دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی جیسون استاتان | jason statham
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی جیسون استاتان | jason statham

بازیگر اکشن معروف فیلم هایی چون ترانسپورترو کرانک ولتاژ بالا

بازيگر نقش اصلي فيلم موفق «مسابقه مرگ» دوازدهم سپتامبر 1972 در لندن به دنيا آمد. وجه مشخصه اين بازيگر ورزشكار اين است كه طي مدت زمان كوتاهي كارها و فعاليتهاي زيادي را تجربه كرد. شايد كمتر كسي بداند او سال 1992 عضو تيم شناي ملي بريتانيا در مسابقات المپيك بود و مقام دوازدهم را به خود اختصاص داد. اما اين همه كاري نيست كه جيسن استاتام انجام داده است.

بیوگرافی جیسون استاتان | jason statham


ماشينراني از علائق اصلياش است و دوره ورزش هنرهاي رزمي را هم ديده است. با اين حال در دنياي مد هم كار كرده و مدتي هم در بازار سياه به عنوان فروشنده حضور داشته است! اما همه جهان او را به عنوان يك بازيگر ميشناسند كه حضوري آرام، متين و خونسرد روي پرده سينما دارد.

اولين نقش سينمايياش را سال 1998 در فيلم گاي ريچي به نام Lock , Stock and Two Smoking Barrels بازي كرد و علت انتخابش براي اين نقش تبحرش در كار اتومبيلراني بود. وي يكي از سرمايهگذاران فيلم هم بود. موفقيت مالي و تجاري اين فيلم، شرايط را براي ادامه كار استاتام فراهم كرد.

بیوگرافی جیسون استاتان | jason statham

ريچي در فيلم بعدياش «قاپزني» (2000) نقش مهمتري به او داد و استاتام توانست در كنار براد پيت، دنيس فارينا و بنيسيو دلتورو، هنر بازيگرياش را به نمايش بگذارد. در اين زمان استاتام از لندن راهي لسآنجلس شد و فيلم «نوبت اوست» (2000) را بازي كرد كه امتياز زيادي برايش محسوب نميشود. نقش دوم فيلم علمي تخيلي «اشباح مريخ» (2001) را بازي كرد و در همين سال در «تك» در كنار جت لي، صحنههاي زيباي ورزش هنرهاي رزمي را به نمايش گذاشت. اما بازي در نقش اصلي فيلم اكشن و ورزشي «ترانسپورتر» (2002) بود كه استاتام را تبديل به يك چهره موفق و سرشناس روز كرد.

بیوگرافی جیسون استاتان | jason statham

صحنههاي اتومبيلراني اين فيلم به مذاق تماشاگران خيلي خوش آمد و باعث توليد قسمت دوم اين فيلم شد. استاتام در نسخه دوباره سازي شده «شغل ايتاليايي» (2003) هم نقش يك راننده خوش دست را به عهده گرفت و تماشاگران را مجذوب هنر اتومبيلراني خويش كرد. اين فيلم كه نسخه امروزي يك فيلم موفق كلاسيك انگليسي (محصول سال 1969) است، اين روزها دارد به قسمت دوم خود ميرسد و استاتام هم در آن بازي دارد. اين بازيگر هماكنون مشغول بازي در فيلم «كرانك 2» است كه قسمت اول آن سال 2006 ساخته شد. قسمت سوم «ترانسپورتر» هم قرار است تا پايان امسال روانه اكران عمومي شود.

بیوگرافی جیسون استاتان | jason statham

فیلم شناسی :

۱۹۹۸
Lock, Stock and Two Smoking Barrels
۲۰۰۰
قاپزنی
Turn It Up
۲۰۰۱
روحهای مارس
یکهتاز
ماشین مین
۲۰۰۲
بوکس تایوانی: یک بخت جنگ
ترانسپورتر
۲۰۰۳
شغل ایتالیایی
۲۰۰۴
کولاترال
سلیولار
۲۰۰۵
ترانسپورتر ۲
ریوولور
لندن
۲۰۰۶
آشوب
پلنگ صورتی
کرانک
۲۰۰۷
جنگ
به نام پادشاه: یک داستان Dungeon Siege
۲۰۰۸
دزدی بانک
مسابقه مرگ
ترانسپورتر ۳
۲۰۰۹
کرانک ۲: ولتاژ بالا
شغل برزیلی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits