دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی کریس استیپلتون
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کریس استیپلتون برنده جایزه خواننده آمریکایی و ترانه سرا و گیتاریست است ترانه های متعددی را برای بسیاری از نوازندگان کانتری/راک/پاپ نوشته است .

کریس استیپلتون کیست؟

کریس استیپلتون متولد و بزرگ شده کنتاکی، یک موسیقیدان آمریکایی است که سالها در شهر نشویل به عنوان ترانه سرا زندگی کرد و آهنگ های زیادی برای هنرمندان متعددی به ارمغان آورد. کریس استیپلتون به علت موهای بلند و ریش های شگفت انگیز، در پاییز سال 2015، هنگامی که اولین آلبوم تک نوازی او، بنام مسافر، برنده جایزه CMA شد، تبدیل به ستاره ای بزرگ شد. مسافر پس از آن در شهر پلاتیوم منتشر شد و استپلیتن با کاور کردن آن روی آهنگ های آماده ی پخش خود , آن را دنبال کرد.

زندگی نامه کریس استیپلتون

Chris Stapleton

زادگاه کریس استپلیتن کجاست؟

استپلیتن در لکسینگتون، کنتاکی متولد و بزرگ شد.

ترانه سرایی برای هنرمندان دیگر

کریس استیپلتون پس از ملاقات با برخی از ترانه سرایان محلی در زادگاهش , کشف کرد که ترانه سرایی یک حرفه ماندگار است. در سال 2001 استیپلتون چهار روز پس از رفتن به نشویل , وارد کار انتشارات شد. برای ده سال دیگر یا بیشتر,موفقیت های بسیاری با موسیقیدان های مشهور از جمله: جورج استریت ("عشق آن را به خوبی میسازد")، کنی چزنی ("هیچ وقت چیزی بیشتر نخواست")، لوک برین ("نوشیدن یک آبجو")، توماس رات ("سقوط و سوختن")، داریوش روکر ("برگرد آهنگ ") و جاش ترنر (" مرد تو "), بدست آورد. لی آن ومک، براد پیسلی، دایرکس بنتلی و تیم مک گرا نیز آهنگ های او را ضبط کردند.

کریس استیپلتون
کریس استیپلتون

کدام آهنگ ادل توسط استپلیتن نوشته شده بود؟

در سال 2011، ادل ،" اگر برای عشق نبود "را برای آلبوم غم انگیز خود ، 21 , ضبط کرد.

جوایز و افتخارات

در پاییز سال 2015، کریس استیپلتون اولین هنرمند بود که برنده جایزه آلبوم سال, خواننده سال, هنرمند جدید سال در جوایز انجمن موسیقی کانتری شد، جایی که او و جاستین تیمبرلیک یک قطعه کلاسیک به نام Drink you Awaye از جورج جونز, تینسی ویمسی و تیمبرلیک را اجرا کردند. در سال 2016، توجه کمیته جوایز گرامی)جایزه ای که به موسیقیدان های میدهند) به او جلب شد و از 4 نامزدی ، دو جایزه به او اهدا شد: بهترین تکنوازی کانتری و جایزه بهترین آلبوم کانتری.
در سال 2018 او موفق به کسب سه جایزه گرامی دیگر برای آهنگ "از یک اتاق "شد . بهترین آلبوم کانتری , بهترین ترانه کانتری, برای "بروکن هالز" و بهترین تک نوازی کانتری برای"راه دیگر". او همچنین "گلهای وحشی" را با امیلو هریس , به عنوان ادای احترام به تام پتی در طول اعطای جوایز اجرا کرد.

همسر و خانواده

کریس استیپلتون , مورگن هایز را در سال 2003 وقتی هر دوی آنها در ساختمان های مجاور به عنوان ترانه سرا کار میکردند, ملاقات کرد. مورگن برای دیدن او در دفتر دوست خود در "سی گایل موزیک "منتظر بود، و پس از چند ماه، کریس استیپلتون از او خواسته بود که یک آهنگ را با هم بنویسند. وی در مصاحبه ای با واشنگتن پست در سال 2015 گفت: "این اولین مرحله آشنایی ما بود." "ما نتوانستیم آن شب نوشتن را انجام دهیم." این زوج در سال 2007 ازدواج کردند و تا کنون از هم جدا نشده اند.. آنها چهار فرزند دارند، از جمله دو پسر دوقلو که در آوریل 2018 متولد شدند. همه اعضای خانواده در شهر تور(فرانسه) با هم زندگی میکنند. مورگن، خواننده و ترانه سرا با استعداد، به عنوان شریک هارمونی کریس استیپلتون روی صحنه کار میکند. استیپلتون "تو آفتاب منی " را روی حلقه ازدواجش حک کرده، او و مورگان اغلب این آهنگ را با هم در صحنه اجرا می کنند.

کریس استیپلتون
کریس استیپلتون

گروه ها و آلبوم ها

کریس استیپلتون در سالهای 2001-2015 به عنوان یک ترانه سرا کار می کرد و همچنین گروه steelDrivers را از سال 20080تا 2010 رهبری میکرد. این گروه دو آلبوم (اولین لقب و بی پروا ) و سه نامزد گرامی را به دست آورد. او در سال 2010 گروه راک برادران جامپسون را تشکیل داد - این گروه یک آلبوم را منتشر کرد و بطور خلاصه به عنوان یک قدم برای تشکیل گروه zac brown band بود. در سال 2013 استیپلتون با مرکوری نشویل قرار داد امضا کرد، اما تک آهنگش بنام ، "چی گوش میکنی؟" در ماه اکتبر آن سال پخش شد ولی جایی دیگر انتشار پیدا نکرد, بنابراین با آن آلبوم همکاری نکرد. او سپس به شرکت سازنده دیو کوب، برای ضبط مسافر، نخستین تک نوازیش , پیوست. این ضبط در ماه مه 2015 با سطحی قوی تر ظاهر شد اما تا بحال پس از پخش تلویزیونی استقبال گسترده ای پیدا نکرد. "هیچکس را سرزنش نکن " اولین پخش او در رادیو کشور شد و "چتر نجات" حتی بعد از 2016 هنوز صاحب امتیاز است. استیپلتون در آن سال اوقات استراحتش را روی آلبوم دوم خود همراه با کوب و همسرش,مورگن , که بیشتر آهنگ های آلبوم را از کتابخانه کریس استیپلتون که شامل بیش از 1000 آهنگ منتشر شده است , دستچین کرده, کار کرد. او یکی از آهنگ های مورد علاقه او را را با نام : "پدر دیگر دعا نمی کند" نوشت. از یک اتاق: جلد 1 برنده جایزه CMA برای آلبوم سال شد. در نوامبر 2017، اوجلد 2 از یک اتاق را منتشر کرد.

اوایل زندگی

کریستوفر الوین استیپلتون در تاریخ 15 آوریل 1978 در لکسینگتون، کنتاکی , از کارول جی (مک) استیپلتون, یک کارمند بخش بهداشت محلی و هربرت جوزف استپلیتن جونیور،یک معدنچی, بدنیا آمد. همراه با برادر بزرگترش ، هربرت جوزف ، و خواهر جوانترش ملانی بروک، خارج از لکسینگتون بزرگ شد، جایی که والدینش علاقمندان فعال هنرمندان کانتری, بودند. استیپلتون در سالهای نوجوانی اش محبوب بود و در سال 1996 چندین بازی تیمی را در دبیرستان مرکزی جانسون انجام داد و در سال 1996 با عنوان دانش آموز ممتاز فارغ التحصیل شد. او به تحصیل در دانشگاه وندربیلت در نشویل رفت اما یکسال بعد آنرا رها کرد و خود را در صحنه موسیقی محلی غرق کرد. در سال 2016، او برای اجرا یک کنسرت رایگان به مدرسه خود باز گشت و یک سالن اجرا نمایش در زمین مدرسه که یک تیم از دانش آموزان نجاری مدرسه به ساخت آن کمک میکردند, اهدا کرد.

کریس استیپلتون
کریس استیپلتون

التون جان و کریس استیپلتون

سال گذشته، آقای التون جان شخصا با کریس استیپلتون حرف زد و از او خواست تا "من عشق می خواهم " را که اخیرا توسط التون جان و برنی تاوپین منتشر شده را دوباره بازسازی و ضبط کند. مجموعه ای از 13 آهنگ شامل Little Big Town، Miranda Lambert، Willie Nelson، DollyParton، Dierks Bentley، Vince Gill و Don Henley.


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با کریس استیپلتون آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits