دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روح الله زم سر شبکه آمد نیوز کیست ؟
12
زمان مطالعه: 10 دقیقه
روح‌الله زم متولد شهریور ۱۳۵۲ در تهران، سازنده سایت و کانال تلگرامی خبری- تحلیلی آمد نیوز می‌باشد. او پس از دستگیری و سپس خروج از ایران با تشکیل سایت و کانال تلگرامی به نام آمدنیوز، به کار خود به عنوان خبرنگار ادامه داد. او در تاریخ 22/ مهر/98 توسط...

بیوگرافی روح الله زم مدیر آمد نیوز

روح الله زم متولد شهریور 1352 در تهران، روزنامه نگار است. او در حال حضر 46سال سن دارد. مدرک تحصیلی او دیپلم است، او با استفاده از منسبت های پدر روحانی اش وارد عرصه فیلمبرداری خبری شد و مدتی هم در آتیله ای عکاسی کار می کرد.

روح الله زم ، مدیر کانال ضد انقلابی آمدنیوز می باشد.

خانواده روح الله زم

روح الله زم ، در یک خانواده مذهبی بدنیا آمد، پدرش محمدعلی زم روحانی، تهیه کننده و پژهشگر و مادرش خانه دار است، یک برادر بنام محمدامین و دو خواهر دیگر نیز دارد.

محمدعلی زم پدر روح الله زم کیست ؟

محمدعلی زم (متولد ۲ آبان ۱۳۳۴ در تهران) روحانی، تهیه‌کننده، سینماگر و پژوهشگر ایرانی است . او پیش از این معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران بود.

محمدعلی زم رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی ویدئو رسانه و صاحب یک مؤسسه سینمایی است. او سالها ریاست حوزه هنری را بر عهده داشت. محمد علی زم پدر روح‌الله زم است. محمد علی زم همچنین نامزد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۹۶ بود.

شروع فعالیت روح الله زم

روح الله زم فعالیت خود را بعنوان فیلمبردار خبری و مستندساز از سال 81 با روابط پدرش که رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بود، شروع کرد

روح الله زم در موسسه سینمایی و فیلمسازی پدرش نیز کار می کرد و مدتی در آتلیه محسن افشانی بازیگر، به عنوان عکاس و فیلمبرداری حضور داشت.

ماجرای دستگیری روح الله زم توسط سپاه

سازمان اطلاعات سپاه 22 مهر 98 با انتشار بیانه ای اعلام کرد این مزدور خائن به وطن را در یک کار اطلاعاتی دقیق دستگیر کرده است و هم اکنون کانال آمدنیوز نیز دست سپاه پاسداران می باشد.

سپاه با درج این اطلاعیه در کانال آمدنیوز نوشتند :

در ایام پرشور وشعور اربعین حسینی وتجدید میثاق رهروان کربلا با آرمان های جاودان سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین که دشمنان امت اسلامی مقهور عزمت و شکوه راه پیمایی و این اجتماع عزیم و میلیونی زائران ،با حقد و حسد نظاره گر تجلی قدرت اسلام و جبهه مقاومت اسلامی شده اند؛

خدای بزرگ را شاکریم که در سایه الطاف بی کرانش، پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه را یاری بخشید تا یکی از سرشاخه های سراب رسانه ای دشمن و جنگ روانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را طی یک عملیات پیچیده و حربه فریب اطلاعاتی گرفتار سازنده و با غافلگیری و دستگیری این عنصر پلید و مزدور دست برتر و ابتکار عمل خود را در مقابل سرویس های اطلاعاتی دشمن نشان دهند.

خبرها دلیل بر این است که روح الله زم ، بعد از آمدن به ایران دستگیر شده است.

سیاسی شدن روح الله زم

از سال 84 با جدا کردن راه خود از پدر وارد فعالیت های سیاسی و ستاد انتخابانی هاشمی رفسنجانی شد و از فعالان خبری و رسانه ای این گروه تا مدت ها فعال بود.

دستگیری روح الله زم در سال 88

در جریان حوادث بعد از انتخابات سال 88 به علت حضور و میدان داری در اغتشاشات هفته اول تیر ماه در یک قرار خیابانی دستگیر و به زندان اوین فرستاده شد.

بیوگرافی روح الله زم مدیر آمد نیوز

فرار روح الله زم از زندان

روح الله زم در دوران مرخصی خود از کشور فرار کرد، او ابتدا به مالزی و سپس توانست اقامت کشور فرانسه رو بگیرید و در پاریس ساکن شود، او بعد وارد فعالیت تبلیغ علیه نظام در شبکه های اجتماعی شد.

تاسیس آمدنیوز توسط روح الله زم

روح الله زم، با همکاری مجید نیکنام و بابک اجلالی در سال 96 ابتدا سایت و سپس کانال تلگرامی آمدنیوز را تاسیس کرد و شروع به فعالیت های تخریبی علیه نظام نمود.

این کانال در دی ماه 96 به علت آموزش ساخت بمب های خیابانی و دعوت به خشونت توسط تلگرام مسدود شد اما این کانال با تغییر رویه خود دوباره به تلگرام بازگشت.

مستند ایستگاه پایانی دروغ روح الله زم

اسفند ماه 97 بود که پخش مستند ایستگاه پایانی دروغ از بخش خبری 20:30 عمق نفوذ سیستم اطلاعاتی کشورمان به شخصی ترین ارتباطات این خبرنگار کذاب موجب حیرت جامعه ضد ایرانی شد

این نفوذ و کنترل روح الله زم به حدی بود که هزاران ساعت ویدیو با او و اغلب چهرهای به اصلاح اپوزیسیون با کنترل سیستم اطلاعاتی همراه بود.

ویدیو های منتشر شده نشان می دهد سرویس های اطلاعاتی فرانسه حمایت گسترده ای از این عامل ساده لوح انجام می دادند اما خبری از نفوذ اطلاعات ایران به زندگی شخصی او نداشتند

تخلیه اطلاعاتی روح الله زم

توهم روح الله زم به حدی است که او خبرهای خود را همیشه به استناد از یک منبع آگاه منتشر می کرد اما حالا مشخص می شود منبع آگاه او سناریوی نفوذ سیستم اطلاعاتی ایران و اخبار کذب و سرکاری بوده است

تخلیه اطلاعاتی روح الله زم، در مستند ایستگاه پایانی دروغ توام با افشاگری گسترده او علیه رضا پهلوی، مسیح علینژاد و دیگر اپوزیسیون حامی سرویس های اطلاعاتی دیگر کشورها شد.

قبلا نیز شخصی بنام ندا امین از ارتباط روح الله زم و سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیزمی پرده برداشته بود، این خبر در حال جدی گرفته نشد که حالا با مستند اطلاعات ایران مشخص شد واقعیت دارد

بیوگرافی روح الله زم مدیر آمد نیوز

زندگی شخصی روح الله زم

ازدواج اول روح الله زم

روح الله زم سال 81 برای اولین بار ازدواج کرد که ثمره آن یک دختر متولد 82 می باشد، این زندگی در نهایت سال 84 به جدایی و طلاق ختم شد.

ازدواج دوم روح الله زم

روح الله زم، بعد از فرار در پاریس برای بار دوم ازدواج کرده است.

اعلامیه سپاه پاسداران در مورد روح الله زم

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، این بیانیه با اعلام خبر عملیات دستگیری "روح الله زم" سرشبکه سایت ضد انقلاب موسوم به "آمد نیوز" طی عملیات پیچیده و حرفه‌ای سازمان اطلاعات سپاه، بر شکست و جا ماندن سرویس های اطلاعاتی دشمن از قدرت اطلاعاتی سپاه تاکید شده است.

بنابه گزارش، متن اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت شریف و عاشورایی ایران اسلامی!
در ایام پر شور و شعور اربعین حسینی و تجدید میثاق رهروان کربلا با آرمان‌های جاودان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که دشمنان امت اسلامی مقهور عظمت و شکوه راهپیمایی و اجتماع عظیم و میلیونی زائران، با حقد و حسد نظاره‌گر تجلی قدرت اسلام و جبهه مقاومت اسلامی شده‌اند؛
خدای بزرگ را شاکریم که در سایه الطاف خفیه و بیکرانش، پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه را یاری بخشید تا یکی از سرشاخه‌های سراب رسانه ای دشمن و جنگ روانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را طی یک عملیات پیچیده با حربه ی فریب اطلاعاتی گرفتار سازند و با غافلگیری و دستگیری این عنصر پلید و مزدور، دست برتر و ابتکار عمل خود را در مقابل سرویس‌های اطلاعاتی دشمن نشان دهند.

نامبرده به رغم این که تحت هدایت سرویس اطلاعاتی فرانسه و حمایت و پشتیبانی سرویس های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتبط با سایر سرویس های اطلاعاتی قرار داشت و به صورت شبانه روزی با روش های پیدا و پنهان و در پوشش های گوناگون و چند لایه ای مورد حفاظت قرار می‌گرفت، در دام فرزندان ملت ایران در سازمان اطلاعات سپاه افتاد.

با سپاس به درگاه کبریایی و آرزوی قبولی طاعات و ابراز ارادت عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ساحت مقدس شهدای کربلا در این ایام نورانی و معنوی؛ اطلاعات تکمیلی پیرامون این عملیات بزرگ -که بیانگر شکست و جا ماندن سرویس‌های اطلاعاتی دشمن از قدرت اطلاعاتی سپاه است- و نیز شبکه پوششی گسترده و پیچیده مذکور، متعاقباً به استحضار ملت قهرمان و بصیر ایران اسلامی رسانده خواهد شد.

آمدنیوز

آمدنیوز یکی از وبگاه‌های فعال سیاسی در ایران است. آمدنیوز مخفف سه کلمه آگاهی، مبارزه و دموکراسی است و مسئولان آن خود را از جنبش اعتراضی سبز و مردمی می‌دانند و با هدف مبارزه و افشای مفاسد و فعالیت‌های مخفیانه نظام حاکم بر کشور ایران شکل گرفته‌است.

این رسانه مدعی است که می‌تواند اخباری مخفی را از سِرّی‌ترین نقاط نظام به دست مردم برساند.

روح‌الله زم، بابک اجلالی و مجید نیکنام از بنیانگذاران این سایت بوده‌اند. اما روح‌الله زم مدعی است که اداره این وبگاه را به گروهی خبری داده‌است.

کانال تلگرامی آمدنیوز نیز یکی از کانالهای فعال سیاسی و خبرساز است … کانال تلگرامی این خبرگزاری در مردادماه ۱۳۹۶، به بیش از ۵۰۰ هزار عضو رسید. این رقم در نیمه مهرماه به ۶۰۰ هزار افزایش یافت.

همچنین در نیمه آذر رقم ۷۵۰ هزار عضو را نیز رد کرد و این رقم در اواخر آذر ۸۵۰ هزار رسید. در اوایل دیماه ۱۳۹۶ از مرز ۱ میلیون و چهارصد هزار کاربر گذشت.

این کانال در ۹ دی‌ماه و در زمان اعتراضات ۱۳۹۶ ایران، به علت تشویق به خشونت توسط تلگرام مسدود شد.

کانال چهارم این رسانه با نام صدای مردم هم‌اکنون دارای بیش از ۱ میلیون و صد هزار کاربر است.

واکنش رسانه‌های داخلی ایران به روح‌الله زم

به نقل از خبرگزاری میزان رسانه قوهٔ قضاییه ایران، پیمان عارف معتقد است که کانال آمدنیوز و روح‌الله زم و بابک اجلالی برای سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه کار می‌کند.

خبرگزاری فارس ؛ نیز طی چند گزارش مدعی شد که شواهدی مبنی بر ارتباط این دو با سرویس اطلاعاتی ترکیه، موساد و عربستان سعودی وجود دارد. این سایت همچنین نوشت که سایت آمدنیوز به وسیله یک شهروند سعودی ثبت شده و به وسیله یک شرکت سعودی میزبانی می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان و خبرگزاری فارس، امید حبیبی‌نیا خبرنگار سابق بی‌بی‌سی به نحوه ادعاهای روح‌الله زم در مورد تحولات ایران از جمله ماجرای فوت هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد و این نحوه اطلاع‌رسانی را تخیلی و فاقد معیارهای روزنامه‌نگاری حرفه‌ای دانست.

هک شدن آمدنیوز

فروردین ۱۳۹۶ کانال تلگرام و وبگاه آن توسط عوامل حامی حکومت ایران هک شد و دو دامنه دات کام و دات نت آن به سرقت رفت و به دلیل مشکلات مالی نتوانستند آنها را به صورت حقوقی پیگیری و پس بگیرند.

دی ۱۳۹۶ ندا امین ادعاهای متناقضی را درباه آمدنیوز و روح‌الله زم مدعی شد.

بسته شدن کانال تلگرامی آمدنیوز

در جریان اعتراضات ۱۳۹۶ ایران تلگرام، این کانال را به علت ترویج خشونت (تشویق به استفاده از کوکتل مولوتف) مسدود کرد. کانال‌های دوم و سوم این رسانه هم به علت فعالیت همزمان با کانال نخست بسته شدند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (12 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits