دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا بهیاران در بیمارستان ها استخدام می شوند؟
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا بهیاران در بیمارستان ها استخدام می شوند؟ - عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکید بر اینکه عدم جذ-بهیاران-بیمارستان-استخدام-شوند-کمیسیون-بهداشت
عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکید بر اینکه عدم جذب نیروی بهیار به دلیل کمبود اعتبارات وزارت بهداشت است، بهره‌مندی از سهمیه پرستاری برای جذب نیروی بهیار را غیرممکن دانست.

سیامک مره صدق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد دلیل عدم استخدام افرادی که دوره‌های بهیاری گذرانده‌اند گفت: عدم جذب این نیروها به این دلیل بوده که اعتبارات لازم برای تحقق این مهم در وزارت بهداشت وجود ندارد، ضمن اینکه این وزارتخانه نیازی به جذب این تعداد نیرو هم نداشته است.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این تعداد بهیار نیز از جمله جمعیت کثیری از افراد دوره‌دیده بیکار جامعه هستند که به دلیل کمبود منابع نمی‌توان برای اشتغال آنها چاره‌اندیشی کرد، بنابراین نمی‌توان دولت را اجبار کرد تا بدون تامین منابع لازم به جذب تعداد زیادی از بهیاران بپردازد یا در مجلس قانونی را تصویب کرد که متضمن بار مالی بیشتری برای دستگاه‌های اجرای باشد.

وی در مورد امکان اختصاص سهمیه جذب پرستاران به استخدام نیروی بهیار تصریح کرد: هم‌اکنون سهمیه‌ای که به جذب نیروی پرستار تخصیص یافته بود، تکمیل شده است، ضمن اینکه نمی‌توان از سهمیه استخدام پرستاران برای جذب نیروی بهیار استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: استفاده بهیاران به‌جای پرستار مانند این است که از پرستاران به عنوان پزشک استفاده شود، بنابراین به دلیل اینکه این افراد تنها به‌منظور بهیاری آموزش دیده‌اند نمی‌توانند جایگاه پرستاری را داشته باشند، چرا که هر کدام از این رشته‌ها تعریف خاص خود را دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: دوره‌های بهیاری به این دلیل برگزار می‌شود تا افراد از نظر آگاهی در یک زمینه خاص تقویت شوند، کما اینکه حدود ۱۲ مرکز در سراسر کشور اقدام به تربیت نیروی بهیار می‌کنند، اما برگزاری دوره‌های آموزشی به معنای الزام برای استخدام نیروهای آموزش‌دیده نیست و چنانچه به آنها تعهدی برای استخدام داده‌اند به مجلس اطلاع دهند تا پیگیری شود.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits