دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فنون آشپزی آسان
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تشخیص تخم مرغ تازه ، آن را در یک کاسه آب سرد بگذارید. اگر تخم مرغ تازه باشد به ته ظرف می رود ، اما اگر به سطح آب بیاید، بهتر است از آن استفاده نکنید.اگر مقداری از نان سفید اضافه آمده و مصرف...

برای تشخیص تخم مرغ تازه ، آن را در یک کاسه آب سرد بگذارید. اگر تخم مرغ تازه باشد به ته ظرف می رود ، اما اگر به سطح آب بیاید، بهتر است از آن استفاده نکنید.اگر مقداری از نان سفید اضافه آمده و مصرف نمی شود، چاره این است که آنها را در فر یا تستر برشته کنید و به سوپ بیفزایید. در انتها سوپ را در مخلوط کن بریزید و بعد سرو کنید.

فنون آشپزی آسانیک قاشق غذا خوری نمک در آب سرد بریزید و بعد تخم مرغ ها را در آن قرار دهید تا از ترک برداشتن تخم مرغ حین پخت جلوگیری کند. برنج خرد شده را می توانید در سوپ ، آش و دلمه استفاده کنید . زیرا بهتر لعاب می اندازد و غذا یا دسر شما را خوشمزه تر می کند .

اگر چند برگ کاهو اضافه آمده و به اندازه ای نیست که بتوان با آن سالاد درست کرد، می توانید که آن را خرد کنید و به کوکو سبزی بیفزایید و یا برای ته دیگ مانند نان در کف قابلمه قرار دهید، بسیار خوشمزه خواهد شد.

برای پختن تخم مرغ به صورت آب پز یا عسلی ، یک قاشق غذا خوری نمک در آب سرد بریزید و بعد تخم مرغ ها را در آن قرار دهید تا از ترک برداشتن تخم مرغ حین پخت جلوگیری کند. حتی اگر تخم مرغ دارای پوست نازکی باشد و هنگام پختن ترک بردارد، نمک باعث می شود که تخم مرغ در آب پراکنده نشود.

آب کردن شکلات تخته ای ( برای استفاده در انواع کیک و شیرینی ):
راه اول: تکه های شکلات را در کاسه ای قرار دهید و نصف استکان قهوه داغ روی آن بریزید. هم زود آب می شود و هم شیرینی شما خوش طعم می شود.

راه دوم : استفاده از روش طبخ غیر مستقیم . شکلات را دریک ظرف گود بریزید و این ظرف را در ظرف بزرگتر حاوی آب گرم قرار دهید ؛ ظرف بزرگ را روی حرارت کم قرار دهید و شکلات را مرتب هم بزنید تا آب شود.
برای تهیه انواع کیک ، به جای شیر می توانید آب میوه را جایگزین کنید، به این ترتیب طعم کیک شما هم تغییر خواهد کرد.
خاکه قند را می توانید با آسیاب کردن کاملاً یک دست کنید و به جای شکر به کار ببرید.

برای درست کردن سس مایونز، تخم مرغ ها را نیم ساعت قبل از شروع به کار از یخچال بیرون آورید تا کمی گرم شود.

برای پختن سیب زمینی آب پز، فراموش نکنید یک یا دو قاشق غذا خوری نمک به آن بیفزایید تا سیب زمینی ها ترک برندارند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits