دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا موقع سرخ کردن غذا روغن کف می کند؟
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حتما برای شما ما پیش آمده که برای طبخ غذاهای سرخ کردنی مثل انواع کوکو و کتلت با کف کردن روغن روبرو شده باشید. اگر میخواهید بدانید علت این کف کردن چیست و چگونه می توان از کف کردن آن جلوگیری کنید همراه ما باشید.

علت کف کردن روغن هنگام سرخ کردن غذا

همه مواد غذایی دارای رطوبت هستند. زمانی که حتی مقدار کمی رطوبت در سطح ماده غذایی وجود داشته باشد، زمان تماس با روغن داغ کف کرده و یا قدری می‌جوشد.
برای اینکه روغن موقع سرخ کردن مواد غذایی کف نکند و یا کمتر کف کند. آب بعضی از مواد غذایی را مانند کوکو سبزی را بکشید و ماهی و مرغ به وسیله دستمال خشک کنید تا کمتر کف کند. همین طور می انید هنگام سرخ کردن مواد غذیی یک قاشق چوبی داخل روغن قرار دهید که روغن کف نکند.

برای استفاده دوباره از روغن هرچه مقدار رطوبت جذب شده به وسیله روغن و میزان رطوبت ماده غذایی بیشتر باشد، روغن زودتر خراب می شود. زمان سرخ کردن باید از بستن درب ظرف دوری کرد چون باعث می شود رطوبتی که از غذا بخار می شود به داخل روغن برگردد و روغن بیشتر کف کند.

کف کردن روغن

شیوه جلوگیری از کف کردن روغن

برای ایمنی هیچ‌ وقت داخل سرخ‌کن را بیش‌ از یک سوم حجمش از روغن پر نکنید. مطمئن شوید که ماده غذایی پیش از اضافه شدن به روغن داغ تا حد امکان خشک شده باشند. این کار را می‌توان با حوله، دستمال و… و یا با پوشانیدن سطح ماده غذایی با آرد انجام داد.
همیشه از یک انبر یا سبد مربوط به سرخ کن برای اضافه کردن ماده غذایی به روغن استفاده کنید و این کار را با دقت انجام دهید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits