دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راز سیاه نشدن چای و دم کردن یک قوری چای خوشرنگ و خوش طعم
15
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دم کردن چای با حفظ ظاهر و داشتن طعمی دل‌انگیز دارای رمز و رازهایی است که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

روش دم کردن چای خوشمزه

از نیمی از چای اصل و نیمی چای صنعتی استفاده کنید.
توجه داشته باشید که چای اصل رنگ بسیار ملایمی دارد و عطر آن به زیادی نوع صنعتی نیست پس بهتر است برای داشتن چای مفید و خوشمزه از نیمی از چای اصل و نیمی چای صنعتی استفاده کنید.
قبل از دم کردن چای آن را یک بار با آب سرد آبکشی کنید. قبل از دم کردن چای آن را یک بار با آب سرد آبکشی کنید تا رنگ بهتری بدهد. بهتر است این کار را درمورد قوری هم انجام دهید. (چای نباید خیس بخورد تنها آن را آبکشی کنید).
تنها ۲ سوم قوری باید آب جوش شود توجه داشته باشید که تنها ۲سوم قوری باید پر از آب جوش شود. شما چای را دم میکنید. درست مثل برنج یعنی بالای چای باید فضایی برای تجمع بخار داشته باشید که باعث دم کشیدن چای شود.

حتماً بخوانید:
چای کوهی چیست؟خواص چای کوهی را میدانید؟

چای کوهی چیست؟خواص چای کوهی را میدانید؟

چای کوهی و خواص چای کوهی:چاي كوهي گياهي است از تیره کلازیاسه (Clusiaceae) که به مقدار زياد در آمريكا و اروپا پرورش مي يايد و معمولا به صورت خودرو در…

برای زود دم کشیدن چایی روی قوری را بپوشانید. بهتر است روی قوری دستگیره یا دستمال ضخیمی بیندازید تا چای شما زودتر دم کشیده و خوشرنگ تر شود. دارچین و هل را داخل آب کتری یا سماور بیندازید.
اگر میخواهید از هل یا دارچین استفاده کنید بهتر است آنها را داخل آب کتری یا سماور بیندازید و بعد با همان آب معطر چای درست کنید. اضافه کردن این مواد به چای باعث کدر شدن رنگ چای میشود.

 دم کردن چای

نگهداری چای دم کرده

برای نگهداری چای دم کرده به مدت طولانی تفاله را از چای جدا کنید و چای بدون تفاله را داخل قوری برگردانید.

اگر چای جوشید چه کنیم؟

اگر چای زیاد دم کشید یا به مرز جوشیدن رسید میتوانید با انداختن ۲ حبه قند از طعم بد و جوشیده آن جلوگیری کنید.

داغ ماندن چایی در استکان

پیش از ریختن چای کمی آب جوش داخل فنجان بچرخانید تا با گرم شدن فنجان چای نیز پس از ریختن داغ بماند.

روش دم کردن چای

تهیه چای دورنگ مراسم بله برون و خواستگاری

چای دورنگ بیشتر جنبه تزیینی دارد و معمولا در مراسم بله برون، خواستگاری، عقد، حنابندان یا سایر مراسم شاد ایرانی مورد استفاده قرار میگیرد. برای تهیه چای دورنگ کافی است مقداری آب جوش و قند را مخلوط کنید و محلول را به اشباع برسانید یعنی تا جایی که قند در محلول آب میشود آن را شیرین کنید (از نبات هم میتوان استفاده کرد).
در قوری جداگانه از قبل چای دم کنید. آبجوش شیرین را داخل استکان ریخته و چای را خیلی ملایم به آن اضافه کنید دراین حالت چای روی آبجوش قرار میگیرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (15 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits