دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زندگی شخصی و همسر امیر علی اکبری/ از کشتی تا قهرمانی در mma

بیوگرافی کامل امیر علی اکبری + تصاویر جدید

زندگی شخصی و همسر امیر علی اکبری/ از کشتی تا قهرمانی در mma
19
زمان مطالعه: 20 دقیقه
امیر علی اکبری قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان است که در حال حاظر قهرمان سنگین وزن مسابقات mma می‌باشد. در این مطلب قصد داریم بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی امیر علی اکبری از شروع کشتی تا دریافت پیشنهاد از ufc را شرح دهیم. با دلگرم همراه باشید .

تولد و زندگینامه امیر علی اکبری

امیر علی اکبری متولد 20 آذر سال 1366، در جمال آباد سراب در آذربایجان شرقی چشم به جهان گشود.

وی با قد 192cmدر حال حاضر قهرمان سنگین وزن مسابقات mma و قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان می باشد.

نگاهی کامل به زندگی شخصی و ورزشی امیر علی اکبری

امیر علی اکبری چگونه وارد رشته کشتی شد ؟

طبق گفته های امیر علی اکبری او در زمان کودکی چند دوست داشت که در زمین‌های چمن با هم کشتی می‌گرفتن و بعد از مدتی تصمیم گرفتن به باشگاه ای که در محله خودشان بود بروند آقای عباسی و رضایی مربیان آن بودند.

بعد باز شدن باشگاه در محله آن‌ها امیر علی اکبری در سن 11 سالگی کشتی آزاد را شروع کرد و به دلیل علاقه و فرم بدنی‌ای که داشت به کشتی فرنگی رفت و پیش آقایان ناصر نوربخش و بهروز حضرتی پور استارت کشتی فرنگی را زد.

تا در سال 1386 در مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان قهرمان شد. امیر علی اکبری در اولین مسابقه خارجی خود در وزن 84 کیلوگرم قهرمان مسابقات جام جلفکیان ارمنستان شد. و همچنین در مسابقات کشتی جوانان جهان هم به قهرمانی رسید.

امیر علی اکبری قهرمان و متهم به دوپینگ

محرومیت امیر علی اکبری از رشته کشتی

تقریبا یک سالی پس از محرومیت از رشته کشتی از امیر علی اکبری (قهرمان جهان و آسیا) خبری نبود تا اینکه در صفحات مجازی خودش اعلام کرد که در ورزش هنرهای رزمی ترکیبی (MMA/Mixed Martial Arts) می‌خواهد شرکت کند.

صحبت های امیر علی اکبری در خصوص شرکت در ورزش هنرهای رزمی ترکیبی

امیر علی اکبری در این باره گفت: از مدت ها قبل با این رشته ورزشی آشنایی داشتم ، تقریبا پس از 10 روز که کشتی را کنار گذاشتم به سوی رشته های ورزشی رزمی رفتم.

پس از چند روز از شرکتی از دبی برای من دعوتنامه آمد برای حضور در مسابقات MMA, در آن شرکت کشتی گیرانی حضور داشتند که من را به خوبی می شناختند، آنها درخواست ارسال دعوتنامه به من را بدون اینکه بدانند خودم هم ورزش رزمی را شروع کرده ام داده بودند.

امیر علی اکبری در ادامه گفت: اگر همین حالا هم بیایند و به من بگویند که به ورزش کشتی برگرد و دوباره کشتی بگیر، هرگز به ورزش کشتی برنمیگردم، من به این معتقد هستم که هر انسان رساله ای دارد و رسالهٔ من هم در رشته MMA است.

بعد از مدتی مبارزات امیر علی اکبری شروع شد که همه مبارزات امیر علی اکبری با پیروزی پشت سر گذاشته شد، از رکوردهای جالب و فوق العاده امیر علی اکبری می توان به پیروزی مقابل حریفانش در تایم 17 ثانیه و 30 ثانیه اشاره کرد.

دلیل محروم شدن امیر علی اکبری از کشتی

امیر علی اکبری در سال 1390 به دلیل استفاده از مواد نیروزا از سوی اتحادیه جهانی کشتی دو سال محروم شد.

و بعد از سپری کردن دو سال محرومیت در سال 2013 باز هم خودش را آمادگی کامل رساند و با قهرمان شدن در مسابقات انتخابی تیم ملی مسافر مسابقات جهانی در سنگین وزن شد، امیر علی اکبری در مسابقات کشتی فرنگی جهانی سال 2013 مجارستان هم توانست قهرمان شود.

اما باز هم فیلا اعلام کرد که در نمونه خون امیر علی اکبری ماده ممنوعه دیده شده و به همین خاطر فیلا امیر علی اکبری را بصورت مادام العمر از حضور در تمامی مسابقات ورزش کشتی محروم کرد.

امیر علی اکبری درباره اتهام دوپینگ که به او زده شد گفت: حاضرم قسم بخورم که این حرف و حدیث ها همگی شایعه است و اتحادیه جهانی کشتی برای من پاپوش درست کرده، آنها نمی خواهند ببینند که بعد از سال ها یک نفر از کشور ایران در سنگین وزن کشتی دنیا قهرمان می شود.

امیر علی اکبری قهرمان سخت کوش و با اخلاق

، مادر امیر علی اکبری ، نظر مادر امیر علی اکبری درباره رشته ورزشی پسرش

مادر امیر علی اکبری درباره رشته ورزشی پسرش چه می‌گوید ؟

امیر علی می گوید در آن اوایل که می خواستم به mma بروم اعضای خانواده ام به خصوص مادرم به شدت مخالفت می کرد و عقیده اش در رابطه با mma این بود که این ورزش به حدی خشن و خطرناک است که اگر به mma بروم زنده بیرون نخواهم آمد، اما وقتی مشاهده کردند که mma قوانین محکمی دارد، دیگر با حضورم در این رشته مخالفت نکردند.

البته این را هم بگویم که مادرم در حال حاضر هم مبارزات من را نمی بیند و به شدت نگران من است.

امیر علی اکبری بوکسور

جواب ندادن براک لزنر به پیشنهاد امیر علی اکبری برای مبارزه

امیر علی اکبری می‌گوید: به شدت علاقه دارم با براک لزنر از کشور آمریکا و قهرمان سال های گذشته ufc که اکنون هم در رشته کشتی کج فعالیت دارد اما مجددا می خواهد به mma برگردد مبارزه کنم. تا به حال هم چندین بار در مصاحبه هایم اعلام کرده ام که میخواهم با او بجنگم، اما مثل اینکه او علاقه ای به مبارزه با من ندارد.

ازدواج امیر علی اکبری

امیر علی اکبری: در حال حاضر قصدی برای ازدواج کردن ندارم به دلیل اینکه در یک جا ثابت نیستم و از سوی دیگر تمامی تمرکزم را گذاشته ام تا در mma موفقیت های بیشتری کسب کنم.

استکی : من که مربی او هستم به حدی درگیر MMA و سفرهای مختلف شده‌ام که زنم می‌خواهد پس از 15 سال از من جدا شود (باخنده).

دوپینگ و محرومیت امیر علی اکبری قهرمان جهان

امیر علی اکبری : برای یک دقیقه مبارزه به اندازه طلای المپیک پول گرفتم

امیر علی اکبری ستاره ایران در رشته MMA در دومین مبارزه خود در سال جدید میلادی در Rizin Cup مقابل تایلر کینگ فایتر آمریکایی به روی رینگ رفت و در پایان در مدت زمان یک دقیقه و ۳۹ ثانیه حریف پرادعای خود را با ضربات متعدد مشت ناک اوت کرد.

امیر علی اکبری قهرمان با اخلاق ورزش mma می‌گوید : درآمد این ورزش حرفه‌ای است اما فعلا در حد 3 یا 4 میلیارد تومان که ادعا شده نیست اما پاداش مبارزه یک دقیقه ای من مقابل رقیب آمریکایی در حد پاداش طلای المپیک در ایران است. برای طلای المپیک یک ورزشکار باید 4 سال زحمت و سختی بکشد و واقعا پاداش 300 سکه برای قهرمانان المپیک بسیار کم است.

امیر علی با خنده میگوید : البته برای طلای جهان که اصلا از این خبرها نیست. من سال 2010 در کشتی فرنگی طلای جهان گرفتم، 3 سال بعد در سال 2013 به من بابت طلای جهان 20 میلیون تومان پاداش دادند. به هر حال یک جورایی میلیارد شده‌ام.

 حمید سوریان و امیر علی اکبری ، پیام امیر علی اکبری به حمید سوریان ، نابغه کشتی فرنگی جهان ، کشتی گیر امیر علی اکبر

امیر علی اکبری دیگر به کشتی بر نمی‌گردد

امیر علی اکبری : اگر شرایطم فراهم شود و بگویند که بیا و کشتی بگیر، این کار را نمی کنم و دیگر قصد ندارم که در ورزش کشتی فعالیت کنم.

از اینکه کشتی‌گیر بودم پشیمان نیستم

از حضور در کشتی پشیمان نیستم و همیشه یک کشتی‌گیر خواهم بود. درباره من همیشه می گویند فلان کشتی گیر این موفقیت را بدست آورد. 50 یا 60 درصد موفقیت حال حاضر من در MMA بواسطه حضور در کشتی است.

اما دوران حضور در کشتی را فراموش کرده‌ام و خوشحال تر و راضی‌تر از زمانی که کشتی می‌گرفتم در MMA فعالیت می‌کنم. از اینکه آن اتفاقات در کشتی برایم افتاد ولی راه جدیدی برایم باز شد بسیار خوشحالم.

مدال ها و افتخارات امیر علی اکبری

امیر علی اکبری قهرمان و متهم به دوپینگ

پیام امیر علی اکبری بعد از شکست حمید سوریان در المپیک 2016

داستان دلاوریهایت پهلوان تا سالها قصه مادران این سرزمین خواهد بود و مادر گیتی قرنها جنگجویی مثل تو نخواهد زایید تو برای ما جنگیدی و برای ما همیشه معلم بودی با سخت کوشیهایت و با بی ادعا بودنت. تو برای همیشه پلاک وزش ما خواهی ماند اسطوره .

پیام حمید سوریان بعد از محروم شدن امیر علی اکبری در کشتی

سالهاست با تمام وجود و از صمیم قلب به این باور رسیده ام که "امیر" فقط یک نام و "علی اکبری" صرفا یک نام خانوادگی بشمار نمی رود و "امیر علی اکبری" به یک "تعریف" ورای نام و نام خانوادگی مبدل شده؛ تعریفی از جنس حماسه، دلاوری، فرزند درد و زجر بودن، کمر خم نکردن و مخلص کلام، مظهر جنگجو بودن.

پی نوشت: تقدیم به "امیر علی" دوست داشتنی که فردا عازم ژاپنه تا در زندگی جدید قهرمانیش، گامی دیگر رو در راستای هر چه نزدیک تر شدن به سمت قله برداره.

کمترین تردیدی ندارم که امیر علی مبارزاتش رو در هر سطحی با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت و روزی برنده کمر بند قهرمانی خواهد شد؛ چه، بر این باور استوارم که او فایتر و جنگجو به دنیا اومده و مرد و برنده جنگ های بزرگ و حتی نابرابره.

زندگی شخصی امیر علی اکبری

امیر علی اکبری در رابطه با زندگی شخصی اش می‌گوید :

من در سال 1366 در یکی از روستاهای سراب به نام جمال آباد در استان تبریز متولد شدم، نزدیک به شش سال در آنجا بودیم و در کنار پدرم مشغول کار کشاورزی و دامداری بودم و پس از مدتی به استان تهران آمدیم.

برادر و خانواده امیر علی اکبری

امیر علی اکبری از برادران و خانواده اش گفت که در کنار هم به سختی کار می کردند و پس از مدتی متوجه این شد که نسبت به همسن هایش قدرتمند تر است بنابراین برادرش تصمیم گرفت امیر علی اکبری را در زمینه ورزش حمایت کرد و رشته کشتی را ادامه دهد.

در ادامه میگوید : فرزند ناخلف خانواده هستم !

دو برادر و چهار خواهر دارم که به غیر از برادر بزرگم که زمانی کشتی‌گیر بود، هیچ کدام از آن‌ها به صورت حرفه‌ای ورزش را دنبال نمی‌کنند و فرزند ناخلف خانواده من هستم (با خنده).

قهرمان گذشته کشتی جهان ادامه داد: زیر نظر پهلوان غلامرضا رضایی تمرین می کردم و به دلیل گفتن او رشته کشتی فرنگی را انتخاب کردم، و راه ادامه پیدا کرد تا این که توانستم در مسابقات کشتی قهرمان آسیا و قهرمانی جهان در رده سنی بزرگسالان شدم، منتها وضع مالی ام در آن زمان تغییری هم نکرده بود حتی برای رفتن به سالن تمرین کشتی با موتور می رفتم و می آمدم.

امیر علی اکبری با اشاره به قهرمان شدن خود در رده سنی بزرگسالان و رقابت نزدیک با کشتی گیر بابک قربانی گفت:بعد از مدتی قهرمان بزرگسالان کشتی آسیا و قهرمان جهان کشتی فرنگی شدم، ولی باز هم وضع مالی ام مناسب نبود و هنوز تغییری نکرده بود.

البته این را هم بگویم که در آن سال ها با کشتی گیر بابک قربانی رقیب و رفیق بودیم و هر دویمان تمام حریفان را با ضربه فنی شکست می دادیم. نزدیک بودن کشتی ما سبب شد که مدیران کشتی فرنگی برای انتخابی ما را در برابر هم قرار دادند تا یک نفر از ما به مسابقات برود منتها این رقابت سبب شد هر دو ما از مواد نیرو زا استفاده کنیم و در آخر هم باعث شد که تست دوپینگ مان مثبت در بیاید و زمانی که از من و قربانی تست گرفتند جواب آزمایش هر دو ما مثبت بود و محروم شدیم.

اوقات فراغتت را چگونه می‌گذرانی ؟

نحوه رفتار در زندگی خصوصی با رینگ مبارزه تفاوت بسیار زیادی دارد. نمی‌توان در زندگی هم مانند رینگ به جان دیگران افتاد. چه در زمانی که کشتی می‌گرفتم و چه در حال حاضر همیشه سعی کردم سبک متفاوتی را در میدان مبارزه داشته باشم و همیشه با انگیزه کار کنم. در اوقات فراغت بیشتر یا کتاب می‌خوانم یا به باشگاه تیراندازی می‌روم.

اهل درگیری فیزیکی نیستم

خوشبختانه مردم در خیابان لطف زیادی به من دارند و با احترام با من برخورد می‌کنند اما اگر مشکلی هم پیش بیاید به هیچ وجه اهل درگیری و این حرف‌ها نیستم. درگیری در خیابان بی‌فرهنگی است و کار افرادی است که می‌خواهند خودشان را این گونه نشان بدهند.

ترجیح می‌دهم در سکوت وارد ایران شوم

مثل زمانی که کشتی می‌گرفتم با استقبال گسترده مردم و هم‌محلی‌ها مواجه نمی‌شوم چرا که آن موقع با تیم وارد ایران می‌شدیم و مردم از طریق رسانه‌ها متوجه حضور ما می‌شدند اما الان ترجیح می‌دهم در سکوت وارد ایران شوم و تمرکزم بر روی کارم باشد.

امیر علی اکبری : قصد دارم کمک کنم تا MMA در ایران راه‌اندازی شود

قطعا این اتفاق یک روز خواهد افتاد. طرفداران این رشته در ایران با توجه به اقبال رسانه‌ها و موفقیت‌هایی که کسب کردم، بسیار بیشتر از یکی دو سال گذشته شده است و بیشتر مردم و جوانان این رشته را می‌شناسند.

دیگر مثل سابق کسی فکر نمی‌کند که MMA یک رشته خطرناک است که ممکن است جان ورزشکار را به خطر بیندازد بلکه می‌دانند این رشته قوانینی به مراتب محکم‌تر از رشته‌های دیگر دارد و همه چیز تحت کنترل داوران است.

به دنبال این هستم در سال‌های آینده در صورتی که شرایط مهیا شود، یک کمپ راه‌اندازی کنم تا ورزشکاران MMA را دور هم جمع کنم و سپس به لیگ‌های مطرح دنیا معرفی کنیم. به هر حال MMA در ایران را با نام من می‌شناسند و قصد دارم کمک کنم تا این رشته در ایران راه‌اندازی شود.

حمید سوریان و امیر علی اکبری از قهرمانان کشتی جهان

امیر علی اکبری بوکسور ، امیر علی اکبری از قهرمانان رشته mma ، دریافت پول امیر علی اکبری از ورزش mma ، محل تولد امیر علی اکبری ، امیر علی اکبری در شب تولد 30 سالگی اش ، تبریک روز مادر امیر علی اکبری به مادرش در اینستاگرام ، مادر ای والاترین رویای عشق ، مادر ای دلواپس فردای عشق ، مادرای غمخواربی همتای من ، اولین و آخرین معنای عشق ، روز مادر برتمام مادران سرزمین مبارک باد ، امیر علی اکبری بوکسور ، امیر علی اکبری در کنار مادرش در روز مادر

با استکی مثل برادر هستیم

ما رفیق و مانند برادر هستیم. من زیر نظر استکی بوکس را فرا گرفتم که این موضوع نقش مهمی در پیروزی‌هایم داشت. او علاوه بر این به لحاظ روحی و روانی نیز کمک زیادی به من می‌کند و حضورش نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های من دارد و از او تشکر کنم.

دیگر گول کسی را نمی خورم!

من در طی دوران قهرمانی‌ام دو سه بار هم ته دره و هم نوک قله را دیدم و دیگر گول کسی را نمی‌خورم. زمانی عده‌ای پشتم را در بدترین شرایط خالی کردند. در حال حاضر فقط با یک سری افراد محدود مانند استکی و یکی دو نفر دیگر که با آن‌ها تمرین می‌کنم در ارتباطم و سعی کردم دایره دوستانم را محدود کنم. البته برای همه دوستان قدیمی‌ام احترام زیادی قائلم اما ارتباط چندانی با آن‌ها ندارم.

تولد 30 سالگی امیر علی اکبری

امیر علی اکبری:مرسی از محبت دوستان که در زادروز 30 سالگی کنارم بودن، بعد از یه تمرین سخت فوت کردن شمع خیلی لذت بخش بود ایشالله امسال رو سفید باشم پیشتون.

زندگی شخصی و همسر امیر علی اکبری

چشم بستن روی درآمد 4 میلیاردی و بازگشت امیر علی اکبری به ایران

دوشوار ترین دوران امیر علی اکبری

امیر علی اکبری گفت: دشوار ترین دوران را در دوسالی که محروم بودم سپری کردم و قبل از اینکه دو سال تمام شود به خاطر شرایط مالی یک پیشنهاد بسیار عالی از کشور ارمنستان به من دادند و حتی قرار بود ملیت را تغییر بدهم و برای آن کشور کشتی بگیرم و از آنجایی که پول وسوسه ام کرده بود به کشور ارمنستان رفتم و چهار ماه در ارمنستان بودم.

امیر علی اکبری قهرمان جهان ادامه داد:من مدام در کشتی حمله می کردم و یک جا نمی ایستادم منتها زمانی که در ارمنستان بودم، کار برایم دشوار بود که برای پول کشتی بگیرم من آدمی نبودم که بخواهم برای پول کشتی بگیرم حتی فکر می کردم که درصورتیکه قهرمان شدم چگونه با پرچم ارمنستان دور افتخار بزنم که آقای چمن گلی به من زنگ زد و گفت دوست داری برگردی به کشور ایران گفتم خیلی، من دارم اینجا می‌ترکم که آقای چمن گلی گفت: بیا تو بیشتر سختی راه را گذرانده ای، برگردد چنانچه مدال سنگین وزن مسابقات کشتی قهرمانی جهان را بگیری زندگیت را از این رو به آن رو می کند.

اگر در کشور ارمنستان مدال مسابقات المپیک می گرفتم با دلار چهار هزار تومن آن سال چهار میلیارد به من می دادند، منتها من به کشور ایران برگشتم انتخابی برای کشتی گیران برگزار کردند که به مسابقات المپیک دانشجویان رفتیم و بعد از چند برد مقابل کشتی گیران به رضا کایالپ (قهرمان جهان و المپیک) 3_ 2 باختم.

امیر علی اکبری در برگشت به ایران در تیم دانشجویان مسابقات کشتی را شروع کرد و توانست نایب قهرمان مسابقات کشتی دانشجویان دنیا شود. سپس وارد مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان شد و با کشتی هایی که گرفت عضو اصلی تیم ملی در سنگین وزن شد.

و همچنین در مسابقات کشتی فرنگی جهانی سال 2013 با سه ضربه فنی به فینال رسید و در فینال 4 بر 1 کالایا را مغلوب کرد و قهرمان سنگین وزن جهان شد که تا آن زمان مدت ها بود ایران در این وزن مدال طلا نداشت.

از روز اول قصد داشتم با پیشانی‌بند "حیدر کرار" به روی رینگ بروم

از روز اول که به MMA رفتم به خاطر ارادتی که به امیر مومنان حضرت علی (ع) دارم و مددی که از ایشان می‌گیرم، دنبال این بودم که با ذکر مولا علی و با پیشانی‌بند حیدر کرار به مصاف حریفانم بروم اما منتظر بودم ابتدا درباره این رشته فرهنگ‌سازی شود و مردم ایران این رشته را قبول کنند بعد این کار را انجام بدهم. به خاطر حساسیت‌هایی که در مبارزه من و حریف آمریکایی وجود داشت مردم ایران لطف بسیار زیادی به من داشتند و پیگیر وضعیت من بودند. به همین دلیل بهترین زمان بود که پیش از انجام مبارزه و زمان ورود به رینگ با پیشانی‌بند حیدر کرار وارد شوم و از آقا مدد بگیرم.

 حرف های امیر علی اکبری درباره کشتی و ام ام ای

رابطه امیر علی اکبری و بابک قربانی از قهرمانان کشتی فرنگی

امیر علی اکبری و بابک قهرمانی دو دوست و دو رقیب جدی برای یکدیگر بودند، هر دو در وزن 96 کیلوگرم کشتی می گرفتند و خوب های کشتی فرنگی ایران و جهان بودند بطوری که در سال 2010 امیر علی اکبری در مسابقات جهانی 96کیلوگرم قهرمان شد و بابک قربانی قهرمان بازی های آسیایی 96 کیلوگرم شد.

پیام امیر علی اکبری به زنده یاد بابک قربانی : پهلوون شاید یه قرن بکشه تا مثل تو مادر بزاد، خدا رحمتت کنه امشب به یادت بودیم (بابک قربانی)

نتایج و مقام‌های امیر علی اکبری در مسابقات کشتی قهرمانی جهانی

امیر علی اکبری در مسابقات کشتی سال 2009

امیر علی اکبری در سال 2009 موفق به کسب مدال طلای رقابت های قهرمانی آسیا شد و در همان سال مدال برنز قهرمانی جهان در هرنینگ دانمارک را کسب کرد.

امیر علی اکبری در مسابقات کشتی سال 2010

کشتی گیر امیر علی اکبری در سال 2010 با شکست سیمافی زینیچینکا از بلاروس در دیدار فینال به قهرمانی وزن 96 کیلوگرم مسابقات جهانی 2010 مسکو رسید.

امیر علی اکبری در مسابقات کشتی سال 2013

امیر علی اکبری در مسابقات جهانی 2013 مجارستان در دورهای اول، دوم و سوم کشتی گیران را به راحتی مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد، اکبری در نیمه نهایی مقابل رضا کایالپ قهرمان جهان و المپیک از کشور ترکیه به پیروزی رسید و به فینال مسابقات راه پیدا کرد و در دیدار پایانی مقابل هیکی نابی از استونی(نایب قهرمان المپیک) با نتیجه 4 بر 0 به پیروزی رسید و مدال طلای 120 کیلوگرم جهان را کسب کرد.

امیر علی اکبری موفق شد نخستین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن را کسب کند.

گفتگو امیر علی اکبری در برنامه ماه عسل

همسر امیر علی اکبری

امیر علی اکبری : انتظار نداشتم مردم تا این حد حمایتم کنند

رییس سازمان رایزین از مبارزه من خیلی راضی بود چرا که کار حریف را در حالت سرپا یکسره کردم. ژاپنی‌ها علاقه خاصی به مبارزه سرپا دارند و به همین دلیل خیلی از مبارزه من راضی بودند. واقعا انتظار این میزان حمایت از طرف تماشاگران و مخصوصا مردم ایران را نداشتم و به قول معروف مردم حسابی ترکوندند.

امیر علی اکبری و پیشنهاد از UFC

خوشبختانه با توجه به موفقیت‌هایی که در رایزین داشتم، پس از پایان قراردادم از UFC به عنوان لیگ حرفه‌ای‌های MMA در آمریکا و جاهای دیگر پیشنهاداتی به من شد تا برای آن‌ها مبارزه کنم و از 2-3 روز دیگر این پیشنهادات را بررسی می‌کنم تا به بهترین آن‌ها پاسخ بدهم. اگر مسئولان UFC می‌خواهند برایشان مبارزه کنم باید حسابی خرج کنند.

امیر علی اکبری قهرمان کشتی جهان

امیر علی اکبری : یکسال دیگر در رایزین می‌مانم

ادامه حضور در رایزین نسبت به حضور در لیگ UFC به لحاظ مالی به مراتب برای من بهتر خواهد بود. احتمال اینکه یک سال دیگر در سازمان رایزین مبارزه کنم و با آن‌ها تمدید کنم، بسیار زیاد است چرا که وقتی به UFC بروم باید از صفر شروع کنم و چند سالی طول می‌کشد تا به سطح اول برسم بنابراین باید حسابی در رایزین خودم را مطرح کنم و سپس به UFC بروم، در این صورت برای آینده ورزشی‌ام نیز بهتر خواهد بود.

امیر علی اکبری رقابت‌های سنگین وزن در MMA

هر چه روپاتر و سبکتر باشی بهتر است. بهترین حالت برای من داشتن وزن 113 تا 114 کیلوگرم است و سعی می‌کنم از این وزن بالاتر نروم. من در 100+ کیلوگرم مبارزه می‌کنم که این وزن تنها وزنی است که محدودیت وزنی ندارد.

در آخرین مبارزه حریف آمریکایی 110 کیلو بود و من 113 کیلو بودم. حریف قبلی 136 کیلو بود و من 116 کیلو بودم. در کل دنیا رقابت‌های سنگین وزن مثل همه رشته‌ها MMA چه به لحاظ کسب درآمد و چه به لحاظ جذب تماشاچی حرف اول را می‌زند.

ژاپنی‌ها می‌ترسند با امیر علی اکبری مبارزه کنند

ژاپنی‌ها خودشان در این وزن یک ورزشکار بسیار خوب به نام ایشی دارند که من بارها درخواست مبارزه دادم اما قبول نکردند چرا که برای آن‌ها سنگین است که در کشور خودشان مقابل من شکست بخورد.

 مصاحبه با امیر علی اکبری

معروف شدن در MMA راحت‌تر از کشتی است

در خارج از ایران کسی به آن صورت کشتی را دنبال نمی‌کند و این رشته بیشتر در ایران دنبال می‌شود. اما MMA رشته‌ای بین‌المللی است که خیلی طرفدار دارد و کاملا حرفه‌ای است. من در کشتی خیلی بدشانسی آوردم و متاسفانه بین مدال‌هایم وقفه افتاد.

از سوی دیگر ما در ایران آنقدر کشتی‌گیر خوب داریم که چهره شدن در میان آن‌ها کار یکی دو سال نیست بلکه باید 6 یا 7 سال سختی بکشید، نتیجه بگیرید تا بر سر زبان‌ها بیفتید. اما در MMA من پیشرو بودم و کار برایم در ایران راحت‌تر است.

 امیر علی اکبری در شب تولد 30

عکس‌های جدید امیر علی اکبری

امیر علی اکبری
امیر علی اکبری
امیر علی اکبری
امیر علی اکبری
امیر علی اکبری
امیر علی اکبری
امیر علی اکبری
امیر علی اکبری
امیر علی اکبری
امیر علی اکبری

بیشتر بخوانید

مسابقات بوکس قهرمانی جوانان کشور | سنندج/ تصاویر

پیروزی پرافتخار تیم بسکتبال با ویلچر ایران مقابل قهرمان آفریقا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (19 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits