دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی دواین جانسون - قهرمان کشتی کج The Rock
17
زمان مطالعه: 6 دقیقه
دواین جانسون، که در ابتدا برای مشهور شدن به عنوان "صخره" برخاسته بود، یک شخصیت محبوب در عرصه کشتی است. سپس او یک ستاره گیشه سینما شد که در فیلم هایی نظیر عقرب شاه، هرکول و سریع و خشن ایفای نقش نمود.

دواین جانسون ( صخره ، راک ) کیست ؟

دواین جانسون در یک خانواده حرفه ای کشتی گیر در سال 1972 به دنیا آمد. یک مصدومیت باعث پایان دوران فوتبال آمریکایی او شد، وی وارد رینگ اتحادیه جهانی کشتی (WWF) شد. به عنوان "صخره"، او عداوتی مشهور با استیو آستین داشت و عنوان قهرمان سنگین وزن WWE/WWF را بارها از آن خود نمود. او سپس تمام شهرت کشتی گیر بودن خود را وارد حرفه سینما کرد و در پروژه هایی نظیر بازگشت مومیایی (2001) و پری دندان ها (2010) شرکت نمود. برخی دیگر از پروژه های وی شامل سریالی از شبکه HBO به نام فوتبالیست ها (2015) و یک شرط بندی سه گانه (تری فکتا) در سال 2017 با عناوین سرنوشت خشن، خلیج بان، و جوامنجی : به جنگل خوش آمدید می باشد.

زندگی نامه دواین جانسون

Dwayne Johnson

سالهای ابتدایی زندگی

ستاره کشتی و بازیگری، دواین داگلاس جانسون، ملقب به صخره، در 2 می 1972 در هایوارد کالیفرنیا متولد شد. نوه کشتی کج کار حرفه ای، پیتر فنن مایویا (رئیس بزرگ)، و پسر کشتی کج کار معروف، راکی جانسون، در جوانی با دیدن پدرش داخل رینگ بزرگ شد. در حالیکه هیچ قصدی برای دنبال کردن راه وی نداشت، او فوتبال آمریکایی دانشجویان را در دانشگاه میامی دنبال کرد. پیشرفت سریعی به لطف ابعاد بدنی و ورزشکار بودن خود داشت، اما پس از مواجهه با مصدومیت، پیشرفت او آرام تر شد.

صخره "د راک"

با وجود چشم انداز اندک و آینده ای مبهم در دنیای فوتبال آمریکایی، او به سمت کشتی کج بازگشت با مبارزه برابر بروکلین براولر در تگزاس وارد WWFشد. پس از چندین مسابقه بیشتر، شامل رقابت تیمی با بارت ساویر، WWF تحت عنوان Flex Kavana با وی قرارداد امضا کرد. یک سال بعد، او وارد جامعه سلطه (The Nation of Domination) شد و در نهایت، همه سخن از رهبری او به میان می آوردند و به او لقب صخره می دادند.
مدتی بعد، او به گروهی از بهترین کشتی گیران درجه یک پیوست که به عنوان اتحادیه شناخته می شدند، و دشمنی بدنامی با استیو آستین به راه انداخت. صخره، که همچنین به عنوان قهرمان مردم شناخته می شود، به ورزش ادامه داد تا به تلفیقی از 17 عنوان WWF/WWE در طول دوران ورزشی خود دست یافت.

دواین جانسون
دواین جانسون

فیلم های دواین جانسون

ستاره اکشن سینما

خارج از رینگ، صخره، دوران موفقی را در زمینه بازیگری آغاز نمود، و نام مسابقاتی خود (صخره) را حذف نموده، و با همان نام ساده دواین جانسون ، ادامه داد. او در ابتدا، درخششی بزرگ به عنوان شاه عقرب، یک شخصیت تیره ماوراء الطبیعی، در فیلم بازگشت مومیایی (2001) داشت. جانسون به نقش خود در سال بعد، در فیلم شاه عقرب بازگشت. برای امتحان کردن خودش در زمینه کمدی، او در فیلم های باحال باش! (2005) همراه با جان تراولتا، اوما ثرمان همبازی شد. در فیلم نقشه بازی (2007) ظاهر شد. پیشرفت دواین جانسون در عرصه بازیگری، از طریق بازی هایش در فیلم های راننده (2010)، سریع و خشن 6 (2013) ادامه داشت. در سال 2014، او به عنوان پهلوان افسانه ای، در هرکول بازی کرد. دواین جانسون گاه و بیگاه به کشتی باز می گشت، مانند ظاهر شدن او در مسابقات با هالک لوگان، استون کولد و استیو آستین. در سال 2015، دواین جانسون صحنه سینما را با دو فیلم اکشن، قبضه کرد؛ او در فیلم آتشین 7 ایفای نقش نمود و در سان آندریاس درخشید. دواین جانسون همچنین در این سال، اولین سریال کمدی خود را آغاز نمود؛ فوتبالی ها؛ با بازی در نقش اسپنسر استراسمور به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای بازنشسته شده، که اکنون روی به سمت طراح اقتصادی آورده است.
در سال 2016، پس از هم تیم شدن با کوین هارت، اکشن کمدی "سازمان اطلاعات مرکزی" را کار کرد و بعد از آن جانسون صداپیشگی مائوئی نیمه خدا را در انیمیشن درخشان والت دیسنی به نام موآنا ایفا نمود. او در سال 2017 بسیار پر کار بود، مانند نقش های اصلی در سرنوشت خشمگین، خلیج بان، اقتباسی بزرگ از سریال غریق نجات در سال 1990، و در نهایت جومانجی: به جنگل خوش آمدید.
خوش یمنی سال 2018 ادامه داشت و جومانجی، در فروش بلیت تا جایی رشد یافت که تبدیل به پرفروش ترین فیلم این بازیگر تا به امروز شود. جانسون تصمیم گرفت تا حین حمله رعدآسای تبلیغات با همکاری Super Bowl، خود را برجسته و عالی حفظ کند، و نیز یک پیش نمایش برای فیلم آسمان خراش ساخت که در آن، وی با پای مصنوعی در مبارزات مرگ طلبانه شرکت می کند. همان روز، جانسون اعلام کرد که می خواهد مجری یک سری مسابقات 10 قسمتی بدون متن شود، که نام آن بازی غول ها بوده و هدف آن، ایجاد سکویی است که به مردم عادی فرصت تغییر زندگی خودشان را از طریق انجام کارهای فراتر از تصور می دهد.
در بین فیلم های در حال پخش وی، دواین جانسون برنامه ریزی کرده است تا در انتشار آوریل مسابقات Rampage (پرهیاهو و وحشیانه)، بر اساس مسابقات محبوب دهه 1980، ستاره مسابقات بشود.

خارج از صحنه

دواین جانسون
دواین جانسون

جانسون از اولین ازدواج خود، یک دختر به نام سیمون الکساندرا دارد. او و عشق دوران دبیرستانش، دنی گارسیا، در سال 1997 ازدواج و یک دهه بعد طلاق گرفتند؛ اگرچه دنی همچنان به عنوان مدیر برنامه های او انجام وظیفه می نماید.
جانسون اکنون وارد یک رابطه طولانی مدت با موسیقیدانی به نام لاورن هاشیان شده است، که از او یک دختر در دسامبر 2015 دارد. دوسال بعد، این زوج اعلام کردند که انتظار به دنیا آمدن یک دختر دیگر را نیز می کشند.
در سال 2017، شایعاتی مبنی بر برنامه های جانسون برای کاندیداتوری ریاست جمهوری در 2020 به گوش رسید. پس از اینکه بیشتر سالها مظلوم نمایی می کرد، "کشتی گیر تبدیل به بازیگر شده” در نهایت در دسامبر، شایعات را تأیید کرد و خطاب به الن د جنرز گفت : "بله، من واقعاً به آن فکر می کنم!".
جانسون همچنین به بیان برخی از کشمکش های دوران کودکی و نوجوانی خود پرداخته است؛ شامل زمانی که آنها از خانه خود در هاوایی اخراج شدند و جانسون فقط 14 سال سن داشت. او به انتشارات بریتانیایی The Express گفته بود که مادرش در سال جاری، با انداختن خود جلوی خودروهای عبوری اقدام به خودکشی نمود؛ حادثه ای که او را درگیر با افسردگی خود رها نمود.

قد و وزن دواین جانسون

وزن او 118 کیلوگرم و قدش 1.96 متر است.

دواین جانسون و همسرش

دواین جانسون
دواین جانسون و همسرش

تمرین های بدن سازی دواین جانسون



امیدوارم از این مطلب لذت برده و با زندگی نامه دواین جانسون آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (17 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits