دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قیمت و مشخصات "لیفان 820" خودرو جدید لیفان + عکس
2
زمان مطالعه: 13 دقیقه
لیفان 820؛ سدان لوکس چینی بازار ایران:معرفی کامل لیفان 820 به همراه مشخصات و قیمت این خودرو را که لوکس‌ترین سدان ساخت چین در بازار داخلی به‌ حساب می‌آید، در ادامه بخوانید.

لیفان 820؛ سدان لوکس چینی بازار ایران

معرفی کامل لیفان 820 به همراه مشخصات و قیمت این خودرو را که لوکس‌ترین سدان ساخت چین در بازار داخلی به‌ حساب می‌آید، در ادامه بخوانید.820، سدان سایز متوسط شرکت‌ خودروسازی لیفان است که در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۴ رونمایی شد و در سال ۲۰۱۵ در دو نسخه با پیشرانه‌های ۱.۸ و ۲.۴ لیتری وارد بازار چین شد. اما اواخر سال گذشته، شرکت کرمان‌موتور اعلام کرد که نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری این سدان لوکس چینی را روانه‌ی بازار خودروی ایران خواهد کرد. فروش این خودرو از خرداد امسال و در نمایندگی‌های مجاز کرمان‌موتور آغاز شده است.

لیفان ۸۲۰ خودرویی در کلاس سدان سایز متوسط است. سدان‌‌ سایز متوسط یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی است که برند‌های مختلفی در آن به رقابت می‌پردازند. این دسته از خودروها علاوه‌ بر فضای داخلی مناسب، از پیشرانه‌ای‌ با توان کافی و امکانات رفاهی مناسبی بهره می‌برند و می‌‌توانند نیاز‌ بسیاری از خانواده‌ها را تأمین کنند.با دلگرم همراه باشید.

لیفان 820

طی سال‌های گذشته این کلاس از خودروها جزو محبوب‌ترین نمونه‌ها در میان خریداران بودند و آمار فروش خوبی نیز برای تولیدکنندگان خود به ارمغان می‌آوردند؛ اما چند سالی است که این روند تغییر یافته است و خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند محبوبیت بیشتری میان خریداران پیدا کرده‌اند. با این حال هنوز هم کلاس سدان‌‌های شهری از اهمیت بسیاری بالایی برای تولید‌کنندگان برخوردار هستند و توسعه‌ی نمونه‌های ایده‌آل جزو اولویت هر خودروسازی است.

در این بین خودروسازهای چینی نیز با عرضه‌ی سدان‌های مختلف با قیمت‌های پایین، سعی دارند برای خود جایگاهی در این کلاس به‌ دست آورند. یکی از این خودروسازها، شرکت نوظهور لیفان است که به‌تازگی با چند مدل خودرو، از جمله سدان سایز متوسط لیفان ۸۲۰ وارد بازار ایران نیز شده است.

لیفان 820

مشخصات فنی لیفان ۸۲۰

شرکت لیفان در سال ۲۰۱۵ سدان ۸۲۰ را در دو نسخه با پیشرانه‌های چهار سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ با حجم ۱.۸ و ۲.۴ لیتری وارد بازار چین کرد؛ اما شرکت کرمان‌موتور تنها نسخه‌ی ۲.۴ لیتری این خودرو را وارد بازار ایران کرده است.حداکثر توان خروجی پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه به‌دست می‌آید و معادل‌ ۱۳۱ اسب بخار است؛ نسخه‌ی ۲.۴ لیتری نیز حداکثر توان خروجی معادل ۱۵۸ اسب بخار در دور موتور ۵۷۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. گشتاور بیشینه‌ی آن‌ها به‌ترتیب ۱۶۸ و ۲۲۱ نیوتن‌متر است و این میزان از گشتاور به‌ترتیب در دورهای موتور ۴۲۰۰ تا ۴۴۰۰ و ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه به‌دست می‌آید.

لیفان دو جعبه‌‌دنده‌ متفاوت برای سدان لوکس خود در نظر گرفته است؛ نسخه‌ی ۱.۸ لیتری این خودرو با جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی عرضه می‌شود؛ اما نسخه‌ی قوی‌تر را جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک همراهی می‌کند. لیفان اعلام کرده است که سیستم انتقال قدرت لیفان ۸۲۰ توسط کمپانی‌ DSI استرالیا تولید می‌شود؛ کمپانی نام‌آشنایی که سابقه‌ی ساخت سیستم انتقال قدرت مورد نیاز شرکت‌هایی مانند فورد، کرایسلر، جیلی و سانگ‌یانگ را در کارنامه‌ی خود دارد.

لیفان 820 / lifan 820

در مورد سیستم تعلیق لیفان ۸۲۰ نیز باید بگوییم کمپانی سازنده‌ی چینی، سیستم تعلیق جلو و عقب مستقل آن را به‌ترتیب از نوع مک‌فرسون و مستقل چندمیله‌ای انتخاب کرده است. استفاده از سیستم‌های تعلیق مستقل سبب آن شده است که لیفان ۸۲۰ در جاده‌‌های ناهموار و سرعت‌های بالا پایداری خود را حفظ کند و در عین حال تجربه‌ی سواری نرمی در اختیار سرنشینان قرار دهد.

مشخصات۱۸۰۰۲۴۰۰
حجم موتور(سی‌سی)۱۷۹۴۲۳۷۳
تعداد سیلندر۴۴
تعداد مجموع سوپاپ۱۶۱۶
حداکثر قدرت خروجی۱۳۱۱۵۸
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)۱۸۰۱۸۰
شتاب صفر تا صد (به ثانیه)--
نوع جعبه دندهدستی ۵ سرعتهاتوماتیک ۶ سرعته
حجم باک (لیتر)۶۳۶۳
مصرف سوخت شهر (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)--
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)--
مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)۷.۷۸.۷
طول (میلی‌متر)۴۸۶۵۴۸۶۵
عرض (میلی‌متر)۱۸۳۵۱۸۳۵
ارتفاع (میلی‌متر)۱۴۸۰۱۴۸۰
وزن خالص (کیلوگرم)۱۵۴۵۱۵۴۵
استاندارد آلایندگییورو ۵یورو ۵
تایر (اینچ)۱۶۱۶

طراحی بدنه و کابین

لیفان ۸۲۰ بزرگترین سدانی است که با برند لیفان وارد بازار جهانی شده است و پرچم‌دار محصولات این کمپانی محسوب می‌شود. لیفان با معرفی این سدان، به‌وضوح علاقه‌ی خود را به ورود به کلاس رقابتی خودروهای سدان سایز بزرگ نشان می‌دهد. این کمپانی چینی مدعی است که در طراحی لیفان ۸۲۰ از طراحان برجسته‌ی اروپایی کمک گرفته و از ظاهر خودروی تویوتا کمری الهام گرفته است؛ اما می‌توان رگه‌هایی از طراحی خودروهایی چون آئودی A4، فورد موندئو و حتی هیوندای سوناتا نیز در آن یافت.

طول، عرض و ارتفاع Lifan 820 به ترتیب ۴۸۶۵، ۱۸۳۵ و ۱۴۸۰ میلی‌متر است؛ بنابراین با سدانی روبرو هستیم که حتی از تویوتا کمری هم ابعاد بزرگ‌تری دارد. با این وجود، نکته‌ی جالب توجه، یکسان ‌بودن فاصله‌ی بین دو محور (۲۷۷۵ میلی‌متر)، در آن‌ها است، این مسئله تردیدهایی در خصوص بهره‌گیری این خودروساز از پلتفرم توسعه‌یافته به‌ دست ژاپنی‌ها، به‌‌ وجود می‌آورد. طبق اعلام لیفان، شاسی لیفان ۸۲۰ به‌ دست متخصصان تایوانی طراحی و توسط مهندسان کمپانی انگلیسی MIRA بهینه‌سازی شده است و از این رو خودروی مورد بحث از لحاظ کنترل و راحتی، بسیار قابل اتکا است.

خطوط به‌کاررفته در نمای جانبی خودرو به‌گونه‌ای هستند که خودروی هیوندای سوناتا را در ذهن تداعی می‌کنند. با وجود ابعاد نسبتا بزرگ لیفان ۸۲۰، در این سدان از چرخ‌های ۱۶ اینچی استفاده شده است و این مسئله تناسب بین المان‌های مختلف خودرو را به‌ هم می‌ریزد؛ البته کوچک‌ بودن رینگ سبب می‌شود ضربه‌ی کمتری به کابین وارد شود که در نهایت باعث راحتی بیشتر سرنشین می‌شود.

در نمای جلوی خودرو می‌توان تأثیر فورد موندئو را در طراحی لیفان ۸۲۰ مشاهده کرد؛ المان‌هایی مانند چراغ‌های باریک و جلو‌پنجره‌ی شش‌ضلعی از جمله‌ی شباهت‌های بین این دو خودرو هستند. این چراغ‌ها از نوع هالوژنی هستند و در داخل یک قالب ذوزنقه‌ای جای گرفته‌اند. در نمای عقب لیفان ۸۲۰ شاهد اسپویلر تعبیه‌شده روی صندوق عقب هستیم؛ این اسپویلر علاوه‌ بر آنکه عملکرد خودرو را به لحاظ آیرودینامیکی بهبود می‌‌بخشد، در کنار چراغ‌های LED عقب خودرو، جلوه‌ی زیبایی به خودرو بخشیده‌اند. روی‌هم‌رفته فرم کلی نمای عقب این سدان چینی شباهت‌هایی به خودروهای لکسوس دارد.

داخل کابین لیفان ۸۲۰ طراحی ساده‌ای دارد و دسترسی به تجهیزات مختلف آن به‌سادگی صورت می‌گیرد؛ اما نمی‌توان مورد قابل توجه و شگفت‌انگیزی در خصوص آن یافت. متاسفانه کیفیت مواد به‌کاررفته در ساخت قطعات مختلف کابین مانند داشبورد و کنسول، چندان بالا نیست و حس یک خودروی لوکس را به سرنشین منتقل نمی‌کند. با این حال، با توجه به ابعاد نسبتا بزرگ خودرو و فاصله‌‌ی زیاد بین محورهای جلو و عقب، فضای مناسبی برای سرنشینان جلو وعقب خودرو در دسترس است.

لیفان 820

در حالت کلی می‌توان گفت لیفان ۸۲۰ تمام شاخصه‌های مورد نیاز برای بدل‌ شدن به یک سدان خانوادگی نیمه لوکس قابل قبول را دارد؛ شاخصه‌هایی مانند کاپوت جلوی طویل، درهای بزرگ و قوس چرخ‌هایی با شعاع بزرگ که البته رینگ‌هایی با ابعاد ۱۷ تا ۱۸ اینچ را طلب می‌کنند!

امکانات رفاهی لیفان 820

لیفان 820 از امکانات رفاهی نسبتا مناسبی بهره می‌رود که از بین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون سیستم کروز کنترل، سیستم پایداری الکترونیکی ESP، استارت دکمه‌ای، سانروف، صندلی الکترونیکی راننده با امکان تنظیم شش جهته‌ و گرم‌‌کن، صندلی سرنشین جلو با امکان تنظیم در چهار جهت و سیستم ورود بدون کلید (Keyless) اشاره کرد. لیفان امکان روشن‌ شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو و تنظیم ارتفاع نور آن‌ها را نیز در سدان خود فراهم کرده است.

سیستم سرگرمی لیفان ۸۲۰ شامل مواردی همچون نمایشگر ۸ اینچی لمسی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، پورت USB و AUX، بلوتوث، ۶ اسپیکر و سیستم موقعیت‌یابی جی‌پی‌اس است، ضمن آن که امکان اتصال گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید به این سیستم وجود دارد.

لیفان 820

ایمنی

شرکت لیفان سدان خود را به مجموعه‌ای متنوع از سیستم‌های ایمنی مانند ۶ کیسه‌ی هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، سنسور دنده‌‌عقب، دوربین عقب، قلاب‌های ISOFIX برای نصب صندلی‌های ویژه‌ی کودک، سیستم ضد سرقت و قفل کودک اشاره کرد.

تاکنون هیچ گزارشی از نتیجه‌ی تست‌های تصادف لیفان ۸۲۰ منتشر نشده است؛ از این رو نمی‌توان با قطعیت در این خصوص اظهار نظر کرد. اما این کمپانی چینی مدعی است که در سال ۲۰۰۳ موفق به اخذ گواهی E-Mark شده است، به این مفهوم که محصولات با برند لیفان، بدون هیچ محدودیتی مجوز ورود به ۱۸ کشور اروپایی دارند.

تجربه‌ی رانندگی لیفان 820

لیفان تلاش زیادی کرده است تا سدان ۸۲۰ خود را به استانداردهای روز دنیا نزدیک کند. بسیاری بر این باور هستند که پیشرانه‌ی لیفان ۸۲۰، به نسبت حجم قابل توجه، ۲.۴ لیتری خود، توان چندان بالایی ندارد و عملکرد خوبی ارائه نمی‌دهد؛ اما اکثر مالکان این خودرو از عملکرد آن رضایت دارند و معتقدند این خودرو سواری نرمی ارائه می‌دهد. حین حرکت لیفان ۸۲۰ روی سطوح ناهموار، صدای لاستیک‌ها در داخل کابین به‌ گوش می‌رسد؛ اما این موضوع باعث انتقال لرزش به داخل کابین نمی‌شود و این خودرو، سواری راحتی برای سرنشینان به ارمغان می‌‌آورد.

کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش

در گذشته هنگامی که نام خودروهای چینی به‌ میان می‌آمد، مالکان این خودروها از کیفیت پایین و سواری نامناسب آن‌ها ابراز نارضایتی می‌‌کردند؛ اما به‌نظر می‌رسد این روند طی چند سال اخیر رو به تغییر گذاشته است.

لیفان 820

زمانی که از مالکان لیفان ۸۲۰ در خصوص کیفیت و عملکرد این خودرو سؤال کنید، غالبا با نظرات مثبت مواجه خواهید شد، بسیاری از نرمی، هندلینگ عالی، مصرف مناسب و آپشن‌های کافی لیفان ۸۲۰ ابراز رضایت می‌کنند؛ اما برخی نیز از خرید خود ناراضی هستند و این سدان چینی را خودرویی با ارزش خرید بالا نمی‌دانند.شرکت خودروسازی کرمان‌موتور، خدمات گارانتی لیفان ۸۲۰ را از تاریخ خرید خودرو و به مدت ۶۰ ماه یا ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد ارائه می‌دهد.

قیمت لیفان 820

کمپانی لیفان خودروی سدان لیفان ۸۲۰ را در کشور چین در دو نسخه با پیشرانه‌های ۱.۸ و ۲.۴ لیتری و به‌ترتیب با قیمت‌های پایه‌ی ۱۱۹۰۰ و ۱۶۰۰۰ دلار روانه‌ی بازار کرده است؛ اما این خودرو در کشورمان تنها با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری عرضه می‌شود. قیمت لیفان 820 معادل ۹۱ میلیون تومان است.

رقبای لیفان 820

لیفان ۸۲۰ با برچسب قیمتی ۹۱ میلیونی خود، گران‌قیمت‌ترین سدان چینی بازار ایران محسوب می‌شود و اختلاف قیمتی آن با نزدیک‌ترین رقبای چینی‌ بیش از ۱۰ میلیون تومان است.

لیفان 820

اما این خودرو رقبای غیر چینی هم دارد؛ یکی از این خودروها، کیا سراتو است که در دو نسخه‌ی ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ در داخل کشور و توسط سایپا تولید می‌شود. از بین خودروهای وارداتی نیز محصولاتی مانند کیا ریو، رنو سیمبل LE، رنو اسکالا و رنو فلوئنس، رقبای این سدان چینی لوکس به‌ شمار می‌روند.قیمت و امکانات لیفان ۸۲۰ باعث می‌شوند این خودرو در جایگاه ویژه‌ای در بازار داخلی قرار بگیرد و رقیب قدرتمندی در رده‌ی قیمتی خود نداشته باشد.

مشخصاتلیفان 820بسترن B50Fچری آریزو 5سراتو 2000
سایپا
کیا ریورنو سیمبل LEرنو فلوئنس
حجم موتور (سی‌سی)۲۳۷۳۱۷۹۸۱۶۰۰۱۹۹۸۱۳۹۶۱۵۹۸۱۹۹۷
تعداد سیلندر۴- خطی۴- خطی۴- خطی۴- خطی۴- خطی۴- خطی۴- خطی
تعداد مجموع سوپاپ۱۶۱۶۱۶۱۶۱۶۱۶۱۶
حداکثر قدرت خروجی (اسب بخار)۱۵۸۱۴۲۱۰۵۱۵۶۱۰۹۱۰۵۱۴۳
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)۱۸۰۱۷۵۱۸۳۱۹۰-۱۷۵۱۸۱
نوع جعبه دندهاتوماتیک ۶ سرعتهاتوماتیک ۶ سرعتهاتوماتیکاتوماتیک ۶ سرعتهاتوماتیک ۴ سرعتهاتوماتیک ۴ سرعتهدستی ۷ سرعته
حجم باک (لیتر)۶۳۵۸۴۸۵۲۴۳۵۰۵۶
مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)۸.۷--۷.۹۶.۴۵.۸۸
طول (میلی‌متر)۴۸۶۵۴۶۱۵۴۵۳۲۴۵۳۰۴۳۷۰۴۳۴۸۴۶۱۸
عرض (میلی‌متر)۱۸۳۵۱۷۸۵۱۸۱۴۱۷۷۵۱۷۲۰۱۷۳۳۱۸۱۳
ارتفاع (میلی‌متر)۱۴۸۰۱۴۳۵۱۴۸۷۱۴۶۰۱۴۵۵۱۵۱۷۱۴۸۵
وزن خالص (کیلوگرم)۱۵۴۵۱۳۹۵۱۳۸۷۱۲۹۳۱۰۹۳۱۰۸۱۱۳۴۲
استاندارد آلایندگییورو ۵یورو ۴یورو ۵نامشخصیورو ۵یورو ۴یورو ۴
قیمت (میلیون تومان)۹۱۷۷۷۷۹۱۱۰۷۸۶۹۳

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

نیما | ۶ سال پیش
خیلی ممنونم
تست میکنیم
بااااری
0
0

hits