دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
استخدام هزار و ۳۶ نفر در آموزش و پرورش استان مرکزی پیش بینی شده است
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
استخدام هزار و ۳۶ نفر در آموزش و پرورش استان مرکزی پیش بینی شده است - شهریار فولادوند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود-استخدام-هزار-آموزش-پرورش-استان-مرکزی

شهریار فولادوند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جذب نیروی بومی از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش استان مرکزی است چرا که استخدام نیروهای ساکن منطقه علاوه بر ایجاد افزایش اشتغال و رفع بیکاری در استان، کاهش نقل و انتقال را نیز به همراه دارد.
وی، سال تحصیلی آتی را برای آموزش و پرورش مهم و سرنوشت ساز دانست و ادامه داد: در سال تحصیلی آتی با افزوده شدن پایه دوازدهم، نظام آموزشی آموزش و پرورش به نقطه کمال خود می رسد و با حذف پیش دانشگاهی یک مقطع به دوره دبیرستان و یک مطع به هنرستان افزوده خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: با استقرار پایه دوازدهم در نظام آموزشی بیش از ۱۲ هزار ساعت به نیروهای بدنه آموزش و پرورش افزوده می شود که بخشی از این نیاز از طریق نیروهای حق التدریس و بخشی با جذب نیرو تامین می شود.
فولادوند گفت: ایجاد این پایه نیازمند تامین و توسعه فضاهای آموزشی است که باید راهکارهای مناسب برای ملحق شدن آن به آموزش و پرورش اندیشیده شود.
وی ادامه داد: شناسایی فضاهای مازاد آموزش و پرورش و اختصاص منابع این فضاها به تکمیل طرح های نیمه تمام هنرستان ها و تجهیز این مدارس از جمله برنامه های آموزش و پرورش برای استقرار پایه دوازدهم در سیستم آموزشی استان مرکزی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزایش کیفیت و کاهش استرس آموزشی برای دانش آموزان را از مهمترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش و این اداره کل عنوان کرد و افزود: افزایش کیفیت آموزشی با برگزاری برخی آزمون ها در دوره های مختلف مورد سنجش قرار می گیرد و بر اساس آن برنامه ریزی لازم برای انجام فعالیت های آموزشی استان انجام می شود.
فولادوند ادامه داد: حذف آزمون های استرس آور و پیک نوروزی نیز از جمله اقدام های وزارت آموزش و پرورش بوده است.
وی، بستر سازی برای پذیرایی از فرهنگیان و مسافران نوروزی را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد و گفت: ۶۲۰ کلاس درس در قالب ۷۲ مدرسه در ۱۵ منطقه استان برای اسکان و ارایه خدمات به مسافران نوروزی آماده سازی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: ۱۵ پایگاه در شهرستان های استان برای راهنمایی و اسکان مسافران نوروزی فراهم شده است تا گردشگران با مراجعه به این مراکز نسبت به اقامت در محل های مورد نظر اقدام کنند.
فولادوند ادامه داد: این خدمات در قالب ۱۵۵ کلاس ویژه، ۳۴۵ کلاس نوع الف و ۱۲۰ کلاس نوع ب در ایام تعطیلات نوروزی در این استان ارائه می شود.
وی خاطر نشان کرد: ۲۹۳ نفر به عنوان عوامل اجرایی امسال وظیفه خدمت رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی برای اقامت در مکان های تجهیزشده در این استان را برعهده دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود تامین هزینه سرویس کودکان با نیازهای ویژه را از جمله اقدام های حمایتی این اداره کل دانست.
فولادوند توسعه کارآفرینی و افزایش حضور دانش آموزان در دوره های فنی و حرفه ای و کار و دانش را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان مرکزی در سال آینده عنوان کرد.
وی گفت: نسبت تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای به نظری در استان حدود ۴۰ به ۶۰ است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه باید این نسبت توازن یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: اجرای دقیق سند بنیادین آموزش و پرورش به تایید مقام معظم رهبری رسیده است و آموزش و پرورش اجرای تک تک موارد این سند را در دستور کار خود دارد و خارج از آن هیچ اقدامی در استان انجام نمی شود.
فولادوند با اشاره به سیره و روش ها اصلاحی در ساختار آموزشی و فرهنگی، افزود: اصلاح فرآیند توسعه آموزشی و فرهنگی بدون چشمان تیز بین و اصلاح گر میسر نیست و آموزش و پرورش استان پذیرای نقد سازنده برای توسعه خدمت رسانی و فعالیت های آموزشی در استان است.
۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits