافع سال: ۹۴–۱۳۹۳
  • تیم منتخب سال لیگ برتر خلیج فارس: ۹۴–۱۳۹۳
  • تیم منتخب سال لیگ برتر خلیج فارس: ۹۷–۱۳۹۶
  • بازیکن ماه ۹۰ (۲): بهمن ۱۳۹۶، اسفند ۱۳۹۶

بیوگرافی وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال

حواشی وریا غفوری

بازیکنان تیم فوتبال استقلال تهران روز یک‌شنبه ۲۴ شهریور قبل از آغاز بازی مقابل تیم نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر ۹۷-۹۸ برای گرامی‌داشت یاد سحر خدایاری تی‌شرتی مشکی روی پیراهن ورزشی خود به تن کردند که روی آن عبارت "دختر آبی" به زبان‌های فارسی و انگلیسی به چشم می‌خورد. خبرگزاری فارس، وریا غفوری کاپیتان استقلال را مسئول پوشیدن این تی‌شرت‌ها معرفی کرد. این حرکت با واکنش‌های مختلفی روبرو شد.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی سردار آزمون ستاره فوتبال ایران + عکس

بیوگرافی زلاتان اِبراهیموویچ فوتبالیست معروف + عکس

بیوگرافی مهدی طارمی فوتبالیست سرشناس کشور

بیوگرافی کامل آرش برهانی + ماجرای دستگیری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits