دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی کامل سید بشیر حسینی داور مسابقه عصر جدید+ عکس
29
زمان مطالعه: 15 دقیقه
سید بشیر حسینی، داور مسابقه عصر جدید، شهرت کم تری نسبت به بقیه داوران این مسابقه دارد. دکتر بشیر حسینی فوق لیسانس حقوق و دکترای فرهنگ و ارتباطات دارد و دارای مرتبه علمی استادیار می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با دلگرم همراه باشید.

بیوگرافی دکتر بشیر حسینی

دکتر بشیر حسینی داور عصر جدید شاید نسبت به دیگر داوران این مسابقه کمتر شناخته شده باشد. در این مطلب با بیوگرافی بشیر حسینی آشنا خواهید شد.

سید بشیر حسینی متولد 15 آذر ۱۳۶۰ است، تحصیلات حوزوی را تا سطح ۲ ادامه داده، فوق‌ لیسانس حقوق و دکترای فرهنگ و ‏ارتباطات از دانشگاه امام صادق (ع) دارد و مرتبه علمی‌اش «استادیار» است.

separator line

دانشگاه بشیر حسینی

بشیر حسینی پس از کنکورش برای ادامه تحصیل دو انتخاب داشت. رشته ای در دانشگاه صنعتی شریف و یا رشته حقوق دانشگاه امام صادق. او با توجه به علاقه زیادش به علوم انسانی و اعتقاد به این که با خواندن علوم انسانی می تواند بیشتر از یک مهندس به جامعه اش خدمت کند رشته حقوق دانشگاه امام صادق را برگزید.

سید بشیر حسینی همچنین پس از گرفتن فوق لیسانس پیوسته در رشته حقوق دانشگاه امام صادق برای ادامه تحصیلاتش در مقطع دکترا رشته حقوق ارتباطات امام صادق را برگزید.

می توان گفت در حال حاضر دکتر سید بشیر حسینی تنها دکترای حقوق ارتباطات در کشور است.

سید بشیر به دلیل روحیه ماجراجویانه اش مدتی تحصیل در دانشگاه را رها کرد و به حوزه علمیه رفت.

separator line

سید بشیر حسینی داور مسابقه عصر جدید

این دکتر ارتباط شناس در مسابقه استعدادیابی عصر جدید احسان علیخانی به عنوان داور حضور دارد. او که یک فرد با تجربه در بسیاری از موضوعات می باشد به نظر می آید که تا کنون داوری عادلانه ای داشته است. دکتر سید بشیر حسینی در قضاوت های خود در برنامه عصر جدید به بسیاری از موضوعات چیرده دارد و نقد هایی که به شرکت کنندگان می کند، می تواند برای خود شرکت کننده نیز راهگشا باشد. در کنار سید بشیر حسینی داورانی دیگری همچون ، امین حیایی ، آریا عظیم نژاد و خانم رویا نونهالی اشاره کرد که با یکدیگر یک تیم داوری خوبی را تشکیل داده اند.

حظور سید بشر حسینی در برنامه عصر جدید سیل واکنش های را به این شخص سرا زیر کرد. چرا که سلبریتی و چهره سرشناسی نبود و در نگاه اول مورد قضاوت های نادرستی قرار گرفت.

در قسمت های اول برنامه عصر جدید که پخش شد همه مردم می گفتند که، سید بشیر با بقیه داوران جور نیست، انگار یک داور اضافی اسـت کـه باید وجود داشته باشد. در مقابل بقیه داوران نچسب تر برخورد میکند و چهره آشنایی هم ندارد ! او در عصر جدید چـه می‌کند ؟ چرا دکتر حسینی جایی نشسته کـه در نگاه اول اصلا با آن جایگاه جور نیست ؟

وقتی یک نفر برای اجرا روی صحنه میرود دوربین واکنش داوران را نشان می دهد و او باز هم با بقیه فرق دارد !

دکتر بشر حسینی کاغذهایی دارد، با دقت میبیند و هر چند وقت یک‌بار، یاد داشتی می‌نویسد. او تماشاگر نیست ! او در حال استدلال و تعیین کیفیت اجرا و استعداد اسـت. وقتی می‌گوید از اجرای شـما خوشم نیامد، نظر شخصی و درونی اش نیست. سریعا با منطق و دلیل می‌گوید کـه چرا این اجرا در سطح پایین قرار داشت، اینقدر به کار خود تسلط دارد کـه وقتی شروع بـه حرف زدن میکند باقی داورها کم رنگتر دیده می‌شوند.

بشیر حسینی ، داور مسابقه عصر جدید به دلیل همین سوابق و احتمالا تنظیم سوپاپ ‏اطمینان در برنامه‌ها، یکی از محبوب‌ترین میهمان‌های برنامه‌های تلویزیونی است.

بیوگرافی سید بشیر حسینی

احتمالا این که در ابتدای عصر جدید می‌گوید می‌خواهد ‏‏«عاشقانه و جدی» داوری کند، به تسلطش به زبان فرانسه برمی‌گردد !

دکتر سید بشیر حسینی حالا پر رنگ ترین داور عصر جدید شده اسـت، او دیگر نچسب نیست بلکه جذاب اسـت و بـه ساده‌ترین زبان و با صدایی رسا استدلال خود را بیان می‌کند. او هنوز هم با بقیه جور نیست !

او فرق دارد و تفاوت او این اسـت:« داوری کـه آمده تا داوری کند، نه این‌ کـه تماشا کند و از روی سلیقه نظر بدهد. او سلبریتی نیست اما تنها کسی اسـت کـه با دقت می‌بیند و بهترین را انتخاب می‌کند و کیفیت مسابقه را بالاتر میبرد.»

سید بشیر حسینی درباره داوری‌اش در عصرجدید هم تا کنون این نظر ‏را نوشته :

«ما ٧نفر رو داوری می‌کنیم و ٧٠میلیون نفر ما رو ! امیدوارم لذت ببرید، تأمل بکنید و تعامل بکنیم. عصرجدید، مسابقه ‏حرفه‌ای‌هاست. استعدادهای تازه و تازه‌کار باید اول با پشتکار، ابتکار و نمونه‌کار حرفه‌ای بشن و بعدش قدم روی چشم‌هامون بذارن. ما به ‏قابلیت رقابت استعداد ایرانی در سطحِ جهانی اعتقاد و اعتماد داریم و سطح توقعاتمون رو پایین نمیاریم.»‏

از آن سو هم وقتی یک استعداد را باکیفیت می‌بیند دلیل آن را هم می‌گوید. دختری 19 ساله برای اجرا آمد، او در آن واحد بجای چند شخصیت حرف می زد و دوبله می‌کرد. دکتر بشیر حسینی این اجرا را تایید کرد و گفت: «مـا قرار اسـت در این برنامه استعداد یابی کنیم و این دختر جوان ۱۹ ساله با توجه بـه شرایط سنی و توانایی هایی کـه دارد، بی شک در باشگاه مهارت شکوفا خواهد شد.»

او پیش از داوری در مسابقه عصر جدید، میهمان ثابت برنامه ‏‏«رسانش» از شبکه امید سیما بود.

در ایام جام‌ جهانی هم در برنامه «زابی‌واکا» از تلویزیون اینترنتی آیو بود.

در یکی از برنامه‌های ‏‏«اکسیر» فرزاد حسنی بحث مفصلی درباره فضای مجازی داشت.

در همین اواخر در برنامه «هفت» از سینمای ‏ایران و نقش فیلمسازان انتقاد کرد: «برخی هنرمندان ما فقط ادعای مردمی بودن دارند ولی با ساخت برخی فیلم‌ها کام مردم را تلخ می‏کنند‌. هنرمند ما وجه مردمی بودن را فراموش کرده و از مردم دور شده است.»

separator line

کانال تلگرام سید بشیر حسینی

تنها دکتر حاضر در عصر جدید، در تلگرام کانالی را مدیریت می‌کند که تا امروز کمتر از 1756 نفر عضو دارد، اینستاگرامش نیز با 57 میلیون دنبال‌کننده هنوز شلوغ نیست، ولی موج کامنت‌ها آغاز شده و در هر بار پخش مسابقه عصر جدید ادامه خواهد داشت.

بشیر حسینی در بیوگرافی کانال تلگرامش با تصویر یک پروانه آبی‌ رنگ نوشته: «در جست‌وجوی حق و حقیقت» و سوابقش را این‌طور توضیح داده: ‏‏«مدیر گروه علوم نوین رسانه دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما، رئیس شورای سیاست‌گذاری المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای، مشاور ‏دانشگاهی و استعدادیابی و جوان برگزیده کشور سال ۱۳۸۵.»

separator line

معیارهای خواستگاری سید بشیر حسینی

سید بشیر حسینی با انتشار متن زیر در کانال تلگرامش در مورد معیار خواستگاریش توضیح داد.

معیارهای خواستگاری من !

وقتی برای خواستگاری رفتم، به همسرم (که البته اون موقع هنوز پای میزِ مذاکره بودیم) گفتم که سه معیار اصلی دارم:
✔️ حقیقت
✔️ صداقت
✔️ و از همه مهمتر انصاف؛
آخه اگه منصف باشیم، به صداقت و حقیقت می‌رسیم، اما اگه بی‌انصاف باشیم، حتی اگه به حقیقت برسیم، ازش سوءاستفاده می‌کنیم !
اینها معیارهای ورودم به عصرجدید زندگیم بود.
اونوقت مجرد و دانشجو و بی‌پول بودم و نمیدونستم این حرفهای ساده چقدر توی زندگیِ حرفه‌ای سخت و پیچیده میشه.

در هر پیامِ رسانه‌ای، دو بخش هست:
تولید و توزیع؛
در موردِ تولیدِ پیام، جانِ کلام رو تولیدکننده و کارگردانِ برنامه اینترنتیِ جام‌جهانی گفته.
برنامه‌ای که توش، نظراتِ محیرالعقول و حتی نامعقول در مورد فوتبال رو نقل، و از اون مهمتر، نقد کردم؛ عمده حرفها نه تنها حرفهای من نبود، بلکه مورد تاییدم هم نبود ! ای کاش سواد رسانه‌ایمون بالا میرفت و تعصبات جناحی و صنفی و قبیله‌ایمون پایین میومد و همه منصفانه و عالمانه، در جستجوی حقیقت بودیم.

اما در مورد توزیعِ پیام، به جای جواب، سئوال دارم: چطور به یکباره از داخل و خارج، یک هجومِ توٲمان و بی‌امان شکل گرفته ؟

چرا بسیاری از شبکه‌ها، طیف‌ها، صنف‌ها و آدم‌ها یک فیلمِ هدفمندِ تقطیع‌ شده و کاملا مغرضانه و غیرمنصفانه را با هم منتشر می‌کنند ؟ اِشکال در اخلاق است یا انصاف یا سواد رسانه‌ای ؟

اگه میخواید بزنید، مرد باشید و با شرافت، حرفها رو کامل بذارید، بعد ایرادش رو بگیرید و بترکونید؛ حتی اگه دلتون از جای دیگه پُره، اینطوری خیلی نامردیه.

پ.ن: ولی دمِ مردم گرم. جلساتِ سخنرانی در حرم امام رضا(ع) بقدری شلوغ شده که دارالحجه کِششش رو نداره و قرار شده جلساتِ فردا به بعد در دارالمرحمه برگزار بشه. در عصر جدید قهرمان مردمند نه سلبریتی ها؛ خانواده اقوام ایرانی از کورد، ترک، لر، عرب، لک، بلوچ و.... همه عزیزان ما هستند و هرکسی دنبالِ تفرقه یا تضعیفِ اقوام باشه، در مقابلِ مردمه.

لینک کانال تلگرام سید بشیر حسینی

https://t.me/drbashirhosseini

separator line

اینستاگرام سید بشیر حسینی

دکتر سید بشیر با انتشار عکس زیر در اینستاگرام نوشت:

ارباب حلقه ها کیست ؟
عصرجدید یک حلقه تاریخی برای پیوند میان ملت‌هاست و عشق زبان مشترک آدم‌ها؛ آدم‌هایی که فارغ از مرزبندی‌های کلیشه‌ای، سرشار از استعداد ها و زیبایی‌هایی هستند که باید برای دیده شدن و شکوفا شدنشان، عاشق بود.
هر ملتی که حلقه‌ های عزت و محبت بیشتری به دست آورده و در دست دیگران کند، نظم نوین جهانی و تمدن آینده را رقم میزند.
برقراری حلقه پیوند میان آدم‌ها و دولت‌ها و ملت‌ها نه‌تنها یک لطف نیست، بلکه یک وظیفه و مأموریت راهبردی برای ایران سرافراز ما با تمامی اقوام و زبانهاست.

بیوگرافی سید بشیر حسینی

پ.ن: همانطور که اگر میگوییم خلیج "فارس"، معنایش این نیست که فقط برای قوم فارس است، مسابقه فارسی زبانان، به معنای حضور نیافتنِ سایرِ اقوام ایرانی و حتی غیرایرانی که همگی عزیزند نیست؛ همچنان که همین امشب هم، خواننده کرد (کورد) داشتیم، هم ورزشکار افغان !

لینک اینستاگرام سید بشیر حسینی

https://www.instagram.com/drbashirhosseini/

عکس صفحه اینستاگرام سید بشیر حسینی

بیوگرافی کامل سید بشیر حسینی داور مسابقه عصر جدید+ عکس

separator line

فعالیت های دکتر سید بشیر حسینی

  • عضو هیات علمی و مدیر گروه علوم نوین رسانه دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما
  • عضو هیأت تألیفِ کتاب درسیِ پایه دهمِ آموزش و پرورش (کتاب تفکر و سواد رسانه ای)
  • رئیس شورای سیاستگذاری و عضو هیأت علمی المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای
  • مدرس بین‌المللی دوره های تخصصی حقوق ارتباطات و سواد رسانه ای در قاره های اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه به زبانهای فرانسه، انگلیسی و عربی.
  • کارشناسی ارشد معارف اسلامی و حقوق خصوصی و دکترای فرهنگ و ارتباطات (گرایش سیاستگذاری).
  • مولف 16 جلد کتاب (از جمله حقوق مخاطب در برابر رسانه های جمعی ایران، انگلیس و آمریکا/ ۱۵۰ هشتگ نهضت سواد رسانه ای/ آینده پژوهی تحولات وب/ الگوی ارتباطاتی نهج البلاغه/ لایک ممنوع/ همراه هر ماه/ ایساتیس/ ماه عسل مجردها / مهارت‌هایی برای خواندن، دیدن و شنیدن در شبکه‌های اجتماعی و…)
  • جوان برگزیده کشوری سال ۱۳۸۵ (جشنواره قابی برای جوانی)
  • استاد دانشگاههای علامه طباطبایی، تهران، امام صادق (ع)، خبر، صداوسیما، جامعه المصطفی العالمیه و…
  • استاد برتر پژوهشی و آموزشی در دانشگاههای مختلف (سال ۱۳۹۴ در دانشگاه صداوسیما، سال ۱۳۹۳ دانشگاه امام صادق(ع) و…)
  • سابقه ٨ سال مشاوره تخصصی با محوریت استعداد و مهارت در دانشگاه ها

separator line

سید بشیر حسینی مشغول به فعالیت در موارد ذیل

  • او در حال حاضر یک سمت اجرایی در شبکه چهار دارد و همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما می باشد.
  • در دانشگاه امام صادق نیز به تدریس و مشاوره می پردازد.
  • همچنین سید بشیر حسینی نقشی بسیار کلیدی در طراحی و ساخت برنامه های خندوانه و ماه عسل دارد که تا به حال رسانه ای به نقش او در این برنامه ها نپرداخته است.
  • او در دانشگاه امام صادق نیز از پایه گذاران دفتر اعزام مبلغ و دفتر تبلیغ نهج البلاغه است.
  • سید بشیر حسینی همچنین از نویسنده های کتاب سواد رسانه ای می باشد که در حال حاضر در مدارس تدریس می شود.
  • آخرین فعالیت سید بشیر حسینی در تلویزیون برنامه عصر جدید است که یک برنامه استعدادیابی است.

separator line

کتاب های و مقالات دکتر سید بشیر حسینی

دکتر سید بشیر حسینی به زبان های فرانسه، عربی و انگلیسی تسلط کامل دارد همچنین مقداری نیز به زبان ایتالیایی تسلط دارد.

بشیر حسینی دارای مقالات و کتاب های بسیاری است و آخرین کتابش لایک ممنوع نام دارد. از مقالات و کتاب های او می توان به آثار زیر اشاره کرد :

  • ماه عسل مجرد ها
  • 150 هشتگ نهضت سواد رسانه ای
  • طراحی الگوی آموزش سواد رسانه‌ای به نوجوانان
  • دیدن پشت پرده ها
  • سواد رسانه ای: اکسیر ارتباطات؛ سواد رسانه ای، تهدید یا فرصت ؟
  • تحلیل نشانه شناختی آواتارهای «بن تن»
  • تدوین الگوی ارتباطات کلامی انسان با انسان درنهج البلاغه
  • طراحی و شکل‌گیری رویداد رسانه‌ای: مطالعه موردی پوشش رسانه‌ای ازدواج نوه ملکه انگلیس از شبکه بی‌بی‌سی فارسی (29 آوریل 2011)
  • سواد رسانه ای راهبرد استحکام هویت فردی و ملی
  • کارکرد الگویی شخصیت پردازی بر مخاطب؛ مطالعه موردی عروسک باربی
  • رمزگشایی اهل سنت از سریال های تاریخی مذهبی سیما؛ مطالعه موردی آثار شاخص داوود میرباقری
  • رهیافتی به سواد بازی های رایانه ای؛ مطالعه ساختار و محتوای «بازی عفو»

separator line

زندگی شخصی دکتر سید بشیر حسینی

او از دوستان نزدیک آیت الله مهدوی کنی بنیانگذار دانشگاه امام صادق بوده است.

separator line

حوزه های تخصصی مطالعات و مکتوبات دکتر سید بشیر حسینی

  1. حقوق فرهنگ و حقوق بین الملل ارتباطات.
  2. سیاستگذاری فرهنگ و ارتباطات و مدیریت رسانه
  3. آینده پژوهی تحولات فرهنگی، تکنولوژیک و علوم نوین رسانه ها.
  4. مطالعات دینی-تربیتی حوزه رسانه ها و تأثیرات آنها بر سبک زندگی و سواد رسانه ای

separator line

سید بشیر حسینی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار

با حکم مسعود معینی پور مدیر شبکه چهار سیما، از 6‏‎ ‎شهریور سال 97 «سید بشیر حسینی» به عنوان مدیر گروه فرهنگ و اندیشه این شبکه منصوب شد.

به گزارش سینماپرس، مدیر شبکه چهار سیما با قدردانی از خدمات مکرمه آقایی در دوره تصدی مدیریت گروه فرهنگ و اندیشه، سید بشیر حسینی را به سمت سرپرستی این گروه منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است: «عرصه گسترده فرهنگ ایرانی – اسلامی و نیازهای متنوع جامعه، اقتضا می کند تا با روشن بینی و تلاش فکری و همکاری فرهیختگان و اهل اندیشه در کشور، محصولات فاخر رسانه ای، تولید و برای بهره برداری مخاطب فهیم این شبکه عرضه شود. از این رو لازم است با نیم نگاهی به جامعه آرمانی دینی و در نظر داشتن واقعیت های فرهنگی امروزی بکوشیم معارف اصیل و ناب دینی و فرهنگ استوار ایرانی در قالبی دلپسند و چشم نواز تولید و ارایه شود بنابراین با توجه به اهمیت حوزه ماموریت این گروه و انتظارات مخاطبان فرهیخته، امیدوارم با زمینه سازی و ایجاد فضای آزاد گفتگو درباره مقتضیات فرهنگی عصر حاضر و مشارکت مستمر صاحب نظران از طیف های مختلف فکری، پاسخ هایی در خور مسایل فکری از دل گنجینه فرهنگ و اندیشه دینی استخراج و در معرض دید اهل نظر قرار گیرد.»

separator line

نظر بشیر حسینی در خصوص ورود دولت به تولید محتوا در فضای مجازی

آقای دکتر بشیر حسینی معتقد است : «ورود دولت برای تولید محتوا در فضای مجازی چه برای کودکان و چه برای نسل های متفاوت محکوم به شکست است، برای اینکه فضای مجازی یک فضای متکثر است و تولید محتوا در این فضا هم باید متکثر باشد.»

separator line

نظر بشیر حسینی رئیس باشگاه سواد رسانه ای در خصوص فیلترینگ

آقای سید بشیر حسینی رئیس باشگاه سواد رسانه ای می گوید فیلترینگ راه حل نیست.

او می گوید: «اگر بر رسانه‌ها امیر نشویم، زیردستشان اسیر می‌شویم. اکنون که فیلترینگ اینستاگرام مطرح است دو قشر از این شبکه می روند، نخست مذهبی ها که دیدن سایت فیلتر شده حرام می دانند و دوم بخش جامعه سنتی است. در این میان ۹۰ درصد جامعه در اینستاگرام باقی می ماند، فیلترینگ تلگرام بزرگترین خدمت را به ضد انقلاب کرد و آنها را در این پیام رسان با مردم تنها گذاشت.»

separator line

گالری تصاویر سید بشیر حسینی

بیوگرافی دکتر سید بشیر حسینی

بیوگرافی دکتر سید بشیر حسینی

بیوگرافی دکتر سید بشیر حسینی

بیوگرافی دکتر سید بشیر حسینی

بیوگرافی دکتر سید بشیر حسینی

بیوگرافی دکتر سید بشیر حسینی

بیوگرافی دکتر سید بشیر حسینی

بیوگرافی دکتر سید بشیر حسینی

بیوگرافی دکتر سید بشیر حسینی

بیوگرافی دکتر سید بشیر حسینی

بیوگرافی دکتر سید بشیر حسینی

بیوگرافی دکتر سید بشیر حسینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (29 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits