دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تعبیر کامل خواب لباس : دیدن لباس در خواب نشانه چیست ؟
133
زمان مطالعه: 14 دقیقه
خواب دیدن لباس تعابیر مختلفی از دیدگاه معبران متفاوت دارد . تعبیر های دیدن لباس در خواب را در دلگرم بخوانید ...

خواب لباس چه تعبیری دارد ؟

تعبیر خواب لباس ( لباس سیاه ، لباس رنگی ، لباس سفید ، لباس عروس ، لباس کهنه و کثیف ، لباس نو و تمیز ، لباس خواب و ... ) از نظر تعبیرکنندگان مختلف پیام ها و نشانه های متفاوتی دارد. ما در این مقاله به جزئیات ، برداشت ها و پیام های مختلف آنها می پردازیم

divider

تعبیر خواب لباس

تعبیر لباس در خواب نشانه شخصیت شما و مربوط به وضعیت و شرایط زندگی شماست.

حضرت دانیال می گوید :

  • خواب لباس نشانه کسب و کار مرد است . دیدن لباس خوب در خواب نشانه آنست که کسب و کار او خوب میشود
  • خواب لباسی که از پوست چهارپایان است ، نشانه خیر و منفعت است

آنلی بیتون می‌گوید :

  • اگر خواب ببینید لباسهای فراوانی دارید ، نشانه آن است که برای گذراندن زندگی محتاج خواهید شد . اگر فرد جوانی چنین خوابی ببیند ، علامت آن است که در آینده با امیدها و ناامیدیهای فراوان مواجه خواهد شد .

تعبیر خواب لباس پوشیدن

تعبیر پوشیدن لباس های جنس مخالف در خواب نشانه ای است که شما می خواهید احساسات خود را درباره جنس مخالفتان نشان دهید اما این کار را در ظاهر خود نشان می دهید. شما هرگز آدمی نبودید که بتوانید حرف خود را واضح بیان کنید.
اگر در خواب دیدید که مشغول پوشیدن لباس های زنانه یا دامن بودید تعبیرش این است که روح زنانه شما بسیار قوی است و در واقع این خواب بیانگر این است که قدر احساسات ناب زنانه و عاطفی خود را می دانید.


تعبیر خواب تعویض لباس

تعبیر عوض کردن لباس درخواب نشانه این است که قصد دارید به زندگی خود رنگ و شکل تازه ای ببخشید. شما شخصیت جدیدی از خود را کشف کرده اید و از این بابت بسیار خوشحال هستید.
اما اگر در خواب دیدید که مدام درحال عوض کردن لباس های خود بودید تعبیرش این است که به زندگی خودتان اهمیت نمی دهید ونظر دیگران برای شما بسیار مهم است. به همین دلیل خودتان نیستید و از زندگی تان لذت نمی برید. دیدن خواب عوض کردن لباس واقع هشداری به شماست که بیش از حد به دیگران و نظرات دیگران اهمیت ندهید. شما خودتان حق انتخاب و حق زندگی دارید.
اگر در خواب دیدید که لباس هایی که می پوشید به شما نمی آمدند و بسیار نامناسب بودند تعبیرش این است که شما چهره واقعی خود را پنهان کرده اید و سعی دارید کسی باشید که تا کنون نبوده اید. این خواب عدم آمادگی شما را نسبت به محیط اطراف و اجتماع نشان می دهد.


تعبیر خواب درآوردن لباس از تن

اگر درخواب دیدید که لباس های خود را در می آوردید تعبیرش این است که دوست دارید عادت های قدیمی خود را کنار بگذارید و مسیر تازه ای در زندگی شروع کنید.


خواب لباس خریدن

خریدن لباس درخواب نشانه ی تلاش شما برای رفتن در نقش خاصی است. احتمالا تاکید می کنید که تغییراتی در زندگی خود بدهید.


تعبیر خواب شستن لباس

تعبیر شستن لباس در خواب این است که دوست دارید که رفتارهای قدیمی خود را دور بریزید و شخصیت جدیدی از خود را به دیگران نشان دهید. شما دوست دارید به زندگی تغییر مثبتی دهید و با نگاه جدیدی به جهان نگاه کنید.


تعبیر خواب لباس سفید

پوشیدن لباس سفید در خواب نشانه پاکی و بیگناه بودن شماست. به تعبیری دیگر این خواب نشانه افسردگی و بحران در زندگی است. ممکن است در زندگی تغییرات بزرگی را تجربه کنید که متاسفانه منفی و نامطلوب است.
لباس سفید در خواب سمبل بی گناهی و پاکیزگی، باکره بودن، بخت و ازدواج و حس آزادی است. تعبیر این خواب این است که می خوهید خود را در میان دیگران پاک و ساده نشان دهید حتی اگر اینگونه نباشید
اگر در خواب شخص زیبایی را با لباس سفید دیدید تعبیرش این است که شما فرد مهربانی هستید و در زندگی آرامش و شادی دارید.
اگر در خواب زن و شوهری را با لباس سفید دیدید تعبیرش این است که در ذهن و ضمیر ناخودآگاهتان به دنبال ازدواج هستید. اگر مردی این خواب را ببیند تعبیرش این است که دوست دارید با افراد بیشتری رابطه جنسی برقرار کنید.
اگر در خواب ببینید که تن دیگران لباس سفید می پوشاندید تعبیرش این است که به زودی ازدواج خواهید کرد.
اگر خواب ببینید کسی لباس سفید بر تن شما کرد تعبیرش این است که به زودی با شخصی که دوست دارید ازدواج خواهید کرد.
دیدن لباس سفید نو در خواب ، تعبیر خوبی دارد و نشانه این است که به زودی با کسی که دوستش دارید ازدواج خواهید کرد و زندگی شاد و موفقی خواهید داشت. شما از رابطه با او راضی هستید.
تعبیر لباس سفید پاره نشانه بدبختی و آشفتگی است. به احتمال زیاد شما با همسرتان به مشکل جدی می خوردید و به همین دلیل احساس نا امیدی شدیدی می کنید. شما نگرانید که چگونه مشکلاتتان را با همسرتان حل کنید. سعی کنید تا آنجا که ممکن است با شریک زندگی خود صحبت کنید و تلاش کنید تا مشکلاتتان حل و فصل شود.
اگر در خواب دیدید شما یا یکی از دوستانتان لباس سفیدتان را قیچی کرد تعبیرش این است که به دلیل اشتباهات فردی، به مشکل بزرگی برخورده اید. به زودی باید منتظر لحظات و مراحل سخت زندگی خود باشید.
اگر در خواب دیدید که کسی لباس سفید شما را می سوزاند تعبیرش این است که این شخص به زودی باعث ناکامی و بدبختی شما خواهد شد.
اگر خواب دیدید که در بوتیک لباس فروشی سعی کردید لباس سفید خود را پرو کنید تعبیرش این است که در آینده تغییرات مثبتی را در زندگی تان رقم خواهید زد و مورد توجه دیگران قرار خواهید گرفت.
تعبیر دیدن لباس سفید بلند در خواب نماد محافظت است. در حقیقت این خواب به معنی حس امنیت و محافظت از خودتان است. شخصی در واقعیت از شما مراقبت می کند پس دیگر نگران نباشید.
تعبیر دیدن لباس سفید کوتاه در خواب این است که افراد اطراف شما بیش از حد در مورد شما صحبت می کنند. آن ها باعث شده اند تا موقعیت های ازدواج شما کم شود و نگاه مردم راجب شما عوض شود.

حضرت دانیال می گوید :
تعبیر خواب لباس سفید شسته ، ساختگی کار مردم است ( به دست آوردن خیر و منفعت از طریق مردم )

جابر مغربی گوید :
خواب لباس سفید نشانه آنست که بیننده خواب هم دنیا و هم آخرت را به خوبی خواهد داشت .


تعبیر خواب لباس سیاه

تعبیر پوشیدن لباس سیاه در خواب نشانه قدرت و اعتماد به نفس و بزرگی و عظمت است. به زودی به آنچه می خواهید خواهید رسید.
لباس سیاه در خواب نشانه شنیدن اخبار بد، بیماری، ضررهای مالی و شایعاتی است که شما را آزار می دهد. گاهی این خواب نشان دهنده آغاز مرحله جدید وشروعی تازه است.
اگر در خواب دیدید که لباس سیاه اما گران قیمتی پوشیده بودید تعبیرش این است که به زودی در جایگاه خوبی قرار خواهید گرفت ولی این موضوع باعث خوشحالی و شادی شما نخواهد شد.
اگر در خواب دیدید که لباس سیاه و تنگی پوشیده بودید و در آن راحت نبودید تعبیرش این است که در عالم واقعیت از چیزی ناراحتید ومی ترسید و دوست دارید از این شرایط هر چه زودتر خلاص شوید. پیام این خواب این است که اعتماد به نفس تان را تقویت کنید. شما می توانید هر کاری را انجام دهید.
اگر در عالم رویا دیدید که لباس سیاه و مسخره ای پوشیده بودید تعبیرش این است که آبرویتان می رود. پیش دیگران سرافکنده می شوید و فکر می کنید دنیا به آخر رسیده است.
اگر در خواب دیدید که تلاش می کردید که لباس سیاه بپوشید تعبیرش این است که مشکلات جدی برایتان رخ خواهد داد. احتمالا به زودی به بیماری سختی دچار خواهید شد.
اگر زنی در خواب دید که لباس سیاه پوشیده، تعبیرش این است که رقیب جدی و سرسختی پیدا می کنید و قادر نیست با آن رقابت کند.
اگر خواب دیدید که لباس سیاه راهبه ها را پوشیده بودید تعبیرش این است که شغل خود را تغییر می دهید. اگر دختری این خواب را دید تعبیرش این است که با معشوقه اش به مشکل برخواهد خورد.
اگر خواب دیدید که در صومعه بودید و راهبان زیادی در اطرافتان بودند تعبیرش این است که روح شما به تنهایی نیاز دارد و دوست دارید مدتی در خلوت فکر کنید و از زاویه جدیدی به موضوع نگاه کنید.
تعبیر دیدن لباس سیاه عزاداری در خواب نشانه این است که برنامه هایتان در زندگی با شکست مواجه خواهد شد.
اگر در خواب دیدید که مردم لباس سیاه پوشیده بودند تعبیرش این است که به زودی اتفاق بدی برای همه خواهد افتاد. این خواب در واقع نوعی هشدار است.
اگر مردی خواب دیدید که لباس سیاه پوشیده تعبیرش این است که به زودی مرگ یکی از دوستانش را خواهد دید. احتمالا آن شخص با بیماری از دنیا خواهد رفت. تعبیر دیگر این خواب، ضررهای مالی زیاد است. سعی کنید قبل از انجام هر کار راجب آن فکر کنید و با دقت بیشتری تصمیم بگیرید.
اگر بچه یا کودکی در خواب دیدید که لباس سیاه پوشیده تعبیرش این است که در آینده ای نزدیک بیمار خواهد شد. اگر خواب دیدید که کودکی ناشناس در خواب لباس سیاه پوشیده بود تعبیرش ایناست که مشکلات کوچک شما تبدیل به مشکلات بزرگتری خواهد شد.
اگر در خواب دیدید که دوست دختر شما لباس سیاه پوشیده بود تعبیرش این است که آرزویتان برای با او بودن برآورده نمی شود و نمی توان انتظار داشت که به او برسید.
اگر مادری در خواب دید که لباس سیاه پوشیده تعبیرش این است که از اقوام دورش خبر بدی به او خواهد رسید.
اگر در خواب دیدید که شوهر سابقتان در خواب لباس سیاه پوشیده بود تعبیرش این است که اجلش نزدیک است و به زودی مرگش فرا می رسد.
اگر پادشاه یا رهبر کشوری در خواب دید که لباس سیاه پوشیده تعبیرش این است که حال و روز او دگرگون شده و وضع ممکلت به هم خواهد ریخت. ممکن است به زودی تخت پادشاهی اش را از دست بدهد.
تعبیر دیدن لباس سیاه عروس در خواب نشانه نزاع با اقوام، احساسات منفی، بی نظمی در روابط واخبار غم انگیز است.

  • منوچهر مطیعی تهرانی گوید :
    خواب لباس سیاه نشانه شوکت و اعتبار است .
  • یوسف نبی علیه السلام گوید :
    دیدن لباس سیاه در خواب نشانه غم واندوه است
  • جابر مغربی گوید :
    لباس سیاه در خواب برای کسی را که پیوسته سیاه پوشد خوب است ، اما آن که همیشه سفید میپپوشد ، جامه سیاه نیکو نیست

تعبیر خواب لباس سفید مشکی

تعبیر دیدن لباس سیاه و سفید در خواب نشانه این است که زندگی پرچالشی دارید. شادی و غم های زندگی زیاد است. طوریکه حسابی گیج می شوید.


تعبیر خواب لباس کثیف و کهنه

پوشیدن لباس های کثیف و پاره در خواب نشانه آسیب های شخصیتی و اجتماعی و احساسی در زندگی است.

حضرت دانیال گوید :
خواب لباس کهنه و کثیف از هر جنسی که باشد نشانه اندوه و غم است

جابر مغربی گوید:

  • خواب لباس کثیف و کهنه و پاره نشانه هم فساد دین و هم فساد دنیا است
  • اگر کسی در خواب لباس کثیف و کهنه ببیند نشانه آنست که فقیر خواهد شد

آنلی بیتون می‌گوید :

  • دیدن لباس کثیف و کهنه در خواب ، نشانة آن است که دیگران برای آسیب رساندن به شما نیرنگ می زنند ، باید مراقب تماسهای خود با بیگانگان باشید .
  • اگر زنی در خواب لباسهایش را کثیف و کهنه ببیند ، علامت آن است که اگر در تماسهای خود با دیگران مراقب نباشد دامنش لکه دار خواهد شد .

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :
خواب دیدن اینکه لباس چرک و کثیف به تن دارید نشانه آنست که گرفتار غم و اندوه می شوید .

یوسف نبی علیه السلام گوید :
دیدن لباس کهنه در خواب نشانه اندوه و غم است .


خواب لباس نو و تمیز

اگر در خواب دیدید که لباس های نو و تازه ای را می پوشید تعبیرش این است که به زودی به آنچه می خواهید خواهید رسید و تغییر بزرگی در زندگی تان خواهید داد. شاید راه جدیدی در زندگی پیدا کرده اید.
گاهی این خواب تلاش شما را نشان می دهد و به شما می فهماند که نگرش ها و باورهای خود را تغییر دهید و از زندگی به نحو احسنت استفاده کنید.

حضرت امام جعفر صادق فرماید :
خواب لباس نو و تمیز تعبیرش بر چهار وجه است .

  • زن
  • پادشاه
  • مال
  • خیر و منفعت

ابراهیم کرمانی گوید :
دیدن خواب لباس نو و تمیز در خواب بسیار نیکوست

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

  • اگر در خواب دیدید لباسی به تن دارید که ظاهرش تمیز استاما باطن و زیر آن چرک و کثیف و پاره و مندرس است مردی هستید که مردم جامعه شما را شریف و محترم می دانند در حالی که خودتان می دانید مستحق این احترام و شرافت نیستید
  • برعکس این هم درست است یعنی اگر ظاهر لباس شما کثیف و مندرس بود اما زیر جامه ای پاک و پاکیزه و نو و اطو شده پوشیده اید مردی هستید که جامعه با چشم بد به شما می نگرد و کارهائی کرده اید که در حق شما بد قضاوت می کنند ولی در باطن انسانی پاک و شریف هستید که قدرتان شناخته نشده .

آنلی بیتون می‌گوید :

  • خواب لباس نو و تمیز ، نشانه سعادت است

خواب لباس رنگی

حضرت دانیال گوید :

  • خواب لباس زرد درخواب ، بیماری است
  • لباس سرخ در خواب ، خرمی است و توفیق و طاعت
  • خواب لباس سبز به دلیل این که جامه سبز مربوط به بهشتیان است ، آن نیز خوب است .

جابر مغربی گوید :

  • خواب لباس رنگی ، اگر زن است ، یا سپاهی است ، خوب است
  • خواب لباس قرمز هم برای مردان و هم برای زنان خوب است
  • خواب لباس زرد برای مردان نشانه بیماری است و به قول بعضی از معبران : اگر زنی بیند لباس زرد پوشیده است ، نشانه شوهر است و اگر شوهر دارد همسرش بیمار شود .

اسماعیل بن اشعث گوید :
اگر کسی در خواب بیند لباسی داشت که جلوی آن یک رنگ و پشتش رنگ دیگری ، نشانه آنست که با اهل دین و دنیا به ذلت زندگی میکند .

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :
خواب لباس سرخ را معبران برای زنان خوب دانسته اند ولی برخی نوشته اند که برای مردان خوب نیست .


خواب لباس عروس

آنلی بیتون می‌گوید :

  • خواب لباس عروسی ، علامت آن است که با دوستانی صمیمی آشنا خواهید شد و در کارهایی شادی بخش شرکت خواهید کرد .
  • خواب لباس عروس کثیف و چروک در خواب ، علامت آن است که رابطه شما با فردی شایسته قطع خواهد شد

تعبیر لباس خواب در خواب

محمدبن سیرین گوید :

  • تعبیر خواب لباس خواب ، زن است .
  • اگر در خواب ببیند لباس خواب سفید و پاکیزه است ، نشانه دیندار بودن همسرش است
  • اگر در خواب ببیند لباس خواب سیاه بود ، نشانه آنست که از عیالش اندوه و رنج به او میرسد و ب
  • لباس خواب کثیف در خواب نشانه آنست که همسرش چرکین و پلید و ناسازگار است .
  • اگر در خواب ببیند لباس خوابش سوخت ، نشانه آنست که عیالش میمیرد

تعبیر خواب لباس زیر

تعبیر خواب لباس زیر بیانگر خواسته ها و اسرار شما در رابطه با مسائل جنسی است.


تعبیر خواب شلوار

دیدن یا پوشیدن شلوار درخواب بیانگر میل جنسی و دیدگاه شما در رابطه با آن است. اگر شلوار پاکیزه و نویی را پوشیدید تعبیرش این است که در این زمینه منطقی رفتار می کنید.


تعبیر خواب لباس کودک

دیدن لباس کودک در خواب بیانگر شیوه های قدیمی و عادات و تفکرات کودکانه شماست. این خواب نشانه شروع مجدد در زندگی است.


تعبیر خواب لباس جنگی

تعبیر خواب دیدن لباس رزم و جنگ این است در برخی شرایط محدود هستید و دستتان بسته است. این شرایط ممکن است خانوادگی یا کاری باشد.


تعبیر خواب گشادی لباس

تعبیر پوشیدن یا دیدن لباس گشاد در خواب نشانه اعتماد به نفس پایین است. شما تلاش می کنید ضعف خود را پنهان کنید.


تعبیر خواب کمد لباس

کمد لباس در خواب جنبه های پنهان شخصیت شما را نشان می دهد. احتمالا شما چیزی از دیگران پنهان می کنید.


تعبیر خواب جالباسی

جالباسی در خواب تعبیرش این است که تمایل دارید شخصیت جدیدی از خود را به دیگران نشان دهید. خصوصا اینکه لباس نو و مرتب باشد.


ترجمه : معصومه راهی

divider

تعبیرهای مرتبط:

تعبیر خواب لباس عروس : ۲۰ نشانه و تفسیر دیدن لباس عروسی در خواب

۱۰ نشانه و تعبیر دیدن لباس مرده در خواب

تعبیر و تفسیر رنگ ها در خواب چیست ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (133 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

آرزو | ۴ ماه پیش
سلام ، خواب دیدم فامیلامون لباس جشن پوشیدن. لطفا تغییر کنید.
1
3
حس | ۴ سال پیش
سللام من خواب دیدم یکی که میشناسم بدون اجازه لباسم رو پوشیده این چه معنی دارد
14
29

hits