دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با یک تفریح هیجان‌انگیز در کنار دوستان‌ و خانواده
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
دوستان‌تان را باخبر کنید. ترجیحاً 4 تا 6 نفر شوید (البته تا 7 نفر هم مجاز است) تا در این مطلب شما را با یک بازی هیجان‌انگیز آشنا کنیم.

تا چشم کار می‌کند، کافه و فست‌فود دیده می‌شود. انگار ما هیچ تفریحی جز این دو مورد نداریم. برای اهل دود و شکموها تا دل‌شان بخواهد مکان برای تفریح هست. ولی اگر کسی اهل دود و دم و فست‌فود نباشد چه؟ اصلاً اهالی دود و شکم هم بالاخره یک روزی خسته می‌شوند از این تکرار مکررات؛ مگر غیر از این است؟

در مورد اتاق فرار چیزی شنیده‌اید؟ احتمالاً در اینستاگرام در مورد آن مطلبی دیده یا از زبان دوستان‌تان چیزهایی شنیده باشید. در هر صورت، اگر اهل بازی و تفریح با دوستان‌تان و یا خانواده‌تان هستید، به شما پیشنهاد می‌کنم که حتماً یکبار اتاق فرار را با گروهی از دوستان‌تان تجربه کنید.

اطلاعاتی در مورد آن ندارید؟ اگر به این موضوع علاقه‌مند شدید، تا انتهای این مطلب را بخوانید. در این مقاله در مورد اینکه اتاق فرار چیست و بازی و تفریح در آن چگونه است صحبت می‌کنیم.

اتاق فرار

اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست: آخرالزمان بازی و فرار از مهلکه!

دوستان‌تان را باخبر کنید. ترجیحاً 4 تا 6 نفر شوید (البته تا 7 نفر هم مجاز است) و منتظر یک بازی هیجان‌انگیز شوید.

هر اتاق فرار یک سناریوی جالب و هیجان‌انگیز دارد. مثلاً داستان اتاق فرار متل بوداپست- 313 به این شکل است:

آنتونی یک عکاس اهل پاریس است. او برای فستیوال جهانی عکاسی به پوداپست سفر کرده است و در اتاق شمارۀ 313 متل بوداپست اقامت دارد. شما و دوستان‌تان برای تفریح و جهانگردی به همان متل رفته‌اید و از قضا در اتاق شمارۀ 312 یعنی کنار اتاق آنتونی ساکنید. زمان‌هایی که آنتونی در اتاقش حضور دارد، متوجه صداهای ناگواری می‌شوید.

جسارت و شجاعت شما آنقدر زیاد است که دل به دریا می‌زنید و زمانی که آنتونی در اتاقش نیست به آنجا می‌روید تا موضوع را متوجه شوید. آنتونی هرروز حدود 75 دقیقه را به مرکز شهر می‌رود تا از عکس‌های جدیدش در نمایشگاه رونمایی کند. شما در همین زمان وارد اتاقش می‌شوید و درب آن به روی شما بسته می‌شود.

این یعنی شما گیر افتاده‌اید و 65 دقیقه زمان دارید تا سرنخ‌های لازم برای فرار را پیدا کنید. جالب است، نه؟

سناریوهای دیگری هم به‌جز این هست. شما و گروه‌تان یک سناریو را قبل از شروع بازی انتخاب می‌کنید و وارد اتاقی می‌شوید که دکورش از قبل چیده شده است. درب اتاق ناگهان بسته می‌شود و ساعت شروع به تیک تیک می‌کند.

شما هم با توجه به مأموریتی که در داستان اتاق فرار خود دارید، می‌توانید بازی را ادامه دهید. مثلاً داستان بازی فرار از زندان هم به این شکل است:

شما و دوستان‌تان در تلۀ بدخواهان‌تان گیر افتاده‌اید. برایتان پاپوش دوخته‌اند و جرم سنگینی را مرتکب شده‌اید که در پی آن حکم اعدام برای شما صادر شده است. رئیس زندان متوجه این موضوع شده و وجدانش راضی نیست که شما اعدام شوید؛ پس برایتان یک راه فرار از زندان ایجاد می‌کند؛ البته به‌صورت کاملاً مخفیانه!

نگهبان زندان اندکی سربه‌هوا و حواس‌پرت است. اگر در زمانی که او حضور دارد، همه‌چی عادی باشد، متوجه فرار شما نمی‌شود. هدف شما مشخص است و آن هم پیدا کردن راه خروج از زندان است. نبرد شما، در واقع نبرد حق و باطل است.

فقط 60 دقیقه تا اجرای حکم اعدام زمان دارید و می‌توانید کلید را پیدا کنید تا از اجرای این حکم رها شوید.

اتاق فرار یک راهنما به اسم گیم مستر دارد که هم قوانین را برای شما توضیح می‌دهد و هم توضیحات اولیه را به شما می‌گوید. هر سوالی که قبل از بازی برای شما پیش بیاید را جواب می‌دهد و بعد از آن بازی شروع می‌شود. معمولاً از شما می‌خواهند که یک ربع قبل از شروع بازی حضور داشته باشید تا در مورد بازی سوال‌هایی که برایتان پیش آمده را عنوان کنید.

بعد از صحبت با گیم مستر، درب اتاق‌تان بسته می‌شود و شما مستقیماً با اشیای درون آن سروکار دارید تا سرنخ‌ها و معما‌ها را پیدا کنید. البته نگران نباشید. چون شما تنها نیستید. در تمام مدت بازی، گیم‌مسترتان از طریق دوربین و میکروفون‌هایی که در اتاق است، به شما کمک می‌کند. مثلاً اگر نیاز به راهنمایی داشته باشید، گیم مسترتان به شما کمک می‌کند.

اگر به هر دلیلی موفق به فرار از اتاق فرار نشوید، گیم مستر در پایان بازی شما را می‌بیند و در مورد ادامۀ بازی با شما صحبت می‌کند. چه موفق به فرار شوید و چه نشوید، شما یک بازی جالب و هیجان انگیز را در کنار دوستان‌تان تجربه کرده‌اید که تا مدت‌ها با فکر کردن و مرور خاطراتش، لبخند بر لبان‌تان می‌آید.

سناریوهای دیگر اتاق فرار

با یک بازی خنثی کردن بمب چطورید؟ فریتز هابر، یک شیمی دان و دانشمند آلمانی است. او در جنگ جهانی اول بمب شیمیایی ساخت و در همان هم از آن استفاده شد. وقتی که جنگ جهانی دوم شروع شد، آدولف هیتلر تمام تلاش خودش را کرد تا فرمول این بمب شیمیایی را به‌دست آورد ولی فریتز هابر زیر بار نمی‌رفت.

نقش شما در این بازی به‌عنوان سربازهایی است که از طرف هیتلر برای پیدا کردن این فرمول فرستاده می‌شوید. وظیفه‌تان پیدا کردن فرمول سری هابر است. برای این کار وارد آزمایشگاه سری او می‌شوید تا فرمول را به‌دست آورید.

وقتی وارد می‌شوید، متوجه سیستم فوق‌امنیتی آزمایشگاه می‌شوید و درب آن در پشت سرتان بسته می‌شود. حالا که وارد شدید، متوجه می‌شوید که یک بمب در یک فضایی مخفی شده و اتفاقاً بعد از ورود شما فعال هم شده است. حالا شما باید آن را خنثی کنید تا جان سالم به‌ در ببرید.

اگر از این بازی خوش‌تان می‌آید و به‌دنبال اتاق فرار تهران هستید، اسکیپ‌می که اولین مجموعه اتاق فرار در ایران است، بازی بمب شیمیایی فریتز هابر را برای شما فراهم کرده است.

اتاق فرار

اگر زمانی گذرتان به شمال ایران خورد و خواستید با دوستان‌تان در یک اتاق فرار بازی کنید، اتاق فرار شعب شهرک نمک آبرود و مجتمع تجاری مارینامال اسکیپ‌می را به شما پیشنهاد می‌کنم. هم فال است و هم تماشا!

جمع‌بندی

همیشه قهقه‌های بلندی که با دوستان زده می‌شود در خاطراتمان به وضوح می‌ماند. حتی اگر در سختی و مشکلات هم باشد، مانند وضعیت الان که دنیا درگیر ویروس کرونا می‌باشد،مجموعه اسکیپ‌می با رعایت کامل و دقیق پروتکول بهداشتی باعث می‌شود یک تجربۀ شیرینی است که همیشه به یادمان بماند. بازی در اتاق فرار می‌تواند یکی از آن ماجراجویی‌های بی‌نظیری باشد که درنهایت به خاطرات خنده‌دار و به‌یادماندنی‌ای منتهی می‌شود.

یکی از بهترین اتاق فرارهای ایران، اتاق فرار اسکیپ‌می است که بازی‌های متنوعی هم دارد. اگر شما هم به بازی علاقه‌مندید، دوستان‌تان را خبر کنید تا با هم یک تجربۀ خوبی را رقم بزنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits