دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی میلا یوویچ Milla Jovovich به همراه تصاویر جدید 2018
1
زمان مطالعه: 12 دقیقه
میلا یوویچ بیوگرافی میلا یوویچ میلا یوویچ (Milla Jovovich) میلا یوویچ و همسرش

بیوگرافی میلا یوویچ

میلا یوویچ (Milla Jovovich) که در این نوبت از بخش بیوگرافی به معرفی وی خواهیم پرداخت در هفدهم دسامبر سال ۱۹۷۵ در شهر کی‌یف در کشور اوکراین به دنیا آمده است. پدرش بوگیچ یوویچ یک پزشک صرب و مادرش گالینا لوگینوا، بازیگری روسیه‌ای است که عمده‌ی شهرتش را برای نقش آفرینی در فیلم‌های محصول شوروی سابق در دهه‌ی هفتاد میلادی به دست آورده است. اصالت مادری میلا به تولا در نزدیکی مسکو بر می‌گردد و او نیز بیشتر دوران کودکیش را در این شهر سپری کرده است. وقتی میلا پنج سالش بود، خانواده‌ی وی به دلایل سیاسی مجبور به ترک شوروی شده و به لندن مهاجرت کردند. البته سکونت آنها در لندن برای مدت زیادی دوام نیافت و آنها در ادامه راهی ساکرامنتو در ایالت کالیفرنیا شده و پس از ۷ ماه، لس‌آنجلس را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کردند.

در لس‌آنجلس، گالینا نهایت تلاش خود را به کار بست تا دوباره حرفه‌ی بازیگری خود را از سر بگیرد ولی با توجه به عدم تسلطش به زبان انگلیسی، نهایتا تلاش‌هایش بی نتیجه ماند و از آنجایی که مخارج زندگی در این شهر بسیار سنگین بود، مجبور شد برای جبران هزینه‌ها دست به تمیز کردن منزل افراد مختلف بزند که یکی از آنها برایان دی پالما، کارگردان سرشناس دنیای سینما بود که بوگیچ و گالینا را به عنوان آشپز و خدمتکار منزل به استخدام خود درآورد. در همین دوران، بوگیچ با زنی آرژانتینی وارد رابطه شده و از وی صاحب فرزندی به نام مارکو شد که آشکار شدن این موضوع، زندگی میلا و گالینا را تحت تاثیر قرار داد. در ادامه، بوگیچ به دلایل فعالیت‌های غیر قانونی در زمینه‌ی بیمه‌ی سلامت دستگیر شده و به ۲۰ سال زندان محکوم شد که البته پس از گذراندن ۵ سال دوره‌ی محکومیت، از زندان رهایی یافت. میلا طی مصاحبه‌ای اظهار داشته که زندان برای پدرش بسیار مفید بود چرا که باعث شد تبدیل به آدم بهتری شود. به نوعی او را برای مدتی متوقف کرد و این فرصت را به وی داد که به مسائل مختلف فکر کند.

mila jovojic

میلا پس از گذراندن کلاس‌های زبان انگلیسی، با توجه به استعدادی که داشت پس از مدت فقط سه ماه موفق شد به صورت کاملا سلیس و روان به این زبان صحبت کند. او دوران تحصیلش را در مدارس دولتی گذراند و در این مدت، به خاطر اصالت روسی‌اش بارها توسط همکلاسی‌هایش مسخره و تحقیر شد. آنها میلا را یک کمونیست و جاسوس روس‌ها می‌نامیدند و این عاملی شد تا وی هیچگاه قادر به پیوستن به جمع‌های دوستانه نشود. او که از ۹ سالگی وارد عرصه‌ی مدلینگ شده بود، در ۱۲ سالگی و پس از اتمام کلاس هفتم، تحصیل را رها کرده و تمام وقت خود را روی این کار گذاشت. میلا در نوجوانی یک یاغی تمام عیار بود و مدتی را نیز به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کرد. او در کنار دزدی‌های کوچک از فروشگاه‌ها، دست به سوءاستفاده از کارت‌های اعتباری می‌زد. میلا در ۱۹ سالگی شهروند رسمی ایالات متحده آمریکا شد.

همراه با درخشش میلا در عرصه‌ی مد، گالینا تصمیم گرفت وی را به عنوان یک ستاره‌ی سینمایی مطرح کند و بدین ترتیب، دخترش را در کلاس‌های بازیگری ثبت نام کرد. نخستین نقش آفرینی حرفه‌ای میلا با بازی در نقش لئو مک‌لود در فیلم تلویزیونی قطار شب به سوی کاتماندو (The Night Train to Kathmandu) رقم خورد و در همان سال وی با حضور در فیلم تقاطع دو ماه (Two Moon Junction) نخستین فیلم سینمایی‌اش را نیز تجربه کرد. او در اواخر دهه‌ی ۹۰ نیز در چند مجموعه‌ی تلویزیونی به عنوان بازیگر مهمان حاضر شد.

mila jovojic

میلا یوویچ در کودکی

میلا در سال ۱۹۹۱ پس از تست‌گیری از چند هزار نوجوان، برای بازی در نقش اصلی فیلم بازگشت به مرداب آبی (Return to the Blue Lagoon) انتخاب شد. این فیلم که به نوعی قسمت دوم فیلم مرداب آبی (The Blue Lagoon) به حساب می‌آید، داستان دو کودک است که در جزیره‌ای گرمسیری در جنوب اقیانوس آرام سرگردان شده و در کنار یکدیگر رشد یافته و در ادامه دلباخته‌ی یکدیگر می‌شوند. بازگشت به مرداب آبی (Return to the Blue Lagoon) پس از نمایش، ضمن تحمل یک شکست تجاری بزرگ، نامزد دریافت ۶ تمشک طلایی شد که در این میان، میلا یوویچ نیز نامزد دریافت جایزه‌ی بدترین ستاره‌ی نوظهور شد. میلا همواره از این فیلم به عنوان بدترین اثر کارنامه‌ی بازیگری‌اش یاد می‌کند.

تصاویر جدید میلا یوویچ

بیوگرافی و تصاویر میلا یوویچ Milla Jovovich

بیوگرافی و تصاویر میلا یوویچ Milla Jovovich

بیوگرافی و تصاویر میلا یوویچ Milla Jovovich

بیوگرافی و تصاویر میلا یوویچ Milla Jovovich

بیوگرافی و تصاویر میلا یوویچ Milla Jovovich

بیوگرافی و تصاویر میلا یوویچ Milla Jovovich

بیوگرافی و تصاویر میلا یوویچ Milla Jovovich

میلا یوویچ و همسرش

بیوگرافی و تصاویر میلا یوویچ Milla Jovovich

بیوگرافی و تصاویر میلا یوویچ Milla Jovovich

بیوگرافی و تصاویر میلا یوویچ Milla Jovovich

بیوگرافی و تصاویر میلا یوویچ Milla Jovovich

میلا یوویچ و همسرش

میلا در ادامه برای چند سال از دنیای سینما فاصله گرفته و به طور جدی وارد دنیای موسیقی شد. در سال ۱۹۸۸ بود که کمپانی SBK Records پس از شنیدن نسخه‌ی آزمایشی اجراهای میلا با وی قرارداد امضا کرد و از آن زمان به بعد، میلا برای مدت طولانی روی نخستین آلبوم موسیقی‌اش کار کرد که در نهایت، این آلبوم در سال ۱۹۹۴ تحت عنوان کمدی الهی (The Divine Comedy) انتشار یافت. او آهنگ‌های این آلبوم را به عنوان ترکیبی از آثار کیت بوش، شینید اوکانر و دو گروه Cocteau Twins و This Mortal Coil توصیف کرده است. پیش از انتشار آلبوم، استودیو اصرار داشت که آهنگ‌ها حال و هوای پاپ داشته باشند ولی میلا با اعتراض به این خواسته، ترجیح داد که سبک خودش را روی کار پیاده کند و خودش نیز نوشتن متن ترانه‌ها را بر عهده گرفت. با وجود اینکه کمدی الهی (The Divine Comedy) از نظر تجاری به موفقیت قابل توجهی دست نیافت، ولی به طور ویژه‌ای مورد توجه منتقدان قرار گرفت تا جایی که آنها ترکیب صدای غنی میلا با ملودی‌های زنده‌ی شرقی، موسیقی قرون وسطی و موسیقی سنتی اوکراین را به شدت ستودند. در ادامه موزیک ویدئویی از یکی از آهنگ‌های این آلبوم با نام Gentleman Who Fell ساخته شد که لیزا بونت (همسر جیسون موموآ) آن را کارگردانی کرده و هری دین استنتون نیز در آن به ایفای نقش پرداخت ولی این ویدئو در نهایت مورد رضایت میلا واقع نشد تا ویدئویی دیگر ساخته شود. نسخه‌ی دوم ویدئوی Gentleman Who Fell، ادای دینی بود به فیلم کوتاه تجربی Meshes of the Afternoon محصول سال ۱۹۴۳ ساخته‌ی میا دارن که هموطن میلا و یکی از شخصیت‌های محبوب وی به حساب می‌آمد.

میلا پس از جدایی از لوک بسون با انو بیرکین، شاعر و موزیسین جوان انگلیسی وارد رابطه شد. پدر انو، نویسنده‌ی فیلمنامه‌ی پیام‌آور: داستان ژاندارک (The Messenger: The Story of Joan of Arc) بود و او زمانی که برای دیدن وی به محل تصویربرداری فیلم رفته بود همان جا با میلا آشنا شده و به او علاقه‌مند شد. میلا در ادامه، منبع الهام اشعار انو شد و آنها آهنگ‌های بسیاری را با همکاری هم ضبط کردند. انو بیرکین در سال ۲۰۰۱ در حالی که بیست سال بیشتر نداشت، در حومه‌ی شهر میلان دچارسانحه‌ی رانندگی شده و درگذشت.

یوویچ در سال ۲۰۰۳ به همراه مدل دیگری به نام کارمن هاوک، دست به راه‌اندازی خط تولید لباس‌هایی تحت برند یوویچ- هاوک زدند که در مدت کوتاهی به محبوبیتی فوق العاده دست یافت. این دو تمام کار طراحی لباس‌ها را به صورت شخصی در خانه انجام می‌دادند و آنها را به فروشگاه‌های مختلف می‌فروختند. در مدت کوتاهی این محصولات در فروشگاه سرشناس فرد سگال در لس آنجلس و ۵۰ فروشگاه پوشاک دیگر در سراسر دنیا عرضه شد. کسب و کار میلا و کارمن تا حدی رونق یافت که گردش مالی سالانه‌ی آنها به رقم ۲۱۰ میلیون دلار رسید. در نوامبر سال ۲۰۰، مجله‌ی Vogue به همراه شورای طراحان مد آمریکا (CFDA) یوویچ و هاوک را نامزد دریافت جایزه‌ی ویژه‌ی خود کردند. با وجود تمام این موفقیت‌ها، آنها کار خود را در اواسط سال ۲۰۰۸ متوقف کردند. میلا دلیل این کار را اینگونه عنوان می‌کند که به دلیل افزایش میزان تقاضا و پیچیده‌تر شدن مسیر تولید، دیگر آنها قادر به انجام کارها در خانه نبودند و وقت کافی را نیز برای دنبال کردن این فعالیت‌ها در بیرون از خانه و سر و کله زدن با تولیدی‌های بزرگتر نداشتند. از طرفی او به عنوان یک هنرمند، آنقدر توانایی مالی ندارد که بتواند با هزینه‌های حمل و نقل و مالیات کنار بیاید. پس این گونه شد که برند یوویچ- هاوک در اوج شهرت و موفقیت به کار خود خاتمه داد.

میلا در خلال تولید فیلم رزیدنت اویل (Resident Evil) در سال ۲۰۰۲ با پل دبلیو. اس. اندرسون، نویسنده و کارگردان این فیلم آشنا شد و پس از مدتی آنها رابطه‌ای عاشقانه را با یکدیگر آغاز کردند. نخستین فرزند میلا و پل، دختری به نام اور گابو در نوامبر ۲۰۰۷ به دنیا آمد و دومین دخترشان، داشیل ایدان نیز در آوریل ۲۰۱۵ متولد شد.

mila jovojic

میلا یوویچ، در سال ۲۰۱۱ در مراسم تولد میخائیل گورباچف، آخرین رهبر جماهیر شوروی و از مهمترین عوامل پایان یافتن جنگ سرد حضور یافته و به اجرای یک ترانه پرداخت. او در سخنرانی خود نیز، ضمن ستایش گورباچف، اعتراف کرد که در دورانی که با خانواده‌اش مجبور به ترک شوروی شد، گمان می‌کرد که تا پایان عمر دیگر قادر به دیدار آشنایان خود و سایر هموطنانش نخواهد بود ولی با تدابیر گورباچف، نهایتا این امر محقق شد. میلا که بیشتر مدت کودکی‌اش را در مسکو سپری کرده، خاطره‌ی چندانی از کی‌یف و اوکراین به عنوان زادگاهش ندارد. با این حال در سال ۲۰۰۵، یک بنیاد خیریه را برای کمک به کودکان اوکراینی تاسیس کرد.

من از مادری روس متولد شدم که روزگاری در شوروی بازیگر سرشناسی به حساب می‌آمد. نخستین کتاب‌هایی که خواندم به زبان روسی بودند. من در فضای مدرسه‌ی تئاتر کلاسیک روسیه پرورش یافته‌ام. تحت تعالیم سیستم استانیسلاوسکی که قصد نزدیک کردن هنر به واقعیت را داشت. کنستانتین استانیسلاوسکی مرد روسی بود که به دنبال حقیقت می‌گشت. روش او پایه گذار سینمای مدرن جهان و فرهنگ روسیه شد و من هیچگاه این موضوع را فراموش نمی‌کنم. خصوصا اینکه ریشه‌ی روسی نیز دارم. من با فرزندانم به زبان روسی صحیت می‌کنم و برای آنها اشعار و داستان‌های روسی می‌خوانم.

فعالیت‌های هنری میلا یووچیچ:

زمینهکارگرداننامسال
فیلم سینماییزالمان کینگ

Two Moon Junction

۱۹۸۸
فیلم تلویزیونیرابرت ویمر

The Night Train to Kathmandu

۱۹۸۸
سریال تلویزیونیکیم منرز

Guns of Paradise

۱۹۸۸
سریال تلویزیونیگری کوهن

Married with Children

۱۹۸۹
سریال تلویزیونیتام ابرهارت

Parker Lewis Can't Lose

۱۹۹۰
سریال تلویزیونی

ویلیام ای. گراهام

Return to the Blue Lagoon

۱۹۹۱
فیلم سینماییبروس ای. ایوانز

Kuffs

۱۹۹۲
فیلم سینمایی ریچارد اتنبر

Chaplin

۱۹۹۲
فیلم سینماییریچارد لینکلیتر

Dazed and Confused

۱۹۹۳
فیلم سینماییلوک بسون

The Fifth Element

۱۹۹۷
فیلم سینماییمارک رومانک

Lenny Kravitz: If You Can't Say No

۱۹۹۸
فیلم سینماییاسپایک لی

He Got Game

۱۹۹۸
بازی ویدئویی نیکلاس کوکاراد

The Fifth Element

۱۹۹۸
فیلم سینماییلوک بسون

The Messenger: The Story of Joan of Arc

۱۹۹۹
فیلم سینمایی

مایکل وینترباتم

The Claim

۲۰۰۰
فیلم سینماییویم وندرس

The Million Dollar Hotel

۲۰۰۰
فیلم سینماییبن استیلر

Zoolander

۲۰۰۱
فیلم سینماییپل دبلیو. اس. اندرسون

Resident Evil

۲۰۰۲
فیلم سینماییبرایان برنز

You Stupid Man

۲۰۰۲
انیمیشن سریالی-

King of the Hill

۲۰۰۲
فیلم سینمایی

گرگ پریتیکین

Dummy

۲۰۰۲
فیلم سینماییباب رافلسون

No Good Deed

۲۰۰۲
سریال تلویزیونی-

Cirque du Soleil: Solstrom

۲۰۰۲
فیلم سینمایی الکساندر ویت

Resident Evil: Apocalypse

۲۰۰۴
فیلم سینماییکرت ویمر

Ultraviolet

۲۰۰۶
فیلم سینماییگری لنون

.45

۲۰۰۶
فیلم سینمایی راسل مالکهی

Resident Evil: Extinction

۲۰۰۷
فیلم سینماییویم وندرس

Palermo Shooting

۲۰۰۸
فیلم سینمایی

دیوید تویی

A Perfect Getaway

۲۰۰۹
فیلم سینماییاولاتونده اوسانسانمي

The Fourth Kind

۲۰۰۹
فیلم سینماییجان کوران

Stone

۲۰۱۰
فیلم سینماییپل دبلیو. اس. اندرسون

Resident Evil: Afterlife

۲۰۱۰
فیلم سینمایی آبه سیلویا

Dirty Girl

۲۰۱۰
فیلم سینماییلوان گابریادزه

Lucky Trouble

۲۰۱۱
فیلم سینمایی فامکه یانسن

Bringing Up Bobby

۲۰۱۱
فیلم سینماییپل دبلیو. اس. اندرسون

The Three Musketeers

۲۰۱۱
فیلم سینماییجولین مگنت

Faces in the Crowd

۲۰۱۱
فیلم سینماییپل دبلیو. اس. اندرسون

Resident Evil: Retribution

۲۰۱۲
فیلم سینماییمایکل آلمریدا

Cymbeline

۲۰۱۴
فیلم سینماییجیسون ای. کاربونه

Barely Famous

۲۰۱۵
فیلم سینمایی

جیمز مک‌تیگو

Survivor

۲۰۱۵
انیمیشن سینماییماکسیم فادیو

A Warrior's Tail

۲۰۱۵
فیلم سینماییبن استیلر

Zoolander 2

۲۰۱۶
فیلم سینماییپل دبلیو. اس. اندرسون

Resident Evil: The Final Chapter

۲۰۱۶
فیلم سینماییراب راینر

Shock and Awe

۲۰۱۷
فیلم سینماییجیمز فرانکو، بروس تیری چونگ

Future World

۲۰۱۷
فیلم سینمایینیل مارشال

Hellboy

۲۰۱۸



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits