دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مارک زاکربرگ: ۳۰ جمله تاثیرگذار از مارک زاکربرگ که نشنیده اید!
12
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مارک زاکربرگ خالق فیسبوک و یکی از تاثیرگذار ترین و ثروتمند ترین افراد دنیاست. در این مقاله شما را با 30 تا از بهترین نقل قول ها و نصیحت های مارک زاکربرگ آشنا میکنیم

مجله دلگرم | مارک الیوت زاکربرگ نام کاملش است؛ عاشق برنامه نویسی بود و در سال 2004 به کمک دو تن از هم دانشگاهی های دیگرش شروع کردند به برنامه نویسی یک شبکه اجتماعی مجازی که بتوانند مردم را به یک دیگر نزدیک کنند و ارتباط را آسان تر کنند.

خالق فیس بوک مارک زاکربرگ از میلیونر هایی بود که در سن زیر 30 سال میلیونر شده بود، اما اکنون از لیست میلیونر های زیر 30 سال خارج و به لیست میلیونر های زیر 40 سال انتقال یافته است.

مارک زاکربرگ که جز ده فرد ثروتمند دنیاست، در سال 2010 تصمیم غیرقابل باور گرفت… مارک زاکربرگ تصمیم گرفت به همراه همسرش 99% سرمایه و پولی که دارند را وقف خیریه کنند !

برای ما ایرانی ها این اقدام به دور از تصور است…

اما مارک زاکربرگ کارآفرین، آنرا اقدامی کاملا بشردوستانه میداند و برایش مهم نیست چه مقدار سرمایه یا پس انداز داشته باشد چون میخواهد دنیا را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کند.

مارک زاکربرگ: ۳۰ جمله تاثیرگذار از مارک زاکربرگ که نشنیده اید!

بهترین نقل قول ها و نصیحت های مارک زاکربرگ

در ادامه این مقاله شما را 30 تا از تاثیرگذار ترین جملات مارگ زاکربرگ آشنا میکنیم.

1. نخستین نصیحت من به شما این است که برنامه نویسی را فرا بگیرید.

2. به تصور من مردم تنها تمایل به ابراز شخصیت خود به دیگران را دارند و این چیزی است که همواره وجود داشته است.

3. هنگام انجام کار و یادگیری هر چیزی، شما با گرایشات و نظرات سایرین رشد و پیشرفت می کنید، من برای شرکت خود فعالیت می کنم و سایر مسائل در زندگی من بسیار ساده اند.

4. به گمان من یک قانون ساده در کسب و کار وجود دارد، چنانچه شما در مراحل نخست اقدام به انجام کارهای آسان تر کنید، رشد و پیشرفت بیشتری از آن شما خواهد گشت.

5. با در اختیار دادن امکان اشتراک گذاری به مردم، شما دنیا را شفاف تر می گردانید.

6. فیسبوک با هدف تبدیل به یک شرکت ساخته نشده است، بلکه هدفی اجتماعی را پیش رو داشته و این ماموریت تبدیل جهان به مکانی بازتر و مرتبط تر است.

7. به سرعت حرکت کنید و همه چیز را در هم شکافید، بدون از بین بردن مشکلات پیش رو قادر به حرکت و پیشرفت سریع نمی گردید.

8. بزرگ ترین ریسک، در واقع ریسک نکردن است، در دنیایی که به طور مستمر و بسیار سریع در حال تغییر و تحول است، تنها استراتژی که شکست حتمی را رقم خواهد زد، ریسک نکردن است.

9. پرسشی که هر روز از خود می پرسم این است: آیا در حال انجام مهم ترین کار ممکن هستم؟

10. کاری را که بیابید که بیشترین اشتیاق را نسبت به انجام آن دارید.

11. بسیاری از کسب و کارها از این بابت که ممکن است در حال انجام خطایی باشند، نگرانی هایی دارند و همین امر آنها را از ریسک کردن باز می دارد. شرکت ها شکل گرفته اند، بنابراین مردم یکدیگر را در شکست قضاوت می کنند.

12. ما خدمات را به منظور بدست آوردن پول خلق نمی کنیم، بلکه هدف ما از کسب درآمد ارائه و ساخت سرویس های بهتر است.

13. مردم برای گفته های شما اهمیتی قائل نیستند، آنچه شما ساخته اید برای آنها مهم تلقی می شود.

14. کمک به یک میلیارد کاربر جهت اتصال، شگفت انگیز است و این چیزی است که در زندگی بیشتر از همه به آن افتخار می کنم.

15. انجام یک ماموریت و راه اندازی کسب و کار به یکدیگر مرتبط اند و جزئی از یک فرآیند محسوب می شوند.

16. مردم تصور می کنند که نوآوری به معنای داشتن یک ایده خوب است، اما به نظر من به معنای حرکت سریع و آزمودن موارد متعدد می باشد.

17. من برای ساخت چیزی طولانی مدت اینجا هستم و هر چیزی به غیر از این تخطی از هدف محسوب می شود.

18. در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، ریسک نکردن به شکست قطعی منجر می شود.

19. من ترجیح می دهم در جریانی قرار گیرم که مردم ما را دست کم گیرند، این وضعیت آزادی عملی را در اختیار انسان قرار می دهد و او را ترغیب به دادن وعده های بزرگ که موجب شگفتی و هیجان مردم می شوند، می نماید.

20. تبلیغات زمانی که هم راستا با تلاش های جاری مردم باشد، بیشترین تاثیرگذاری ممکن را خواهد داشت.

21. سریع حرکت و کن و همه چیز را به هم بریز… تا وقتیکه مرتب و منظم بخواهید در بازار پیشروی کنید، رقبا اجازه پیشرفت به شما نمیدهند. اگر به حد کافی اوضاع را به هم نریزید، به حد کافی سریع حرکت نمیکنید.

22. اگر من الان شروع کرده بودم کارم رو خیلی متفاوت تر عمل میکردم. من اوایل هیچ چیزی نمیدونستم. در منطقه سیلیکون ولی شما تنها چیزی که بهش اطمینان دارید این است که باید اینجا باشید، اما اینطور نیست. اگر من الان شروع کرده بودم در بوستون ادامه میدادم. سیلیکون ولی تمرکز کوتاه مدتی به کسب و کار القا میکند و این اذیتم میکند.

23. به خوبی به خاطر دارم. یک یا دو روز بعد ازینکه اولین نسخه از فیس بوک رو راه اندازی کردم با دوستانم داشتیم پیتزا میخوردیم که با خودم فکر میکردم “یه همچین خدماتی باید در اینترنت برای مردم وجود داشته باشد، واقعا مردم بهش نیاز دارند” و وقتی فهمیدم که من خودم باید این نیاز را برطرف کنم محتاط تر از قبل عمل کردم.

24. سوال این نیست که “ما میخواهیم چی از مردم بدانیم؟” بلکه سوال اینجاست “مردم میخواهند چه چیزی درباره خودشون بگویند؟”

25. بزرگترین ریسک، ریسک نکردن است. در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، بهترین و تنها استراتژی برای شکست ریسک نکردن است.

26. تحقق یک ماموریت و ساختن یک کسب و کار هردو باهم اتفاق میفتد. درسته که تحقق ماموریت بیشتر به من انگیزه میده پیشروی کنم اما از همان ابتدا دریافتم که باید هردو باهم عملی شوند.

27. جای هکر ها در زندان ها نیست. بلکه در شرکت های کامپیوتری بزرگ است. هکر ها یکی از مهمترین سمت ها هر شرکت تکنولوژیکی را باید داشته باشند زیرا انها اعتقاد دارند همیشه یک راه بهتری و مطمئن تری وجود دارد.

28. مردم شاید یک ایده عالی داشته باشند که واقعا دنیا را تکان دهد ! اما اگر به آن باور نداشته باشند، هیچوقت این ایده به واقعیت نزدیک نخواهد شد.

29. من نمیخواهم فیس بوک یک شرکت آمریکایی باشه. من نمیخواهم این شرکتی باشد که در حال گسترش ارزش های آمریکایی در جهان است. دیدگاه من این است که شما با فیس بوک بتوانید فوق العاده در مردم ریزبین باشید و بفهمید چطور فکر میکنند.

30. هدف من این بود که هرگز فقط یک شرکت تاسیس نکنم. اکثر مردم برداشت غلطی ازین حرف من دارند و فکر میکنند سود، درآمد و سهام و … برای من اهمیت ندارد. اما فقط یک شرکت نبودن یعنی اینکه چیزی که که یک تغییر اساسی قرار است در دنیا ایجاد کند.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (12 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits