دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه پودر پاپریکا خانگی و طرز استفاده از آن
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
راه های مختلفی برای طرز تهیه فلفل پاپریکا وجود دارد که هیچ کدام دشوار نیست. پاپریکا یکی از فلفل های بسیار محبوب در جهان است.

روش تهیه پودر پاپریکا خانگی سالم و طبیعی

یکی از ادویه های پرخاصیت که برای خوشمزه تر شدن غذاها استفاده می شود پاپریکا است که می توانید به صورت خانگی درست کنید و در غذاها مصرف شود در مطلب طرز تهیه پودر پاپریکا با فلفل دلمه ای در خانه را مورد درست کردن پودر پاپریکا در منزل صحبت شده است.

حتماً بخوانید:
۳۰ خاصیت باورنکردنی فلفل چیلی برای درمان بیماری ها

۳۰ خاصیت باورنکردنی فلفل چیلی برای درمان بیماری ها

فلفل چیلی (فلفل قرمز و یا فلفل تند) توسط بومیان آمریکا به عنوان مسکن و یک ضد عفونی کننده استفاده میشده است. همچنین برای دندان درد، آرتروز و تقویت…

طرز تهیه پودر پاپریکا در خانه

ادویه ای است که از آسیاب فلفل دلمه ای درست می شود می توانید به آن فلفل قرمز آسیاب شده هم اضافه کنید این ادویه باعث بیشتر شدن رنگ و عطر و طعم در غذا می شود.

طرز تهیه پودر پاپریکا

مرحله اول

در ابتدا فلفل دلمه ها را کاملا تمیز می شوییم و می گذاریم تا خشک شوند سپس با کارد باز می کنیم و تخمه های وسطش را جدا می کنیم روی تخته آشپزخانه قرار گذاشته و نواری برش می دهیم.

مرحله دوم

دقت کنید که به نوارهای خیلی خیلی باریک برش دهید سپس در سبد جلوی باد کولر یا پنکه پهن می کنیم نوارهای فلفل دلمه ای نباید روی هم باشند تا کاملا خشک شوند و کپک نزنند.

مرحله سوم

بعد از گذشت دو تا سه روز فلفل دلمه ای ها کاملا خشک می شوند آن ها را در آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم اگر دوست دارید پاپریکا در غذا دیده شود آن را خیلی ریز نکنید.

طرز تهیه پودر پاپریکا در خانه

مرحله چهارم

لازم است بدانید که این کار زمانبر است و باید حوصله به خرج دهید تا نتیجه کار مطلوب شود پودر پاپریکا را برای بسیاری از غذاها می توانید استفاده کنید و عطر و طعم خاصی به غذا می دهد.

خواص پودر پاپریکا

این ادویه علاوه بر این که بسیار به لذیذتر شدن غذا کمک می کند بلکه خواص دیگری هم دارد مثلا سرشار از آنتی اکسیدان است و جالب است بدانید که خواص ضد سرطانی هم دارد و همان طور که می دانید هر ماده غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان باشد پوست را جوان می کند. لازم به ذکر است که بدانید که پاپریکا یک ضدعفونی کننده قوی نیز می باشد و موچب برطرف شدن سوء هاضمه می شود و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند.

طرز تهیه پودر پاپریکا

طرز استفاده از پودر پاپریکا

پاپریکا را می توانید در انواع خورش، مایع ماکارونی، پاستا، انواع سس، مزه دار کردن گوشت چرخ کرده استفاده کنید و طعم و مزه خوبی به غذاها می دهد و با خواص بی نظیرش غذا را سالم تر می پزید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits