دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی جعفر کاشانی پیشکسوت پرسپولیس

جعفر کاشانی پیشکسوت پرسپولیس که بود ؟

بیوگرافی جعفر کاشانی پیشکسوت پرسپولیس
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جعفر اشرف کاشانی فوتبالیست نام‌ آشنای کشور در ۱۱ اسفند سال ۱۳۲۲ به دنیا آمد و در ۱۰ مهر ۱۳۹۸ در سن ۷۵ سالگی درگذشت. در این مقاله نگاهی به زندگی ایشان می اندازیم با دلگرم همراه باشید.

بیوگرافی جعفر کاشانی

جعفر کاشانی متولد 11 اسفند 1322 در تهران، بازیکن فوتبال بود. به عنوان مدافع در فوتبال ایران و بخصوص پرسپولیس سالها افتخار آفرینی کرد و در برد 6 – 0 پرسپولیس مقابل استقلال نیز حضور داشت و کارمند وزارت امور خارجه هم بود.

ازدواج و فرزندان جعفر کاشانی

جعفر کاشانی قبل از انقلاب اسلامی ازدواج کرده که ثمره این زندگی دو فرزند پسر بنام های شاهین و حمیدرضا و یک دختر بنام فاطمه می باشد.

فوت جعفر کاشانی

متاسفانه جعفر کاشانی صبح روز چهارشنبه 11 مهر 1398 در منزل خود درگذشت، او بارها در گفتگوی خود اعلام کرده بود اگر پرسپولیس که فرزند ماست ناکام شود من سکته می کنم.

شروع فعالیت جعفر کاشانی

نام کاملش جعفر اشرف کاشانی می باشد که فوتبال را از تیم محلی خیز چهارصد دستگاه تهران شروع کرد سپس در تیم های آموزشگاهی بازی کرد.

جعفر کاشانی پیشکسوت پرسپولیس که بود ؟

شروع حرفه ای جعفر کاشانی

بصورت حرفه ای اما از سال 1342 که 20 ساله بود به دعوت عباس اکرامی بنیان گذار باشگاه شاهین به این تیم پیوست و در سال 1344 با این تیم قهرمان شد.

ورود جعفر کاشانی به پرسپولیس

جعفر کاشانی، در سال 1346 با اتمام فعالیت باشگاه شاهین او به همراه حسین کلانی و همایون بهزادی به تیم پرسپولیس پیوست و اولین بازی خود را در 16 فروردین 1347 انجام داد.

جعفر کاشانی پیشکسوت پرسپولیس که بود ؟

از دروازه بانی جعفر کاشانی تا دربی 6 -0

یکی از نکات جالب در مورد ایشان بازی پرسپولیس و عقاب بود که بعلت قهر عزیز اصلی و غایب بودن هادی طاووسی درون دروازه پرسپولیس ایستاد که در آن بازی پرسپولیس 5 – 0 برنده شد.

جعفر کاشانی، همچنین 16 شهریور 1352 در بازی تاریخی بین پرسپولیس و تاج که با نتجیه 6 – 0 به سود پرسپولیس به پایان رسید بعنوان مدافع در بازی حضور داشت.

جعفر کاشانی در تیم ملی

این مدافع سال 1347 اولین بار به تیم ملی دعوت شد اما همیشه نیکمت نشین بود، او تا سال 1352 در مدت 5 سال تنها در 38 بازی توانست به میدان برود.

جعفر کاشانی پیشکسوت پرسپولیس که بود ؟

خداحافظی از فوتبال جعفر کاشانی

در نهایتجعفر کاشانی27 آذر 1353 وقتی 31 ساله بود در هفته بیست و دوم جام تخت جمشید با بازوبند کاپیتانی آخرین بازی خود را برای پرسپولیس در مقابل تیم تاج انجام داد.

با این که باشگاه پرسپولیس ابتدا مخالف خداحافظی او بود اما در نهایت 20 دی 1353 با برگزاری بازی خداحافظی برای وی مقابل ملوان او را بدرقه کرد.

جعفر کاشانی کارمند وزارت خارجه

آقای کاشانی که پس از فوتبال بعنوان کارمند سیاسی وزارت امور خارجه استخدام شده بود مدتی کاردار و سرکنسول ایران در کشورها آلمان، انگلستان، سوریه و امارات بود

جعفر کاشانی پیشکسوت پرسپولیس که بود ؟

جنجال جعفر کاشانی با خلخالی

در سال 1361 در سفر صادق خلخالی حاکم شرع دادگاه های انقلاب به امارات و درخواست برگزاری مراسمی در این کشور و نامیدن خلیج اسلامی به جای خلیج فارس با برخورد شدید کاشانی مواجه و از امارات اخراج گردید

او بعدا توسط خلخالی تهدید و در نهایت از وزارت امور خارجه بیرون آمد.


پست های جعفر کاشانی

آقای جعفری سابقه مدیر عامل باشگاه شاهین رو هم داشته و مدت ها رئیس و از اعضای اصلی هیئت باشگاه بخصوص در سال های حضور برانکور بوده است.

افتخارات جعفر کاشانی

باشگاهیباشگاهسال
قهرمان آموزشگاه‌های تهران ۱۳۴۲
قهرمان جام حذفی تهرانشاهین۱۳۴۲
قهرمان باشگاه‌های تهرانشاهین۱۳۴۴
قهرمان باشگاه‌های تهرانپیکان۱۳۴۸
قهرمان جام دوستیپیکان۱۳۴۸
قهرمان جام منطقه‌ایپرسپولیس۱۳۵۰
قهرمان جام تخت جمشیدپرسپولیس۱۳۵۲
نائب قهرمان جام تخت جمشیدپرسپولیس۱۳۵۳

ملیسال
قهرمان جام ملتهای آسیا۱۳۴۷
عنوان سوم ارتش‌های جهان۱۳۴۸
قهرمان جام منطقه‌ای۱۳۴۹
قهرمان جام کوروش کبیر۱۳۵۰
صعود به المپیک مونیخ۱۳۵۱
قهرمان جام ملت‌های آسیا۱۳۵۱
حضور در جام جهانی کوچک۱۳۵۱
حضور در المپیک مونیخ۱۳۵۱
قهرمان بازی‌های آسیایی۱۳۵۳

مجله اینترنتی دلگرم، درگذشت جعفر کاشانی را به خانواده ایشان و مردم ایران تسلیت عرض می کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits