دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زندگی نامه نجمه جودکی و همسرش + عکس
37
زمان مطالعه: 15 دقیقه
نجمه جودکی اجرای برنامه‌های کمی متفاوت ، سین مثل سریال ، فرصت ویژه ، مثبت هفده ، هفت ترانه و… را در کارنامه هنری خود دارد ولی عمده شهرت او به دلیل حضور در برنامه هفت ترانه شبکه شما بود که با نقد های تند و جنجال هایی همراه بود و سبب شد مجری جوان برای...

بیوگرافی نجمه جودکی مجری تلویزیون

نجمه جودکی مجری جوان تلویزیون متولد ۲۱ آبان سال ۱۳۷۱ در تهران است. وی فرزند اول خانواده و اصالتا اهل خوانسار است.

نام: نجمه
نام خانوادگی: جودکی
متولد: 21 آبان 1371 در تهران
شروع فعالیت: اواخر سال 1387
تحصیلات نجمه جودکی : لیسانس معماری دانشگاه آزاد، فیلم سازی و تدوین از سروش
همسرنجمه جودکی : مهدی پارسا زاده
زمینه فعالیت نجمه جودکی : مجری گری و گویندگی رادیو
رنگ مورد علاقه نجمه جودکی : ارغوانی و سبزآبی
غذای مورد علاقه نجمه جودکی : فسنجان
دستپخت نجمه جودکی : بدک نیست، کیک و شیرینی را عالی میپزم
علاقه به ورزش نجمه جودکی : فوتبالی هستم و طرفدار قرمز (پرسپولیس)
بازیگر مورد علاقه نجمه جودکی : پرویز پرستویی
تکیه کلام نجمه جودکی : اما …

علایق نجمه جودکی

نجمه جودکی می‌گوید من در نوجوانی والیبال و بدمینتون بازی می کردم، البته بدمینتون را حرفه ای تر بازی می کردم، الان ورزش کردن و باشگاه رفتن برای من جایگاه اساسی رو داره و هفته ای سه روز به باشگاه می روم.

نجمه جودکی فسنجان دوست دارد و عاشق رنگ ارغوانی و سبز آبی است.

نجمه جودکی می‌گوید: قبل از خواب اگر زیاد هم خسته باشم مطالعه خود را از دست نمی هم و حتما باید یک ساعت مطالعه را داشته باشم، کتاب مورد علاقه ام جهر اثر از فلورانس اسکاول شین است.

فیلمسازی و موسیقی حال من را دگرگون می کند، موسیقی بی کلام زیاد گوش می کنم، کارهای آقای حافظ ناظری، آقاش اخشابی، آقای مهدی یراحی، قربانی و آقای سالار عقیلی را دوست دارم.

نجمه جودکی فرزند طلاق است

نجمه جودکی فرزند طلاق است. وی در برنامه مردم گرا شبکه سه از طلاق پدر و مادرش گفت و از اینکه مادرش بعد از طلاق چه سختی هایی کشیده است اشک ریخت ...

گریه نجمه جودکی
اشک ریختن نجمه جودکی برای طلاق پدر و مادرش

نجمه جودکی و همسرش مهدی پارسازاده

نجمه جودکی در فروردین ۹۵ خبر ازدواج خود با مهدی پارسازاده را در اینستاگرام رسانه ای کرد و با انتشار تصویر زیر نوشت :

” تو از کجا پیدات شد که با دلم حرف زدی…
من عاشق این ارتباط ام..به زندگیم خوش اومدی..
تو از کجا پیدات شد تو بازی بی قاعده…
به ذهنمم نمیرسید خدا تو رو به من بده…
من مفید بودم گذشته تو…بعد از تو من بهتر شدم… ”

همسر نجمه جودکی
ازدواج نجمه جودکی و مهدی پارسازاده

فعالیت هنری نجمه جودکی

مامانم جز مشوق های اصلیم بوده و واقعا مادرم خیلی به من کمک کردند، به لطف خدا آقای رضا رشیدپور را در همایش کنکور دیدم و با مامانم رفتیم پیش ایشون و گفتم خیلی دوست دارم مجری بشم و اجرا کنم؛

ایشون منو به یکی از تهیه کنندگان معرفی کردند، رفتم تست دادم و وارد سازمان شدم بعد در سن ۱۷ سالگی به کلاس های فن بیان گویندگی مهران دوستی معرفی شدم و سپس در رادیو جوان شروع به فعالیت کردم.

اولین اجرای نجمه جودکی و شروع فعالیت

نجمه جودکی می‌گوید اولین اجرایم سال ۸۴ اجرای استیجی در آموزش و پرورش منطقه یک تهران بود.

درست در زمانی که سودای حضور در تلویزیون را داشت به گفته زنده‌یاد مهران دوستی عمل کرد و در رادیو به گویندگی پرداخت.

ورود به تلویزیون و بهترین مجری شبکه یک در سال 90

نجمه جودکی در سال 1388 با برنامه شب ایرونی از شبکه جام جم وارد تلویزیون شد. کارش را با اجرای قاب سفید و یار مهربان از شبکه 2، نردبان از شبکه 5 ادامه داد .

در شبکه یک درست زمانی که شش ماه از رفتن آزاده نامداری از برنامه «تازه‌ها» گذشته بود از او دعوت به کار شد. در سیمای خانواده «فرصت ویژه» را اجرا کرد و در سن ۱۹ سالگی مدیران و سیاسیون را به‌نوعی به چالش کشید.

فرصت ویژه تا اسفند 89 به مدت هفت ماه ادامه پیدا کرد . اما در تابستان 1390 با اجرای برنامه کمی متفاوت از شبکه 1 به یکی از محبوب ترین مجریان زن تلویزیون بدل گشت .

در نظر سنجی مجریان شبکه یک به عنوان بهترین مجری شبکه یک از سوی مردم انتخاب شد و حتی نامش بالاتر از محمد رضا شهیدی فرد قرار گرفت.

درباره بهترین مجری شدنش گفت:

مهران دوستی به من اطلاع داد که تو اول شدی و من به تو افتخار می‌کنم. ایشان برای من مثل یک پدر بود. البته در آن برهه از زمان مردم سبک اجرای من را می‌پذیرفتند، وگرنه آقای شهیدی‌فر در گفت‌وگو از من بسیار حرفه‌ای‌تر است. در آن زمان من چهره جدیدی برای تلویزیون بودم و حتما لطف خدا شامل حال من شد.

نجمه جودکی و مهران دوستی
نجمه جودکی درکنار استاد گویندگی‌اش، زنده یاد مهران دوستی

از «کمی متفاوت» می‌توان به‌عنوان کارهای شاخصش یاد کرد. در «سین مثل سریال» که نوروز 90 پخش شد در کنار محمد سلوکی ترکیب‌بندی زیبایی از خود به جای گذاشت. وی می‌گوید یکی از لذت بخش ترین اجراهایم سین مثل سریال بود به خاطر اینکه من می‌ دیدم دارم مرتبط با رشته تحصیلی‌ ام اجرا می‌ کنم و حداقل اطلاعات بیشتری در آن زمینه دارم.

نجمه جودکی می‌گوید محمد سلوکی در تلویزیون جزو کسانی است که خیلی به من کمک کرد، مخصوصا در «سین مثل سریال» و «این‌جا ایران» است و همیشه از اجرا در کنار او لذت می‌برم.

ممنوع الکار شدن نجمه جودکی

نجمه جودکی در نوع صحبت کردنشن صاحب سبک است. می‌توان گفت اولین مجری بود که خط قرمزها را پشت سر گذاشت و با یک جذابیت خاصی که بعضی ها آن را عشوه می گویند سخن می گفت.

همیشه به خاطر نوع پوشش مورد انتقاد قرار می گرفت به اعتقاد مخالفینش لباسهای تنگ و بدن نمای نجمه جودکی تمام خط قرمزها را زیر پا گذاشته است همین جنجال ها باعث شد به مدت ۴ سال ممنوع التصویر باشد.

شاید دلیل ممنوع الکار شدنش همین خبرساز شدن او برای اجرای برنامه هفت ترانه بود. در ادامه مطلب صحبت‌های خود نجمه جودکی را در رابطه با ممنوع اکار شدنش بررسی می‌کنیم.

نجمه جودکی گفت هیچ‌ وقت در تلویزیون ممنوع‌التصویر نبوده‌ام

هیچ‌وقت در تلویزیون ممنوع‌التصویر نبوده‌ام و تنها مقطعی به خاطر نظر شخصی یکی از مدیران وقت از آنتن دور ماندم.

نجمه جودکی ادامه داد: این روزها حاشیه‌هایی بعد از مصاحبه‌ام با یک شبکه اینترنتی بوجود آمده و سوء تفاهم‌هایی ایجاد شد. فضایی که این روزها در جامعه مجازی راه افتاده متاسفانه منجر به ضرر برخی‌ها و از جمله من شده است.

در این مصاحبه اشاره‌ای به ممنوع‌التصویری من شد که من هم گفتم سالها پیش یکی از مدیران در رسانه بود که اجرای من را دوست نداشت و من در آن مصاحبه به عملکرد او نقد داشتم و منظورم به هیچ فرد دیگری نبود.

چندی پیش با یک شبکه اینترنتی مصاحبه‌ای انجام دادم و آنها نیز عامدانه یا غیرعامدانه از گفت‌وگوی یکساعته با من بخش‌هایی کوتاه از آن را جدا کرده و در سایت خودشان و فضای مجازی پخش کردند و برای جمع کردن فالوور بیشتر برخی واژه‌ها را به صورت هدفمند و از پیش برنامه‌ریزی شده در کنار هم قرار دادند و هر کدام از آنها را با یک تیتر جداگانه منتشر کردند.

با تمامی این تفاسیر فقط می‌خواهم بگویم که رسانه تلویزیون خانه اول و آخر من است و من فرزند این رسانه هستم و هیچ وقت نمی‌توانم بگویم که رسانه تلویزیون را دوست ندارم. وقتی فرزند رسانه و عاشقش هستم به کار در این رسانه هم اعتقاد دارم.

نجمه جودکی
نجمه جودکی

اجراهای سنت شکن نجمه جودکی

نجمه جودکی سعی میکند خلاقیت را در مدل حرف زدن و حرکاتش داشته باشد. اگر دیده باشید برخلاف همه مجریان خانم که خیلی راحت روی یک صندلی می نشینند و تا آ خر برنامه هم اصلا تحرکی ندارند، او سعی کرده همیشه در اجرایش با یک جور شور و هیجان خاص عمل کند، حتی تا جایی که به گفته خودش بعضی وقت ها به او تذکر دادند که یک ذره آرام تر اجرا کن ! ولی در تمام این حرف ها و هیجان ها همیشه سعی کرده است خودش باشد

هفت ترانه را دوست داشتم چون خودم بودم

من هفت ترانه را دوست داشتم به خاطر این‌ که به من اجازه داد خودم و قابلیت‌ هایم را نشان دهم، این‌ که برنامه‌ را به چه صورت نمایش دهید که برای مخاطب جذاب باشد، واقعا در بهتر دیده شدن آن مجری موثر واقع می‌ شود من در هفت ترانه خیلی خودم بودم و این جزو افتخارات من است.

نجمه جودکی جای رضا رشید پور را گرفت

نجمه جودکی که گفته بود در اجرا، رضا رشیدپور همیشه برایم الگو بوده و هست و با توجه به اینکه باعث ورود من به این حوزه شد احترام ویژه‌ای برایش قائلم حالا پس از برنامه پرمخاطب رضا رشید پور (حالا خورشید) در برنامه سلام صبح بخیر اجرا می‌کند.

برنامه زنده صبحگاهی «سلام صبح بخیر» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری و کارگردانی کاوه امیری جاوید از اوایل اردیبهشت ماه روی آنتن شبکه سه سیما قرار می‌گیرد. این برنامه با محوریت تزریق حال خوب صبحگاهی موضوعات مختلفی اعم از اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و… را در بر می‌گیرد.

نجمه جودکی در کنار حسین کلهر به اجرا می‌پردازد. در ادامه مطلب مصاحبه با نجمه جودکی را مرور می‌کنیم.

کودکی نجمه جودکی
نجمه جودکی در سه سالگی

گفت و گو با نجمه جودکی

در اجرا‌هایتان چقدر خودتان بودید؟

من خیلی آدم یکدستی نیستم و مدام در حال تغییر هستم. در طول زندگی شخصی‌ام نیز به همین صورت عمل می‌کنم. وقتی در حال اجرا هستم همیشه و در همه‌جا خوشحالم و لبخند از روی لبانم محو نمی‌شود.

همیشه سعی کردم قبل از اجرا‌هایم خیلی با آدم‌هایی که حالم را دگرگون می‌کنند در ارتباط نباشم که اجرایی خوب و عالی داشته باشم. در اجرا‌هایم کاملا خودم هستم، منتها خودمی که سعی کرده است در لحظه اجرا خودش را متعلق به مردم بداند و به هیچ‌چیز دیگری فکر نکند.

در اجرا‌هایتان خیلی بداهه صحبت می‌کنید، فکر نمی‌کنید این شیوه اجرا به جذب مخاطب لطمه وارد کند؟

من چنین تفکری از اجرا‌هایم ندارم و فکر نمی‌کنم این شیوه اجرا از مخاطب من بکاهد. من کلا از متن فراری هستم و سعی می‌کنم در برنامه‌هایم نکته‌هایی از پیش تعیین شده‌ پیش خودم داشته باشم، مگر این‌که اتفاق خاصی بیفتد و با آن متن ارتباط برقرار کنم و در اجرایم از آن استفاده کنم. احساس می‌کنم در قالب گذاشتن مجری باعث بروز اتفاق خوبی در کار نخواهد شد و مردم ما را پس می‌زنند.

در دوربین زنده بداهه‌گویی کار بسیار مشکلی است، در این شرایط با مشکلات و استرس مواجه نمی‌شوید؟

در برنامه غیر‌زنده اجرا برایم خیلی سخت‌تر است، برنامه‌ای که اجرا در آن زنده است روح تازه‌ای در آن جریان دارد و احساس می‌کنم چون مردم به من نگاه می‌کنند این دوربین به من حرف می‌دهد و این بسیار زیباست.

به‌نظر من این بداهه‌گویی در برنامه زنده باید بیشتر اتفاق بیفتد. پله اول این است که خودت را نسبت به دیگران بیشتر قبول داشته باشی، به شرط این‌که به مرز غرور کاذب نرسی.

خودباوری و غرور هر دو یک کلمه است ولی کمی رنگ‌هایشان با هم فرق دارد، در این کار‌ها باید اعتماد به نفس داشته باشی و به خود‌باوری برسی. زمانی می‌توانی خودت را باور داشته باشی که قدر خودت را در لحظات بدانی.

رسانه ملی به‌نظر مخاطب اهمیت می‌دهد و با مجری که بخواهد اشتباه کند برخورد می‌کند. در این شرایط چه می‌کنید؟

کسی باید مجری شود که ادب و شخصیتش در راستای رسانه ملی باشد. من اگر بی‌ادبانه رفتار کنم، بیننده با این اشتباه من برخورد خواهد کرد. من در تنهایی خودم هم هیچ‌وقت با آدم‌ها نا‌محترمانه صحبت نمی‌کنم، کسی باید به این حیطه وارد شود که این چهارچوب‌ها را رعایت کند، چون او در قبال جامعه مسئول است.

از «هفت ترانه» و نحوه حضورتان در این مجموعه برایمان بگویید؟

بعد از «سین مثل سریال» نوروز ۹۱ به شبکه شما و این برنامه دعوت شدم. در ابتدا نپذیرفتم، برنامه‌ای که مهمان نداشت و دکور بسیار ساده‌ای داشت جذب مخاطب برایش به سختی انجام می‌پذیرفت.

در نهایت قبول کردم و به‌عنوان مجری این برنامه شروع به فعالیت کردم و بدون جایزه رکورد یک میلیون و نیم میلیون پیامک را زدم. بعد از مدتی برای جذابیت بیشتر احساس کردم که باید حرفه‌ای خواننده‌ها را بیان کنم و در لابه‌لای برنامه این صحبت‌ها را بیان می‌کردم. این ایده، برنامه را جذاب کرد و با استقبال مردمی مواجه شد.

من «هفت ترانه» را دوست داشتم به خاطر این‌که به من اجازه داد خودم و قابلیت‌هایم را نشان دهم. این‌که برنامه‌ات را به چه صورت نمایش دهید که برای مخاطب جذاب باشد، واقعا در بهتر دیده شدن آن مجری موثر واقع می‌شود. من در «هفت ترانه» خیلی خودم بودم و این جزو افتخارات من است.

چطور شد به این اجرای راحت و بی‌دغدغه امروزی رسیدید؟

من کلا از چهارچوب متن فراری هستم و از اول به همین صورت بودم. در «هفت ترانه» بسیار به من خوش گذشت، سه سال این برنامه را اجرا می‌کردم، در اوج سریال‌های ماهواره‌ای این برنامه مخاطب را به سمت تلویزیون کشاند و پای این برنامه نشاند و از این بابت خیلی خوشحالم.

«هفت ترانه» در شرایطی که شدیدا از شما انتقاد می‌شد سروصدا کرد. با این انتقادات چه برخوردی می‌کردید؟

نقد اگر خوب و به‌جا باشد من به آن فکر می‌کنم، جایی از کار اگر درست باشد در ادامه اجرا‌هایم لحاظ می‌کنم، بیننده حق دارد مجری خوش‌پوش ببیند. من در تمام برنامه‌هایم طراح لباس داشتم و برای پوششم ارزش قائل بودم، برای این‌که مخاطب باید مرا خوب ببیند. در مقابل انتقاد‌ها من فقط سکوت می‌کردم؛ به‌نظرم خوش‌پوشی که پوشیده باشد زیباست، من همیشه تلاشم را کردم که در این جهت پیش بروم.

به‌نظر شما یک مجری تلویزیون به چه میزان می‌تواند در جذب مخاطب یک برنامه موثر واقع شود؟

خیلی زیاد، نمونه بارزش‌‌‌ همان «هفت ترانه» بود. مجری به شرطی موثر است که مردم او را بپذیرند و بعد خوب و بدت را قبول کنند.

از اجرا در تلویزیون در کنار کدام مجری بیشتر لذت بردید؟

محمد سلوکی در تلویزیون جزو کسانی است که خیلی به من کمک کرد، مخصوصا در «سین مثل سریال» و «این‌جا ایران» است و همیشه از اجرا در کنار او لذت می‌برم.

نجمه جودکی به نظرتان چقدر توانسته تا به الان در اجرا موفق عمل کند؟

تا خواستم بال و پر بگیرم زمینم زدند. مردم تا من را شناختند در شبکه‌های داخلی نبودم، برای همین الان نمی‌گویم خیلی متفاوت هستم، اما مسائلی هست که دوباره در ارتباطم با مخاطب و نوع گفت‌وگویم دوباره از صفر شروع کردم، نتوانستم چالشی شروع کنم چون مردم نسبت به من گارد داشتند. با همه این‌ها فکر می‌کنم تا به این‌جا کار موفق عمل کردم.

وقتی حضور در برنامه «صبحی دیگر» را پذیرفتید استرس کمبود مخاطب نداشتید؟

به هیچ عنوان، مطمئن بودم «صبحی دیگر» پرمخاطب است. بخشی که من اجرا ‌کردم در مورد دکوراسیون داخلی بود و خیلی آن بخش را دوست داشتم که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

حضورتان در تلویزیون از جام جم شروع شد، خودتان این تجربه‌ها را چطور دیدید؟

من دوسال «این‌جا ایران است» را با محمد سلوکی اجرا می‌کردم و برنامه خوبی بود. طبق ذائقه مردم ایران در خارج ازکشور ساخته شد و در زمان خودش توانست حال مردم را خوب کند.

از «مثبت ۱۷» و نحوه حضورتان در این مجموعه برایمان بگویید؟

بعد از این‌که مدیریت تلویزیون عوض شد من قرار بود که برگردم. سهیل سلیمانی که تهیه‌کننده «ثانیه‌ها» بودند، از من برای «مثبت ۱۷» دعوت به اجرا کرد؛ می‌توانم کاملا بگویم قسمتم این بود و خدا خواست در این برنامه حضور موثر داشته باشم.

صفحه اینستاگرام نجمه جودکی


najmehjoodaki

عکس‌های نجمه جودکی

نجمه جودکی

نجمه جودکی

مدل مانتو نجمه جودکی

مدل مانتو نجمه جودکی

مدل مانتو نجمه جودکی

نجمه جودکی

مدل مانتو نجمه جودکی

نجمه جودکی

نجمه جودکی

نجمه جودکی

نجمه جودکی

نجمه جودکی

نجمه جودکی

نجمه جودکی

نجمه جودکی

نجمه جودکی

نجمه جودکی

نجمه جودکی

نجمه جودکی

نجمه جودکی

نجمه جودکی

نجمه جودکی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (37 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits