دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کامل ترین بیوگرافی باربد بابایی + عکس و فیلم
37
زمان مطالعه: 15 دقیقه
باربد بابایی مجری خوش چهره و جوان تلویزیون است که با برنامه شب کوک درخشید، طرفداران پر و پاقرصی در بین قشر جوان پیدا کرده است. جالب است بدانید او که در یک نظرسنجی دومین مجری خوش پوش از طرف بیننده ها انتخاب شد و 2 دختر 16 ساله دارد !

بیوگرافی باربد بابایی

باربد بابایی متولد 20 شهریور 1357 در تهران است. او بازیگر و مجری تلویزیون است. از مهم‌ترین آثار باربد بابایی می‌توان به فعالیت در برنامه شب کوک، برنامه گپ کوک و برنامه دلوزیون اشاره کرد.

باربد بابایی فارغ التحصیل لیسانس مترجمی زبان عربی از دانشگاه آزاد می باشد، از مجری گری شبکه ماهواره ای شروع کرد و در ایران با اجرای شب کوک به شهرت چشم گیری رسید.

باربد بابایی در گذر زمان

 همسر باربد بابایی باربد بابایی کیست بیوگرافی باربد بابایی

separator line

شروع فعالیت باربد بابایی

باربد در مصاحبه ای گفته است که: «دوست داشته کارگردانی بخواند اما به اجبار خانواده مترجمی خواند.»

از ترم اول دانشگاه سال 1376 وقتی 19 سال داشت بخاطر علاقه اش در دانشگاه یک گروه تئاتری تشکیل داد و سه سال با این گروه کار کرد.

separator line

فعالیت باربد بابایی در خارج از کشور

در سال 1382 وقتی 25 ساله بود مدتی در شبکه مهاجر در برنامه موزیک ما و ایران موزیک در پشت صحنه کار می کرد که بعدها به پیشنهاد امیر غفارمنش مجری این برنامه ها هم شد.

هم زمان با کار در شبکه ماهواره ای، چندین پیشنهاد همکاری در تلویزیون داخل را را بدلیل عدم علاقه خود رد کرد.

separator line

شروع بازیگری باربد بابایی

با تئاتر و نمایش پرتگاه سال 1377 به صورت حرفه ای وارد عرصه هنری شد، در سال 79 برای اولین بار در سریال روزهای بیاد ماندنی شبکه اول نقش فرعی رو ایفا کرد و در چندین تله فیلم نیز حضور داشت.

باربد را بیشتر به عنوان مجری می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. باربد بابایی علاوه‌بر مجری به‌عنوان بازیگر و کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر باربد بابایی در حرفه‌ی بازیگر، فیلم بی‌خوابی اسب‌ها است. مهم‌ترین اثر باربد بابایی در حرفه‌ی کارگردان، برنامه دلویزیون است.

ساخت برنامه موسیقی

در سال 1386 پیشنهاد ساخت برنامه موسیقی در رسانه ملی می دهد، حتی مجوز برای رسانه خانگی هم از وزارت ارشاد گرفته شد اما بدلایلی به سرانجام نرسید و این پیشنهاد باربد ناکام ماند.

separator line

همسر باربد بابایی

باربد بابایی ازدواج کرده و صاحب دو فرزند 16 ساله دو قلو دختر است. در خیلی از خبرگزاری ها از غزل حشمت به عنوان همسر باربد بابایی یاد می کنند که صحت ندارد، این دو مدتی در یک برنامه کودک به عنوان همکاری در کنار هم اجرا داشتند.

separator line

باربد بابایی و دختر هایش

اطلاعات و عکسی از همسر باربد بابایی این مجری مشهور وجود ندارد. تنها اسم دختر های دو قلویش آیلین و شایلین را می دانیم.

بیوگرافی باربد بابایی

باربد بابای در شب کوک و آوا نو

باربد بابایی در برنامه استعدادیابی موسیقی به نام شب کوک شبکه نسیم به تهیه کنندگی آقای دمیرچی، و مجری گری ایشان در سال 94 با استقبال زیادی پخش شد و باعث به شهرت رسیدن باربد در رسانه ملی شد.

باربد بابایی توانست با فعالیت در برنامه شب کوک تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر فریدون آسرایی، مهدی یغمایی، فرهاد برنجان و پوریا حیدری توانست سطح کاری او را متحول کند.

باربد بابایی علاوه‌بر برنامه شب کوک، سال 1396 در برنامه گپ کوک نیز فعالیت داشته است.

 همسر باربد بابایی باربد بابایی کیست بیوگرافی باربد بابایی باربد بابایی بیوگرافی باربد بابایی

separator line

باربد بابایی مجری برتر

او در یک نظرسنجی اینترنتی توانست جز دو مجری برتر از نظر تیپ و استایل مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

separator line

ساز تخصصی و خوانندگی

او بخاطر فیلمی بصورت تجربی گیتار زدن را یاد گرفت، و تجربه خوانندگی تیتراژ، در همه برنامه هایی که ساخته است رو دارد ولی زیاد بصورت جدی وارد خوانندگی نشده است.

​ ​ باربد بابایی بیوگرافی باربد بابایی

separator line

وضع مالی باربد بابایی

پدرش یک زمانی خارج از کشور رستوران دار بود و اوضاع مالی مناسبی داشتند، اما باربد از 17 سالگی سعی کرده با کار کردن هزینه های زندگی خودش را در بیاره و متکی به دیگران نبود.

separator line

شغل دوم در آلمان

او با یکی از دوستان خود در هامبورک دفتر موسیقی و تهیه کنندگی و برگزاری کنسرت دارد، و در همه زمان ها پیشنهادهایی برای کار مجری گری در شبکه های ماهواره را دارد !

separator line

خصوصیات اخلاقی باربد بابایی

باربد بابایی می گوید: « فوبیای ارتفاع و غرق شدن دارد، ولی از هواپیما نمی ترسد. به استخر هم نمی رود، ولی می گوید آدم بی کله ایم، اگر احساس کنم کاری درسته سعی میکنم سیاست به خرج ندم و هر طور شده انجامش می دهم.»

separator line

از شبکه نسیم تا شبکه 3

باربد بابایی که برای اجرای دوباره برنامه شب کوک، شبکه نسیم به در بسته مسئولان برای مجوز خورد، با ویژه برنامه ولادت پیامبر اکرم (ص) برای اولین بار مجری برنامه ای به نام ماه منیر شد و 4 شب در این شبکه اجرا داشت.

باربد بابایی در مصاحبه ای بیان میکند :« می دانم رشته ام هیچ ربطی به بازیگری ندارد! » قبل از این که وارد این شبکه شود کار بازیگری تئاتر انجام می دادم، هفت سال برای بازیگری زحمت کشیدم نمی خوام با انتخاب نادرست همه چیز خراب شود.»

separator line

برنامه تب تاب جایگزین برنامه نود ؟!

برنامه زنده تلویزیونی «تب‌تاب» با اجرای باربد بابایی که پیش از این هر سه‌شنبه روی آنتن شبکه سه می‌رفت، از دوشنبه شب ۲۶ فروردین به آنتن بازمی‌گردد و پس از این دوشنبه شب‌ها به صورت زنده از این شبکه پخش می‌شود.

عباس اختری، تهیه‌کننده برنامه «تب‌تاب» درباره ی علت تغییر زمان پخش این برنامه توضیح داد: «برنامه‌ی (تب‌تاب) از امشب ساعت ۲۲ و ۳۰ به روی آنتن خواهد رفت. این برنامه پیش از این روزهای سه‌شنبه به روی آنتن می‌رفت اما با اضافه شدن برنامه‌ی (ستاره‌ساز) که دو روز در هفته بود، با جابه‌جایی زمان پخش برنامه‌ی «تب‌تاب» به روز دوشنبه تغییر کرد.»

او درباره‌ی پخش این برنامه در دو شنبه شب ها که «نود» اجرا می‌شد، گفت:

« تعبیر درستی نیست که عنوان می‌شود ما جایگزین نود شده‌ایم چرا که ما تابع نظر سازمانی هستیم و برنامه‌ی جدیدی هم نیستیم که جایگزین باشیم. فقط جابجایی پخش داشته‌ایم.»

این تهیه‌کننده از تغییرات اساسی این برنامه بعد از ایام رمضان خبر داد و گفت: «از نظر فرم و ساختاری قرار است تغییرات اساسی در «تب‌تاب» داشته باشیم. در حال بررسی هستیم مناظره به راه بیندازیم و مخاطبان ما بگویند که به کدام مهمان رأی می‌دهند.»

برنامه «تب‌تاب» از ۲۶ فروردین‌ماه به روی آنتن می‌رود و موضوع خود را به «اینستاگرام» اختصاص داده است.

پس از کش و قوس‌های فراوان شبکه سه سیما برای جایگزین کردن یک برنامه در دوشنبه شب‌ها به جای برنامه «۹۰»، به نظر می‌رسد که قرعه به نام برنامه گفت‌وگو محور «تب تاب» افتاده است.

separator line

باربد بابایی مجری برنامه تب تاب

باربد بابایی که در برنامه تب تاب نقش مجری گری را ایفا میکند، ساختار برنامه تپ تاپ به‌گونه‌ای است که تحلیل و نظرِ مهمان در ترازوی دکورِ برنامه تاثیرگذار است و بینندگان با رای خود صحبت‌های مهمان را تایید یا رد می‌کنند این برنامه که بخاطر دکور معلق خود قبلا حاشیه ساز شده بود بار دیگر با جایگزین شدن بجای برنامه پر مخاطب 90 توجه مخاطبان و کاربران شبکه های اجتماعی را به خودش جلب کرد.

«تب تاب» به تهیه‌کنندگی مشترک مریم جلالی و عباس اختری سه شنبه شب‌ها با اجرای باربد بابایی ساعت ۲۲:۳۰ شب روی آنتن می‌رود.

separator line

مصاحبه با باربد بابایی

به عنوان سوال اول، انتقادی را مطرح می‌کنم که تا به حال هم پاسخ درستی به آن داده نشده است. این که آیا «شب‌کوک» به این دلیل توسط صدا و سیما ساخته شد تا تلویزیون هم یک «آکادمی گوگوش» داشته باشد ؟

پاسخ باربد بابایی: این سئوال را باید از مدیران صدا و سیما بپرسید، چون ما در بُعد کلان قضیه که نمی‌دانیم چه اتفاقاتی افتاده است، اما آنچه که از طرف خودمان می‌توانم بگویم این است که ما این طرح را چند سال پیش به شبکه ۳ پیشنهاد دادیم. دقیقاً سال ۱۳۸۷ بود. در آن سال شبکه‌های ماهواره‌ای به این تعداد فعال نبودند و برای برنامه‌ای هم که اشاره کردید، هنوز شبکه‌اش راه‌اندازی نشده بود. در آن زمان ضرورت راه‌اندازی برنامه‌ای درباره‌ی خوانندگی در صدا و سیما احساس نمی‌شد.

واقعیت این است که این نوع مسابقات در تمام دنیا اجرا می‌شوند. بعضی از آن ها آکادمی هستند، به این معنا که از همان پله‌ی اول با شرکت‌کنندگان‌شان به صورت آکادمیک تمرین می‌کنند. بعضی‌ها فقط Talent Show هستند، یعنی فقط استعدادیابی می‌کنند. برنامه‌ی ما در واقع اصلاً آکادمی نیست، بلکه Talent Show است که فارسی آن می‌شود استعدادیابی خوانندگی. طرحی که از سال ۱۳۸۷ در زونکن شبکه ۳ موجود است.

آن طرح هم از شما بود ؟

بله، آن موقع شبکه ۳ احساس نمی‌کرد باید چنین چیزی را داشته باشد تا این که در سال ۱۳۹۰ به شبکه نسیم رسیدیم. در سال ۱۳۹۰ وقتی من و آقای دمیرچی برای ارائه‌ی این طرح به سراغ «شبکه نسیم» رفتیم، به ما گفتند یک برنامه‌ی آنالیزی راجع به موسیقی بسازید که در حوزه‌ی ترانه، آهنگ‌سازی و… تحلیلی کند و بین آنها هم آهنگ‌هایی را که مردم به صورت پیامکی درخواست می‌کنند پخش کنید.

و بدین ترتیب سری اول برنامه‌ی «شب‌کوک» ساخته شد ؟

پاسخ باربد بابایی: بله، ما ۱۶۸ قسمت با آن عنوان رفتیم. به امید این که این برنامه را بتوانیم انجام بدهیم.
این نکته‌ای که می‌گویید درست است، ولی انتقادی که وجود دارد این است که «آکادمی گوگوش» با سه داور راه افتاد و «شب‌کوک» هم در ابتدا سه داور داشت. بعد «استیج» با چهار داور آمد و «شب‌کوک» هم چهار داوره شد. همچنین در «استیج» داورها با شرکت‌کننده‌ها تمرین می‌کردند، «شب‌کوک» هم عیناً همین کار را کرد.

اولاً ما با سه داور شروع کردیم و اصلاً هم قرار نبود چهار داور شود. این قسمت را مردم نمی‌دانند. یکی از دفاتری که باید با آن ارتباط برقرار می‌کردیم، دفتر محترم موسیقی سازمان بود و طبیعتاً آثاری که ما در «شب‌کوک» اجرا می‌کنیم باید مورد تأیید این دفتر باشد. ما سر این مقوله برای این که به چالش برنخوریم و یک‌‌ موقع از خطوط خارج نشویم، خودمان از دفتر محترم موسیقی درخواست کردیم به ما کارشناس بدهد که سر صحنه باشد و در لحظه، اگر قرار شد کاری را اجرا کنیم و فرصت بوروکراسی اداری را نداشتیم، این کارشناس نماینده‌ی دفتر موسیقی باشد و همان‌جا تصمیم بگیرد. نماینده‌ی دفتر موسیقی قرار بود بیاید و به عنوان ناظر در صحنه حضور داشته باشد.

وقتی سازمان آقای «فرهاد برنجان» را معرفی کرد، دیدیم ایشان ۲۵ سال است در حوزه‌ی موسیقی فعالیت می‌کند، مؤلف کتاب آهنگ‌سازی است. ما دیدیم ایشان قابلیت‌هایی که جلوی دوربین بیاید را دارد. پس چرا به عنوان ناظر بنشیند؟ بیاید و به عنوان داور حضور یابد.

آقای بابایی ! اولین حاشیه‌ای که به «شب‌کوک» وارد شد و قطعا ترکش‌های‌اش به شما هم خورد این بود که می‌گفتند باربد بابایی در شبکه‌های ماهواره‌ای اجرا داشته و حالا چرا باید برنامه‌ای را در صدا و سیمای جمهوری اسلامی اجرا کند ؟

پاسخ باربد بابایی: این قضیه مربوط به ده سال پیش و کاملاً نخ‌نما شده است. شروع کارم هم از تالار مولوی و تئاتر و بعد در رسانه ملی با سریال بوده است. سیزده چهارده سال پیش که بحث تله‌فیلم‌های سوپر مارکتی مطرح شد، تله‌فیلم‌های مختلفی را بازی کردم. من هم مثل بسیاری از هنرمندانی که به فستیوال‌های خارج از کشور می‌روند یا فیلمی بازی می‌کنند که می‌گویند نباید بازی می‌کردم و یا مثل هنرمندانی که با شبکه‌ای مصاحبه می‌کنند که نباید می‌کردند، دچار حاشیه‌هایی بوده‌ام.

قطعاً من هم در کارنامه هنری‌ام مثل خیلی از هنرمندها اشتباهاتی داشته‌‌ام. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید من اشتباه نکرده‌ام. ده سال پیش سوژه‌ای برای‌ام اتفاق افتاد، ولی در همین پنج ماه گذشته برای دو سه هنرمند سوژه‌هایی وجود داشت که اگر من می‌کردم شاید اتفاق بسیار وحشتناکی برای‌ام می‌افتاد.

شاید اگر بعضی‌های دیگر آن سوژه‌ها را درست می‌کردند، مادام‌العمر ممنوع‌الکار می‌شدند. من در کارنامه هنری‌ام در جاهایی کار کرده‌ام که بعضی جاها کاملاً درست و برخی‌های‌شان اشتباه بوده است.

آقای بابایی چرا به شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور نرفتید ؟

پاسخ باربد بابایی: هم من و هم آقای دمیرچی سال‌هاست علاوه بر برنامه‌سازی، در حوزه‌ی موسیقی تهیه‌کننده هم هستیم. نکته قابل توجه این است که تجربه زندگی در اروپا را دارم، ولو برای مدتی کوتاه. هر کسی خودش را خوب می‌شناسد. اگر در بهترین کشور دنیا یکی دو ماه بمانم، و بدانم دیگر نمی‌توانم به کشور خودم برگردم، قطعاً می‌میرم.

اگر بدانم می‌توانم بروم و برگردم، شاید بتوانم ادامه بدهم، ولی اگر بدانم دیگر نمی‌توانم برگردم کارم تمام است. این حرفی که می‌زنم خارج از شعار است، چون آدم رکی هستم. به‌طور قطع و یقین می‌گویم کسانی که ناچارند در خارج از کشور زندگی کنند، مربوط به هر قشر و طبقه‌ای که باشند، حال‌شان چندان خوب نیست.

اما به عنوان جمله آخر، اشتباهاتی در کار هنری‌ام داشته‌ام، ولی در برنامه‌ای که ساختم به هیچ عنوان اشتباه نداشتم، چون ۹۰ درصد خواننده‌هایی که الان معروف هستند، اولین بار در کنار من شناسانده شدند. فرزاد فرزین، بابک جهان‌بخش، مهدی یغمایی، محمد علیزاده، رضا صادقی و… را اولین بار مردم در همان فضایی که نام بردید، در کنار من دیدند و با آن ها مصاحبه کردم.

همه این عزیزان هم یک‌سری اذیت‌ها شدند تا اجازه فعالیت گرفتند، اما در ۱۳۰۰ برنامه‌ای که در آن فضا ساختم، هیچ اشتباهی نکردم، چون دقیقاً بر اساس قوانین کشور خودم جلو رفتم، چون در اینجا زندگی می‌کردم. اشتباهم در انتخاب محل کارم بوده است که بابت آن اشتباه پنج شش سال کل فعالیت‌های تلویزیونی‌ام متوقف شدند و فقط در حوزه موسیقی فعالیت می‌کردم.

بیوگرافی باربد بابایی

پیج اینستاگرام باربد بابایی

باربد بابایی در پیج barbodbabaee@ عکس ها و ویدیوهای خود را با مخاطبان و طرفداران خود به اشتراک می گذارد.

بیوگرافی باربد بابایی

گالری تصاویر باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

بیوگرافی باربد بابایی

separator line

فیلم های باربد بابایی







این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (37 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits