دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه در منزل پودر سیر خانگی درست کنیم؟
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پودر سیر از سیر خشک شده درست می شود و فواید زیادی نسبت به سیر تازه دارد چون هنگامی که سیر را خشک می کنید، عمر مفید آن را به طور نمادین افزایش می دهید، بنابراین می توان آن را برای ماه ها یا حتی سال ها بدون از دست دادن مواد مغذی نگهداری کرد.

طرز تهیه پودر سیر خانگی بهداشتی و سالم برای طعم دادن غذاها

یکی از ادویه های خوشمزه و خوش عطر و بو کننده غذا پودر سیر است که می توانید در خانه آن را آماده کنید این ادویه در بسیاری از غذاها استفاده می شود در این مطلب طرز تهیه پودر سیر خانگی با عطر و بوی خاص را خواهید دید. می توانید این مطلب را دنبال کنید.

طرز تهیه پودر سیر خانگی سالم و طبیعی

مرحله اول

یکی از ادویه های پر کاربرد در آشپزی پودر سیر است که در کتلت ها و همبرگر و فست فودها بسیار کاربردی است برای آن در ابتدا سیرهای درشت تر را انتخاب کنید پوست بگیرید، تمیز بشویید.

مرحله دوم

روی پارچه خشک پهن کنید و اجازه دهید آبش خوب گرفته شود سپس با کارد یا رنده به صورت ورقه های نازک برش دهید و در سبدی پچینید نباید ورقه ها روی هم قرار بگیرند.

حتماً بخوانید:
آموزش روش‌های پودر کردن آویشن در منزل

آموزش روش‌های پودر کردن آویشن در منزل

آويشن از جمله گياهان مقاومی می باشد که به صورت بوته ‌ای و چندساله است. این گیاه پر خاصیت هم به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرار میگیرد و هم به…

مرحله سوم

ورقه های سیر را در سبد می گذاریم تا از زیر هم هوا بخورد اگر در سینی بگذارید به هم می چسبد و چون از زیر هوا نمی خورد تیره می شود اجازه دهید دو روز در مقابل نور آفتاب بماند تا خشک شود.

روش آسیاب کردن سیرها

مرحله چهارم

روی سبد توری بکشید تا گرد و غبار روی آن ننشیند و هر دو ساعت یک بار سیرها را زیر و رو کنید تا رطوبش گرفته شود این کار را دو تا سه بار انجام دهید کافی است، بعد از دو روز چیپسی می شود.

مرحله پنجم

بعد از این که سیرها کاملا خشک شدند در آسیاب بریزید و پودر کنید و در آخر پودر سیر را الک نمایید و می بینید که نسبت به پودر سیر آماده خیلی عطر و بوی قوی تری دارد.

نکات آماده کردن پودر سیر

نکات آماده کردن پودر سیر

خشک کردن در توری : حتما هر چیزی را که می خواهید جلوی نور خورشید خشک کنید داخل سبد بگذارید تا از زیر هم هوا بخورد این کار باعث می شود که زودتر خشک شود و تیره نشود.

خشک کردن در فر : اگر امکان این را ندارید که مقابل نور خورشید سیرها را خشک کنید می توانید داخل فر بگذارید با در نیمه باز و با کمترین دما و زود، زود برگردانید تا سیرها نسوزند.

خشک شدن سیرها

اگر سیرها کاملا خشک نشوند خوب هم آسیاب نمی شوند و پودرش گوله گوله می شود و ممکن است بعد از مدتی کپک بزند و دیگر قابل استفاده نباشد پس دقت کنید که حتما کاملا خشک باشند.

آسیاب همه سیرها

لازم نیست همه ورقه های سیر را آسیاب کنید به اندازه مصرف پودر کنید و بقیه ورقه های خشک شده را در ظرف در بسته قرار دهید و موقع نیاز پودر کنید تا عطر و بوی خود را از دست ندهند.

طریقه استفاده از پودر سیر

طریقه استفاده از پودر سیر

پودر سیر یک ادویه پر خاصیت است که از خواص آن گرمی بودن آن است و برای مصرف در غذاهای سرد بسیار مناسب است. پودر سیر را در غذاهایی مثل: خورش قیمه و خورش قورمه سبزی، انواع آش مانند آش رشته و آش جو، انواع خوراک مانند خوراک بادنجان و خوراک لوبیا، انواع گوشت مانند جوجه کباب و کباب کوبیده می توان استفاده کرد.
البته در این میان نباید انواع کوکو و کتلت را از یاد برد و غذاهای فست فودی مثل فلافل هم بسیار با پودر سیر خوشمزه می شوند، برای پخت این غذاها این ادویه ها را در ابتدا مثل سایر ادویه ها به مواد غذایی اضافه می کنیم.

چکار کنیم پودر سیر بهم نچسبد؟

یکی از راه ها این است که در جای خشک نگهداری کنیم و رطوبت باعث چسبیدن آن می شود اگر پودر سیر خانگی درست می کنید که باید حتما ورقه های سیر خشک باشند بعد آسیاب کنید.

با پودر سیر زیادی در غذا چه کنیم؟

اگر مقدار پودر سیری که به غذا اضافه می کنید بیش از اندازه شد و به غذا تندی داد کافی است مقدار کمی شکر اضافه کنید و بگذارید کمی بجوشد سپس مزه کنید اگر رفع نشده بود کمی دیگر شکر بزنید.

طرز تهیه پودر سیر خانگی

خواص پودر سیر

پودر سیر خاصیت کاهش دهندگی فشار خون را دارد این ماده پرخاصیت به درمان سرماخوردگی کمک می کند زیرا سیستم ایمنی بدن را قوی می کند و جالب است بدانید که از فراموشی و آلزایمر جلوگیری می کند و به دلیل ترکیبات گوگردی که دارد بدن را سم زدایی می نماید و مانع سردرد می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits