دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نرگس کلباسی نیکوکار و فعال اجتماعی ایرانی کیست ؟
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
نرگس کلباسی اشتری متولد ۱ فروردین ۱۳۶۷، اصفهان، شهروند ایرانی-بریتانیایی و موسس بنیاد خیریهٔ پریشان در هند است که برای کودکان یتیم و معلول هند پرورشگاه‌هایی می‌ساخت.

بیوگرافی نرگس کلباسی

نام : نرگس کلباسی
سال تولد: 1 فروردین 1367
سن: 31 سال
محل تولد: اصفهان
ملیت: ایران
وضعیت تاهل: مجرد
حرفه: فعال اجتماعی و نیکوکار ایرانی

نرگس کلباسی متولد 1 فروردین 1367 در اصفهان، فعال اجتماعی و نیکوکار ایرانی است. فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت جهانگردی و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی می باشد، علاوه بر تابعیت ایران، تبعه کشور انگلستان است و مدتی هم در هند بود.

ازدواج و همسر نرگس کلباسی

نرگس کلباسی اشتری هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

اینستاگرام نرگس کلباسی

https://www.instagram.com/justnarges/

نرگس کلباسی

مهاجرت به انگلیس نرگس کلباسی

در 4 سالگی به همراه خانواده به کشور انگلستان مهاجرت کرد، آنجا پدرش و مادرش خود را از دست داد و تا 19 سالگی در این کشور زندگی می کرد تا این که در 21 سالگی به کانادا رفت.

کودکی سخت نرگس کلباسی

بعد از فوت کردن مادرم در 11 سالگی و پدرم در 16 سالگی با دو برادرم، خودمان، خودمان را بزرگ کردیم و نبودن خانواده و زندگی در جایی که خانه تو نیست بسیار رنج آور می باشد.

کم کم به این فهم رسیدیم که افراد زیادی شبیه ما در دنیا هستند.

در زمان بچگی دوست داشتم زودتر بزرگ شود و به بچه های مثل خودم و برادرانم کمک کنم، این آرزو از کودکی با من بود چون می دانستم کودکان سختی های زیادی تحمل می کنند.

نرگس کلباسی

ماجرای حضور نرگس کلباسی در مالدیو

همیشه در جستجوی مکانی بودم که بتوانم برای بچه ها کار کنم. در 21 سالگی با پس اندازی که داشتم ارزانترین هواپیما به مالدیو را گرفتم و به آنجا رفتم و در یکی از جزایر این کشور 6 ماه به بچه ها انگلیسی درس دادم.

از سریلانکا تا هندوستان نرگس کلباسی

بعد از مالدیو به سریلانکا رفتم و در یک یتیم خانه از بچه های یتیم نگهداری می کرد، دو سال آنجا بود سپس به کانادا برگشتم و در جستجوی جایی بودم که از همه جا محروم تر باشد.

وقتی فهمیدم کودکان زیر 5 سال فقیر در هند بیش از هر جای دیگر جهان هستند و به مراقبت نیاز دارند تصمیم گرفتم به این کشور بروم.

فروش موها برای سفر به هند

قبل از رفتن به هند موهای بسیار بلندی داشتم.

با دوستان شرط بستم اگر موهایم را از ته بزنم چقدر می دهند، هرکس رقمی می گفت ولی فکر نمی کردند موهایم را کوتاه کنم، در نهایت شرط بندی دوستانم به 7500 دلار رسید و من موهایم را از ته تراشیدم.

با این پول به هند آمدم و موهایم را به یک موسسه خیریه سرطان اهدا کردم.

دلیل برنگشتن نرگس کلباسی به ایران

چرا به ایران نرفتم؟

شاید سوال کنید چرا بجای هند به ایران نرفتم ؟

دفعه اولی که به ایران سفر کردم 11 ساله بودم که در آن سفر مادرم فوت کرد و در سفر دوم که 16 ساله بودم پدرم درگذشت برای همین احساس می کردم اگر به ایران بیایم باز هم اتفاق بدی می افتد.

بنیاد خیریه پریشان نرگس کلباسی

در سال 1389 بنیاد خیریه پریشان را به امید بهبود زندگی کودکان یتیم و بی سرپرست تاسیس کردم و نام یتیم خانه را به یاد پریشان کودک یتیمی که در سریلانکا دیدم انتخاب کردم.

سپس در هند مرکز نگهداری از کودکان نابینا را افتتاح کردم.

ماجرای محکوم شدن به قتل در هند

نرگس کلباسی سال 93 در جریان غرق شدن کودکی در یک اردوی خیریه که توسط او تدارک دیده شده بود به قتل غیر عمد متهم و به حبس محکوم شد.

این در حالی بود که کودک بر اثر یک حادثه غرق شده بود و تنها شاهد ماجرا پدر و مادرش بودند که در نهایت بدلیل فساد سیستم دادگاهی هند خانم کلباسی مقصر شناخته شد.

حمایت دیپلماتیک دکتر ظریف از نرگس کلباسی

بعد از این اتفاق و درخواست کمک خانم کلباسی اشتری کمپین های مختلف و گسترده ای برای حمایت او در ایران شکل گرفت تا این که کنسولگری ایران در هند وارد ماجرا شد.

با پیگیری وزیر خارجه دکتر جواد ظریف پرونده به دادگاه تجدید نظر کشانده شد و با رای نهایی نرگس کلباسی تبرئه و بعد از 17 سال دوری از وطن در فروردین 96 به ایران بازگشت.

حضور نرگس کلباسی در ماه عسل

دوماه بعد از بازگشت به ایران خرداد 96 مهمان برنامه ماه عسل احسان علیخانی شد و سرگذشت غم انگیز خود را تعریف کرد و از آرزوی خود برای سفر حج گفت.

روز بعد بثه مقام معظم رهبری سفره حج رایگان به او اهدا کردند.

پدرم قهرمان زندگی ام

وقتی بچه بودم همیشه برایم سوال بود چرا پدرم که استاد دانشگاه است و درآمد خوبی دارد چرا برای من لباس نمی خرد، چرا مثل بچه های دیگر تفریح ندارم.

بعدا فهمیدم پدرم پول هایش را صرف فقرا می کرد.

نرگس کلباسی

درآمد نرگس کلباسی در ایران

پدرم عضو هیئت علمی دانشگاه اقتصاد دانشگاه اصفهان بود و درآمد فعلی من از پولی است که دولت به من بعنوان بازمانده پرداخت می کند.

نرگس کلباسی در زلزله کرمانشاه

با زلزله 21 آبان 1396 خانم کلباسی با راه اندازی کمپین جشن 5 هزار تومانی به یاری مردم زلزله زده شتافت و با حمایت مالی مردم چند سالیست درگیر حل مشکلات زلزله زدگان است.

تفریحات زندگی نرگس کلباسی

تفریح خاصی ندارم و کار خیریه هم تفریح و هم زندگی من است

لباس خریدن، سینما رفتم، گوش دادن به موسیقی و تفریحات این چنینی منو خوشحال نمی کند، من با همین کاری که دارم انجام می دهم به اندازه کافی لذت می برم

نرگس کلباسی

نرگس کلباسی

گیاهخواری نرگس کلباسی

از وقتی گیاهخواری را شروع کردم احساس کردم حیوانات مثل ما هستند، احساس، درد، عشق و خانواده دارند و گفتم این همه مواد غذایی هست چرا من باید حیوانات را بخورم …

آرزو نرگس کلباسی

آرزو دارم وقتی مردم، وقت در این جهان نیستم، بدانم زندگی من روی یک نفر یا دو نفر اثر خوب داشت، دوست ندارم بمیریم و اثری روی کسی نداشته باشم.

دوست دارم در این دنیا آدم مفیدی باشم.

نرگس کلباسی

نرگس کلباسی چهره مردمی برتر سال ۹۷ شد

با پایان رای‌گیری طرح انتخاب چهره مردمی برتر که به همت برنامه «فرمول یک» برگزار شده بود، نرگس کلباسی با ۱ میلیون رای به عنوان چهره مردمی برتر سال ۹۷ معرفی شد.

به نقل از روابط عمومی برنامه فرمول یک، در دقایق منتهی به سال تحویل، نرگس کلباسی با نزدیک به یک میلیون رأی به عنوان چهره برتر طرح انتخاب چهره مردمی معرفی شد اما او به برنامه نیامده بود و ضیا اشاره کرد کلباسی گفته من لحظه تحویل سال را دوست دارم در همان کانکسی باشم که در یک سال و نیم اخیر در کرمانشاه آنجا بوده‌ام.

گالری تصاویر نرگس کلباسی

نرگس کلباسی

نرگس کلباسی

نرگس کلباسی

نرگس کلباسی

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی شاهین صمدپور مستند ساز و گزارشگر اجتماعی مستقل + عکس



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits