دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
زمان مطالعه: 13 دقیقه
استخدام نهاد کتابخانه های عمومی کشور سال ۹۳ +استخدام: شکایت هزار و ۲۰۸ نفر از آزمون استخدامی نهاد کتابخانه عمومی - نتایج آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها اعلام شد سو-استخدام-نهاد-کتابخانه-عمومی-کشور-شکایت

نتایج آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها اعلام شد

سوالات استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی

در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

خبر ۳۰ دی ۹۳ استخدام :شکایت هزار و ۲۰۸ نفر از آزمون استخدامی نهاد کتابخانه عمومی

دبیر کمیته بررسی شکایات آزمون سال ۹۱ نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: مهلت ثبت‏ شکایت از آزمون استخدامی سال۱۳۹۱ این نهاد روز دوشنبه بیست و دوم دی ماه پایان رسید و ۱۲۰۸ نفر شکایت خود را در سامانه ویژه این موضوع ثبت کردند.

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا،نخستین جلسه بررسی شکایات با حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور برگزار می شود.

دبیرکمیته بررسی شکایات آزمون سال ۹۱ نهاد در یادداشتی از تشکیل نخستین جلسه بررسی شکایات در روز دوشنبه بیست و نهم دی ماه با حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور خبر داد.

امین متولیان افزود: بر اساس گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، متولیان در ادامه این یادداشت یادآور شد که طبق آمارهای کلی و اولیه استخراج شده از سامانه، استان گیلان کمترین تعداد شکایت (۴ نفر) و استان های آذربایجان شرقی و اصفهان بیشترین تعداد شاکیان و معترضان (۱۰۹نفر) را دارند.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: ۲/۳۲ درصد از معترضان ، به نتیجه آزمون علمی اعتراض کرده اند؛ ۲/۲ درصد اعلام کرده اند در آزمون پذیرفته شده اما به مصاحبه دعوت نشده اند؛ ۷/۷ درصد گفته اند که پس از مصاحبه به دلیل تغییر شرایط آزمون بکارگیری نشده اند و ۱/۴۹ درصد از شاکیان آزمون اعلام کرده اند که به مصاحبه دعوت شده اما به کار گرفته نشده اند؛ ۸/۸ درصد نیز گزینه سایر موارد را انتخاب کرده اند.

۲۹>

خبر۳ دی ۹۳ استخدام : عدم برگزاری آزمون استخدامی سال جاری به علت بررسی شکایات آزمون قبلی

علیرضا مختارپور در شانزدهمین یادداشت خود از عدم برگزاری آزمون استخدامی نهاد در سال جاری به علت ابلاغ لزوم بررسی دقیق شکایات و اشکالات وارده از سوی نهادهای نظارتی نسبت به آزمون قبلی این نهاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شانزدهمین یادداشت خود ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام رحلت رسول اکرم(ص) و اربعین سیّدالشهدا امام حسین(ع) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، نکاتی را درباره امور اجرایی اعلام و از برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ماه های پایانی سال جاری خبر داد.

مختارپور در بخشی از این یادداشت با اشاره به مصوبه‏ مجلس شورای اسلامی با رأی قریب به اتفّاق نمایندگان به اصلاح قانون اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی از شهرداران استان هایی که نسبت به واریز نیم درصد درآمدهای سال جاری خود اقدام کرده‏اند تشکر کرد.

وی در بخش دیگری از یادداشت خود به اطّلاعیه برگزاری آزمون‏های نهاد کتابخانه ها که در اوایل آذر ماه سال جاری ‏ منتشر شد اشاره کرد و از عدم برگزاری آزمون استخدامی نهاد در سال جاری به علت ابلاغ لزوم بررسی دقیق شکایات و اشکالات وارده به آزمون قبلی این نهاد از سوی نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور خبر داد.

مختارپور در پایان یادداشت خود ابراز امیدواری کرد که پس از رسیدگی به مسائل آزمون قبلی و بررسی نتایج آن، امکان تصمیم‏گیری برای برگزاری آزمون در سال آتی فراهم شود.

یادداشت شانزدهم دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، روز شنبه ۲۹ آذر در پرتال نهاد منتشر شده است

خبر۳ دی ۹۳ استخدام : اطلاعیه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛نحوه رسیدگی به شکایات آزمون ۹۱

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد کتابخانه‌ها در این اطلاعیه با اشاره به لزوم رسیدگی به شکایت‌های شرکت کنندگان در آزمون استخدامی نهاد اعلام می دارد: «آن دسته از داوطلبانی که در آزمون استخدامی سال ۱۳۹۱ نهاد شرکت کرده و به هر دلیلی به نتایج اعلام شده اعتراض دارند، می توانند از روز دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ نسبت به ارائه موضوع شکایت خود اقدام کنند.»

بر اساس این اطلاعیه معترضان به آزمون استخدامی سال ۱۳۹۱ نهاد کتابخانه‌ها از روز دوشنبه ۸ دی ماه به مدت ۱۰ روز کاری می توانند با مراجعه به پرتال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس www.iranpl.ir به سامانه رسیدگی به شکایت‌های آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌ها مراجعه کرده و ضمن ثبت مشخصات خود نسبت به ارائه موضوع شکایت اقدام کنند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: «پس از مهلت یاد شده و تجمیع اطلاعات دریافتی، شورای رسیدگی به شکایت‌ها بر اساس جدول زمان بندی به بررسی شکایات اقدام کرده و نتایج را به داوطلبان اعلام ‌می‌کند.»

جهت مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا را کلیک کنید.

خبر ۱۹ آذر ۹۳ استختام : آزمون استخدام نهاد کتابخانه‌های عمومی در یزد برگزار می‌شود

آزمون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای تامین نیروی انسانی در سطح ملی در استان یزد نیز اواخر سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، در اطلاعیه شماره یک معاونت اداری مالی این نهاد شرایط عمومی و اختصاصی و مواد و منابع آزمون اعلام شده است.

از نکات حائز اهمیت این اطلاعیه، افزایش شرط حداکثر سن داوطلبان دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد تا ۳۲ سال و داوطلبان دارای مدرک دکترا تا ۴۰ سال تمام است.

در این اطلاعیه همچنین اعلام شده است: استخدام کتابدار تنها از میان دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته‌های “علم اطلاعات و دانش‌شناسی” و “کتابداری و اطلاع‌رسانی” صورت می‌گیرد.

بنا بر اعلا معاونت اداری مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نحوه و مهلت ثبت‌نام در این آزمون متعاقباً از طریق اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.

براساس اعلام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با برگزاری آزمون جذب کتابدار در این نهاد، آزمونی برای استخدام کتابداران انجمنی و روستایی شاغل در نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز برگزار خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در این آزمون برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط، رشته‌ها و منابع آزمون می‌توانند به پرتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به نشانی www.yazdpl.ir یا سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مراجعه کنند.

خبر ۵ آذر ۹۳ استختام : آزمون امسال به دو صورت برگزار خواهد شد

علیرضا مختارپور:
“آزمون امسال به دو صورت برگزار خواهد شد. آزمونی برای افراد بیرونی و فارغ التحصیلان کتابداری و آزمون دیگر برای کسانی که چندین سال است در نهاد مشغول به کارند و حقوق می گیرند و این آزمون تنها برای تبدیل وضعیتشان صورت می گیرد. اولین اطلاعیه های این آزمون منتشر و در روزهای آتی اطلاعیه های بعدی نیز اعلام خواهد شد.”
“ما یک نیاز داریم که بر اساس آن پذیرش می کنیم؛ و یک امکان جذب. فرض کنید من صد نفر نیاز دارم، اما در حال حاضر امکان جذب ۲۰ نفر را دارم، ما کسانی را که قبول می شوند، طی یک بازه زمانی، جذب خواهیم کرد؛ بدین معنا که هر روزی که برایمان امکان جذب ایجاد شود، به ترتیب از همین قبولی ها نیرو می گیریم. در واقع، بعد از برگزاری این آزمون و پذیرش افراد، هر جا کتابخانه ای تأسیس شود به جدول قبولی ها مراجعه و بر اساس مناطق مورد نیاز، نیروها به کار گرفته خواهند شد. بنابراین اگر کتابخانه ای در خرداد ۹۴ افتتاح شد، نیروی به کار گرفته شده، قبول شده همین آزمون است.

وی در پایان تصریح کرد: بدین ترتیب جذب نیروهای پذیرفته شده در آزمون امسال به تدریج و ظرف یک بازه زمانی صورت می گیرد. و تا زمانی که جذب کامل صورت نگیرد، آزمون بعدی برگزار نخواهد شد.”

منبع: نهاد کتابخانه های عمومی کشور

اطلاعیه شماره یک در خصوص آزمون استخدامی اعضای انجمن های استان ها و شاغل در نهاد

از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت نهاد شرایط، موارد، منابع و زمان آزمون تبدیل وضعیت استخدامی اعضای انجمن های استان ها و شاغل در نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، پیرو اطلاعیه نخست نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خصوص آزمون استخدامی نهاد؛ معاونت برنامه ریزی و نظارت نهاد شرایط، موارد، منابع و زمان آزمون تبدیل وضعیت استخدامی اعضای انجمن های استان ها و شاغل در نهاد کتابخانه های عمومی کشور به شرح زیر اعلام شد:

الف شرایط داوطلبان :

  1. ۱٫ داشتن مدرک تحصیلی کاردانی و بالاتر
  2. ۲٫ داشتن سابقه کار کتابداری در نهاد کتابخانه های عمومی کشور ، (حداقل یکسال برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کارشناسی بالاتر )
  • تبصره ۱ : برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر ، داشتن حداقل ۶ ماه سابقه خدمت کافی است .
  • تبصره ۲ :کتابدارانی که به صورت داوطلبانه و یا افتخاری در نهاد کتابخانه های عمومی کشور فعالیت می کنند می توانند پس از تائید سوابق توسط اداره کل استان محل حضور در آزمون شرکت کنند. حداقل سوابق برای شرکت در آزمون یک سال است .
  • تبصره ۳ :رشته تحصیلی برای دارندگان شرط بند ۲ ، موضوعیت ندارد .

۳- حداقل سن ۲۰ سال و حداکثر سن برای داوطلبان در زمان ثبت نام ۴۰ سال خواهد بود .

  • تبصره ۴: درباره موارد خاص پس از بررسی اداره کل امور اداری و طرح در جلسه شورای اداری تصمیم گیری می شود.

۴- داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی ، ثابت و پیمانی سایر دستگاه های دولتی و یا بازخرید خدمت باشند .

۵- عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدرو روان گردان

۶- تندرستی و توانایی کامل جسمی ، روحی و روانی جهت انجام فعالیتهای شغلی

ب موارد و منابع آزمون

- موارد و منابع آزمون به شرح پیوست است .

ج زمان آزمون

- زمان برگزاری آزمون در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ است که تاریخ دقیق در اطلاعیه های آتی اعلام می شود .

- به منظور سهولت در دسترسی داوطلبان فایل های برخی از منابع از تاریخ ۱۰/۹/۹۳ بر روی پورتال نهاد قرار خواهد گرفت .

د اطلاعیه ثبت نام و ورود اطلاعات داوطلبان ، متعاقباٌ اعلام می شود .

و – تذکر خیلی مهم :

کتابداران عضو انجمن های استان ها که هم اکنون در نهاد شاغل بوده و شرایط ثبت نام در آزمون فوق را ندارند با وضعیت فعلی به خدمت خود ادامه می دهند.

سوالات استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی

منابع آزمون استخدامی نیروهای انجمنی و روستایی

۱- افشار، ابراهیم و فاضلی، نگار (۱۳۹۲) شاداب‌سازی محیط کتابخانه‌های عمومی. تهران: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور. صفحات ۲۵-۵۲٫

۲- ناظمی، یحیی (۱۳۸۵) ادبیات کودکان: رویکردی به قصه‌گویی و نمایش خلاق. تهران: چاپار. صفحات ۴۵-۱۱۳٫

۳- قزل ایاق، ثریا (۱۳۸۳) ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن. تهران: سمت. صفحات ۵۹-۷۱ و ۲۸-۴۰٫

۴- ابرامی، هوشنگ (۱۳۷۹) شناختی از دانش‌شناسی. تهران: کتابدار. فصل ۳: کتابخانه و اجتماع صفحات ۱۸۲-۱۶۱ و فصل ۸- رکن سوم؛ دانش گستری صفحات ۱۸۲-۱۶۱

۵- وزیرپورکشمیری، مهردخت (۱۳۸۶) مرجع‌شناسی عمومی لاتین. تهران: کتابدار. صفحات: ۶و ۷ و ۳۵ و ۳۶ و ۴۹ و ۵۰ و ۵۹ و ۸۳ و ۸۷ و ۹۵ و ۹۶

۶- ملکور، چارلز و ایگر، پائول (۱۳۹۲) خدمات اینترنتی در کتابخانه‌های عمومی. ترجمه مریم آذرگون و مهناز جعفری. تهران: نهاد کتابخانه‌های عمومی. صفحات ۸۱-۸۹ و ۱۳۶-۱۴۷٫

۷- مقالات کتابخانه‌های عمومی ایفلا ۲۰۱۱ (۱۳۹۱). تهران: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور الف) نینکوف، ی و چومبو، ک. سن ۶۵ به بالا: جذب مخاطبان محروم- داستان موفقیت ترجمه یوسف عابدی صفحات ۲۴۷-۲۵۷٫ ب) آسپلوند، ه. و کرونکویست، ب (۱۳۹۱) کتابخانه‌های عمومی حامی نیازهای خدماتی افراد ناتوان در خواندن مواد چاپی: مدل سوئدی. ترجمه هاشم عطاپور. صفحات ۲۵۷-۲۶۵٫

۸- مقالات کتابخانه‌های عمومی ایفلا ۲۰۰۹(۱۳۸۹). تهران: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور الف) ایجاد محیط‌هایی برای کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی. ترجمه بهروز رسولی. صفحات ۲۱۷-۲۳۲٫ ب) دورتنر، کرستن. فرهنگ رسانه‌ای کودکان: کلیدی برای کتابخانه‌های آینده. ترجمه مجید نبوی ودیگران. . صفحات ۱۷۹-۱۹۶٫

۹- خلاقیت و نوآوری در کتابخانه‌های عمومی(۱۳۸۷). مجموعه مقاله. تهران: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور. صفحات۲۶۹-۲۹۶٫

سوالات استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای تامین نیروی انسانی خود در سطح ملی در نظر دارد تا آزمون استخدامی جذب نیروی کتابدار را برگزار کند. این اطلاعیه (شماره یک ) شامل شرایط عمومی و اختصاصی و مواد و منابع آزمون است که به شرح زیر می باشد:

۱- شرایط عمومی:

۱٫۱ – اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .

۱٫۲ – التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .

۱٫۳ التزام فکری و عملی به منشور اخلاقی کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی کشور.

۱٫۴ – داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت ( ویژه برادران ) .

۱٫۵ – نداشتن منع استخدام به موجب آرای مراجع قانونی .

۱٫۶ داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی ، ثابت و پیمانی سایر دستگاه های دولتی و یا بازخرید خدمت باشند .

۱٫۷ عدم سابقه محکومیت جزایی موثر

۱٫۸ داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی( با رعایت تصویب نامه ی شماره ۴۴۱۷۸/۸۸۳۸۴ مورخ ۲۳/۰۴/۱۳۸۹ هیئت محترم وزیران) برای انجام کاری که استخدام می شود .

  • تبصره : داوطلبان استخدام برای کتابداری کتابخانه های نابینایان از این بند مستثنی می باشند .

۱٫۹ احراز صلاحیت های عمومی به تایید گزینش.

۲- شرایط اختصاصی:

۲٫۱- داشتن حداقل ۲۰ سال سن تمام و حداکثر ۳۲ سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و برای دارندگان مدارک تحصیلی دکترا حداکثر ۴۰ سال تمام ( تا تاریخ برگزاری آزمون )

  • تبصره – موارد ذیل به شرط ارائه تائیدیه های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد :

الف) داوطلبانی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل ( از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۲۹/۵/۱۳۶۷ ) به طور داوطلبانه خدمت نموده اند ، به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل .

ب) خانواده معظم شهدا ، آزادگان ، مفقودالاثر ها و جانبازان از کار افتاده کلی که قادر به انجام کار نمی باشند شامل : همسر ، فرزندان ، پدر ، مادر ، خواهر ، و برادر تا میزان ۵ سال .

ج) آزادگان ، فرزندان شاهد ، جانباز ۲۵% و آزادگانی که حداقل یک سال سابقه اسارت دارند از شرط حداکثر سن معاف می باشند .

د) مدت خدمت سربازی

۲٫۲- مدرک تحصیلی و رشته های قابل قبول :

- علم اطلاعات و دانش شناسی ( تمامی گرایش های آن )

- کتابداری و اطلاع رسانی ( تمامی گرایش های آن )

شرایط احراز بومی بودن در اطلاعیه های بعدی اعلام می شود.

سوالات استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی

۳- نحوه و مهلت ثبت نام :

متعاقباً از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعلام می شود.

۴- موارد و منابع آزمون :

به شرح پیوست در جدول شماره یک اعلام شده است .

۵- تذکر مهم :

جزئیات شرایط و نحوه ثبت نام و ارائه مدارک متعاقباً از طریق همین پایگاه به اطلاع داوطلبان می رسد .

سوالات استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی

برای دریافت لیست منابع آزمون اینجا را کلیک نمایید.

آرشیو استخدام نهاد کتابخانه های عمومی کشور



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits