دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی و عکس های امیلیا کلارک بازیگر نقش دنریس تارگرین
12
زمان مطالعه: 7 دقیقه
امیلیا کلارک بازیگر نقش دنریس تارگرین در سریال پر مخاطب گیم آف ترونز است. او یکی از بازیگران محبوب سینما است که در سال 2014 خواستنی ترین زن جهان شناخته شد. امیلیا کلارک اعلام کرده که بعد از فصل هشتم سریال گیم آف ترونز با این سریال خداحافظی می کند....

بیوگرافی امیلیا کلارک بازیگر نقش دنریس تارگرین

با امیلیا کلارک (Emilia Clarke) بازیگر نقش دنریس تارگرین در سریال پر مخاطب گیم آف ترونز (بازی تاج و تخت) آشنا شوید.

تولد: 23 اکتبر 1986
حرفه: بازیگر زن , صدا پیشه
قد: 157 سانتیمتر
سن: 33
محل تولد: London, England, UK
وضعیت تاهل: مجرد
مذهب: آنجلیکن / کلیسای اسقفی

Emilia Clarke (امیلیا ایزابل یوفمیا رز کلارک) یکی از موفق ترین بازیگران سینمای هالیوود و سریال های تلویزیونی،که به خاطر بازی در سریال بسیار معروف Game of Thrones محصول شرکت HBO در نقش دنریس تارگرین توانسته است به موفقیت بسیار زیادی در سینمای امروز دست پیدا کند.

امیلیا کلارک در تاریخ 23/اکتبر/1986 در خانواده ای بسیار مرفه در برکشایر چشم به جهان گشود.او از کودکی علاقه بسیار زیادی به بازی در تئاتر و سینما داشت و همیشه خود را یک بازیگر موفق تصور می کرد،یکی از دلایل علاقمند شدن امیلیا به سینما را می توان تشویق ها و حمایت های پدرش دانست،

زیرا پدر او یک مهندس صدا در تئاتر و مادرش نیز در کار تجارت بود.

وی برای اولین بار در حالی که فقط 3 سال بیشتر نداشت همراه با پدر و مادرش به دیدن نمایشی به نام قایق برفی رفت و از آن زمان بود که علاقه شدید خود را به بازیگری احساس نمود.

امیلیا کلارک تحصیلات خود را در زمینه بازیگری در مدرسه ای در لندن آغاز کرد و بعد از فارغ التحصیلی کار خود را در سال 2009 با بازی در تئاتر آغاز نمود و در نمایش های بسیار زیادی حضور یافت.

بیوگرافی امیلیا کلارک

نگاهی به زندگی هنری امیلیا کلارک

املیا که توانسته بود با بازی بر روی صحنه تئاتر تجربه های بسیار زیادی را در زمینه بازیگری بدست آورد برای نخستین بار با حضور در مجموعه تلویزیونی دکترها توانست وارد دنیای سینما گردد.

امیلیا بعد از آن در فیلم Triassic Attack توانست حضور بسیار موفقیت آمیز را از خود به معرض نمایش بگذارد، وی بعد از مدت کوتاهی برای بازی در سریال تاج و تخت در نقش دنریس تارگرین انتخاب شد.

ابتدا قرار بود این نقش را تامزین مرچانت بر عهده بگیرد اما به دلایلی نامعلوم از این نقش کنار گذاشته شد،امیلیا هرگز فکر نمی کرد که با بازی در این سریال بتواند به آرزوی دیرینه اش که همان تبدیل شدن به یک ستاره سینما بود آنقدر زیاد نزدیک شود.

بازی تاج و تخت برگفته از کتابی به نام نغمه ای از آتش و یخ به قلم جرج آر. آر. مارتین می باشد که در همان ابتدای پخش این سریال در سال 2011 با استقبال زیادی از طرف مخاطبان و همینطور منتقدان رو به رو شد.

او در این فیلم نقش دنریس تارگرین آخرین عضو باقیمانده نسل تارگرین ها را بر عهده گرفت،دنریس دختری جوان با موهای طلایی و قدی کوتاه و چشمان بنفش که یکی از مشخصه های اصلی خاندان تارگرین و تنها دختر ایریس تارگرین دوم می باشد.

وی مخاطب را در ابتدای سریال با شخصیتی ضعیف و بسیار خجالتی رو به رو می کند که با ازدواج زوری با کال دراگو رئیس قبیله دو تراکی ها، رفته رفته خود را در میابد و قدرت را بدست می گیرد.

تا بحال 7 فصل از سریال بسیار زیبای بازی تاج و تخت محصولی از شبکه HBO به نمایش در آمده است. که فصل 8 این سریال نیز در حال پخش است.

اما متاسفانه چندی پیش گروهی از هکرها با حمله به سرورهای شبکه HBO توانستند اطلاعات زیادی را بدست اورند،

چند قسمت از این سریال چندی پیش توسط هکرها در شبکه های مجازی به صورت غیر قانونی قبل از پخش سریال در زمان اعلام شده منتشر گردید.

همینطور شماره تلفن ها و ادرس های ایمیل بعضی از بازیگران نیز به سرقت رفته است.

املیا برای بازی در این سریال توانست در سالهای 2013 و 2015 نامزد جایزه Emmy گردد.

بازیگران سریال گیم آف ترونز

  1. پیتر دینکلیج،
  2. لینا هیدی،
  3. نیکولای کاستر-والدو،
  4. کیت هرینگتون،
  5. سوفی ترنر،
  6. میسی ویلیامز،
  7. ایزاک همپستد رایت
    و خیلی دیگر از بازیگران به ایفای نقش در این سریال پرداخته اند.

زندگی خصوصی امیلیا کلارک

از اکتبر ۲۰۱۵، امیلیاکلارک در منطقه همپستید لندن ساکن بود و در سال ۲۰۱۶ یک خانهٔ جدید را در ونیز بیچ لس‌آنجلس خریداری نمود.

وی در سال ۲۰۱۴ از طرف مجله “از مرد بپرس” به عنوان خواستنی ترین زن جهان معرفی شد.

همچنین کلارک در سال ۲۰۱۵ به عنوان جذاب ترین زن جهان توسط مجله اسکوایر انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۷ سرمقاله‌ای از کلارک در مورد فمنیسم مدرن و تشویق برابری جنسیتی به مناسبت سالروز جهانی و بین‌المللی زنان، درهاف‌پست انگلستان چاپ شد.

امیلیا کلارک که عکس او در ۱۳ ژولای ۲۰۱۷ به عنوان تصویر برگزیده صفحهٔ نخست مجله ی رولینگ استون قرار گرفت در مصاحبه ای به همین مجله اعلام کرد که پدرش را به دلیل سرطان در ژولای ۲۰۱۶ از دست داده است.

امیلیا کلارک توانایی نواختن پیانو، فلوت و گیتار را دارد و همچنین در مصاحبه های خود گفته است که اگر بازیگر نمیشد معمار، خواننده یا طراح گرافیک می شد.

امیلیا کلارک در مصاحبه ای اعلام کرده: پس از پایان فیلمبرداری فصل هشتم سریال تاج و تخت و اتمام قراردادش، دیگر در این سریال حضور نخواهد داشت.

این در حالی است که شبکه اچ بی او به صورت رسمی اعلام کرده، فصل هشتم، آخرین فصل سریال بازی تاج و تخت میباشد، اما به دلیل محبوبیت حیرت انگیز این مجموعه تلویزیونی برخی معتقدند تولید آن ادامه خواهد داشت.

آیا امیلیا کلارک ازدواج کرده است؟

اولین رابطه امیلیا کلارک در سپتامبر سال ۲۰۱۲ با سث مک فارلن بود که سروصدای زیادی به پا کرد.

سث مک فارلن سازنده سریال انیمیشن تلویزیونی Family Guy است. آن‌ها شش ماه بعد رابطه‌شان را تمام کردند اما هنوز هم باهم دوست هستند. سپس او با این افراد آشنا شد:

  1. جیمز فرانچو
  2. کوری مایکل اسمیت، که در “صبحانه در تیفانی” با او همکار بود.
  3. جای کورتنی

اما او هیچ‌گاه این روابط را کاملاً تأیید نکرد. بنابراین نمی‌توان دراین‌باره مطمئن بود. در حال حاضر امیلیا کلارک مجرد است و به نظر می‌رسد که بیشتر بر روی کارش تمرکز خواهد کرد.

دنریس تارگرین

دنریس تارگرین

فیلم‌های امیلیا کلارک

امیلیا کلارک در سال 2012 در فیلم Spike Island به ایفای نقش پرداخت، داستان این فیلم درباره یک گروهی موسیقی تازه تاسیس می باشد.

که در سال 1990به جزیره جزیره ی اسپایک برای دیدن گروه موسیقی بسیار معروف The Stone Roses می روند.

وی در سال 2015 با فیلم نابودگر: جنسیس به کارگردانی آلن تیلور که کارگردانی برخی از قسمت های سریال تاج و تخت را در کارنامه هنری خود دارد،

توانست بار دیگر حضوری موفق را از خود به نمایش بگذارد. او در این فیلم ،در نقش سارا کانر مادر جان کانر به ایفای نقش پرداخت.

این اتفاقات در زمان جوانی و قبل از مرگ سارا کانر رخ می دهد ، فیلم درباره نبرد پایانی با شبکه اسمان است که جان کانر یکی از ستوان های مورد اطمینان خود را به گذشته می فرستد تا از مادرش سارا کانر همایت کند.

او در این فیلم همراه بازیگرانی چون آرنولد شوارتزنگر، جیسون کلارک، جانی کورتنی، مت اسمیت و ... به هنرنمایی می پردازد.

در ادامه مطلب تعدادی از فیلم‌های امیلیا کلارک مشاهده می‌شود.

  1. فیلم کوتاه Drop the Dog
  2. ۲۰۰۹ سریال دکترها
  3. ۲۰۱۰ فیلم تلویزیونی حمله تریاسیک Triassic Attack
  4. ۲۰۱۱ بازی تاج و تخت Game of Thrones در نقش دنریس تارگرین (این مجموعه تا سال ۲۰۱۹ ادامه دارد)
  5. ۲۰۱۲ جزیره اسپایک Spike Island
  6. ۲۰۱۲ فیلم کوتاه Shackled
  7. ۲۰۱۳ Dom Hemingway
  8. ۲۰۱۳ صداپیشگی در انیمیشن Futurama
  9. ۲۰۱۵ Terminator Genisys
  10. ۲۰۱۶ من قبل از تو Me Before You
  11. ۲۰۱۶ صداپیشگی در انیمیشن مرغ ربات Robot Chicken
  12. ۲۰۱۷ صدای سنگ Voice from the Stone
  13. ۲۰۱۷ دور از سوء ظن Above Suspicion
  14. ۲۰۱۷ صداپیشگی در انیمیشن Animals
  15. ۲۰۱۷ صداپیشگی در انیمیشن Thunderbirds Are Go

عکس‌های امیلیا کلارک

امیلیا کلارک

امیلیا کلارک

دنریس تارگرین

گیم او ترونز

امیلیا کلارک

کالیسی

گیم آف ترونز

امیلیا کلارک

بازی تاج و تخت

گیم اف ترونز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (12 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits