دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی آرات حسینی نابغه ورزشی + فیلم و تصاویر
60
زمان مطالعه: 8 دقیقه
آرات حسینی این کودک اعجوبه و نابغه، که با مربیگری پدر از سن یک سالگی فعالیت خود را بدون هیچ گونه حامی، در ژیمناستیک و آکروبات شروع کرده. امروزه تبدیل به فردی پرافتخار برای ایران است.

آرات حسینی کیست ؟

بیوگرافی سید آرات حسینی

سید آرات حسینی، فرزند سید محمد حسینی، متولد هجدهم مهر ماه 1392 از منطقه سرسبز بابل، شهر بهار نارنج می باشد.

این کودک اعجوبه و نابغه، با مربیگری پدر از سن یک سالگی فعالیت خود را بدون هیچ گونه حامی، در ژیمناستیک و آکروبات شروع کرده.

 بیوگرافی آرات حسینی، عکسهای آرات حسینی، نابغه ورزشی، ژیمناستیک و آکروبات

محمد حسینی، پدر آرات به طور اتفاقی از سه ماهگی پسرش متوجه می شود که او دستان قوی دارد و می تواند به خوبی خودش را از هرجایی آویزان کند.

آقای حسینی در 7 ماهگی آرات مشاهده کرد زمانی که از میله آویزان بود توانست پشتک بزند، دیگر به طور کامل مطمئن می شود پسرش استعداد زیادی در انجام حرکات آکروباتیک سخت و دشوار دارد . آرات چند ماه بعد؛ یعنی از 13 ماهگی می توانسته به راحتی برای چندین بار پشت سر هم این حرکت را تکرار کند. او افزود، وقتی دیدم پسرم استعداد عجیبی در انجام حرکات آکروباتیک دارد تصمیم گرفتم وقتم را کامل در اختیارش بگذارم و خودم به پسرم آموزش بدهم.

 بیوگرافی آرات حسینی، عکسهای آرات حسینی، نابغه ورزشی، ژیمناستیک و آکروبات
9 ماهگی آرات حسینی

خانواده آرات حسینی

پدر آرات محمد حسینی شغلش آزاد است و همسرش نیز خانه دار. آ

آنها فرزند دیگری هم به جز آرات دارند. هیچ کدام از اعضای این خانواده نه ژیمناست هستند و نه مانند آرات استعدادی در ورزش دارند.

 بیوگرافی آرات حسینی، عکسهای آرات حسینی، نابغه ورزشی، ژیمناستیک و آکروبات
خانواده آرات حسینی

شروع فعالیت آرات حسینی

اوج حرکت های انعطاف پذیر آرات از 7 ماهگی اش شروع شد زمانی که از میله آویزان بود توانست بدون هیچ کمک و آموزشی بصورت غریزی پشتک بزند.آرات چند ماه بعد؛ یعنی از 13 ماهگی می توانسته به راحتی برای چندین بار پشت سر هم این حرکت را تکرار کند، پدرش می گوید : وقتی دیدم پسرم استعداد عجیبی در انجام حرکات آکروباتیک دارد تصمیم گرفتم وقتم را کامل در اختیارش بگذارم و خودم به پسرم آموزش بدهم.

پدر آرات از باز کردن صفحه ای در اینستاگرام مخصوص پسرش می گوید .«بعد از آنکه متوجه استعدادهـای پسرم شـدم به پیشنهاد اطرافـیانم صفحه ای در اینسـتاگرام راه اندازی کردم. در صورتی که تا قبل از آن اصلا آشنایی با این شبکه اجتماعی نداشتم. به شکل عجیبی از این صفحه نه تنها در ایران بلکه در خارج ازکشور استقبال شد. در حال حاضر 683 هزار دنبال کننده، صفحه پسرم را دنبال می کنند که خیلی از آنها از کشورهای دیگر هستند.»

محمد حسینی بعد از 13 ماهگی آرات کارش را رها می کند تا بیشتر وقت خود را صرف بودن در کنار پسرش کند و گفت: الان یک سال می شود که تمام وقتم رابه اموزش پسرم اختصاص داده ام و در این مدت با پس اندازمان زندگی می کنیم و الان دیگر پول زیادی برایمان نمانده است.» پدر آرات حرکت های پسرش را بیشتر از آنکه شبیه حرکات ژیمناستیک بداند شبیه حرکت های آکروباتیکی می داند که مخصوص به خود آرات است: «حرکت های آرات چندان شباهتی به حرکات ژیمناستیک ندارد. حرکت های آکروباتیک گونه ای می زند، از دیوار بالا می رود و کارهایی می کند که انگار مخصوص به خود اوست.»

حسینی در پاسخ به این سوال که آرات در حال حاضر مربی دارد یا خیر گفت: «فعلا مربی ندارد و چند روزی می شود که او را به باشگاه می برم؛ اما چندان تمایل به باشگاه آمدن ندارد و تن به حضور در باشگاه نمی دهد. آنقدرها معاشرتی نیست و فعلا هم خیلی کوچک است و تازه زبان باز کرده. به همین دلیل سعی می کنم خودم تا آنجایی که می توانم او را تعلیم بدهم در صورتی که به درستی خودمم هم علم این کار را ندارم.

با تدابیر و برنامه هایی که پدر آرات برایش در نظر گرفته است، هدف او موفقیت و بهترین بودن در رشته ورزشی ژیمناستیک و آکروبات و قهرمانی المپیک می باشد.با اینکه برای کودکانی در سنین آرات مسابقه ای وجود ندارد، اما او توانست با شرکت در 2 مرحله از 2 برنامه "عجوبه های دنیا از همه سنین" و "شوی بچه های زیر 10 سال" چین اعضای هیات داوران و مردم دنیا را شگفت زده کرد.همچنین آرات در این مسابقات کوچکترین فرد شرکت کننده بود.

پیش فعالی آرات نابغه

بازی های او کلا تمرین های انعطاف پذیری است

کودک بیش فعالی است و بسیار باهوش، خیلی هم خوش خوراک است و پر اشتها. وقتی 13 ماهش شده بود، پاهاش را 180 درجه باز می کرد دو کف دستش را روی زمین می گذاشت و در همین حالت از روی زمین بلند می شد.

بیوگرافی آرات حسینی نابغه ورزشی + فیلم و تصاویر
آرات حسینی در 13 ماهگی

حضور در چین

برنامه سازهای بین المللی شهریور 95 این نابغه کوچک را از طریق پیج اینستاگرامش پیدا کردند و از او خواستند تا به کشور چین بیاید و در برنامه پربیننده اعجوبه های دنیا شرکت کند

با پرداخت تمام هزینه های رفت و امد و حضور 15 روزه او و خانواده اش در این کشور، در یک برنامه زنده با پشت سر هم گذاشتن چندین مرحله، از جمله صخره نوردی، آویزان شدن و حرکت عمودی و افقی بدون وقفه و مشکل از طرف تماشاگران و کارشناسان لقب بچه شگفت انگیز را گرفت.

 بیوگرافی آرات حسینی، عکسهای آرات حسینی، نابغه ورزشی، ژیمناستیک و آکروبات

کشورها بدنبال سرمایه گذاری روی آرات

پدر آرات میگوید: آرات در سن ۱۳ ماهگی پیشنهاد خارجی داشت. اشخاصی با من تماس گرفتند و پیشنهاد کردند که مقدمات مهاجرت ما را فراهم می‌ کنند و شرایط آموزش و تربیت و هزینه‌های او را متقبل خواهند شد.پس از انتشار اخبار او، کشورهای زیادی پیشنهاد کردند که آمریکا و آلمان و کشورهای آسیایی و حتی اقلیم کردستان هم از علاقه مندان به خرید آرات بودند. اما ما به پیشنهادهای خارجی فکر نکردیم و فعلا نمی‌ دانیم تقدیر چیست و خدا چه می‌ خواهد؟

 بیوگرافی آرات حسینی، عکسهای آرات حسینی، نابغه ورزشی، ژیمناستیک و آکروبات

 بیوگرافی آرات حسینی، عکسهای آرات حسینی، نابغه ورزشی، ژیمناستیک و آکروبات
بیوگرافی آرات حسینی، عکسهای آرات حسینی، نابغه ورزشی، ژیمناستیک و آکروبات

درددل های پدر آرات

پس از پخش فیلم آرات در شبکه خبر، مسوولان استانی به خانه ما آمدند و با آرات عکس انداختند و خبرنگاران را با خود همراه کردند تا حمایت خود را نشان دهند. اما وقتی رفتند دیگر هیچ خبری از آنها نشد. من در بابل میوه‌فروشی داشتم اما طی این مدت مجبور شدم کارم را ول کنم و به آرات برسم.طی این مدت از پس‌اندازی که داشتم استفاده کردم اما دیگر پ س‌اندازم به آخر رسیده و مجبور شدم ماشینم را بفروشم تا خرج آرات کنم اما تا جایی که جان در بدن و توان دارم تلاش می‌کنم و حتی شده قرض می‌ کنم و اجازه نمی‌ دهم استعداد آرات هدر برود

هزینه‌های تمرین و تغذیه آرات زیاد است. هزینه تغذیه آرات به راحتی با تغذیه سه عضو دیگر خانواده برابری می‌کند. درست است که حجم غذایش کم است اما تغذیه فوق العاده‌ ای دارد.

آرات می‌ تواند یک قهرمان ملی باشد و این رویای دست نیافتنی برای او نیست. اما یکی از آرزوهایی که برای آرات دارم این است که رکوردی را که در رشته شنا توسط یک شناگر ۱۴ ساله زده شد، توسط او شکسته شود یا یک رکوردی را در المپیک به ثبت برساند که به‌ عنوان کم سن و سال‌ ترین رکورددار المپیک شناخته شود

 بیوگرافی آرات حسینی، عکسهای آرات حسینی، نابغه ورزشی، ژیمناستیک و آکروبات

 بیوگرافی آرات حسینی، عکسهای آرات حسینی، نابغه ورزشی، ژیمناستیک و آکروبات

هدیه ویژه لالیگا به آرات کودک نابغه بابلی

نابغه خردسال بابلی به تازگی هدیه ای ویژه از لالیگا دریافت کرد و لالیگا که یکی از محبوب‌ترین لیگ‌های ورزشی جهان به شمار می رود به آرات حسینی یک توپ فوتبال هدیه داد و در پیامی توییتری او را مورد تحسین قرار داد. .


آرات حسینی فرزند سرزمینمان ایران است، زاده همین آب و خاک.او یکی از هزاران کودک مستعد و اعجوبه کشورمان است که از همین سنین نونهالی رویای رسیدن به بلندترین قله های افتخار دنیا را در سر میپروراند.ما مردم ایران می توانیم با حمایت های هر چند کوچکمان راه رسیدن به افتخار و بالا بردن پرچم مقدس کشورمان در دنیا را برای آرات و آرات های سرزمینمان هموارتر کنیم....

تهیه و گردآوری در مجله دلگرم

بیشتر بخوانید

جزئیات مهاجرت آرات حسینی به لیورپول انگلیس

فیلم حرکات ژیمناستیک آرات حسینی در نه ماهگی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (60 رای)  

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مائده | ۳ سال پیش
آفرین آرات خیلی خوبی
0
13
حسین | ۳ سال پیش
دوست محترم؛ممکنه بفرمایید بر چه اساسی در این نوشته مدعی شدید که این کودک بیش فعال است؟ از من که روان شناس هستم اختلال بیش فعالی در آرات حسینی نیست. البته این پیام من به معنای دفاع از کار پدرش نیست،چرا که پدر آرات کودکی فرزندش رو ازش گرفته تا به ثروت و شهرت برسه
9
19
فرخنده شيروان | ۵ سال پیش
باسلام وآرزوي توفق خدا حفظ كنه انشاا..
1
14

hits