دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی حسن یزدانی کشتی گیر معروف + عکس
4
زمان مطالعه: 16 دقیقه
حسن یزدانی یکی از نوابغ کشتی آزاد ایران می باشد بطوری که حسن یزدانی تا به حال در تمام مسابقات و تورنمنت های مختلف خوش درخشیده است و تجربه بالا رفتن از سکوهای (مسابقات آسیایی ، مسابقات جهانی، مسابقات المپیک) را در کارنامه خود دارد. در این مقاله نگاهی...

بیوگرافی حسن یزدانی کشتی گیر

حسن یزدانی متولد 7 دی 1373 در جویبار مازندران کشتی گیر است. دانشجوی سما دانشگاه آ‌زاد اسلامی واحد قائم‌ شهر در رشته تربیت بدنی مقطع کارشناس است، کشتی در خانواده شان ارثی است رضا یزدانی (کشتی گیر ) معروف به پلنگ جویبار پسر عموی پدرش است.

شروع فعالیت حسن یزدانی

بچه که بودم، برای تماشای کشتی می رفتم. بعد کم کم خودم کشتی را شروع کردم 11 سالم بود که به باشگاه رفتم بعد به تیم نوجوانان، بعد به تیم جوانان و حالا هم به تیم ملی دعوت شده ام با نوجوانان دوم جهان شدم و با جوانان هم قهرمان جهان

نسبت حسن یزدانی با پلنگ جویبار رضا یزدانی

فامیل هستیم، رضا پسرعموی پدرم است. کشتی در ژن ماست، آبا و اجدادی کشتی گیر بوده ایم قدیمی های فامیل کشتی هایشان را گرفته اند و حالا نوبت من و رضاست که روی تشک برویم

افتخارات حسن یزدانی

در سال ۲۰۱۴ قهرمان کشتی جوانان جهان در زاگرب کرواسی شد.

در همان سال در لیگ برتر جایزه بزرگ کشتی ایران توانست ختاگ تسابلوف قهرمان وزن ۷۰ کیلوگرم جهان از روسیه را شکست دهد او در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ لس آنجلس تنها کشتی‌گیر وزن ۷۰ کیلوگرم عضو تیم ملی بود و توانست تمامی رقبای خود را شکست دهد و به همراه سایر ملی پوشان قهرمان جام جهانی کشتی شوند.

برادران حسن یزدانی

ما چهار برادر هستیم. یکی از برادرهایم کشتی می گرفت، اما به خاطر مشکلات مالی کشتی را کنار گذاشت و سرد شد. الان فقط من کشتی می گیرم و بقیه برادرهایم با کشتی کاری ندارند.

حسن یزدانی/ کشتی گیر معروف حسن یزدانی/ عکس حسن یزدانی

اینستاگرام حسن یزدانی

https://www.instagram.com/hasan_yazdani.73/

تمرین کردن حسن یزدانی

کشتی مثل یک دنیا می ماند، هرچقدر هم یاد بگیری، باز چیزهایی هست که باید دنبالشان بروی و در خودت تقویت شان کنی ولی مهم ترین چیز در تمرینات، تمرین است و تمرین

جردن باروز رقیب اصلی حسن یزدانی

جردن باروز حریف بسیار خوب و قدرتمندی است او توانایی‌های بالای دارد اما مطمئن باشید با برنامه‌ ریزی و آنالیز خوبی که روی او خواهم داشت در رقابت‌ های المپیک می‌ توانم او را شکست دهم.

ازدواج و همسر حسن یزدانی

حسین یزدانی هنوز ازداج نکرده و مجرد است.

سال‌های فعالیت حسن یزدانی

حسن یزدانی در سال ۲۰۱۵

یزدانی در ۱۱ بهمن سال ۱۳۹۳ در اولین تجربهٔ خود در رده سنی بزرگسالان در مسابقات جایزه بزرگ پاریس شرکت کرد و قهرمان شد. او سپس در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ لس آنجلس که در ماه فروردین سال ۱۳۹۴ برگزار شد شرکت کرد و به همراه سایر ملی‌پوشان ایرانی قهرمان جام جهانی کشتی شد.

یزدانی در اردیبهشت ۱۳۹۴ در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران شرکت کرد و در فینال اول در مقابل مهدی تقوی قهرمان سابق جهان با نتیجه ۶ بر ۴ پیروز شد. تقوی در فینال دوم در مقابل یزدانی حاضر نشد و بدین ترتیب یزدانی برای مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۵ به عضویت تیم ملی بزرگسالان ایران در وزن ۷۰ کیلوگرم درآمد.

قهرمانی جهان حسن یزدانی در سال ۲۰۱۵

حسن یزدانی در شهریور ۱۳۹۴ به عنوان نمایندهٔ ایران در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۵ در وزن ۷۰ کیلوگرم شرکت کرد. او در دیدار اول خود و در مرحلهٔ یک شانزدهم نهایی توانست یانگ یونگ هو از کره جنوبی را با نتیجه شانزده بر چهار شکست دهد.

یزدانی در یک‌هشتم نهایی میروسلاو کایروف از بلغارستان را با فن سر و ته یکی ضربه فنی کرد و در یک چهارم نهایی نیز دیوید تلاشادزه از گرجستان را با همان فن ضربه فنی کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد. یزدانی در نیمه نهایی در مقابل جیمز گرین از آمریکا قرار گرفت و با نتیجه ۹ بر ۴ پیروز شد و به فینال رسید.

یزدانی در فینال در مقابل ماگومدرسول گازیماگومیدوف از روسیه قرار گرفت که با نتیجه ۱۰ بر ۳ شکست خورد و به مدال نقره جهان بسنده کرد.

حسن یزدانی/ کشتی گیر معروف حسن یزدانی/ عکس حسن یزدانی

حسن یزدانی در سال ۲۰۱۶

به این دلیل که در کشتی المپیک مسابقات در وزن ۷۰ کیلوگرم برگزار نمی‌شد، حسن یزدانی در سال ۲۰۱۶ به وزن ۷۴ کیلوگرم آمد. او در روز ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ در مسابقات جایزه بزرگ پاریس برای اولین بار در وزن ۷۴ کیلوگرم شرکت کرد، او در این مسابقات ابتدا کشتی گیرانی از اسپانیا و آمریکا را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

حریف یزدانی در نیمه نهایی، هموطنش علیرضا قاسمی ملی پوش وزن ۷۴ کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ بود. حسن یزدانی با نتیجه ۸ بر صفر مقابل علیرضا قاسمی پیروز شد و ضمن صعود به فینال گام بزرگی برای ملی پوش شدن در المپیک برداشت. یزدانی در فینال از علی شعبان‌اف بلاروسی با نتیجه ۷ بر ۶ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

یزدانی در ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی ایران برای المپیک ۲۰۱۶ شرکت کرد. حریف او در این مسابقات مصطفی حسین‌خانی بود. او در فینال اول با نتیجه ۵ بر ۱ پیروز شد و در فینال دوم نیز حریف خود را ۲ بر ۰ شکست داد و به عنوان نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در المپیک انتخاب شد.

وی همچنین در خرداد ۱۳۹۵ به همراه تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۶ که در لس آنجلس برگزار می‌شد، شرکت کرد. او در این مسابقات اشرف علیف از جمهوری آذربایجان، آلکس دیرینگر از ایالات متحده آمریکا، پاروین رانا از هند و ختاگ تسابلوف کشتی‌گیر مطرح روسیه را شکست داد و به همراه تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام جهانی شد.

حسن یزدانی المپیک ریو ۲۰۱۶

حسن یزدانی در روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ در مسابقات وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۶ ریو حاضر شد. او در دیدار نخست خود در مرحله یک‌هشتم نهایی آسناگه کاستلی از هائیتی را طی یک دقیقه و پنج ثانیه با امتیاز عالی و نتیجهٔ ۱۰ بر ۰ شکست داد.

یزدانی در یک‌چهارم نهایی به مصاف سونر دمیرتاش از ترکیه که قهرمان سال ۲۰۱۶ اروپا بود، رفت.

یزدانی در این مبارزه با نتیجهٔ ۷ بر ۰ پیروز شد و به نیمه‌نهایی صعود کرد. یزدانی در نیمه‌نهایی به مصاف گلیم خام یوسربایف از قزاقستان رفت. او طی یک دقیقه و چهل ثانیه، از این کشتی‌گیر با حساب ۱۰ بر ۰ پیروز شد و بدون از دست دادن حتی یک امتیاز به فینال رسید.

یزدانی در دیدار فینال به مصاف انور گدویف از روسیه رفت. گدویف پس از چهل ثانیه یزدانی را خاک کرد و ۲ بر ۰ جلو افتاد. سپس به علت خون‌ریزی ابروی گدویف، کشتی قطع شد. گدویف در ادامه به کشتی بازگشت و دو بار دیگر نیز یزدانی را خاک کرد و در پایان تایم اول ۶ بر صفر پیش افتاد.

در ابتدای تایم دوم حسن یزدانی موفق شد گدویف را خاک کند و نتیجه کشتی ۶ بر ۲ شد. پس از کسب این دو امتیاز توسط یزدانی، برای چندمین بار کشتی به علت خون‌ریزی ابروی گدویف قطع شد که این مسئله با اعتراض تماشاگران همراه شد. پس از چند دقیقه وقفه انور گدویف به تشک بازگشت.

یزدانی بلافاصله گدویف را خاک کرد و دو امتیاز دیگر گرفت. یزدانی در آخرین ثانیه‌های کشتی یک بار دیگر با زیرگیری به پاهای انور گدویف رسید و پس از سی ثانیه کش و قوس در خاک، موفق شد گدویف را خاک کند و نتیجه کشتی ۶ بر ۶ شد اما یزدانی به علت کسب امتیاز آخر پیروز شد و به مدال طلای المپیک رسید.

این کشتی برای ایرانیان یک کشتی تاریخی بود، زیرا یزدانی با پیروزی در این مبارزه موفق شد پس از ۱۶ سال برای ایران در رشتهٔ کشتی آزاد در المپیک مدال طلا کسب کند.

بر اساس نظرسنجی فدراسیون کشتی ایران، حسن یزدانی با کسب هشتاد و یک درصد آرا به‌عنوان برترین کشتی‌گیر آزادکار ایران در سال ۱۳۹۵ انتخاب شد.

حسن یزدانی در سال2017

حسن یزدانی در سال ۲۰۱۷ باز هم به یک‌وزن بالاتر صعود کرد و این‌بار به وزن ۸۶ کیلوگرم آمد. به گفتهٔ کارشناسان، حسن یزدانی برای تثبیت در این وزن کار سختی را در پیش داشت.

یزدانی در اولین تجربه‌اش در وزن ۸۶ کیلوگرم به مسابقات جام تختی رفت. او در این مسابقات که در مشهد برگزار می‌شد با شکست حریفانش قهرمان شد. در حاشیهٔ این رقابت‌ها از حسن یزدانی به عنوان برترین کشتی‌گیر سال ۲۰۱۶ ایران در رشتهٔ کشتی آزاد تقدیر شد.

حسن یزدانی/ کشتی گیر معروف حسن یزدانی/ عکس حسن یزدانی

حسن یزدانی به عنوان یکی از نمایندگان وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۷ در کرمانشاه شرکت کرد. او در اولین مبارزه اش با نتیجه ۱۱ بر ۱ در مقابل سردار بوکه از ترکیه پیروز شد. در این کشتی در حالی که بوکه به پشت یزدانی رفته بود و سعی داشت امتیاز بگیرد، حسن یزدانی یک فن لِنگ بر روی بوکه اجرا کرد و چهار امتیاز گرفت که اجرای این فن توسط حسن یزدانی مورد توجه قرار گرفت.

او در دور دوم کشتی نگرفت و در دور سوم در مقابل اونوربات پروجاو از مغولستان با نتیجهٔ سیزده بر دو پیروز شد. یزدانی در فینال مقابل دیوید تیلور از آمریکا ضربه فنی شد و شکست خورد اما در نهایت تیم ایران به قهرمانی جام جهانی رسید.

یزدانی در اسفند ۱۳۹۵ با رأی مردم ایران به عنوان بهترین ورزشکار مرد ایران در سال ۱۳۹۵ برگزیده شد.

در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۱۷، حسن یزدانی نمایندهٔ وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران بود، او ابتدا مقابل بهادر کودیروف از تاجیکستان با نتیجه ۱۰ بر ۰ به پیروزی رسید و سپس در مرحله دوم شریف شریف‌اف قهرمان جهان و المپیک از جمهوری آذربایجان را ۱۱ بر ۰ مقتدرانه شکست داد و راهی فینال شد.

حریف یزدانی در فینال سلیم یاشار کشتی‌گیر ترکیه‌ای صاحب مدال‌های نقره جهان و المپیک بود. او با حساب ۱۱ بر ۰ مقابل یاشار نیز پیروز و قهرمان این مسابقات شد. یزدانی در این مسابقات به دلیل اینکه دو تن از بهترین‌های وزن ۸۶ کیلوگرم جهان را با اقتدار شکست داد، خودش را به عنوان یکی از مدعیان این وزن در سطح جهان مطرح کرد.

یزدانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی ایران در سال ۲۰۱۷ در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد شرکت کرد، او تا مرحلهٔ نیمه نهایی همهٔ حریفانش را با امتیاز عالی شکست داد، یزدانی در نیمه نهایی مقابل علیرضا کریمی با نتیجه ۵ بر ۰ پیروز شد و در مبارزهٔ نهایی هم عزت‌الله اکبری را با نتیجه ۱۲ بر ۲ شکست داد و به رتبه اول انتخابی دست یافت.

قهرمانی جهان حسن یزدانی در سال ۲۰۱۷

حسن یزدانی روز ۳ شهریور ۱۳۹۶ در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۷ که در پاریس برگزار می‌شد شرکت کرد، او در مبارزهٔ اول در مقابل عظمت دولت‌بکوف از قزاقستان قرار گرفت، در ابتدای کشتی دولت بیکوف با دو امتیاز از یزدانی پیشی گرفت اما در نهایت یزدانی ۱۲ بر ۲ مقابل حریفش پیروز شد.

یزدانی در دومین مبارزه‌اش پیوتر ایانولوف از مولداوی را با اجرای فنون رکبی و پیش انداز از پهلو ۱۰ بر ۰ شکست داد و راهی دور بعدی شد.

یزدانی در یک‌چهارم نهایی مقابل الکساندر گوستیف از جمهوری آذربایجان قرار گرفت و باز هم با حملات پی در پی با نتیجهٔ ۱۰ بر ۰ پیروز شد و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی با ولادیسلاو والیف از روسیه کشتی گرفت، او در این مبارزه سه بار پای ولادیسلاو والیف را از تشک خارج کرد و ۳ امتیاز به دست آورد و در وقت دوم هم حریف روس را محکوم به کم‌کاری کرد و یک امتیاز دیگر را نیز به خود اختصاص داد و در نهایت چهار بر صفر پیروز شده و فینالیست شد.

والیف در این کشتی سرش به صورت حسن یزدانی اصابت کرد و سپس صورتش دچار خون‌ریزی شد.

یزدانی در فینال با بوریس ماکوجف از اسلواکی مبارزه کرد، با امتیاز عالی پیروز شد و به این ترتیب مقتدارنه قهرمان جهان شد. مدال طلای او تنها مدال کشتی آزاد ایران در قهرمانی جهان ۲۰۱۷ بود.

حسن یزدانی به علت عملکرد درخشان در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۱۷، از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان بهترین کشتی‌گیر مرد سال در جهان انتخاب شد. طبق اعلام سایت اتحادیهٔ جهانی کشتی حسن یزدانی در ۱۶ وزن برگزار شدهٔ کشتی مردان، بهترین عملکرد را داشته‌است.

قهرمانی آسیا حسن یزدانی در سال ۲۰۱۸

حسن یزدانی موفق شد در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در شهر بیشکک قرقیزستان، مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت‌ها را با نتیجه‌های عالی از آن خود کند.

بازی های آسیایی ۲۰۱۸

حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد بازی های آسیایی ۲۰۱۸ شرکت کرد و ابتدا فاریانسیاه از اندونزی را طی چهل و چهار ثانیه با ۱۰ امتیاز اختلاف شکست داد، سپس مقابل پاوان کومار از هند ۱۱ بر ۰ پیروز شد و به نیمه‌نهایی رسید.

یزدانی در نیمه نهایی اویتومن از مغولستان را ۱۲ بر ۲ شکست داد و به فینال رسید، در فینال نیز حسن یزدانی مقابل دومنیک ابونادر از لبنان طی نود ثانیه با نتیجهٔ ۱۰ بر ۰ پیروز شد و مدال طلای بازی‌های آسیایی را نیز به کارنامهٔ افتخاراتش اضافه کرد.

حسن یزدانی قهرمان جهان ۲۰۱۸

حسن یزدانی در نخستین دیدار خود در وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت‌های جهانی بوداپست به مصاف دیوید تیلور آمریکایی رفت. یزدانی در ابتدای این دیدار پنج امتیاز از حریف خود پیش افتاد و سه دقیقه‌ٔ نخست با نتیجه‌ٔ ۵ بر ۲ به سود حسن یزدانی پایان پذیرفت.

اما در ادامه این دیوید تیلور بود که توانست در وقت دوم، رقابت را با نتیجه‌ٔ ۱۱ بر ۶ به سود خود به پایان برساند. در ادامه با توجه به صعود تیلور آمریکایی به فینال مسابقات، حسن یزدانی شانس مجدد کسب مدال برنز را به دست آورد و برای کسب این مدال به مصاف رقیبان خود در مرحلهٔ شانس مجدد رفت.

او ابتدا توانست در مدت کمتر از سه دقیقه حاجی رجب‌اف از بلاروس را با نتیجه‌ٔ ۱۰ بر صفر شکست دهد و در دور بعد به مصاف توربلانکا کورالتا از کوبا رفت و در یک رقابت نه چندان سخت توانست در مدت چهار دقیقه ۱۰ امتیاز از این رقیب کوبایی بگیرد تا مجوز رقابت در مسابقه‌ٔ رده‌بندی این دوره از مسابقات را بدست آورد.

یزدانی در دیدار رده‌بندی با نتیجهٔ ۱۱ بر ۵ کورگلیف از روسیه را نیز شکست داد و صاحب مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۸ شد.

مذهب و اصالت حسن یزدانی

حسن یزدانی مسلمان شیعه است و اصالتاً اهل چرات، سوادکوه می‌باشد. وی در بسیاری از مسابقات بر روی دوبندهٔ او لفظ یاعلی درج شده‌است. او مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ خود را به حرم امام رضا اهدا کرد.[۴۲] حسن یزدانی در اسفند سال ۱۳۹۵ خادم حرم امام رضا شد.

امور خیریه حسن یزدانی

حسن یزدانی حضور با لباس آتش‌نشانی روی تشک

در حاشیه رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی سال ۲۰۱۷ که در مشهد انجام شد، از حسن یزدانی به عنوان بهترین کشتی‌گیر ایران در رشته کشتی آزاد تجلیل شد و او برای زنده نگه‌داشتن یاد آتش‌نشان‌های حادثه پلاسکو، با لباس آتش‌نشان‌ها بر روی تشک حاضر شد و جایزه خود را از دست مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دریافت کرد.

حضور در جمع کودکان دارای سندروم داون

حسن یزدانی در ۲۳ آبان ۱۳۹۶ به همراه چند کشتی‌گیر دیگر در جمع کودکان دارای سندروم داون حاضر شد و به نشانهٔ حمایت از این کودکان با آن‌ها به صورت نمادین کشتی گرفت.

حسن یزدانی کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه

در آبان ۱۳۹۶ حسن یزدانی و جمعی دیگر از کشتی‌گیران ایرانی برای کمک به مردم، در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حاضر شدند و ضمن دیدار و همدردی با زلزله‌زدگان کمک‌های غیرنقدی خود، مردم و جامعهٔ کشتی را به مردم زلزله‌زده اهدا کردند.[۴

افتخارات حسن یزدانی

حسن یزدانی در المپیک

  • مدال طلا المپیک ۲۰۱۶ ریو (۷۴ کیلوگرم)

قهرمانی جهان حسن یزدانی

  • مدال طلا قهرمانی جهان ۲۰۱۷ (۸۶ کیلوگرم)
  • مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۵ (۷۰ کیلوگرم)
  • مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۸ (۸۶ کیلوگرم)

قهرمانی آسیا حسن یزدانی

  • مدال طلا قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ (۸۶ کیلوگرم)

بازی‌های آسیایی حسن یزدانی

مدال طلا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا (۸۶ کیلوگرم)

سایر مسابقات حسن یزدانی

  • مدال برنز قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۱ (۵۰ کیلوگرم)
  • مدال نقره قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۱ (۵۰ کیلوگرم)
  • مدال طلا قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۴ (۶۶ کیلوگرم)
  • مدال طلا قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۴ (۶۶ کیلوگرم)
  • مدال طلا جام تختی ۲۰۱۵ (۷۰ کیلوگرم)
  • مدال طلا جایزه بزرگ پاریس ۲۰۱۵ (۷۰ کیلوگرم)
  • مدال نقره جایزه بزرگ پاریس ۲۰۱۶ (۷۴ کیلوگرم)
  • مدال نقره جام مدوید ۲۰۱۶ (۷۴ کیلوگرم)
  • مدال طلا بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ (۸۶ کیلوگرم)

    افتخارات تیمی حسن یزدانی

    • جام جهانی کشتی
      • قهرمان ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

    افتخارات شخصی حسن یزدانی

    • مرد سال ورزش مازندران ۱۳۹۵
    • بهترین ورزشکار مرد سال ایران ۱۳۹۵
    • بهترین کشتی‌گیر آزادکار سال ۱۳۹۵ ایران
    • بهترین کشتی‌گیر مرد جهان در سال ۲۰۱۷
    • بهترین ورزشکار مرد سال ایران ۱۳۹۶

    بیشتر بخوانید:

    بیوگرافی سعید ملایی جودوکار معروف و همسرش + عکس

    بیوگرافی کامل بابک اسدی قهرمان کشتی ایران



    این مطلب چقدر مفید بود ؟
    4.3 از 5 (4 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits