دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی جک نیکلاس
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جک نیکلاس که یک گلف باز آمریکایی است توانسته 6 بار قهرمان مسابقات حرفه ای گلف شود و در کل 18 عنوان قهرمانی دارد که هر دو رکورد محسوب میشوند.

جک نیکلاس کیست ؟

جک نیکلاس در 21 ژانویه سال 1940 در کلمبوس ایالت اوهایو متولد شد. او دو بار عنوان قهرمانی مسابقات آماتور آمریکا را کسب کرد آن هم در زمانی که در دانشگاه اوهایو مشغول به تحصیل بود. پس از اینکه در سال 1961 تبدیل به یک گف باز حرفه ای شد، جک نیکلاس که لقبش "خرس طلایی" بود توانست 6 بار عنوان قهرمانی مسابقات حرفه ای ، 5 قهرمانی PGA ، 4 قهرمانی مسابقات U.S. Open و سه قهرمانی مسابقات بریتانیا را بدست آورد تا بتواند رکورد 18 جام حرفه ای در دوران ورزشی خود را ثبت کند.

زندگی نامه جک نیکلاس

Jack Nicklaus

عجوبه گلف

زمانی که پدر جک نیکلاس برای درمان آرنج یکی از گلف باز ها به یک باشگاه رفته بود، وی توانست در تجربه ای جالب در سن 10 سالگی با یک حرکت 51 امتیاز بدست آورد و از همان زمان نشان داد که چه استعداد بزرگی دارد.
او سپس در همان باشگاهی که اولین گلف را دیده بود یعنی باشگاه سیسوتو در اوهایو، تمرینات خود را شروع کرد و در سن 16 سالگی برنده مسابقات Ohio Open شد. همچنین یک سال بعد در 17 سالگی در مسابقات بین المللی جوانان نیز توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. وی در زمانی که دوران دانشگاه خود را سپری میکرد، در سال 1961 قهرمانی مسابقات NCAA را نیز کسب نمود.

جک نیکلاس
جک نیکلاس

دوران حرفه ای طلایی

جک نیکلاس خیلی زود توانست اقتدار خود را در مسابقات تور PGA نشان دهد و لقب "خرس طلایی" را از آن خود کرد. قدرت او در هنگام ضربه زدن و آرامش ذهنی که داشت مثال زدنی بود. او توانست با قهرمانی در مسابقات حرفه ای بریتانیا تنها افتخاری که در کلکسیون خود کم داشت را ببرد.
جک نیکلاس توانست رکورد بابی جونز که 10 عنوان قهرمانی حرفه ای داشت را در سال 1973 بشکند و در سال بعدش نیز نامش برای ثبت شدن در راهرو جهانی افتخارات گلف ثبت شد.
آخرین افتخار دوران حرفه ای خرس طلایی شاید مهم ترینش هم باشد؛ او در مسابقات حرفه ای سال 1986 در حالی که 4 ضربه از حریف خود گرگ نورمان عقب بود توانست با یک کامبک بینظیر، نتیجه را برگرداند و قهرمان مسابقات شود. وی درآن زمان 46 ساله بود و برای ورزشکاری در این سن، چنین مسابقه ای واقعا شگفت انگیز است.

جک نیکلاس در سال 1990 به لیگ پیشکسوتان PGA پیوست و تا سال 2005 در این مسابقات رقابت میکرد. جک نیکلاس همچنین توانست 6 بار قهرمان مسابقات Australian Open شود.
این مجموعه عظیم از افتخارات باعث شد که خیلی از اهالی گلف او را به عنوان بهترین گلف باز تاریخ بدانند.

فعالیت های اقتصادی جک نیکلاس

او در زمانی که همچنان به عنوان یک ورزشکار فعالیت میکرد شرکت خود را به نام Nicklaus Design پایه گذاری کرد که در زمینه طراحی زمین های گلف فعالیت میکند. شرکت او در بیش از 35 کشور جهان، صد ها مجموعه گلف را طراحی کرده است.
او همچنین یک شرکت ناشر کتاب دارد که تاکنون چندین کتاب را منتشر کرده و با همراهی همسرش یک بنیاد خیریه سلامتی نیز احداث نموده است که در سال 2004 این بنیاد را به بیمارستان پالم بیچ واگذار کردند. جک نیکلاس در سال 2005 مدال آزادی را از رئیس جمهور جورج بوش دریافت کرد.
او برای سال ها فعالیت های خود را به عنوان سفیر ورزشی در سرتاسر دنیا ادامه داد که این امر باعث شد او یکی از محبوب ترین ورزشکار ها بشمار آید. او در سال 2018 شاهد اولین مسابقه حرفه ای گلف نوه اش بود. وی پس از دیدن این مسابقه از اینکه میتواند موفقیت های خانواده اش را ببیند ابراز خوشحالی کرد.

جک نیکلاس
جک نیکلاس

امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با جک نیکلاس آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits