دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواب امتحان و امتحان دادن چه تعبیری دارد ؟

تعبیر خواب امتحان : ۲۵ نشانه و تعبیر امتحان دادن در خواب

خواب امتحان و امتحان دادن چه تعبیری دارد ؟
243
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خواب دیدن امتحان دادن تعابیر مختلفی از دیدگاه معبران متفاوت دارد . تعبیر های دیدن امتحان در خواب را در دلگرم بخوانید ...

خواب امتحان دیدن نشانه چیست ؟

تعبیر خواب امتحان ( خواب امتحان دادن ، تعبیر خواب امتحان گرفتن ، تعبیر خواب برگه امتحان ، تعبیر خواب رد شدن از امتحان ، تعبیر خواب امتحان سخت و ...) ازنظر تعبیرکنندگان مختلف معناها و نشانه های متفاوتی دارد ما در این مقاله به جزئیات تعبیر این خواب می پردازیم.

امتحان در خواب

تعبیر خواب امتحان

1- تعبیر خواب امتحان نسبت حسی که در دادن امتحان دارید متفاوت است. احساسات مثبت و منفی شما در امتحان کاملا به دنیای واقعی مربوط می شود. خستگی، استرس و ترس و یا عدم اعتماد به نفس در خواب دقیقا به احساسات شما در زندگی واقعی مربوط می شود.
2- اگر خواب ببینید در جلسه امتحان آمادگی نداشتید و به این دلیل آشفته و عصبی بودید تعبیرش این است که در وضعیت بدی گرفتار شده اید و یا به اندازه کافی قدرتمند نشده اید تا از پس این مشکل بر بیایید. سعی کنید به خودتان بیایید و تلاش کنید تا زندگی خوبی برای خود بسازید.
3- موضوع امتحان در خواب تعابیر گوناگونی دارد. دیدن این خواب به زندگی شما اشاره دارد. به عنوان مثال اگر موضوعات مربوط به ریاضی و حساب باشد تعبیرش به شغل و حرفه شما مربوط می شود. اگر موضوع امتحان درباره ادبیات و علوم انسانی باشد تعبیرش به روابط اجتماعی و نوع ارتباط شما با دیگران و مهارت های اجتماعی ارتباط دارد.
4- اگر در خواب دیدید که سر جلسه امتحان هستید و سوالات را متوجه نشدید تعبیرش این است که سوء تفاهم بزرگی میان شما و خانواده شما درگرفته است. شاید روابط اجتماعی و مشتریان خودرا از دست داده اید یا شاید افراد مهم زندگی خود را متهم کرده اید.
5- اگر در خواب دیدید که سر جلسه امتحان وقت کم آوردید تعبیرش این است که زمان زیادی را صرف تفکر و برنامه ریزی کرده اید. این خواب همچنین به ناتوانی شما در انجام وظایفتان اشاره دارد و بیان می کند که از روش های قبلی خود خسته شده اید و دوست دارید مسیر ها و روشهای خود را تغییر دهید.
6- اگر وسط یک رابطه جدی باشید. این خواب بیانگر این است که در تلاش هستید که این رابطه را حفظ کرده و با دوست پسر و یا دوست دختر خود پیشنهاد ازدواج دهید. بهتر است در مورد آن ها بیشتر دقت کنید و به راحتی قضاوت نکنید.
7- اگر خواب دیدید که سر جلسه امتحان هستید و کارت ورود به جلسه و یا کارت شناسایی و یا ماشین حسابتان را فراموش کردید تعبیرش این است که جزئیات زندگی خود را نادیده گرفته اید. این خواب همچنین نشان دهنده عدم اعتماد به نفس شما در زندگی است.

لیلا برایت می‌گوید :
8- اگر خواب ببینید که برای قبولی در دانشگاه امتحان می‌دهید ، بیانگر پیروزی در مراحل مختلف زندگی است .
9- اگر در خواب ببینید که در امتحان دانشگاه رد شده‌اید ، یعنی در امتحان موفق می‌شوید

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
10- تعبیر این خواب که فرزندتان در امتحان قبول میشود این است که آرزوهای شما برآورده می شوند


تعبیر خواب امتحان دادن

11- امتحان دادن در خواب تفاسیر گوناگونی دارد. به عنوان مثال اگر دانشجو و یا دانش آموز هستید و خواب ببینید که امتحان می دهید تعبیرش دقیقا با عالم بیداری ارتباط دارد و ممکن است نشانه این باشد که از امتحان دادن می ترسید و یا استرس و اضطراب شب امتحان را دارید.
12- اگر دانش آموز و دانشجو نبودید و خواب امتحان دادن را دیدید، تعبیرش به امتحانات زندگی و نحوه تصمیم گیری های شما نسبت به مسائل و مشکلات زندگی است.

لوک اویتنهاو می گوید :
13- تعبیر خواب امتحان دادن ، پیدا کردن شغل پردرآمدتر است
14- تعبیر خواب قبول شدن در امتحان این است که انتظارات شما بر آورده خواهند شد
15- تعبیر خواب مردود شدن در امتحان این است که جاه طلبی شما بالاتر از حد معمول است

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :
16- تعبیر این خواب که امتحان دارید این است که شما شایستگی شغلتان را ندارید .
17- تعبیر خواب موفق شدن در امتحان گرفتاری در کارهاست
18- تعبیر خواب اینکه در امتحان به سوالات پاسخ صحیح میدهید منفعت مالی است
19- تعبیر خواب اینکه در امتحان به سوالات پاسخ اشتباه میدهید یک کارجالب و خبرهای خوش است


تعبیر خواب امتحان گرفتن

20- تعبیر خواب امتحان گرفتن یا امتحان دادن این است که شما مورد قضاوت دیگران قرار گرفته اید.

لوک اویتنهاو می گوید :
21- تعبیر خواب امتحان کردن این است که شما خدمت بزرگی به شخصی خواهید کرد


تعبیر خواب برگه امتحان

22- تعبیر خواب سفید دادن برگه امتحان این است که اتفاقات تازه ای در زندگی تان افتاده که تا به حال آن را تجربه نکرده اید. با رقابت بزرگی مواجه شدید و میخواهید از این فرصت تازه در جهت پیش برد کار و درآمدزایی استفاده کنید.


تعبیر خواب نمره قبولی در امتحان

23- تعبیر پاس کردن امتحان در خواب این است که وارد فاز جدیدی در زندگی شده اید . شما اخیرا تغییر بزرگی داشته اید مانند تغییر شغل، فارغ التحصیلی و حتی حاملگی. شما به همین دلیل خوشحال هستید و اعتماد به نفس زیادی دارید. اگر خواب دیدید که در امتحان با نمره خوب قبول شدید تعبیرش این است که در تنظیم اهداف خود موفق شده اید و برنامه ریزی درست و منطقی داشته اید.


تعبیر خواب رد شدن در امتحان

24- تعبیر خواب رد شدن در امتحان تعبیرش این است که در زندگی شکست می خورید. ممکن است علت دیدن این خواب نشانه این باشد که در زندگی به هر دری که می زنید نمی توانید موفق شوید به همین دلیل این موضوع روی ذهن شما تاثیر منفی گذاشته است و این خواب را دیدید.


تعبیر خواب امتحان سخت

25- اگر خواب دیدید که امتحان خیلی سخت بود و شما ناکام ماندید تعبیرش این است که در وضعیت بسیار سختی گرفتار شدید و شرایط برایتان دشوار شده است.


ترجمه : معصومه راهی

امتحان در خواب



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (243 رای)  

۱۶ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

نگار | ۲ روز پیش
سلام من خواب دیدم زمان کنکورم عوض شده تو مواب فردا کنکور داشتم و من یه روز قبلش فهمیدم وقتی پرسیدم بهم گفتن ماه بعد(یعنی اون زمانی که فکر میکردم امتحان دارم) هم یه مرحله دیگه هست
0
0
mani | ۱ ماه پیش
بستگی به تلاش خودتون داره
0
0
klemnzo.korleoone | ۳ ماه پیش
من خواب دیدم که امتحان ریاضی توی شب توی کلاس خودمون میدادم بعد عینک دودی زده بودم داشتم امتحان میدادم بعد خاستم برم پیش معلم با جوراب رفتم پیشش و وقت کم اوردم ولی به عنوان نمره بالای کلاس تشویق شدم🗿🤝
0
0
Jeon | ۳ ماه پیش
من خواب دیدم همه سوالارو دارم اشتباه مینویسم..تعبیرش نبود اصن(وقتی قبل خواب ی چیزی مصرف میکنی)
1
1
MKH | ۱ سال پیش
سلام من خواب دیدم ک امتحان امادگی داشتم و سوالات همین جور زیاد میشد و من نمیتونستم جواب بدم مونده بودم و از یه طرف دوستام داشتن بهم کمگ میکردن معلما هم داشتن صحبت میکردن و متوجه نشدن ولی یهو به ما گفتن برید داخل .....
در حالی ک من امتحان آمادگی مو تیلی وقته دادم
میشه بگید تعبیرش چیه؟؟؟
5
13
Mary | ۲ سال پیش
من سه سالی هست که کارشناسیمو گرفتم اصلا به ادامه تحصیل فکرنمیکنم،دیشب خواب دیدم بدون ثبت نام و ازمون توی ارشد قبول شدم ودارم در شغلی استخدام میشم و بسیار خوشحال و متعجب بودم،اگرتعبیری داره بهم بگین لطفا خیلی ضروریه
6
11
Hnd16 | ۲ سال پیش
سلام من خواب دیدم دارم امتحان میدم و جواب سوالم بلدم ولی دستم یخ زده نمیتونم بنویسم .. اگه تعبیری داره میشه بهم بگید ..
4
13
پاسخ ها:
ممد قلی | ۲ سال پیش
تعبیرش اینه ک موبایلتو بذار کنار بشین درستو بخون 😂😂
6
27
مهشید خاتمی | ۲ سال پیش
سلام خواب دیدم که دخترم امتحانشو خراب کرده معلمش سرش داد زده منم اعصبانی شدم کل دعوا کردم . این چه معنی میده؟
10
5
انا | ۲ سال پیش
سلام دیشب خواب دیدم تو کارنامه ریاضی رو قابل قبول و اجتماعى رو خوب شدم این یعنی چی میترسم واقعا باشه اخه ۱۰ اردیبهشت امتحان دارم
5
12
مهسا | ۳ سال پیش
سلام من خواب دیدم که می‌خوام برم کنکور بدم بعد کارت ورود به جلسه هم شماره هشت بودم بعد از امتحان هم خیلی خوشحال بودم میشه بگید این یعنی چی؟ممنون
2
10
پرستو | ۳ سال پیش
سلام خواهرم خواب دیده من آزمون وکالت قبول شدم و مدرک قبولی تو دستم بوده و میرقصیدم و میخندیدم. تورو خدا بگید چی میشه
8
14
عنایت | ۳ سال پیش
امتحان دادن در خواب چیست
5
24
بهار | ۳ سال پیش
باسلام .من امسال کنکوردارم.خواب دیدم که میخواستم برم سر جلسه آزمون،ولی کیف خودم را گم کردم ،ومدادنداشتم .هرجی گشتم مدادندیدم بعد رفتم یک مدادازجایی افتاده بود برداشتم ،ولی دیدم اون مداد سر نداره...جلسه ازمون هم ،کم نور بود...درکل خیلی استرس داشتم.تعبیرش را لطف میکنید؟ممنون
9
11
پرهام | ۴ سال پیش
سلام خسته نباشید.من همین تابستون برا تغییر رشته امتحان دادم(دبیرستان) و دیشب خواب دیدم که بابا و مامانم اعصابشون خرابه و نمره هامو دیدم که اکثرا ۷و۸و۹ بودن.
ممنون میشم که به ایمیل جواب رو بفرستید
5
15
MD | ۴ سال پیش
سلام. من روز جمعه کنکور زبان دارم و امروز صبح خواب دیدم کنکور دادم و رتبم شده ۲۰۰۰ و خوردی و داشتم ب مامانم میگفتم دانشگاه مشهد و شیراز حتما قبول میشم ولی تهران فکر نمیکنم ولی حالا اونم میزنم بعد دوباره نگاه کردم دیدم فرهنگیان هم اوردم باز ب مامانم گفتم بنظرت فرهنگیان هم بزنم؟ چیکار کنم یعنی؟
ممنون
2
16

hits