دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پودر بامیه : بهترین روش برای پودر و آسیاب کردن بامیه
19
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بامیه در نواحی مختلف زمین می‌روید و میوه آن علاوه بر مصرف غذایی در درمان بعضی بیماری‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بامیه را به تنهایی یا با گوشت به‌صورت خورش می‌توان مصرف کرد. همچنین می‌توانید از پودر خشک شده آن نیز استفاده کنید.

طرز تهیه پودر بامیه خشک شده خانگی و سالم برای انواع غذاها

بعضی از غذاها قلقل های خاصی دارند و ممکن است نتوانیم آنها را به جا افتادگی کسانی که چندین سال است آشپزی می کنند بپزیم بعضی از ادویه ها به ما کمک می کنند تا غذا لعاب دارتر و جا افتاده تر شود مانند پودر بامیه برای دیدن آموزش طرز تهیه پودر بامیه خانگی با ما همراه باشید.

مرحله اول

برای درست کردن پودر بامیه در ابتدا بامیه های سبز رنگ و سالم را انتخاب کنید آن ها را تمیز بشویید و بگذارید آبش برود سپس روی تخته آشپزخانه به صورت نواری یا گرد می توانید برش بزنید.

حتماً بخوانید:
پودر کردن هل در منزل با 4 روش کاربردی

پودر کردن هل در منزل با 4 روش کاربردی

پودر هل را می توان از ادویه فروشی ها تهیه نمود اما اگر می خواهید پودر هلی را داشته باشید که تازگی و عطر هل را داشته باشد روش پیشنهادی این مقاله را از…

مرحله دوم

سپس روی یک سبد یا پارچه با فاصله بچینید طوری که روی هم انباشته نشوند و در هوای آزاد در مقابل نور خورشید پهن کنید. دو تا سه روز زمان دهید تا بامیه ها کاملا خشک شوند.

دستور پخت پودر بامیه

مرحله سوم

در این مدت بامیه ها را چند بار زیر و رو کنید تا دو طرف به صورت یکسان خشک شود البته اگر در سبد گذاشته باشید بهتر خشک می شوند زیرا از زیر هم همزمان هوا به آنها می خورد و خشک می شوند.

مرحله چهارم

بعد از این که بامیه ها کاملا خشک شدند آنها را در آسیاب بریزید و پودر کنید فقط مطمئن شوید که بامیه ها خشک، خشک شده اند اگر رطوبت داشته باشند پودر بامیه کپک می زند.

مرحله پنجم

پودر بامیه را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و برای انواع خورش و سوپ می توانید استفاده کنید به غذاهای شما لعاب می دهد و آن ها را جا افتاده تر می کند و از خواصش هم استفاده می کنید.

خشک و پودر کردن بامیه برای خورش

بامیه چیست؟

بامیه جز گروه صیفی جات است و دارای مواد مغذی بسیار زیادی است البته همه طعم بامیه را دوست ندارند پس استفاده از پودر بامیه خانگی به شما کمک می کند از خواص آن بدون این که در غذا دیده شود استفاده کنید. بامیه کم کالری و دارای فیبر بالا و آنتی اکسیدان است و منبع خوبی از ویتامین A ، B ، C و کلسیم و پتاسیم می باشد.

پودر بامیه برای چی خوبه؟

از پودر بامیه می‌توانید برای لعاب دار کردن و غلیظ کردن انواع غذاهای آبکی مانند سوپ و خورش استفاده نمایید. برای تزئین ماست یا سوپ های گرم هم این پودر پرخاصیت را می توانید استفاده کنید.

طریقه مصرف پودر بامیه

طریقه مصرف پودر بامیه

برای استفاده در غذاهای مختلف باید یک قاشق چای خوری از پودر بامیه را یک ربع آخر پخت غذا به آن اضافه نمایید تا به غذا لعاب دهد و غذا را جا افتاده تر کند.

طرز مصرف بامیه برای یبوست

معمولا یبوست به دلیل کمبود فیبر به وجود می آید و مواد غذایی دارای فیبر می توانند این مشکل را از بین ببرند. بامیه دارای مقادیر غنی از فیبر می باشد و به همین سبب به بهبود روند حرکات روده کمک می نماید که در نتیجه موجب پیشگیری و درمان یبوست می گردد.

بامیه خاصیت ملین دارد و به رفع یبوست کمک می‌کند.

پودر بامیه برای لاغری

بامیه به دلیل اینکه دارای کالری بسیار پایینی می باشد برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب خواهد بود. یکی دیگر از دلایلی که می تواند بامیه را در رژیم غذایی لاغری قرار داد وجود فیبر بالا و مواد معدنی موجود در آن می باشد.
فیبر موجود در بامیه موجب می شود که مدت بیشتری احساس سیری کنید که در نتیجه موجب کاهش اشتها می گردد علاوه بر این بامیه دارای خاصیت دیورتیک است که سبب دفع آب اضافی بدن می گردد که این موضوع هم برای کاهش وزن مفید می باشد.

طرز تهیه پودر بامیه خشک شده ساده

پودر بامیه برای نفخ

بامیه از صیفی جاتی است که به سلامت دستگاه گوارش کمک زیادی می کند. مصرف بامیه باعث می شود که از ایجاد نفخ و باد معده جلوگیری گردد. علاوه بر این مصرف بامیه به دلیل وجود فیبر بالا به هضم آسان غذا نیز کمک می رساند.

پودر بامیه برای تقویت استخوان

لازم به ذکر است که مصرف بامیه برای تقویت استخوان ها هم مفید است بامیه شامل مقادیر غنی از ویتامین K و اسید فولیک است و به همین دلیل به تقویت و افزایش رشد استخوان ها یاری می رساند.
علاوه بر این مصرف بامیه باعث می شود که خطر ابتلا به پوکی استخوان نیز کم شود. پتاسیم موجود در بامیه ضد فشار خون و کلسیم موجود در بامیه ضد پوکی استخوان است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (19 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits